انشا با موضوع اینترنت + 3 انشا و مقاله علمی در مورد فضای مجازی و استفاده از اینترنت

انشای آزاد درباره اینترنت

در این بخش مجموعه ای از انشا با موضوع اینترنت و فضای مجازی را برای پایه تحصیلی دبستان و دبسرستان آماده کرده ایم.  اینترنت یکی از ملزومات امروزه زندگی انسان است و باعث پیشرفت و حتی کسب درآمد جمعیت بزرگی در جهان شده است. بدون اینترنت، تقریبا زندگی بسیار سخت می شودو به همین جهت انشا با موضوع اینترنت بسیار جالب و خواندنی است.

انشا زیبا با موضوع اینترنت

مقدمه: زندگی روز به روز رو به پیشرفت است و تکنولوژی تمام محیط اطراف ما را در برگرفته است. اینترنت یکی از عوامل مهم و پر نقش در این پیشرفت است به گونه ایی که در نبود آن خیلی از این پیشرفت ها ناممکن و غیرممکن به حساب می آمد.

تنه انشاء: خیلی از فعالیت ها ی علمی و پژوهشی که روزانه انجام می گیرد و خیلی از اختراعات و اکتشافات که در روز ثبت می شود و یا گفت و گوهایی که در تلگرام و اینستاگرام صورت می گیرد بدون اینترنت غیرممکن است. اینترنت به نوبه ی خود یکی از مهم ترین وسیله های ارتباطات امروز به حساب می آید و بسیاری از مردم بدون آن حتی زندگی برایشان سخت می شود. اما در این بین بسیاری از انسان ها نحوه ی درست استفاده کردن از آن را نمی دانند و به جای استفاده ی درست دست به استفاده های غلط می زنند و از طریق آن برای خیلی از مردم مشکلات ایجاد می شوند. سالانه دزدی و جنایت های زیادی از طریق اینترنت صورت می گیرد اما از آن جایی که هر چیزی در زندگی در کنار فوایدی که دارد مضراتی را نیز در خود جا داده است ما  باید سعی در کم کردن مضرات آن داشته باشیم و فواید آن را بیشتر و بالاتر ببریم تا به وسیله ی اینترنت که وسیله ی ارتباطی پراستفاده در این روزها و در این عصر است به پیشرفت کشور و تکنولوژی و آسان شدن زندگی خود بپردازیم و از همان کودکی به فرزندانمان نحوه ی استفاده از آن و درست استفاده کردن از آن را آموزش دهیم تا مبادا دودی باشند و در چشم خود بروند و نادانسته و از سر ناآگاهی با استفاده ی نادرست از اینترنت موجب ضرر رساندن به خود و کشور خود شوند.

نتیجه گیری: همان طور که گفته شد اینترنت یکی از راه های ارتباطی پراستفاده و پر فایده در امروزه به شمار می رود و همان طور که فوایدی دارد مضراتی را نیز در خود جا داده است. مهم این است که بتوانیم از فواید آن به درستی استفاده کنیم و دست در دست همدیگر دهیم و موجب آبادی و پیشرفت کشور خود شویم. به امید روزی که ایرانیان عزیزمان هرگز در مقابل دیگران سر خم نکنند و کودکان امروز فردایی بهتر بر آن رغم زنند.


انشا در مورد فواید اینترنت و فضای مجازی

مقدمه : هیچ شده که یک بار معنی اینترنت و فضای مجازی را جست و جو کنیم یااینکه درباره اینترنت اطلاعاتی را کسب کنیم و راه استفاده ان را یاد بگیریم فکر میکنم کمتر پیش امده است کسی چنین عملی داشته باشد و همه می گویند اینترنت استفاده کردن نیاز به اطلاعات نداره به مرور زمان یاد میگیریم اما ایا واقعا مرور یک زمان به ما فقط یاد خواهد داد و صدمه ای نخواهد زد؟

