پرفروش ترین بازی های فکری در ایران؛ تقویت مغز

بعد از گذراندن یک روز سخت کاری در جمع خانواده بودن، بهترین راه حل برای رسیدن به آرامش ذهن است. ما می توانیم با دیدن یک فیلم جذاب، انجام بازی های مختلف و مهیج یک روز شاد و سرگرم کننده داشته  باشیم. بازی های فکری علاوه بر اینکه باعث ایجاد حس نشاط و شادابی در فرد، باعث تقویت عملکرد ذهن نیز می شوند . در این مقاله تلاش کردیم شمارا در خرید بازی فکری مناسب راهنمایی کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پرفروش ترین بازی های فکری در ایران؛ تقویت مغز

بازی های فکری فقط مختص کودکان نیستند

وقتی به مفهوم کلمه بازی فکر می کنیم، تنها تصویری که در ذهن ما ایجاد می شود چهره کودکانی شاد است در حال دوییدن و بالا و پایین پریدن اند . برای بازی کردن و شاد بودن حتما نباید در محدوده سن خاصی باشیم. این نکته هم قابل توجه است که انجام بعضی از بازی ها، سن خاص خود را طلب می کنند.

بازی  فکری از آن دسته بازی هایی است که در هر محدوده سنی می تواند برای ما لذت بخش و سرگرم کننده باشد. این بازی ها رامی توان به صورت فردی و گروهی انجام داد. انجام بازی فکری گروهی برای کودکان علاوه بر اینکه باعث تقویت عملکرد ذهن و حافظه می شود، در برقراری روابط اجتماعی، افزایش اعتمادبه نفس می شود.انجام این بازی ها به صورت گروهی باعث به وجود آمدن تعامل و همکاری بیشتر با سایر اعضا گروه و ایجاد حس صمیمیت و همدلی در بین افراد خانواده می شود.

بازی های فکری انواع مختلفی دارد

1- بازی فکری باکارت

این بازی از آن دسته بازی هایی است که باید به صورت گروهی انجام شود که تعداد افراد در این بازی از دو نفر به بالا شروع می شود. در این بازی علاوه بر اینکه باید از قدرت تفکر خود استفاده کنیم، شانس نیز سهم زیادی در برنده شدن ما دارد. این بازی مزیت های خاص خود را دارد که مهم ترین آن این است در این نوع سرگرمی در هر رده سنی می توانید به بازی بپردازید و از انجام آن لذت ببرید. قوانین ساده ای بر این بازی ها حاکم است. از انواع  آن می توان به بازی فکری مونوپولی،دبلنا (دبرنا) و…اشاره کرد.

2- بازی های فکری رومیزی

این نوع از بازی بر روی صفحه میز انجام می شود.تعداد بازیکنان آن بسته به نوع بازی از دو نفر شروع می شود.در این بازی توانایی تفکر و تصمیم گیری بیشترین نقش را در پیروز شدن ما ایفا می کند. از انواع آن می توان به بازی شطرنج ، تخته نرد و کشورگشا اشاره کرد. از فواید بازی با تخته برای بزرگسالان می توان به جلوگیری از آلزایمر اشاره کرد.

3- بازی های فکری معمایی

این بازی با طرح معما شروع می شود. در این بازی کلمه شانس هیچ دخالتی ندارد و تنها گزینه ای که به کمک ما می آید درست فکر کردن و یافتن پاسخ صحیح است.از مزیت های این بازی می توان به توانایی افزایش حل مسائل، افزایش دقت، در نظر گرفتن تمام قسمت های یک مسئله و بالا بردن ضریب هوشی اشاره کرد.

4- بازی های فکری ساختنی

این بازی فکری به صورت تک نفره نیز قابل اجرا است. رقابت نقش زیادی در این بازی ها ندارد. این بازی باعث کارکرد بهتر مغز در بزرگسالان و کودکان است.در این بازی قدرت تفکر و دقت بیشترین اهمیت را دارد که از انواع بازی های ساختنی می توان به پازل ها اشاره کرد.

انواع بازی های فکری پرفروش در ایران

1- بازی مونوپولی

نام های دیگر این بازی ایروپولی و روپولی است. این بازی اگرچه توسط کشور آمریکا ساخته شده است، اما جز بازی های فکری پرطرفدار و پرفروش در ایران است. این بازی گروهی انجام می شود یعنی از دو تا هشت نفر می توانند در این بازی با یکدیگر رقابت کنند. این بازی از یک تخته، دو تاس و تعدادی کارت مختلف تشکیل شده است.

در بازی مونوپولی یک سری قوانین خاص وجود دارد. این بازی باید با انداختن تاس های خوب و حرکت در صفحه بازی، املاک و دارایی بقیه بازیکنان را از آن ها گرفته و با اجاره دادن آن ها به عنوان ثروتمندترین شخص بازی بقیه را به ورشکستگی برسانید و پیروز بازی شوید.

