فیلم های عاشقانه ایرانی + معرفی فیلم های احساسی ایرانی، داستان و بیوگرافی بازیگران آنها

معرفی برترین فیلم های عاشقانه ایرانی

فیلم‌‌ های عاشقانه ایرانی جزء پر طرفدار ترین فیلم‌ های تولیدی سینمایی می‌ باشند که که علاقه‌مندان زیادی در داخل و خارج از کشور دارند. شاهکار های بسیار زیادی در این ژانر  ساخته شده‌ اند که در این مطلب سعی داریم به بررسی تعدادی از آن‌ ها بپردازیم. اگر جزو افرادی می باشید که به دنبال فیلم های برتر در این سبک هستید، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا با بهترین های ژانر عاشقانه آشنا شده و از تماشای آن ها لذت ببرید.

فیلم های عاشقانه ایرانی

شب های روشن یکی از برترین ‌فیلم‌ های عاشقانه ایرانی

  • سال ساخت: ۱۳۸۱
  • امتیاز IMDB : ۷.۷
  • کارگردان: فرزاد موتمن
  • بازیگران: هانیه توسلی، مهدی احمدی

داستان فیلم شب های روشن:

 در میان فیلم‌ های عاشقانه ایرانی شب‌ های روشن داستان زندگی دو انسان تنها را روایت می‌ کند. شخصیت مرد داستان ( مهدی احمدی) یک استاد دانشگاه سرخورده‌ و مأیوس فلسفی‌ می باشد که روزهای خود را با تدریس ادبیات، مطالعه‌ی کتاب و پرسه‌زدن در خیابا‌ن‌ها می‌گذراند. شخصیت مرد داستان  در یک شب متوجه دختری (هانیه توسلی) تنها می‌ شود و به او کمک می‌ کند تا از دست یک راننده‌ ی مزاحم رهایی یابد.

همین اتفاق باعث می‌ شود که یک دوستی بین رویا شخصیت زن داستان و مرد شکل بگیرد. دختر بنا بر قولی که به عاشق قدیمی خود، امیر داده‌ بود، یک‌سال پس از آخرین ملاقاتش با او به وعده‌گاه آمده و در نظر دارد چهار شب در محل و ساعتی معین منتظر امیر بماند. شخصیت مرد داستان به دختر پناه می ‌دهد و به او کمک می‌کند تا امیر را بیابد. در این چهار روز بین رویا و استاد  به‌تدریج دل‌ بستگی عاطفی به ‌وجود می‌آید که در پی آن استاد مصمم می‌شود که با دختر ازدواج کند، اما در چهارمین شب قرار امیر( عاشق سابق) به محل ملاقات بازمی گردد و رویا با او همراه می شود.

فیلم های عاشقانه ایرانی

توضیحات فیلم شب های روشن

 فرزاد موتمن در سال ۱۳۸۱ با الهام از رمان شب ‌های روشن فئودور داستایوفسکی یکی از برترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی را ساخت. این اثر که شاید بتوان گفت بهترین فیلم موتمن می باشد، پر است از شعر و سکانس‌های فراموش‌نشدنی که باعث شده این فیلم به عاشقانه ترین فیلم سینمایی در ایران بدل شود. کارگردانی فرزاد موتمن با  به کارگیری سبکی کلاسیک، به دور از هر گونه بزرگ‌ نمایی و با تمرکز بر تکنیک ‌های آشنا، فضایی باورپذیر را فراهم کرده که در آن تراولینگ، قاب های ایستا و پوزیشن بازیگران مهمترین المان‌های این فضاسازی محسوب می شوند.

حاشیه فیلم شب های روشن

فرزاد موتمن درباره ساخت فیلم «شب‌های روشن» بیان کرده است که مشکلات مالی دلیلی بر ساخت این فیلم شد و در ادامه توضیح داده است که نخستین فیلمش «هفت پرده» هرگز رنگ پرده سینما را به خود ندید که پس از آن قرار بود فیلمنامه دیگری به نام هفت شب که «سعید عقیقی» نوشته بود را بسازد. سعید عقیقی این فیلمنامه را برای شخص دیگری نوشته بود اما او فیلمنامه را نساخت و تنها از برخی ایده هایش در فیلم نامه های دیگر استفاده کرد.

