طرز تهیه ماکارونی خوشمزه و ساده در منزل + نکاتی برای خوشمزه شدن این غذا

آموزش طرز تهیه ماکارونی خوشمزه

در این بخش طرز تهیه ماکارونی را به شما آموزش می دهیم و امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

ماکارونی یکی از غذاهای ساده و بسیار خوشمزه است که می توانید به راحتی در منزل آن را تهیه کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید. می توانید ماکارونی را با گوشت و یا سویا تهیه کنید و این بستگی به ذائقه شما دارد.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی

  • ماکارونی:1 بسته
  • گوشت چرخ کرده :  نیم کیلو
  • پیاز سرخ1 عدد
  • رب گوجه فرنگی:2 ق غ
  • آبلیمو :  نصف استکان
  • زعفران :1 قاشق چ خ
  • نمک و فلفل :به مقدار کافی
  • روغن :به مقدار لازم
Makaroni 2 e1654069674200

دستور تهیه ماکارونی

  • نخست تابه ای را بر حرارت ملایم بگذارید و درون آن کمی روغن بریزید تا داغ گردد. بعد از آن گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز داخل روغن تفت بدهید تا رنگ گوشت تغییر نماید و مقداری سرخ شود.
  • بعد از آن رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا رب گوجه رنگ بگیرد.
  • بعد از آن به مخلوط گوشت ، نمک ، فلفل و آبلیمو اضافه نمایید و با نصف استکان آب اجازه بدهید تا گوشت بپزد و آب آن کاملا جذب گردد.
طرز تهیه ماکارونی
  • در این فاصله قابلمه ای را تا نیمه پر از آب نمایید و بر حرارت بگذارید تا بجوش بیاید.
  • پس از به جوش آمدن آب ، 3 قاشق نمک و روغن درون آب جوش بریزید و سپس ماکارونی را اضافه نمایید.
  • پس از چند دقیقه که ماکارونی پخت آن را آبکش نمایید و کمی آب ولرم روی آن بریزید تا لیزی آن کم شود و ماکارونی ها بهم نچسبند.
  • درون قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر خود را در کف قابلمه بچینید.
طرز تهیه ماکارونی
  • سپس یک ردیف از ماکارونی و یک ردیف از گوشت را به ترتیب درون قابلمه بریزید تا پر شود. در قابلمه را ببندید و درصورتی که احتیاج بود روی آن دم کنی بگذارید.
  • حرارت را مقداری رو به متوسط نمایید تا بخار ماکارونی بالا بیاید.
  • بعد از آن حرارت را کم کنید تا به مدت 30 تا 45 دقیقه ماکارونی دم بکشد.
Makaroni 5 e1654069704926

نکات برای خوشمزه شدن ماکارونی

1 – چنانچه نشاسته ماکارونی خوب از آن خارج شود، ماکارونی بسیار خوشمزه می شود زیرا به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می رود و مزه اش عالی می شود. به همین جهت وقتی ماکارونی پت باید به وسیله اب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته آن خارج شود و هم با دست ماکارونی را باز کنید تا به هم نچسبد و ماکارونی شما شکل بدی نگیرد.

2 – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی عالی شود و از قابلمه جدا شود باید ابتدا سیب زمینی ها را کمی با روغن زیتون سرخ کنید و سپس کمی کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آنها قرار بدهید. این کار باعث می شود سیب زمینی ها خوش رنگ تر شوند و از قابلمه هم جدا بشوند.

3 – موقع پخت ماکارونی در قابلمه آب جوش، زردچوبه، نمک و روغن استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

طرز تهیه ماکارونی

4 – سعی کنید از ماکارونی با قطر کم استفاده کنید زیرا همیشه زمان پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آن کمتر است.

5 – وقتی که آب قابلمه جوش آمد و می خواهید ماکارونی را به آن اضافه کنید کمی آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی ها را اضافه کنید این کار باعث می شود ماکارونی مزه بهتری داشته باشد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

6 – قابله ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده می کنید باید بزرگ باشد تا نشاسته های ماکارونی پس از جدا شدن از ماکارونی باز به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

طرز تهیه ماکارونی

7 – طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن بستگی دارد و سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری داشته باشد.

8 – زمانی که ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی را می توانید به آن اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمزتر کند و بافت نرم به غذا بدهد.

Makaroni 3 e1654069739143

9 – برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیر بگیرد یک قاشق چای خوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه نمایید.

10 – وقتی مایه ماکارونی را در قابلمه آب جوش میریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی ها را زیاد هم بزنید زیرا باعث می شود ماکارونی شما خمیر شود.

طرز تهیه ماکارونی

دلیل خمیر شدن ماکارونی چیست؟

مهمترین دلیلی که باعث می شود ماکارونی خمیر شود این است که آن را در زمان مناسب آبکشی نمی کنید. در زمان قرار دادن ماکارونی در آب جوش نباید بگذارید ماکارونی بیش از حد در آب جوش بماند زیرا سریع نرم می شود و سپس له می شود. نکته دیگر اینکه زمان آبکش حتما از آب سرد برای آبکشی استفاده کنید و ماکارونی ها را با دست از هم جدا کنید.

ماکارونی با سویا چگونه تهیه کنیم؟

اگر بخواهید که ماکارونی را با سویا تهیه کنید برای مقدار بالا حدود 100 گرم سویا نیاز است. سویا را از قبل به مدت نیم ساعت در کاسه آب ولرم بخیسانید تو نرم گردد. بعد از 30 دقیقه آب سویا را با فشار دست بگیرید و سپس پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن برود.

ماکارونی بدون رب گوجه فرنگی قرمز می شود؟

اگر می خواهید که بدون رب گوجه فرنگی ماکارونی خوشمزه و قرمز داشته باشید فقط کافی است که به آن سس کچاپ بزنید. می توانید ماکارونی را بدون رب دم بیندازید و سپس با سس میل کنید.


مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذا با کنسرو ماهی؛ انواع سالاد، ساندویچ، پاستا و کوکو با کنسرو ماهی ناهار امروز چی بپزم؟ پیشنهاد خوشمزه ترین غذاها برای وعده ظهر طرز تهیه سبزی پلو و ماهی خوشمزه (آموزش مرحله به مرحله) + فواید این غذا لیست غذاهای ویژه شب یلدا و طرز تهیه آن (شب یلدا چی بپزم؟) طرز تهیه انار پلو شیرازی؛ انار پلو خوشمزه برای شب یلدا طرز تهیه خورش قیمه؛ نکات ویژه برای درست کردن خورش جا افتاده و مجلسی معرفی بریانی و خورش ماست اصفهان طرز تهیه خورش بامیه خوشمزه مجلسی مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرغ مغزدار؛ 2 روش تهیه کباب مجلسی و رستورانی طرز تهیه غذاهای نونی؛ دستور تهیه 10 غذای نونی خوشمزه