انشا در مورد سلامت + چند موضوع انشا در مورد تندرستی و حفظ سلامتی

در این بخش 4 انشا زیبای ادبی کوتاه و بلند با موضوع سلامت، تندرستی و حفظ سلامتی را قرار داده ایم. این انشاها برای گروه کودک و نوجوان و برای مقاطع تحصیلی دبستان و دبیرستان مناسب هستند.

انشا ورزش و تندرستی

تا پارسال فکر می کردم هیچ ورزشی لذت بخش تر خوابیدن روی تخت خواب نیست. آن هم در روزهای تابستان که مدرسه ها تعطیل بود. اهمیتی هم به شکم ورقلنبیده ام نمی دادم . هر وقت کسی به هیکلم خیره می شد ، می خندیدم و می گفتم ورزش قاتل شکم است . بعد می رفتم و به جای دویدن و بی خودی عرق ریختن ، دو عدد نوشابه ی رژیمی می خوردم و با دست به شکم ام می کوبیدم که : آب کن این چربی های بی خاصیت را. وقتی می دیدم دوستانم با چه شوق و ذوقی فوتبال بازی می کنند ، پیراشکی هایی را که خریده بودم ، گاز می زدم و خنده خنده می گفتم : فوتبال ورزش مفرحی است . بدوید دوستان من .

از پیاده روی بدم می آمد . برای همین بیشتر دوستانم ترجیح می دادند وقتی می خواهند به پیاده روی بروند ، صدایش را در نیاوردند. چون می دانستند آنقدر غُر می زنم که حالِ همه را می گیرم. بر عکس آن ها که به غذاهای خانگی و به قول بچه ها ” مامان ساز ” علاقه داشتند ، من با سه تا ساندویچ پُر ملات و یک بطری نوشابه ی بزرگ هم هنوز روبراه نمی شدم .

این خوردن ها ی بی اندازه ادامه داشت و اصلا حواسم نبود سایز شلوارم  هم مثل خودم  هر روز بی ریخت تر می شود. چاقی عیب نیست . ولی بد غذا خوردن و بی تفاوتی به سلامتی، کمتر از بیشعوری نیست. کار به جایی رسید که کم کم تنبلی هم به سراغم آمد. حتی دوست داشتم وقتی معلم درس می دهد ، من هم یواشکی به حساب ساندویچ هایی که با خودم به مدرسه می بردم ، برسم.

وزنم که صد و بیست کیلو که رسید، دکتر سری تکان داد و با تعجب گفت: عجیب است که دراین سن تو دچار امراضی شدی که معمولا مردم در سنین خیلی بالا دچارش می شوند. از آن روز به بعد دیگر عزم ام را جزم کردم که با ورزش سلامتی از دست رفته ام را به دست بیاورم. فهمیده بودم که ورزش علاوه بر تندرستی جسم به فکر هم کمک می کند.


انشا در مورد نعمت گران بهای سلامتی

سلامتی، گران بهاترین نعمت خداوند است و بنابر سخن امیرمومنان، علی علیه السلام، سلامتی همچون تاجی است بر سر انسان های سالم که جز بیماران آن را نمی بینند. آری سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.

گاهی انسان با بی دقتی در حفظ این نعمت بزرگ، دچار بیماری می شود و در هنگام بیماری، قدر سلامتیو تندرستی اش را بیشتر می فهد. خداوند نعمت های زیادی را برای ما انسان ها ارزانی داشته تا ما شکر این نعمت ها را به جای آوریم و در جهت پیشرفت ها و پیشروی به سوی او، از آن ها بهره بگیریم.

انسانی که از نعمت سلامتی برخوردار است، باید هر شبانه روز شکر این نعمت عظیم را در درگاه خدا به جا آورد زیرا با این نعمت بزرگ است که می تواند شاد و سرحال زندگی کند و از زندگی اش لذت ببرد و برای داشتن سلامتی و تندرستی، باید پیش از آن که بستر بیماری را در آغوش بگیرد، در حفظ آن کوشا باشد.

سلامتی گنجی از گنجینه ی الهی است که به ما انسان ها امانت داده شده و باید به نحو احسن امانت داری کنیم تا مبادا روزی برای از دست دادنش حسرت بخوریم و گلایه کنیم؛ چراکه آنگاه مقصر اصلی خودمان هستیم! انسان بی بهره از سلامتی، در بیشتر لحظات زندگی افسرده و بی حال است و شاید خیلی کم تر از دیگران احساس خوشحالی و رضایتمندی داشته باشد زیرا اولین تاثیرات بیماری، از بین بردن نشاط و شادابی فرد در پی رنج جسمی و در نهایت، رنج و عذاب روحی است.