به همین علت بعد از یک سال دوندگی هیچ تهیه‌کننده‌ای حاضر به تأمین مال «هفت شب» نشد، و خود فرزاد موتمن و سعید عقیلی توانایی مالی برای ساخت این فیلم را نداشتند. چرا که این کار به هفت بازیگر حرفه‌ای نیاز داشت و اکثر سکانس هایش نیز در شب می‌گذشت که آن را تبدیل به فیلم پر هزینه‌ای می کرد. از این رو به سعید عقیلی تصمیم می گیرد فیلمنامه‌ای بنویسد که فقط دو بازیگر نیاز داشته باشد و در یک اتاق اتفاق بیافتد که ایده شب های روشن در آن جا به ذهنش آمد و یکی از فیلم‌های عاشقانه ایرانی کلید خورد.

shabhaye roshan 2 e1657792420598

بیوگرافی بازیگران اصلی فیلم شب های روشن

هانیه توسلی

 بازیگر ایرانی متولد شده در ۱۴ خرداد سال ۱۳۸۵ می باشد ک تنها چند سال بعد از شروع حرفه بازیگری، به علت بازی در همین فیلم تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال ۱۳۸۱از هفتمین جشن خانه سینما دریافت نمود.

مهدی احمدی

 متولد ۱۶ آذر سال ۱۳۴۵در تهران می باشد که د عرصه سینما به فعالیت می پردازد. همچنین او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر می باشد که نقاشی را از سال ۱۳۶۳ شروع نمود و اولین نمایشگاه انفرادی‌اش نیز در سال ۱۳۷۴ برگذار شد. احمدی بازیگری را از سال ۱۳۶۹ با هنرنمایی در فیلم در کوچه‌های عشق به کارگردانی خسرو سینایی آغاز کرد.

فیلم های عاشقانه ایرانی

در دنیای تو ساعت چند است یکی از فیلم‌های عاشقانه ایرانی

  • سال ساخت: ۱۳۹۳
  • امتیاز IMDB: ۷.۱
  • کارگردان: صفی یزدانیان
  • بازیگران: لیلا حاتمی، زری خوشکام، علی مصفا

داستان در دنیای تو ساعت چند است؟

 گلی ( لیلا حاتمی )شخصیت اصلی داستان است که فیلم با او شرح سفر او به گیلان که زادگاهش است، شروع می شود و در ادامه به اتفاقاتی که برایش در آن شهر اتفاق می افتد می پردازد. در ادامه با شخصیت فرهاد( علی مصفا) آشنا می شوید که مردی آرام، متین، سربه‌زیر وحتی کمی مشنگ می باشد که او را به یک عاشق به تمام معنا تبدیل می کند. استقبال فرهاد از گلی و همراهی او در زادگاهش  فیلم در دنیا تو ساعت چند است را به یکی از برترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی تبدیل می کند.

 فرهاد عاشق در این فیلم همه جا هست و انگار همه چیز زندگی گلی را زیر نظر دارد. او حتی در سال‌هایی که گلی  در فرانسه زندگی می کرد، به مادرِ گُلی سر می زد و به او کمک کرد. توجهی که فرهاد در تمام لحظات زندگی اش به گلی داشت باعث می شود با تمام وجود این عشق بی مانند را درک کنیم. در تمامی داستان شاهد این می باشیم که فرهاد بدون هیچ چشم داشتی همه کار انجام می دهد تا گلی راضی و خشنود باشد، و در تمام سالهای نبود گلی تنها انتظار می کشد تا با او دیداری دوباره داشته باشد که این انتظار در پایان فیلم به درخشان ترین شکل ممکن به تصویر کشده می شود.

