بهترین فیلم های درام + لیست 20 تایی ژانر درام با توضیحات و نقد

در این بخش بهترین فیلم های درام با لیست 20 تایی به همراه نقد، معرفی بازیگران و توضیحاتی پیرامون این فیلم ها را ارائه کرده ایم با ما همراه باشید.

برای طرفداران این نوع سبک، تماشای یک فیلم درام می تواند، لذت تکرار نشدنی باشد. طولانی بودن داستان این نوع فیلم ها و جزئیات آن ها برای طرفداران این نوع ژانر لذت بخش است.

در این محتوا قصد داریم معرفی بهترین فیلم های درام را برای شما عزیزان شرح دهیم.
این سبک از فیلم ها طرفداران عمیقی دارند از معروف ترین فیلم های درام به گزینه های زیر می توان اشاره کرد.

معرفی بهترین فیلم های درام

فیلم از گور برخاسته The Revenant 2015

فیلم از گور برخاسته The Revenant 2015

در امر تهیه کنندگی جیمز دبلیو اسکاتچداپل، کیث ردمن، ماری پارنت، استیو گولین و آرنان میلشان و در امری نویسندگی مارک ال. اسمیت به اینیاریتو ‌کمک کرده اند.

در هنگام ساخت این فیلم عوامل پشت صحنه شرایط فیلم برداری سختی را تحمل می کرده اند به طوری که طی فرآیند تولید فیلم، بسیاری از افراد پشت صحنه از مجموعه استعفا داده اند.

این فیلم به دلیل فیلم نامه محشر، کارگردانی قدرتمند، بازیگران قوی، جلوه های بصری جذاب و فیلم برداری زیبا مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفت.

در ۱۲ بخش در سال 2016 طی مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه در بخش های بهترین فیلم برداری، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردانی شد.

نخستین جایزه اسکار را لئوناردو دی کاپریو که در این فیلم بازی کرده بود، دریافت کرد از بازیگران این فیلم درام سینمایی می توان کریستوفر یونر، برندن فلچر، گریس دوا، آرتور ردکلاد، ایشیا توتو سیس، پل اندرسون، فرست گودلاک، ویل پولتر، دامنل گلیسون، تام هاردی، دی کاپریو و لئوناردو را نام برد.

داستان این فیلم مربوط به یک گروه شکارچی ۴۲ نفره سفید پوست بوده که دختری سرخپوست را دزدیده اند به همین دلیل سرخ پوست ها به آن ها حمله می کرده اند.

فیلم رستگار در شاوشنک The Shawshank Redemption 1994

فیلم رستگار در شاوشنک The Shawshank Redemption 1994

 شاهکار تاریخ سینما بوده که نویسندگی و کارگردانی آن را دار ابونت بر عهده داشته است و تهیه کننده آن نیکی ماروین می باشد.

در مراسم اسکار 1995 در بخش های بهترین صدا برداری، بهترین موسیقی فیلم، بهترین تدوین، بهترین فیلم برداری، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد و هفت بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد؛ ولی موفق نشد در هیچ کدام از بخش ها جایزه را دریافت کند به همین دلیل یکی از ناکام ترین فیلم های سینمای در کسب جوایز می باشد.

از بازیگران آن می توان به جیمز ویتمور، گیل بیلاز، کلنسی براون، ویلیام سادلر، باب گانتون، مورگان فریمن و رابینز اشاره کرد.

داستان این فیلم درام در رابطه با جوانی به نام اندی دوفرین است که شغل آن بانکداری بوده این فرد محکوم به قتل همسرش می شود و در زندان ایالتی شائوشنک حبس ابد شده است.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های جهان (معرفی 20 فیلم که حتما باید تماشا کنید!)

گرگ وال استریت

گرگ وال استریت

 بهترین فیلم درام سینمایی محسوب می شود که مارتین اسکور سیزی کارگردان و تهیه کننده آن می باشد. 

در امر تهیه کنندگی جویی مک فارلند، رایزا عزیز و لئوناردو دی کاپریو به اسکور سیزی کمک کرده اند.

از مهم ترین بازیگران آن می توان جان فاورو، راب رینر، جونا هیل، متیو مک کانهی، کایل چندلر، ژان دوژاردن، مارگو رابی و لئونار دو دی کاپریو را نام برد.

داستان این فیلم بر اساس واقعیت بوده و در مورد دلال سخت کوشی است که در اواخر دهه 1980 هنگامی که وارد بازار سهام می شود به دلیل سقوط اقتصادی شغل خود را از دست می دهد.

فیلم جوکر Joker 2019

فیلم جوکر Joker 2019

 تاد فیلیپس کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی این فیلم را بر عهده داشت.

