سخنان فرانسیس بیکن | جملات زیبا از فیلسوف و نویسنده انگلیسی فرانسیس بیکن

جملات و سخنان آموزنده فرانسیس بیکن

در این بخش سخنان و جملات آموزنده از فرانسیس بیکن فیلسوف و نویسنده معروف انگلیسی را آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

فرانسیس بیکن (به انگلیسی: Francis Bacon) (زاده ۲۲ ژانویه ۱۵۶۱ – مرگ ۹ آوریل ۱۶۲۶) سیاستمدار، حقوق دان، فیلسوف و نویسنده اهل انگلیس بود. خیلی ها او را محور اصلی تحول فکری در قرون وسطی می دانند تا جایی که او را از بانیان انقلاب علمی می شمارند و پایان سلطه کلیسا بر تفکر را به افکار و اندیشه های او نسبت می دهند. او را پدر تجربه گرایی می نامند.

اگر مردی (کسی) کاری را با یقین آغاز کند، ممکن است آن را با شک و تردید به پایان برساند؛ اما اگر آن شخص راضی باشد که کاری را با شک و تردید شروع کند، آنرا با یقین و اطمینان به پایان خواهد رساند.

***

بشر به‌طور معمول بر اساس سیرت خود فکر می‌کند و بر اساس دانش خود و افکار عمومی رایج سخن می‌گوید، اما عموماً بر مبنای عادت عمل می‌کند.

***

برخی کتب را باید چشید، بعضی را باید بلعید و قلیلی را باید جوید و هضم کرد.

***

سخنان فرانسیس بیکن

امیدواری، صبحانه‌ای خوب، اما شامی ناگوار است.

***

انسان دانا به جای آنکه در انتظار رسیدن یک فرصت خوب در زندگی باشد خود آن را به وجود می آورد .

***

سخنان فرانسیس بیکن

آیا لذت عواطف و احساسات از لذت حسی بیشتر نیست و لذت ذهن عالی‌تر از لذات عواطف و احساسات نمی‌باشد؟ آیا لذت طبیعی و حقیقی آن نیست که آن را نهایتی نباشد؟ آیا تنها دانش نیست که همه اضطرابهای درونی را از میان می‌برد و ذهن را روشن می‌سازد؟

***

جملات زیبا از فرانسیس بیکن

در طبیعت و اخلاق انسان هیچ ضعف و انحرافی نیست كه با آموزش مناسب درست نشود.

***

سخنان فرانسیس بیکن

آدمی نمی تواند به طبیعت فرمان بدهد، مگر آنکه قوانین ابدی آن را بپذیرد. تنها با وجود چنین شناختی است که طبیعت فرمانبردار آدمی می گردد.

***

پروردگار، در آغاز یک باغچه آفرید و براستی، این باغچه ناب‌ترین شادمانی‌های انسان است.

***

سخنان فرانسیس بیکن

یکی از ثمرات دوستی آن است که دوستان دل‌های آکنده از غم و درد روزگار را پیش هم خالی کنند و به این ترتیب از سنگینی آن بکاهند.

***

سخنان آموزنده و خاص از فرانسیس بیکن

خودمرکزبینی در طریقت مرد، جایگاه پستی است.

***

سخنان فرانسیس بیکن

بدگمانی در افکار انسان مانند خفاش در میان پرندگان است که همیشه در سپیده دم یا هنگام غروب که نور و ظلمت به هم آمیخته‌است بال فشانی می‌کند.

***

راه رسیدن به‌ ثروت، بی‌شمار است؛ یکی از هموارترین آن‌ها قناعت است.

***

سخنان فرانسیس بیکن

برای این که نور بتواند به خوبی درخشش خود را نشان دهد، تاریکی باید حضور داشته باشد.

***

جملات زیبا از فلیسوف انگلیسی فرانسیس بیکن

حقیقت، عروس بی جهیزیه است.

***

سخنان فرانسیس بیکن

بهترین راه برای جلوگیری از عصیان، از بین بردن ماده عصیان است؛ زیرا اگر ماده‌ای برای حریق مستعد شد معلوم نمی‌شود که آتش از کجا بالا خواهد گرفت.

***

دهان زشتگوی را باید با خاموشی وقار بست.

***

سخنان فرانسیس بیکن

گشادن عقده های درون در پیش دوستان دو تأثیر دارد؛ یکی آنکه شادی را دو برابر می کند و دیگر آنکه غم را دو نیم می سازد. زیرا آن کس که دوستان را در شادی خویش شریک می کند، سرور خاطرش بیشتر می شود و آن که غم دل به یاری همراه می گوید، بار اندوه خویش را سبک تر خواهد یافت.

مطالب مشابه را ببینید!

تعریف هنر از دیدگاه بزرگان ( سخنان بزرگان و فلاسفه درباره هنر ) متن در مورد کار + سخنان و جملات زیبا از بزرگان در مورد کار کردن جملات ناب شهدا | نقل قول های زیبا | سخنان شهیدان بزرگ سخنان شیخ بهایی و جملات آموزنده زیبا از شیخ بهایی سخنان آموزنده از 15 کار آفرین برتر دنیا + جملات انگیزشی مالی و سرمایه گذاری جملات انگیزشی کارآفرینی؛ متن انگیزه دهنده و سخنان کارآفرینان موفق سخنان مارلون براندو + سخنان آموزنده از اسطوره بازیگری جملاتی از آرتور میلر نویسنده و نمایش نامه نویس؛ 50 سخنان ارزنده جملات کوروش درباره ایران، عشق، زن؛ سخنان ارزشمند پادشاه ایرانی عکس نوشته سخنان حضرت علی (ع) + سخنان و جملات ناب آموزنده از امام علی (ع)