 در صحنه‌ی پایانی فیلم  فرهاد را می بینیم  که خسته و کوفته، روی میزی خالی خودش را جمع می‌کند تا به خواب رود و خستگی این‌همه سال انتظار را از تنش بیرون کند و تنها دیالوگی که به زبان می آورد این است: این‌همه انتظار و تلاش، ارزشش را داشت.

فیلم های عاشقانه ایرانی

معرفی فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟

در دنیای تو ساعت چند است، فیلمی عاشقانه در حال و هوای فیلم های عاشقانه کلاسیک برتر تاریخ سینما می باشد که می توان  آن را مشابه سینمای فرانسه در نظر گرفت. البته داستان خود فیلم نیز ارتباط مشخصی با فرانسه دارد، چرا که گلی از فرانسه به ایران بازمی گردد.

 داستان فیلم ساده بوده اما جزئیات قابل توجهی دارد.  دقت صفی یزدانیان کارگران توانا فیلم‌های عاشقانه ایرانی در پرداخت داستان و به کار گرفتن تجربیات ارزشمندش در سالهایی که نویسنده بود ، باعث شده تا « در دنیای تو ساعت چند است» از جهات متفاوت و گسترده‌ ای به اثری قدرتمند در قد و قامت سینمای بین المللی تبدیل شود.

 صفی یزدانیان که خودش فیلمنامه این فیلم عاشقانه را نوشته است، با بهره گیری از هوش و تجربه منحصر به فردش در نویسنگی، دیالوگ هایی عاشقانه را به رشته تحریر درآورده که در عین ساده بودن، بسیار شنیدنی می باشند و در تاریخ سینمای ایران کمتر مشاهده شده است که دیالوگی با چنین دقت و وسواسی در دل فیلمنامه گنجانده شده باشد.

در فضایی که این نویسنده و کارگردان فیلم‌های عاشقانه ایرانی برای روایت داستان انتخاب کرده است، خبری از پلیدی های زمانه نبوده، به طوری که در این شاهکار عاشقانه هیچ شخصیت منفی وجود ندارد و شخصیت ها برخلاف عصر حاضر، صادق،مهربان و ساده هستند که بیشترشان نیز مولفه های عشق را در خود دارند.

 حاشیه های در دنیای تو ساعت چند است

صفی یزدانیان کارگردان این فیلم درخشان در نشستی پیرامون در دنیای تو ساعت چند است بیان کرد، ایده این فیلم همیشه همراهش بوده و چند سالی زمان برد تا  سرمایه برای ساخت این فیلم را پیدا کند که همین امر باعث شد فیلمنامه تغییراتی کند. او اشاره کرد که حتی بازیگران اصلی فیلم نیز برای ساختن آن که در پی سرمایه گذار بودند . که در نهایت علی مصفا تهیه کنندگی فیلم را بر عهده گرفت.

پیرامون بازی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی که در فیلم نیز نقش مادر گلی را دارد، یزدانیان بیان کرد: ایشان بخاطر دلبستگی خانوادگی و علاقه و اطمینان به بستگانشان این نقش را قبول کردند. چرا که پیش از این تنها با همسرشان، علی حاتمی، بازی می‌ کرند که بعد از رفتن ایشان پذیرفتند در فیلم دامادشان ( علی مصفا ) بازی کنند.

فیلم های عاشقانه ایرانی

بیوگرافی بازیگران اصلی فیلم

لیلا حاتمی

 بازیگر ایرانی متولد ۹ مهر ۱۳۵۱ می باشد. او یکی از برجسته‌ترین بازیگران زن ایرانی در سینما بوده و افتخارات زیادی از جمله سه جایزه در جشنواره فجر و یک جایزه در جشنواره بین المللی فیلم در برلین دریافت نموده است. همچنین در سال ۱۳۹۱ نیز از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را دریافت کرد.

علی مصفا 

بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی متولد ۱۱ آذر ۱۳۴۵ می باشد. او در رشته عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و دو فیلم بلند با نام های سیمای زنی در دوردست۱۳۸۴و پله اخر۱۳۹۰ را نیز کارگردانی کرده‌است.