در امر نویسندگی و تهیه کنندگی به ترتیب اسکات سیلور و بردلی کوپر به فیلیپس کمک کرده اند. برت کالن، فرانسیس کانروی، زازی بیتز، رابرت دنیرو و واکین فینیکس از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

مرد میانسالی به نام آرتور فلک در سال 1981 در شهر گاتهام همراه با مادرش پنی زندگی می کند.

در شهر گاتهام بیکاری، فقر، جرم و جنایت وجود دارد آرتور گذران زندگی خود را با شرکت در مهمانی ها به عنوان دلقک می گذراند. آرتور به بیماری عصبی دچار است و هنگامی که مورد حمله سارقان قرار می گیرد، تصمیم می گیرد زندگی خود را تغییر دهد.

فیلم ذهن زیبا A Beautiful Mind 2001

فیلم ذهن زیبا A Beautiful Mind 2001

 در سال 2001 به کارگردانی و تهیه کنندگی ران هاوارد ساخته شد توسط فیلم آکیوا گلدزمن فیلم نامه این فیلم درام نوشته شده است.

در فیلم اسکار در بخش های، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه اقتباسی توانست جایزه کسب کند.

داستان این فیلم در مورد جوانی به نام جان نش است که فارغ التحصیل دانشگاه بوده و توانسته در کشف رابطه بین اعداد و اشکال به هم ریخته توانایی خارق العاده ای را کشف کند.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های تاریخی جهان (15 فیلم تاریخی و پرطرفدار)

فیلم پدر خوانده The Godfather 1972

فیلم پدر خوانده The Godfather 1972

 این فیلم بر اساس رمانی با همین نام تولید شده و نویسنده این نوع رمان ماریو پوزو است.

از بازیگران این فیلم می توان تالیا شایر، سوفیا کوپولا، جان کازال، دایان کیتن، ریچارد کونته، جان مارلی، استرلینگ هایدن، ریچارد کاستلانو، رابرت دووال، جیمز کان، آل پاچینو و مارلون بر اندو را نام برد.

داستان این فیلم در اواخر تابستان 1945 با جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کو لئونه با کارلو ریزی در لانگ بیچ نیویورک آغاز می شود.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند، می توان به تزی ما و مارک، مایکل استولبارگ، فارست ویتاکر، جرمی رنر و ایمی آدامز اشاره کرد.

داستان این فیلم درام سینمایی در مورد زنی جوان است که در دانشگاه تدریس می کند.

فیلم شهر خدا Cidade de Deus 2002

فیلم شهر خدا Cidade de Deus 2002

 بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده که فرناندو میرلس کارگردان آن می باشد.

حوادث این فیلم مربوط به سال 1960 تا 1980 است در این بازه زمانی در شهر ریو دوژانیرو جرم و جنایت به اوج خود رسیده و هر کاری که گروه خلافکاران دوست داشتند، انجام می داده اند.

فیلم انگل Parasite 2019

فیلم انگل Parasite 2019

 محصول کشور کره است که افتخارات بین المللی زیادی را کسب کرده، بونگ جون _ هو نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این فیلم بوده در امر تهیه کنندگی جانگ یانگ هوان، مون یانگ کوون و کواک سین _ آئه و در امر نویسندگی جین وون به جون هو کمک فراوانی کرده اند.

منتقدان این فیلم سینمایی را در زمینه بازیگری، فیلم نامه، داستان و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند، می توان به جانگ هیه جین، لی جانگ ایان، پارک سئو جون، جانگ زیسو، پارک سو دام، چوی وو شیک، چو یئو جئونگ، لی سون کیون و سونگ کانگ هو اشاره کرد.   

داستان این فیلم در رابطه با خانواده ای فقیر است که به عنوان خدمتکار و با مکر و حیله به خانه ای ثروتمندی راه پیدا می کنند و پیامدی های فاجعه باری اتفاق می افتد.

مطلب مشابه: معرفی بهترین فیلم های موزیکال و لیست فیلم های خارجی و ایرانی معروف

فیلم دختر میلیون دلاری million dollar baby 2004

فیلم دختر میلیون دلاری million dollar baby 2004

کلینت ایستوود تهیه کننده و کارگردان آن بوده است منتقدان این فیلم را به دلیل فیلم نامه محشر، کارگردانی قدرتمند و بازیگران عالی مورد تحسین قرار داده اند.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند، می توان به ریکی لیندهوم، مارگو مارتیندال، بریان اف اوبرن، مایک کولتر، جی باروشل، مورگان فریمن، کلینت ایستوود و هیلاری سوانک اشاره کرد.