پرفروش ترین بازی های فکری در ایران؛ تقویت مغز

2- بازی مکعب روبیک

سازنده این مکعب جادویی ارنو روبیک است که این مکعب را اولین بار در سایز 3*3ساخته است. بااینکه مدت زیادی از ساخت مکعب روبیک گذشته ولی در بین مشتاقان بازی  فکری، جایگاه ویژه ای دارد. این بازی با داشتن ظاهر ساده، خیلی پیچیده است. برای حل کردن آن سال های زیادی طی شد اما هرروز انگیزه مشتاقان برای حل آن بیشتر شد و با فرمول هایی موفق به حل کردن معمای مکعب جادویی روبیک شدند.

عامل اصلی حل کردن این مکعب جادویی هوش و استعداد است. رنگ های زیبا و متنوع بکار رفته در این مکعب جذابیت این بازی را چند برابر کرده است. شما می توانید با خرید مکعب روبیک هوش و استعداد خود را به چالش بکشید.

3- بازی شطرنج

شطرنج از دسته بازی فکری دو نفره است. این بازی از یک صفحه با مربع های سیاه وسفید و دودسته مهره با همان رنگ های صفحه تشکیل شده است. در این بازی هر مهره حرکت ویژه خود را دارد و شروع کننده بازی مهره سفید است. از مزیت های این بازی بالا رفتن قدرت تمرکز است زیرا در بازی شطرنج سلول های مغز بیشتر فعالیت می کنند. این بازی همواره در دسته بازی های پرطرفدار در بین ایرانیان است.

 

4- بازی ریسک

این بازی توسط کشور فرانسه به جهان عرضه شده است. این بازی فکری به صورت گروهی انجام می شود، تعداد نفرات شرکت کننده در آن از دو تا پنج نفر متغیر است. موضوع بازی در مورد شروع جنگ جهانی سوم است. این بازی از یک صفحه با نقشه قاره ها و کشورها تشکیل شده و هدف این بازی مسلط شدن بر جهان است.

پرفروش ترین بازی های فکری در ایران؛ تقویت مغز

5- بازی بلاک آس

این بازی فکری از یک تا چهار بازیکن دارد. یک بازی فکری که از یک صفحه، هشتادوچهار مهره در چهار رنگ تشکیل شده است. کسی برنده بازی می شود که بیشترین مهره رنگی را در صفحه چیده و راه را بر روی دیگر بازیکنان ببندد. بنابراین کسی که بیشترین تعداد مهره رنگی را در صفحه چیده باشد، برنده بازی است.

بازی های فکری زینگو

زینگو مجموعه ای از بازی های فکری پرطرفدار ساخت کشور ایران است. این مجموعه بازی های سرگرم کننده و جذابی در خود جای داده است که می توان به بازی جت ست زینگو،بازی فکری سیبیلوها،بازی فکری چارمنچو، بازی فکری تله پاتی زینگو و موارد دیگر اشاره کرد. خرید بازی فکری زینکو ازنظر اقتصادی به صرفه است و به دو صورت حضوری و اینترنتی می توانید آن را تهیه کنید.

کلام آخر

در این مقاله شمارا با پرفروش ترین بازی های فکری در ایران آشنا کردیم. هم چنین به شما یاد آوری کردیم که انجام بازی های مختلف، شاد و پرانرژی بودن نیازمند داشتن رده سنی خاصی نیست. می توانید در هر شرایطی در کنار خانواده و دوستان با انجام بازی های فکری لحظات زیبا و به یادماندنی داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

فال ابجد امروز جمعه 7 اردیبهشت اسفند و محاسبه ابجد کبیر و صغیر (گرفتن فال) فال تاروت روزانه جمعه 7 اردیبهشت اسفند (فال امروز، فردا و پیشگویی آینده) انشا شغل آینده + 6 انشای زیبا با موضوع شغل و کار آینده انشا در مورد زندگی + 6 انشا در مورد اهداف زندگی و موفقیت در زندگی دیالوگ های ماندگار عاشقانه + عکس نوشته از دیالوگ های ماندگار احساسی و رمانتیک فیلم و سریال انشا در مورد تنهایی + 4 انشا زیبای ادبی کوتاه و بلند با موضوع تنهایی و دلتنگی عکس خنده دار استوری و پروفایل + جملات خنده دار با حال برای اینستاگرام و تلگرام جوک عید نوروز | جملات طنز در مورد عید | لطیفه خنده دار درباره روزهای تعطیل و میهمانی انشا درخت + 11 انشا زیبا با موضوع درخت و فوایدی که دارد برای کودک و نوجوان چیستان خنده دار بی نمک + سوالات چیستان بسیار بی مزه ولی با حال با پاسخ آن