فیلم های عاشقانه ایرانی

شبی که ماه کامل شد یکی از برترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی

  • سال ساخت: ۱۳۹۷
  • امتیاز IMDB: ۶.۸
  • کارگردان: نرگس آبیار
  • بازیگران: هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پدرام شریفی، فرشته صدر عرفانی

داستان فیلم شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد را می‌توان جزو فیلم‌های عاشقانه ایرانی، اکشن و برگرفته از یک داستان واقعی دانست. این فیلم عاشقانه داستان عشق فائزه منصوری( الناز شاکر دوست)  دختری ساکن تهران و عبدالحمید ریگی پسری از سیستان و بلوچستان می باشد. عبدالحمید( هوتن شکیبا) سعی می‌کند زندگی جدید خود را در کنار همسرش فائزه به دور از تعصبات عبدالمالک برادرش و تفکرات او بنا کند، اما در انتها تسلیم عقاید افراطی او خواهد شد.

عبدالحمید و فائزه منصوری برای تجربه یک زندگی عاشقانه و دور از ناملایمات، مجبور به ترک ایران می‌شوند که درنهایت نیز اوضاع طبق خواسته آن‌ها پیش نخواهد رفت.

در سفری که این در پیش دارند، عبدالحمید نقاط تاریک شخصیتش را دوباره مشاهده می کند اما با این سیاهی همراه خواهد شد تا به خیال خود به خدا نزدیک‌ شود. در ماجرای این داستان واقعی عاشقانه زندگی‌های بسیاری به نابودی کشیده می شود.

فیلم های عاشقانه ایرانی

توضیحات پیرامون فیلم شبی که ماه کامل شد

این فیلم عاشقانه ایرانی روایت واقعی از ازدواج عبدالحمید برادر عبدالمالک ریگی سرکرده گروه جندالله با فائزه منصوری در تهران می باشد که پس از ازدواج به کشور پاکستان فرار می‌کنند و طی ماجراهایی که در آن جا پیش می آید برادر فائزه، یعنی شهاب منصوری توسط عبدالمالک به قتل می‌رسد.

 این فیلم جزو فیلم‌های عاشقانه ایرانی محسوب می شود که حتی در حال حاضر که چهارسال از اکران این فیلم می‌گذرد، غم آن برای مخاطب تازه و قابل درک می باشد. شبی که ماه کامل شد به قدری در به تصویر کشیدن رنج  حرفه ای عمل کرده است که عده ای از دیدن آن گریزان هستند.

حواشی فیلم شبی که ماه کامل شد

از جمله حواشی ای پیرامون این فیلم شکل گرفت اعتراضاتی در خصوص تهیه کنندگان و سرمایه گذاران شبی که ماه کامل شد بود.

در طی  بالا گرفتن خبر دادگاه محمد امامی  و رسیدن خبر پرونده پول‌های بادآورده در سینمای ایران به مردم، روابط عمومی «شبی که ماه کامل شد»خبری درست در روزهای قبل از جشنواره پخش کرد ثابت کند سرمایه‌گذاران این فیلم چند گروه محلی در سیستان و بلوچستان بوده‌اند. درحالیکه اخبار دیگری محمد حسین قاسمی را به عنوان تهیه کننده معرفی کرده بودند.

 عوامل فیلم با وسط کشاندن نام سرمایه‌گذاران محلی از سیستان و بلوچستان حواس ‌ها را از شرکت تصویرگستر پاسارگاد منحرف کرده و حتی همکاری با این شرکت را نپزیرفتند. مسئله در همین جا به پایان نرسید و علی‌رغم همه تکذیب ‌هایی که عوامل فیلم کردند بعد از جشنواره و در یک اکران ویژه فیلم در  شهر بوشهر، عوامل دوباره نگاه‌ ها را به منابع مالی فیلم جذب کرده و آن حضور مدیربرنامه و یکی از افراد بسیار نزدیک به رییس تصویرگستر پاسارگاد بود که در کنار عوامل فیلم شبی که ماه کامل شد در بوشهر حاضر شدند .