داستان این فیلم مربوط به دختری 32 ساله به نام مگی فیتز جرالد است که به عنوان پیش خدمت رستوران در شهری به نام اوزارک در میزوری فعالیت می کند.

او فرانکی دان که در رشته بوکس فعالیت می کند را متقاعد می نماید تا آموزش های لازم را به او بدهد و در رشته بوکس قهرمان شود.

مخمصه Heat 1995

مخمصه Heat 1995

 بهترین فیلم سینمایی درام محسوب می شود که مایکل مان تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت.

این فیلم از تحسین شده ترین فیلم های درام سینمایی است از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند، می توان به  هیزل گودمن، جان وویت، اشلی جاد، ناتالی پورتمن و رابرت دنیرو سایزمور اشاره کرد.

داستان این فیلم درام در رابطه با دزد حرفه ای به نام نیل مک کالی است که با همراهی مایل کریتو و کریس شیهر لیس در یک ماشین حمل پول به دزدی خطرناکی دست زده اند.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک جدید و قدیمی (لیست 40 فیلم درام احساسی)

فارست گامپ Forrest Gump 1994

فارست گامپ Forrest Gump 1994

 این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است رابرت زمکیس کارگردان این فیلم بوده و تهیه کنندگان آن چارلز نوویرت، استیو استارکی، استیو تیش و وندی فینرمن می باشد.

جوایز مختلفی را در مراسم های معتبر سینمایی کسب کرد داستان این فیلم در رابطه با مردی ساده دل به نام فارست گامپ است که در ایستگاه اتوبوس داستان زندگی خود را برای خانمی تعریف می کند.

جایی برای پیرمردها نیست No Country for Old Men 2007

جایی برای پیرمردها نیست No Country for Old Men 2007

 این فیلم در سال 2007 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی جوئل کوئن و اتان کوئن ساخته شد.

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام  نوشته کورمک مک کارتی ساخته شد از بهترین فیلم درام سینمایی محسوب می شود که به دلیل کارگردانی قدرتمند، داستان جذاب و بازیگران عالی که داشت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

داستان این فیلم در مورد لوئلین ماس است که در وسط صحرا با تعدادی جسد که در یک معامله مواد مخدر به جا مانده اند به طور تصادفی رو برو می شود.

او یک کیف دو میلیون دلاری و مقدار زیادی مواد مخدر پیدا می کند و در خانه خود مخفی می نماید ولی دچار عذاب وجدان می شود.

کاپیتان فیلیپس Captain Phillips 2009

کاپیتان فیلیپس Captain Phillips 2009

 پلی گرینگرس کارگردان آن است از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند، می توان به مکس مارتینی، فیضل احمد، برخد عبدی و تام هنکس اشاره کرد.

داستان این فیلم درام سینمایی مربوط به دزدان دریایی سومالیا است که به قصد دریافت پول به کشتی بار امریکایی هجوم می برند.  

مطلب مشابه: معرفی بهترین فیلم های بیوگرافی یا زندگینامه با بیش از 31 اثر معروف

فیلم دست نیافتنی ها Intouchables 2011

فیلم دست نیافتنی ها Intouchables 2011

 کارگردان و نویسنده این فیلم به ترتیب بر عهده الیور ناکاشه و اریک تولدانو بوده است این فیلم سینمایی محصول کشور فرانسه می باشد.

در سال 2011 اکران شد و منتقدان زیادی از آن استقبال کرده اند عمر سی و فرانسوا کلوزه دو بازیگر نقش اصلی این فیلم درام سینمایی محسوب می شوند.

این فیلم راجع به نویسنده ای به نام فیلیپ که فردی ثروتمند است، می باشد این نویسنده از گردن به پایین به دلیل سقوط با چتر فلج می شود.

 لذا تصمیم می گیرد مردی به نام دریس را استخدام کند که حضور این مرد باعث می شود در زندگی فیلیپ دگرگونی ایجاد شود.

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد What’s Eating Gilbert Grape 1993

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد What's Eating Gilbert Grape 1993

 این فیلم بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده لاسه هالستروم کارگردان و هجس فیلم نامه نویس آن می باشد.

میر تپر، برتیل اولسون و دیوید ماتالون از تهیه کنندگان این فیلم محسوب می شوند.

 به دلیل فیلم نامه محشر، کارگردانی قدرتمند و بازیگران عالی توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت.

بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند، می توان پنه لوپه برنینگ، کریسپین گلوور، جان سی ریلی، کوین تایگ، مری کیت شلهارت، لارا هرینگتون، دارلین کتس، مری استینبر گن، لئوناردو دی کاپریو، جولیت لوئیس و جانی دپ را نام برد.