شاید همین لحظه که مشغول کارهای روزمره ی خود هستیم یا با اطرافیانمان گرم گفت و گوییم، فراموشمان شده که امانت دار بزرگترین نعمت دنیا هستیم و باید شکرگزار این موهبت الهی باشیم و یا اگر به هر دلیلی نتوانسته ایم امانت داری کنیم، باید برای جبران کوتاهیمان تلاش کنیم و در این راه از خدا کمک بخواهیم چرا که خداوند همیشه بهترین نعمت ها را در اختیار بندگانش قرار میدهد؛ حتی سلامتی را !


انشا در مورد ورزش برای نوجوانان

امروزه ورزش کردن یکی از مهم ترین مسائلی است که در تمام نقاط دنیا به آن توجه زیادی شده و درباره فواید و مزایای آن برای سلامتی تبلیغات زیادی می شود و هزینه های زیادی نیز صرف آن از ساخت امکانات ورزشی مانند باشگاه ها گرفته تا استادیوم ها می شود.

مردم نیز با ورزش میانه خیلی خوبی پیدا کرده اند زیرا بیش از گذشته با فواید آن آشنا شده اند.

امروزه افراد در سطوح مختلف ورزش می کنند، گروهی حرفه ای هستند و در مسابقات مدال کسب می کنند، گروه دیگر آماتور و بی تجربه اند و سعی می کنند تناسب اندام خود را حفظ کنند و گروهی نیز هستند که عاشق تماشای مسابقات ورزشی و هیجانات آن هستند حتی اگر خودشان اهل ورزش کردن نباشند.

ورزش در زندگی ما نقش زیادی دارد، از مزیت های آن در سلامت جسم و روح و درمان بیماری ها گرفته تا مسائل مربوط به درآمد زایی و بسیاری جهات دیگر.

شواهد موجود نشان داده پایه بسیاری از ورزش ها به گذشته های بسیار دور و حتی چندین هزار سال پیش می رسد. برخی ورزش ها مانند شنا یا سوارکاری قدمت تاریخی دارند و پرتاب نیزه یا کشتی به دوران مصر باستان برمی گردند.

انسان ها ابتدا از ورزش های مختلف به منظور دفاع از خود در برابر خطرات احتمالی، جنگ با دشمن یا تهیه غذا و به طور کلی حفظ و بقای زندگی استفاده می کردند که به مرور به بخشی از فرهنگ کشورهای مختلف تبدیل شدند.

ورزش در دنیای امروز چه در زمینه سرگرمی و تفریحات، کسب درآمد یا پزشکی بسیار مورد توجه می باشد.

تماشای مسابقات ورزشی در المپیک ها و جام های جهانی بسیار لذت بخش است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و ورزش های مختلف مثل پرتاب نیزه که در گذشته برای زنده ماندن استفاده می شده امروزه نمایان گر سطح توان و مهارت های جسمانی بالای ورزشکار در رقابت های ورزشی می باشد.


انشا در مورد سلامت

انشا در مورد ورزش و تندرستی (ویژه دختران)

همیشه اسم ورزش و زنگ ورزش که می آمد غمگین ترین آدم عالم بودم، با این که آدم تنبلی نیستم اما نمی دانم چرا ورزش کردن آن قدر به نظرم سخت می آمد.

یکی از سخت ترین لحظات ورزش برایم، نرمش های صبحگاهی در مدرسه بود که مجبور بودیم سر صف آن ها را انجام دهیم، اکثر مواقع بچه ها، نا منظم و خواب آلود حرکات را انجام می دادند و دوست داشتند سریع تر به کلاس ها بروند.

ولی امسال نظرم کاملا راجع به ورزش کردن تغییر کرده، امروز که این انشا را می نویسم فکر می کنم ورزش کردن یکی از بهترین کار هایی است که می توانم انجام دهم و نه تنها دیگر از آن بدم نمی آید بلکه خیلی هم برایم دوست داشتنی و لذت بخش شده است.

در واقع تابستان سال قبل بود که به دنبال کلاس تابستانی بودیم، مادرم پیشنهاد داد تا با هم به باشگاه برویم، با این که من خیلی راضی نبودم اما با اصرار مادرم در یک رشته ی ورزشی ثبت نام کردم.

روز اول که وارد باشگاه شدم مربی کنار چند نفر دیگر ایستاده بود که تقریبا هم سن من بودند، زمانی که همگی آماده شدیم مربی روبروی ما ایستاد و شروع کرد به حرف زدن.

او گفت: ورزش کردن باعث می شود بدن ما که در سن رشد قرار داریم بهتر رشد کند و همچنین با ورزش می توانیم ضعف های بدن خود را تقویت کرده و جسم سالم تری داشته باشیم.

او برای مان توضیح داد چون امروزه اکثر ما بچه ها، در آپارتمان و فضای بسته زندگی می کنیم و مثل بچه های دوره قبل جنب و جوش نداریم، همین ممکن است در آینده باعث شود افسرده شویم ولی ورزش کردن انرژی های منفی بدن را تخلیه می کند و باعث نشاط بیش تر ما می شود.