فیلم های عاشقانه ایرانی

بیوگرافی بازیگران اصلی فیلم عاشقانه شبی که ماه کامل شد

هوتن شکیبا

 بازیگر ایرانی متولد ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ می باشد که با بازی در مجموعه تلویزیونی لیسانسه ها در  سال ۱۳۹۸ به شهرت رسید و مدتی پس از آن برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد در سال ۱۳۹۷ جایزه  سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

الناز شاکردوست 

بازیگر ایرانی متولد ۷ تیز ۱۳۶۳ می باشد که بازیگری را با صحنه تئاتر آغاز کرد. او در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال ۱۳۸۳ به کارگردانی کیومرث پور احمد، پا به سینما گذاشت و در کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی هنر نمایی کرد.

فیلم های عاشقانه ایرانی

بررسی فیلم شهر زیبا

  • سال ساخت: ۱۳۸۲
  • امتیاز IMDB: ۷.۷
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • بازیگران: فرامرز قریبیان، ترانه علیدوستی، بابک انصاری، فرهاد قائمیان، آهو خردمند

داستان شهر زیبا از برترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی

 داستان این فیلم به این شکل است که در کانون اصلاح و تربیت، نوجوانان زندانی شده با درخواست «اعلا» جمع می‌شوند تا تولد ۱۸ سالگی «اکبر» را جشن بگیرند. اکبر متهم به قتل دختری است که دو سال پیش او را کشته و حالا زمان قصاصش سر رسیده است. اعلا، دوست اکبر، برای کمک به به همراه «فیروزه»، خواهر اکبر جهت گرفتن رضایت از شاکی پرونده، به دیدار «ابوالقاسم» (پدر دختر) می‌روند. پدر دختر که با سماجت اعلا و فیروزه روبرو می‌شود، عصبانی شده و به دادگاه می‌رود تا اجرای حکم قصاص را جلو بی ندازد اما به او می‌گویند که باید ابتدا پول دیه را آماده کند. از طرفی به تدریج میان خواهر اکبر که از همسر معتادش جدا شده  و اعلا که دوست برادرش می باشد، علاقه‌ای به وجود می‌آید.

زن ابوالقاسم که می خواهد پول دیه را خرج مداوای دختر معلولش کند، به شوهرش  اصرار می‌کند تا رضایت بدهد. ابوالقاسم که پافشاری فیروزه و اعلا را می‌بیند شرطی برای رضایت می گذارد که چون اعلا پسر لایقی می باشد پس مقدمات ازدواج او را با دخترش فراهم خواهد کرد و در عوض از گرفتن پول دیه صرف نظر می کند. آن ها موضوع را با فیروزه در میان می گذارند و از او می‌خواهند مقدمات ازدواج دختر ابولقاسم و اعلا را فراهم کند. اعلا نیز وقتی قصد خانواده ابوالقاسم را متوجه می شود تصمیم نهایی را بر عهده فیروزه می گذارد. پایان این فیلم به شکل باز تمام شده و تصمیم نهایی بر عهده مخاطب قرار می گیرد. سکانس پایانی با رفتن اعلا به دیدن فیروزه و باز نکردن در از جانب فیروزه برای او به اتمام می رسد.

shahre ziba 1 e1657792506598

توضیحات پیرامون فیلم عاشقانه شهر زیبا

شهر زیبا در میان فیلم‌های عاشقانه ایرانی، دومین فیلم اصغر فرهادی می باشد.  فرهادی که معمولا به ساخت فیلم های درام با مضامین انسانی علاقه بیشتری دارد. از این رو در فیلم سینمایی شهر زیبا نیز در یک موقعیت حساس و پرتنش، عشقی پاک و ساده را هم به تصویر می‌کشد که این اثر را تبدیل به یکی از برترین فیلم های سینمایی احساسی تبدیل می کند. «شهر زیبا»  دومین حضور سینمایی ترانه علیدوستی، بعد از «من ترانه ۱۵ سال دارم» می باشد که علاوه بر او فرامرز قریبیان نیز  با گریمی متفاوت با فرهادی همکاری می کند.