متن انشا: اگر بخواهیم به معنی اینترنت پی ببریم باید بگویم اینترنت یک شبکه جهانی است که برای مبادله اطلاعات بین کاربران ان است اما استفاده از این شبکه جهانی و نوع استفاده ازان بسیار مهم است و ارزشمند یعنی باید بدانیم نوع استفاده از ان را و استفاده کنیم استفاده درست از اینترنت راهی به سمت موفقیت و پیشرفت ما است و استفاده نادرست از اینترنت به سمت نابودی میبرد و نابودی که شاید راه برگشتی برای ان وجود ندارد. البته رده های مختلفی در جامعه هستند که هرکدام باید راهکار مناسب با خود را پیش بگیرند مثلا اینکه یک کودک چگونه از فضای مجازی باید استفاده کنید یا یک نوجوان چگونه و یک جوان و بزرگ و..همه ی این ها راهکار های جداگانه و خوبی دارد که با رفتن از این راه ها موفقیت را برای خودمان حتمی میکنیم. اینترنت کاربرد های بسیار بسیار بسیار فراوانی دارد. مامان ,بابا, برادر و خواهر من از اینترنت خیلی استفاده می کنند. هر وقت برادرم پای اینترنت می نشیند همه اش مواظب است کسی به کامپیوتر نزدیک نشود و خیلی خیلی به حریم خصوصی اعتقاد دارد. هیچ وقت به من یاد نمی دهد که چه کار می کند، می گوید بزرگ می شوی یاد می گیری ، اما یک بار شنیده ام که کسی می گفت ، اینترنت منبع عظیمی از اطلاعات است و با توجه به جاذبه ها و تنوع هایی که به همراه دارد بسیاری از شما نوجوانان و جوانان بخش عظیمی از اوقات خود را صرف چرخیدن و گشت و گذار در فضای اینترنت می کنید. اما مسلماً تمام این اطلاعات برای شما با ارزش و مفید نیستند و تنها اطلاعات ویژه ای از آن به کار یا زندگی شما مرتبط است. بنابراین این پرسش مطرح می شود که آیا متناسب با زمانی که برای استفاده از اینترنت صرف می کنید چیز مفیدی برای زندگی تان بدست می آورید؟ به زبان ساده تر آیا چیزی که از اینترنت می گیرید یا آن را می خوانید ارزش زمانی را که از دست می دهید دارد؟ و حقیقت همین است که اگر از اینترنت استفاده میکنیم لااقل اولویت ما اینترنت نباشد بلکه زندگی روز مره امان باشد .

نتیجه گیری : اینترنت همیشه هم مفید نیست ولی زمانی که مابخواهیم از ان بعنوان فعالیت مفیدی دز زندگی استفاده کنیم مفید خواهد بود پس کتاب خواندن و تتماشای تلوزیون در جمع خانواده بودن اولویت های زندگی واقعی ما هستند بعد فعالیت در اینترنت ان هم با زمان بندی و برنامه ریزی نه بیست و چهار ساعته چون زندگی کردن در دنیای واقعی ارزش بسیار زیادی دارد.


انشا با موضوع اینترنت

مقاله و تحقیق علمی در مورد اینترنت

چقدر با آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی آشنا هستید؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

این روزها موبایل و تبلت وسیله‌ای است که در دستان هر قشر و سنی از جامعه دیده می‌شود. این وسیله ارتباطی علی رغم فوایدی مانند سهولت ارتباط، مضراتی بر سلامت نوجوانان و جوانان نیز دارد. حتی گاهی موجب اعتیاد و کند شدن فرآیند یادگیری در آن‌ها می‌شود.

طی دو – سه دهه گذشته اطلاعات جدید و فناوری‌های ارتباطی تغییرات زیادی کرده است و افراد تعاملات زیادی با دنیای اطراف خود دارند؛ فضای سایبری، فضای دیجیتال یا فضای مجازی است که از طریق شبکه‌های رایانه‌ای ایجاد می‌شود و با استفاده از جلوه‌های سمعی و بصری سعی در شبیه سازی دنیای واقعی دارد. فضای مجازی فرصت‌های زیادی را در امر آموزش، به اشتراک‌گذاری و ارتباط ارائه می‌دهد که تا قبل از آن ممکن نبود. فضای مجازی شامل زیرساخت‌های فیزیکی و ابزار ارتباط از راه دور، شبکه‌های کامپیوتری و ارتباط آن‌ها و اینترنت است.

