راهنمای خرید میز تحریر | انواع میز تحریر و انتخاب بهترین آن

راهنمای تهیه میز تحریر 

والدینی که دانش آموز و دانشجو در خانه دارند طبیعتا باید مکان مناسب و ثابتی را برای مطالعه فرزندان خود ایجاد نمایند. برخی از افراد کارهای روزانه خود را دراز کش و یا روی میز ناهار خوری انجام می دهند. انجام تکالیف در این حالت و نداشتن یک وضعیت مناسب برای درس خواندن موجب پرت شدن حواس فرد می شود و آسیب های زیادی به ستون فقرات خواهد رساند.

بنابراین بهتر است دانش آموزان و دانشجویان تکالیفشان را  بر میز تحریر انجام دهند تا مشکلی برای شرایط جسمی آن ها به وجود نیاید. در صورتی که تصمیم به خرید میز تحریر را دارید این مقاله را که درمورد راهنمای خرید میز تحریر می باشد و نکات خیلی مهمی را شامل می شود مطالعه نمایید.

راهنمای خرید میز تحریر

موقع خرید میز تحریر به این نکات توجه نمایید

صندلی میز  تحریر باید دارای دو قوس مقعر و محدب باشد

صندلی میز تحریر بهتر است ارگونومیک و دارای قوس مقعر و محدب باشد، قوس محدب گودی کمر را می پوشاند و قوس مقعر پشت را حمایت می کند. در صورتی که پشتی صندلی  کاملا صاف باشد، قادر خواهید بود از بالشتک های مخصوص جهت پر کردن قوس کمر بهره ببرید.

عرض صندلی

عرض صندلی بستگی به اندام فرد دارد. نشیمنگاه صندلی باید بیش ترطول ران را شامل شود. در صورتی که نشیمنگاه صندلی بخش کمی از ران را در بر بگیرد، باعث مشکلات جسمی می شود و در صورتی که بیش از این اندازه را شامل شود به زانو فشار خواهد آورد. عرض نشیمنگاه صندلی باید حدود 47، 48 سانت باشد. البته عرض بستگی به این مسئله دارد که شخص چاق یا لاغر است.

راهنمای خرید میز تحریر

طول صندلی

طول صندلی به قد و استخوان ران شخص بستگی دارد:

معمولا طول صندلی 40 سانتی متر می باشد ولی امکان دارد برای اشخاص بلند قد بیشتر و برای اشخاص کوتاه قد، کمتر باشد. ارتفاع صندلی هر اندازه که باشد، زانو فرد باید در زاویه 90 درجه باشد.

رویه صندلی

رویه صندلی نباید بیش از اندازه نرم و یا سفت باشد. جنس رویه صندلی باید دارای قابلیت ارتجاعی باشد و موقعی که با انگشت صندلی را  فشار می دهید، انگشتتان باید یک یا دو سانتی متر داخل صندلی برود و سپس به حالت قبل خود برگردد.

ارتفاع پشتی صندلی

ارتفاع پشت صندلی باید کتف ها را به طور کامل بپوشاند و تا مهره 7 گردن برسد. موقع مطالعه باید فاصله چشم شخص تا روی کتاب به حدی باشد که گردن فرد بیش تر از 20 درجه خم نکردد. در صورتی که تصمیم دارید گردن خود را بیشتر خم ننمایید، باید سطح میز مطالعه را به سمت بالا بیاورید یا از نگه دارنده کتاب استفاده نمایید.

راهنمای خرید میز تحریر

سطح رویه میز

در صورتی که تصمیم دارید از یک میز جهت مطالعه و کامپیوتر استفاده نمایید و قادر نیستید میز کامپیوتر یا لپ تاپ به صورت جداگآنه بخرید باید میزی را انتخاب نمایید که سطح رویه آن بزرگ تر باشد.

پشتی صندلی میز تحریر

موقع نشستن شخص روی صندلی باید زاویه ساق و زانو در حالت 90 درجه قرار بگیرد و زاویه ران و بدن شخص حدود 90 تا 110 درجه به سوی عقب قرار بگیرد و کف پا به صورت کامل روی زمین باشد . پس در صورتی که پشتی صندلی قابل تنظیم باشد، بهتر است در فاصله های زاویه بین 90 تا 110 درجه واقع شود، در صورتی که زاویه 90 درجه باشد شخص دچار اسپاسم عضلانی خواهد شد.