پرداخت شخصیت ها در این اثر فرهادی به جایی می رسد که نه شخص مجرم سزاوار مجازات شدن شناخته می شود و نه شخص انتقام گیر قادر به عفو کردن می باشد. در واقع سیر روایی فیلم هم این هدف را دارد و جایی که به نتیجه دلخواهش می رسد، پایانی باز را برای مخاطب رقم می زند و تصمیم را به او می سپارد. همین مقوله باعث شده این اثر به یکی از زیبا ترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی بدل شود.

حواشی فیلم شهر زیبا

اصغر فرهادي پیرامون لوكيشن‌هایی که فیلم “شهرزيبا” را در آن ها ساخته بیان کرد که در سينماي ايران محلات فقيرنشين زياد دیده است که بهترين نوع آن نیز  در فيلم های رخشان بني اعتماد رقم خورده است. از این رو  سعی کرد براي اينكه يك فضای جديد را به تصویر درآورد به سراغ حاشيه ريل راه آهن برود که از نظرش بسیار جذاب بود.  او در این خصوص بیان کرد که در تهران چون دو طرف ريل‌های قطار را ديوار كشيده‌اند چنين محله‌اي پيدا نکرده است تا در نهايت در جاده قم به آن مکان مورد نظرش برخورده و خانه نزدیکش را بازسازی کردند.

كارگردان فیلم شهرزيبا درباره‌ي تفاوت و تغييراتی که اين فيلم در اكران عمومي داشت گفت، پايان فيلم از لحاظ مضموني همان پايانی می باشد كه در جشنواره به نمايش درآمد اما از نظری شكل و ظاهر، چند پلانش جابجا شد و تعدادي پلان نیز به آن اضافه شد. در ادامه اشاره کرد که دوست نداشت جایی اعلام کند که پايان فيلم عوض شده چون از نظرش این معنا را می داد كه پايان بندي قبلی غلط بوده و مورد قبول واقع نشده است در حاليكه اين تغييري كه هم اكنون صورت گرفته است همانند تمامی تغییراتی می باشد كه بعد از جشنواره فجر، فيلم‌هاي ديگر لحاظ می کنند.

فیلم های عاشقانه ایرانی

بیوگرافی بازیگران اصلی فیلم شهر زیبا

ترانه علیدوستی

 بازیگر ایرانی متولد ۲۲ دی ۱۳۶۲ می باشد که در فیلم‌های فیلم‌سازان بزرگی چون رسول صدر عاملی، واروژ کریم مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده است. او جوایز بسیاری از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش زن از جشنواره فیلم لوکارنو، سوئیس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشواره فجر را دریافت نموده است. همچنین عیلدوستی در جشنواره‌هایی چون فیلم وزول فرانسه در ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام در ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود.

بابک انصاری

 بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۳۶۶ در آمل می باشد که در سال ۱۳۸۲ به صورت اتفاقی وارد عرصهٔ هنر و سینما شد. او پس از شرکت در تست بازیگری، توسط پرویز پرستویی برای بازی در فیلم عاشقانه شهر زیبا به کارگردان این فیلم معرفی شد و  پس از آن نیز  توسط افشین سنگ چاپ برای بازی در مجموعه پرواز در حباب به سیروس مقدم معرفی شد.

در این مطلب سعی کردیم به معرفی بهترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی بپردازیم که می توانید با بررسی و تهیه آن ها از تماشای این اثرات ماندگار در سینمای ایران لذت ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان معرفی پلتفرم های پخش فیلم و سریال خارجی؛ معرفی آثار برتر هر پلتفرم بهترین فیلم های مافیایی؛ لیست 18 فیلم هیجان انگیز مافیایی و داستان آنها بهترین پلتفرم‌های تماشای فیلم و سریال خارجی بهترین فیلم های اصغر فرهادی؛ 10 فیلم پر مخاطب و معروف این کارگردان ایرانی فیلم هایی با موضوع جنگ جهانی؛ 22 فیلم با داستان و تصاویر