آن روز خسته تر از همیشه به خانه بر گشتم اما با حرف هایی که از مربی شنیده بودم تصمیم گرفتم باشگاه رفتن را ادامه دهم.

با گذشت یک هفته از شروع کلاس ورزشی، کم کم معنی حرف های مربی را فهمیدم، با این که بعد از کلاس خسته می شدم اما این خستگی برایم لذت بخش بود و حال خیلی بهتری داشتم.

احساس می کردم ورزش کردن را دوست دارم و دیگر از آن فراری نیستم، روز ها راه باشگاه را با شوق زیاد طی می کردم تا حرکات جدید یاد بگیرم و با دوستانم رقابت کنم.

ورزش کردن حالم را بهتر می کرد و شاد تر بودم، از آن زمان به بعد نظرم کاملا راجع به ورزش عوض شد و حالا یکی از طرفداران ورزش هستم و در طول فصل مدرسه که نمی توانم باشگاه بروم در خانه همراه با مادرم ورزش می کنم.

مادرم همیشه درباره ی حرکات ورزشی تحقیق می کند و سعی می کند آن ها را به صحیح ترین شکل به من نیز آموزش دهد، زیرا درست انجام دادن حرکات بسیار مهم است و در صورتی که یک حرکت ورزشی به اشتباه انجام شود ممکن است باعث آسیب رسیدن به بدن ما شود.


انشا در مورد لزوم حفظ تندرستی و سلامتی

سلامتی دو بخش دارد سلامتی جسم که با بهداشت و تغذیه میتوان کنترل کرد و سلامتی روحی روانی که بستگی به محیط و پیرامون شخص دارد .

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.

سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می گیرد.کسی که بخواهد جسمی سالم وروحی شاداب داشته باشد باید با برنامه ریزی مشخص ، پیروی از قواعد سلامت وپی گیری همه جانبه به این هدف خود نائل شود.

انسان موجودی است پیچیده وعوامل زیادی بر روح وجسم وی تأثیر می گذارند. در سلامتی بهداشت و تغذیه یکی از علل پیشرفت مسلمانان در پزشکی، توجه پیامبر اکرم (ص) به مسائل بهداشتی بوده است. اسلام، درباره اصول کلی پزشکی و بهداشت دستورهایی به پیروانش داده است که می‌توان از این دستورها به عنوان یکی از پایه‌های علم پزشکی اسلامی یاد کرد.

همه می دانند که بهداشت روشی مهم در جلوگیری از بیماری ها است ولی متآسفانه وضعیت بهداشتی ما در جایگاه مطلوبی نیست.

رعایت بهداشت فردی شامل شستن دست ها قبل از خوردن غذا، استحمام به موقع،شانه زدن موها، مسواک زدن ونخ کشیدن دندان ها ،پوشیدن لباس های تمیز وموارد دیگر می تواند کاهشی فوق العاده در بیماری ها به وجود آورد.

علاوه بر آن رعایت بهداشت محیط توسط افراد وارگان های مسئول از اهمیت زیادی برخوردار است.

دفع بهداشتی زباله ها، ایجاد توالت های بهداشتی ونگهداری صحیح از آن ها

نظارت بر نحوه عملکرد رستوران ها ،آرایشگاه ها ، مطب ها و…از سلامت عمومی محافظت می نماید.

بر فرد فرد ما که عهده دار اداره فروشگاه ، رستوران ، آرایشگاه ،بیمارستان ،مطب دندانپزشکی و…هستیم بسیار مهم است

که سلامت مراجعه کننده خود راهمانند سلامت خود مهم بدانیم.

ممکن است هزینه های تأمین بهداشت بالا باشد ولی مسلما” هزینه درمان بیماری ها بیشتر است.

مطالب مشابه را ببینید!

فال ابجد امروز پنجشنبه 30 فروردین اسفند و محاسبه ابجد کبیر و صغیر (گرفتن فال) فال تاروت روزانه پنجشنبه 30 فروردین اسفند (فال امروز، فردا و پیشگویی آینده) دیالوگ های ماندگار عاشقانه + عکس نوشته از دیالوگ های ماندگار احساسی و رمانتیک فیلم و سریال انشا در مورد تنهایی + 4 انشا زیبای ادبی کوتاه و بلند با موضوع تنهایی و دلتنگی عکس خنده دار استوری و پروفایل + جملات خنده دار با حال برای اینستاگرام و تلگرام جوک عید نوروز | جملات طنز در مورد عید | لطیفه خنده دار درباره روزهای تعطیل و میهمانی انشا درخت + 11 انشا زیبا با موضوع درخت و فوایدی که دارد برای کودک و نوجوان چیستان خنده دار بی نمک + سوالات چیستان بسیار بی مزه ولی با حال با پاسخ آن متن ضد دختر خنده دار + عکس نوشته و جملات با حال و جالب آنتی دختر اشعار طنز عبید زاکانی؛ مجموعه شعر خنده دار و بامزه این شاعر