تاثیر منفی رسانه‌های اجتماعی بر نوجوانان

تحقیقات نشان می‌دهد که جوانان و نوجوانانی که بیش از دو ساعت در روز  را صرف استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب قرار گیرند.

اختلالات در خواب

مطالعات متعدد نشان داده است که افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تجهیزاتی مانند تلفن، لپ تاپ و … قبل از خواب ارتباط معنی‌داری با کیفیت پایین خواب در جوانان و نوجوانان دارد.

همچنین مطالعات نشان داده است نوجوانان و جوانانی که فقط از فیس‌بوک برای مدت کوتاهی استفاده کرده‌اند، نگرانی‌های بیشتری در مورد تصویر بدن خود نسبت به افرادی که اصلا از این شبکه‌ها استفاده نکردند، دارند.

اعتیاد به اینترنت

کیمبرلی یانگ برای اولین بار در مقاله‌ای در سال ١٩٩۶ مطرح کرد که استفاده نامناسب از کامپیوتر می‌تواند معیارهای اعتیاد را پر کند، در کشورهایی مانند چین و کره جنوبی اعتیاد به اینترنت به عنوان یک تهدید سلامت عمومی تلقی می‌شود.

ایجاد رفتارهای پرخطر جنسی

یکی از اثرات منفی رسانه‌های اجتماعی بر جوانان و نوجوانان، فراوانی محتواهای آزار جنسی در سامانه‌های مختلف است. برخورد با محتوای جنسی که رفتارهای خطرناک یا غیر واقعی را به تصویر می‌کشد، اثرات منفی بر نوجوانان که در آغاز تکامل هویت جنسی خود هستند، می‌گذارد. این امر موجب می‌شود که آنها انتظارات غیر معقولی از هنجارهای جنسی داشته باشند.

توقف رشد مغز و یادگیری

جوانان و نوجوانان مبتلا به اعتیاد اینترنتی در طول زمان دچار تغییرات ساختاری خصوصا در قشر خاکستری مغز خواهند شد که می‌تواند کیفیت یادگیری و روند تحصیلات  آن‌ها را مختل کند.

 اثرات مثبت رسانه‌های اجتماعی بر جوانان و نوجوانان

دسترسی به اطلاعات سلامت یکی از فواید رسانه‌های اجتماعی است. اطلاعات تخصصی سلامت که شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند، برای نوجوانانی که ممکن است از نظر بهداشت روان رنج برند، فرصتی برای خواندن، تماشا یا گوش دادن و درک تجربه‌های بهداشتی را فراهم می‌کند و آن‌ها را به واقعیت و هویت واقعی خود نزدیک می‌کند.

همچنین مکالمات در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند جوانان و نوجوانان را با تعاملات ضروری برای غلبه بر مسائل مربوط به سلامت آماده کند؛ بخصوص هنگامی که ممکن است برای حمایت چهره به چهره در فضای واقعی دسترسی وجود نداشته باشد. در عین حال بسیاری از جوانان و نوجوانان با پیوستن به گروه‌های صفحات مربوط به آنها می‌توانند همدردی کرده و افکار و نگرانی‌های خود را با افراد دیگری اشتراک بگذارند.

افزایش خودباوری در نوجوانان

بنا بر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، خودباوری و هویت فردی، جنبه‌های مهم توسعه در طول سال‌ها هستند. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به عنوان یک سکوی موثر برای بیان احساسات، مثبت عمل کنند؛ به این ترتیب که نوجوانان و جوانان بهترین ایده‌های خود را ارائه دهند. شواهدی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه دوستی قوی جوانان و نوجوانان می‌تواند با تعاملات رسانه‌های اجتماعی تقویت شود و آن‌ها بتوانند با کسانی که قبلا می‌شناختند ارتباط بیشتری برقرار کنند.


