آشنایی با بهترین متخصصان گوش و حلق و بینی + اسامی آن ها

( مشاهده فوق تخصص های گوش، حلق بینی با رزرو وقت قبلی )

متخصصان گوش، حلق و بینی بعد از طی کردن دوره مرتبط با پزشکی عمومی، به طور تخصصی وارد حوزه گوش، حلق و بینی می شوند و می توانند بیماری های مرتبط با این حوزه را درمان نمایند. بعد از گذراندن چهار سال دوره تخصص می توانند بیماری های مرتبط با قوای چشایی، بویایی، بیماری های مرتبط با ساختار گوش، و بیماری های مرتبط با گلو، حنجره و گردن را تشخیص داده و درمان نمایند. این متخصصان در صورت نیاز می توانند به منظور بهبودی اعمال جراحی مختلفی را بر روی این اندام ها انجام داده و مراقبت های پس از آن را نیز تجویز نمایند.

براساس ادعای آکادمی E.N.T آمریکا و بر اساس آزمایشات انجام شده، مبتلایان بیماری های حوزه گوش، حلق و بینی در افراد بین 45 الی 65 سال دارای بیشترین جامعه آماری است و کمترین جامعه آماری نیز در بین افراد زیر 15 سال مشاهده شده است. باید توجه داشته باشیم که این زمینه از بیماری ها مختص قشر و یا گروه سنی خاصی نیست و هر فردی ممکن است که به این بیماری ها مبتلا گردد.

آشنایی با بهترین متخصصان گوش و حلق و بینی + اسامی آن ها

متخصص گوش، حلق و بینی چه وظایفی برعهده دارد؟

زمینه گوش، حلق و بینی یا اتورینولارینگولوژی (Otorhinolaryngology) یا ENT (Ear, Nose and Throat)، از جمله تخصص های پر ظرفیت رشته پزشکی است که نیاز به روز بودن در آن بسیار مهم است. برای مثال هر بار با به وجود آمدن گونه ای خاص از بیماری های مرتبط با آنفولانزا و یا سرماخوردگی های پیشرفته، علائم جدیدی از آن ها در گوش، حلق و بینی به وجود می آید و واکنش بدن افراد مختلف به درمان ها می تواند کاملا با یکدیگر متفاوت باشد.

متخصصان این زمینه به طور دقیق بر بیماری هایی مانند انواع سرطان ها و تومورهای ایجاد شده در ناحیه صورت و گردن نظارت می کنند و در صورت تشخیص بیماری ها و سرطان ها نسبت به درمان این بیماری ها وارد عمل می شوند. علاوه بر این بیماری ها، اگر استخوانی در صورت شما جا به جا شده و یا اصطلاحا دچار در رفتگی استخوانی در صورت خود مانند بینی یا فک یا … شده اید می توانید به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه نمایید.

 

دکتر گوش، حلق و بینی یا متخصص اتورینولارینگولوژی چه فلوشیپ هایی دارد؟

متخصصان گوش، حلق و بینی که بعد از 7 سال دوره عمومی و 4 سال تخصص به دنبال دقیق تر شدن در برخی از جنبه های تخصص خود هستند می توانند با گذراندن دوره 2 ساله فوق تخصص یا فلوشیپ در یکی از هفت زیرشاخه زیر، می توانند با تمرکز بر شاخه ای از تخصص گوش، حلق و بینی، به درمان تخصصی بیماری های این حوزه بپردازند. این شاخه ها یا زیر شاخه های فلوشیپ تخصص گوش، حلق و بینی به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • انواع مشکلات و بیماری های حنجره
  • مدیریت انواع بیماری ها و اختلالات بینی
  • درمان انواع آلرژی با استفاده از دارو، ایمونوتراپی
  • جراحی انواع تومورهای سر و گردن (شامل توده های بینی، سرطان های حنجره)
  • درمان انواع بیماری های گوش، حلق و بینی در اطفال و انواع ناهنجاری های مادرزادی
  • انجام انواع جراحی زیبایی، اصلاح عملکردی یا ترمیم عضو آسیب دیده (مانند بیماری های صورت، گردن یا گوش)
  • درمان انواع بیماری های مرتبط با گوش و گوش داخلی مانند عفونت، تومور و اختلالات عصب شنوایی که بر شنوایی و تعادل فرد تاثیر می گذارد.