محکم بودن صندلی

صندلی باید محکم باشد و از جنس فلزیا چوب  باشد. صندلی باید فاقد گوشه های تیز باشد و بهتر است دسته بلند داشته باشد و اسکلت اصلی آن دارای منحنی باشد. صندلی فرفورژه را به هیچ عنوان استفاده ننمایید.

جنس مناسب برای میز تحریر

بهترین انتخاب برای میزهای تحریر جنس چوبی یا روکش چوب می باشد، به این دلیل در این میزها امکان سر خوردن وسایل خیلی کمتر خواهد بود.

میز تحریر که جنس ان لمینت یا ام دی اف باشد مقرون به صرفه و با دوام می باشد و مقاومت آن از چوب بیش تر است . یک لمینت با کیفیت در برابر فشار خیلی زیاد تحمل بیش تری نیز دارد اما امکان دارد دارای ضخامت کمی باشد.

سبک دکوراسیون اتاق

بعد از اندازه گیری دقیق جایی که تصمیم دارید میز تحریر را آنجا قرار دهید، دکوراسیون اتاق خود را بررسی نمایید. آیا سبک های کلاسیک قدیمی را بیش تر دوست دارید یا  سبک مدرن؟ بر اساس سلیقه و دکوراسیون فضا، سبک میز تحریر خود انتخاب نمایید.

همچنین قادر خواهید بود میز تحریر را طبق رنگ و روکش آنها خریداری نمایید؛ مثل چوب گیلاس یا چوب بلوط بلوط ، روکش سیاه یا سفید و…

راهنمای خرید میز تحریر

۳ مدل میز تحریر معمول

۱. میز تحریر ایستاده

میز ایستاده برای افرادی بیش تر کاربرد دارد که ساعت های زیادی پشت میز کار خود صرف می کنند. دارا بودن یک میز ایستاده به شما این امکان را خواهد داد که در طول روز، هم در وضعیت نشسته کار کنید و هم به صورت ایستاده کار خود را انجام دهید.

۲. میز تحریرH 

آیا به فضای ذخیره سازی فراوانی احتیاج دارید، ولی فضای کمی دارید؟ این مدل از میز تحریر امکان دارد برای شما انتخاب خیلی وبی باشند. میزهای مدل اچ یا دارای کتابخانه، در قسمت بالا دارای فضایی برای قرار دادن وسایل اضافه هستند و روی زمین هم فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد.

همچنین با دارا بودن این مدل میز مجبور نیستید برای برداشتن یک کتاب به قفسه کتاب بروید؛ همه چیز در نزدیکی شما می باشد!

راهنمای خرید میز تحریر

۳. میزهای ویژه نوشتن

از هر میزی می شود برای نوشتن استفاده نمود، ولی میز تحریر مخصوص نوشتار، دارای یک سطح کار بزرگ می باشد که در آن فضای فراوانی برای لپ تاپ و نوت بوک، کاغذ نوشتن قرار داده شده است.

بعضی از مدل های میز تحریر، دارای کشو و طبقات اضافه تر نمی باشند، این در حالی است که امکان دارد در زیر بعضی از میزها، یک کشو یا چند کشوی کوچک تعبیه شده باشد. این مدل از میز تحریر، دارای طراحی خیلی ساده ای می باشند.

این مدل از میزها، دارای میزهای تحریر تاشو نیز می باشند که برای فضا های کم بسیار گزینه های مناسبی هستند.

مطالب مشابه را ببینید!

راهنمای خرید تخت خواب؛ انتخاب تخت خواب یک و یا دو نفره شانه در فرش؛ معنای شانه در فرش ایرانی و معرفی گره انواع بافت ایده چیدمان و ترفند برای دکوراسیون خانه کوچک؛ تکنیک استفاده از وسایل مختلف نکات مهم در خرید کاغذ دیواری 7 ترند بازسازی اتاق خواب کودک در سال 2024 تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوت از لحاظ جنس، رنگ و جزییات مدل سرویس خواب چوبی کودک و نوزاد؛ مدل تخت و کمد چوبی نوزاد و کودک لوستر آشپزخانه؛ تصاویر 25 مدل شیک لوستر آشپزخانه با انواع مدل و جنس همه چیز درباره لمینت کف؛ تفاوت آن با کفپوش چوبی و ویژگیهای مثبت آن مدل دراور جادار برای فضاهای مختلف خانه