انشا فضای مجازی

مجازی یعنی چیزی که حقیقی نیست. به اینترنت، بازی های رایانه ای، شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام و ایمیل و واتس آپ و … نیز فضای مجازی گفته می شود. شاید مجازی به معنای غیر حقیقی باشد؛ اما این فضا میتواند زندگی حقیقی انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

برای اینکه بتوانیم از فضای مجازی استفاده مفید کنیم باید فرهنگ و دانش استفاده از فضای مجاری را یاد بگیریم. فضای مجازی فواید زیادی دارد از جمله اینکه بسیاری از کارها را سریع و آسان میکند مثلا پرداخت قبوض آب و برق و …به وسیله اینترنت کارمان را آسان میکند و مجبور نیستیم مثل گذشته به بانک برویم و در صفهای طولانی منتظر بمانیم.

فضای مجازی فاصله ها را با دوستان و اقوام کم میکند مثلا میتوان به وسیله تماس تصویری با کسانی که در شهر های دور زندگی میکنند ارتباط برقرار کنیم. به وسیله فضای مجازی میتوانیم علم خود را زیاد کنیم و مطالب زیادی را از طریق کتاب هایی که در اینترنت است به دست آوریم.

فضای مجازی میتواند زمینه اشتغال افراد را فراهم کند. یکی دیگر از فواید فضای مجازی ، سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت است. هرچند فضای مجازی فواید زیادی دارد؛ اما در صورت استفاده نادرست میتواند ضررهای بسیاری داشته باشد که منجر به بدتر شدن وضعیت زندگی انسان شود؛ مثلا فضای مجازی همانطور که میتواند فاصله ها بین دوستان را کم کند میتواند فاصله بین خانواده ایجاد کند . اگر افراد خانواده از صبح تا شب در فضای مجازی باشند و با یکدیگر صحبت نکنند، همین کار باعث دور شدن اعضای خانواده از هم می شود و خانواده های زیادی به خاطر فضای مجازی از هم پاشیده شده اند و زن وشوهر های زیادی هم به خاطر فضای مجازی به هم خیانت کرده اند.

فضای مجازی هرچند زمینه را برای اشتغال فراهم کرده و کارهای بانکی را راحت کرده ، راه را برای کلاهبرداران و هکرها نیز باز کرده است ، افراد زیادی در فضای مجازی فریب کلاهبرداران را خورده اند و پولهایشان را از دست داده اند.

فضای مجازی اگرچه باعث سرگرمی و تفریح است؛ اما زیاده روی در آن باعث بیماری های جسمی می شود، مثلا کسی که از صبح تا شب مشغول بازیهای رایانه ای است چشمانش ضعیف میشود، ستون فقراتش تغییر شکل پیدا میکند وده ها مشکل دیگر.

پس باید هنگام استفاده از فضای مجازی سعی کنیم به زندگی حقیقی مان آسیب نزنیم و از فضای مجازی برای بهتر شدن زندگی حقیقی مان استفاده کنیم و در شبکه های اجتماعی اطلاعات خصوصی خودمان را پخش نکنیم و بدانیم افرادی که در فضای مجازی هستند آنگونه که خودشان را معرفی میکنند، نیستند چه بسیار پیرزنهایی که خودشان را “من ترانه ۱۵ سال دارم” معرفی میکنند و چه گرگ هایی خودشان را بره معرفی میکنند پس حواسمان باشد که در فضای مجازی نمی شود به هرکسی اطمینان کرد.

مطالب مشابه را ببینید!

انشا نوروز کوتاه و بلند برای پایه های مختلف تحصیلی (8 انشا نوروز) انشا مذهبی (با موضوعات مذهبی نماز، روزه، ماه محرم و خداوند) برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع روزه + چند انشا زیبا در مورد روزه گرفتن برای دبستان و دبیرستان انشا چهارشنبه سوری با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای تمام مقاطع تحصیلی انشا برف با گلچین چند انشا زیبا با موضوع بارش برف زمستانی انشا در مورد شجاعت + چند انشا با موضوع شجاعت و دلیری برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع آزاد + چند انشاء زیبا توصیفی با موضوع پیشنهادی و مختلف انشا درباره مادر + چند انشا ساده و ادبی در توصیف مادر برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع فصل زمستان + چند انشا زیبای ادبی کوتاه و بلند برای کودک و نوجوان انشا در مورد نماز + مجموعه انشا با موضوع نماز و فواید آن ویژه پایه های مختلف تحصیلی