 

آشنایی با بهترین متخصصان گوش و حلق و بینی + اسامی آن ها

متخصص گوش، حلق و بینی قادر به درمان چه بیماری هایی است؟

متخصص گوش، حلق و بینی توانایی درمان بیماری های بسیار مختلف و متعددی را در حوزه تخصص خود دارند. چند نمونه از بیماری هایی که درمان آن در حیطه وظایف متخصص گوش، حلق و بینی قرار می گیرد را در ادامه تشریح خواهیم کرد.

 

شکاف لب

این بیماری قبل از به دنیا آمدن کودک و از زمان جنینی شکل می گیرد. طی دوران جنینی لب کودک کامل رشد نمی کند و اندازه شکاف های دهان ممکن است به همین دلیل متفاوت باشد. این مشکل در صورت جدی نگرفتن باعث ایجاد مشکل در غذا خوردن کودک و همچنین تنفس او خواهد شد.

 

انحراف بینی

در میان بینی تیغه یا دیواره ای وجود دارد که نام علمی آن سپتوم است. سپتوم از جنس استخوان و غضروف بوده و بینی را به دو قسمت تقسیم می کند و حفره های بینی را از یکدیگر جدا می کند. این تیغه ممکن است به صورت مادرزادی و یا بر اثر برخورد عوامل خارجی دارای انحراف شود که همین انحراف منجر به بروز بیماری های تنفسی و یا سینوزیت خواهد شد.

 

سینوزیت

درمان انواع سینوزیت حاد و مزمن در حیطه وظایف پزشک گوش، حلق و بینی قرار می گیرد. سینوزیت بر اثر بسته شدن مجاری مرتبط با حفره های داخل جمجمه یا همان سینوس ها ایجاد می شود که طی آن و در اثر بسته شدن این مجاری باعث ایجاد عفونت های ویروسی و باکتریایی می شود که می تواند بسیار دردناک باشد.

 

آشنایی با بهترین متخصصان گوش و حلق و بینی + اسامی آن ها

چگونه به اسامی بهترین متخصصان گوش، حلق و بینی دسترسی داشته باشیم؟

با پیشرفت تکنولوژی و امکان ارائه خدمات مختلف بر روی بستر اینترنت، در کشور عزیزمان نیز سایت پذیرش 24 خدمات پزشکی نظیر خدمات مرتبط با تخصص گوش، حلق و بینی را بر روی سایت خود در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از این سایت می توانید نسبت به مشاهده فوق تخصص های گوش، حلق بینی با رزرو وقت قبلی اقدام کنید.

با توجه به تعداد کاربران بالای این سایت، برترین پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی نیز در این سایت حضور دارند که می توانید با استفاده از نظرات کاربران دیگر و امتیازات اختصاص داده به هر پزشک، انتخاب خود را از بین برترین پزشکان فعال در این سایت انجام دهید. از جمله پزشکان فعال در این سایت نیز می توان به دکتر محمد علی قنبری، دکتر حامد هاتفی، دکتر وارسته وکیلی، دکتر گیلدا گیوه چی، دکتر روح الله صادق منش، دکتر یونس ابراهیم زاده، دکتر سید محسن فانی، دکتر محبوبه نظری و بسیاری دیگر از پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی اشاره کرد.

LP/

مطالب مشابه را ببینید!

اثرات پیاده روی بر سلامت ؛ 30 فایده بی نظیر قدم زدن بر سلامت بدن مزایای دوچرخه ثابت؛ فواید استفاده از دوچرخه ثابت، میزان استفاده و معایب آن فواید فیزیوتراپی؛ دلایل نیاز به فیزیوتراپی و روش های مختلف انجام آن روش های افزایش قد؛ بهترین و علمی ترین روش ها برای قد بلند شدن دلایل انجام سم زدایی بدن؛ عوامل سم زدایی بدن و روش های سم زدایی کردن حفظ سلامت کبد؛ همه چیز در مورد آنالیز تا درمان مشکلات کبد اطلاعات درباره هورمون رشد؛ افزایش رشد هورمون رشد در کودکان و بزرگسالان مچ بند طبی؛ انواع مچ بند طبی و دلایل استفاده از آن هورمون رشد انسانی: همه آن چیزی که باید بدانید چطور سحرخیز شویم؟ دلایل خواب آلودگی و روش های مفید بیدار شدن به موقع