در این فیلم گیلبرت گریپ در شهر کوچکی به نام اندورا به همراه برادر عقب افتاده ای خود به نام آرنی منتظر توریست های هستند که در مکانی تفریحی در نزدیکی آنجا اردو می کنند.

باشگاه مشت زنی Fight Club 1999

باشگاه مشت زنی Fight Club 1999

از عجیب ترین فیلم های درام است که جنجال های زیادی بعد از اکران آن به پا شد. دیوید فینچر کارگردان این فیلم بوده و توسط جیم اوهلز فیلم نامه آن نوشته شده است.

از تهیه کنندگان آن می توان راس گیسون بل، سن شافین و آرت لینسون را نام برد این فیلم در سال 1999 اکران شد.

جوان بی نام شخصیت اصلی این فیلم درام است که این فرد به نام راوی شناخته می شود که زندگی عجیب و غیر عادی دارد.

 او با بیماری بی خوابی حدود ۶ ماه است که دست و پنجه نرم می کند وی برای درمان بی خوابی خود به پزشک مراجعه می کند؛ ولی پزشک به شما پیشنهاد می کند که در کلاس های بیماری های خاص و سرطان شرکت کند او در این کلاس ها ارتباط خوبی با دیگران برقرار می کند تا بتواند به درمان بی خوابی خود کمک نماید.

مطلب مشابه: 10 فیلم ورزشی + بهترین فیلم های ورزشی هالیوودی که حتما باید دید

شبگرد Nightcrawler 2014

شبگرد Nightcrawler 2014

 دان گیلروی کارگردان و نویسنده این فیلم درام سینمایی است تهیه کنندگان آن دیوید لنکستر، جیک جیلنهال، میشل لیتواک، تونی گیلروی و جنیفر فاکس هستند.

از بازیگرانی که در این فیلم درام سینمای ایفای نقش کرده اند، می توان مایکل هایت، ریز احمد، رنه روسو، کوین رام، کاتلین یورک، اریک لانگ، بیل پاکستون، ان کیوساک و جیک جیلنهال را نام برد.

داستان این فیلم در رابطه با دزدی خرده پا به نام لوئیس است که در لس آنجلس زندگی می کند و از ساختمان های نیمه کاره آهن آلات می دزد.

یک شب هنگام قدم زدن در خیابان گروهی از فیلم برداران را مشاهده می کند که از صحنه تصادف فیلم برداری می کنند. لوئیس در آن شب یک دوچرخه می دزد و آن را در یک مغازه با یک بیسیم پلیس و دوربین فیلم برداری عوض می کند؛ سپس تصمیم می گیرد تا از صحنه های تصادف فیلم برداری کند.

فیلم درام ترومن The Truman Show 1998

فیلم درام ترومن The Truman Show 1998

 کارگردان این فیلم پیتر ویر است آدام شرودر، ادوارد فلدمن، اندرو نیکول و اسکات رودین تهیه کنندگان این فیلم درام هستند. 

دان تیلر، ناتاشا مک الهون، نوآ امریک، اد هریس، لورا لینی و جیم کری در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند.

در این فیلم زندگی مردی به تصویر کشیده شده که بدون اطلاع وی، زندگی اش از شبکه تلویزیونی به صورت 24 ساعته پخش شد و میلیون ها نفر آن را تماشا کرده اند.

فیلم راهزنی Bandit 1996

فیلم راهزنی Bandit 1996

 محصول کشور ترکیه است و در سال 1996 اکران شد نویسنده و کارگردان این فیلم درام بر عهده یاوز تورگل می باشد.

تهیه کننده آن ماین وارگی بوده از بازیگران آن می توان سرمین هورمریچ، کامران اوسلور، شنر شن و اوقور یوجل را نام برد.

در این فیلم باران بعد از ۳۵ سال زندانی آزاد می شود و هنگامی که به روستای خود باز می گردد، متوجه می شود به طرز چشمگیری جهان تغییر کرده و مشاهده می کند که روستا در زیر آب رفته است.

فیلم مسیر سبز The Green Mile 1999

فیلم مسیر سبز The Green Mile 1999

 کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این فیلم فرانک دار ابونت است در امر تهیه کنندگی دیوید والدس به دار ابونت کمک کرد.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند، می توان کیث سارا ابایکا، پاتریشا کلارکسون، داچ ها چینسن، جیمز کرامول، بری پیر، مایکل کلارک دانکن، بانی هانت، دیوید مورس و تام هنکس نام برد.

این فیلم در مورد پل اجکام است که در خانه سالمندان به علت کهولت سن حضور دارد و بعد از این که صحنه رقص فیلمی را مشاهده می کند به گریه می افتد؛ سپس بخشی از خاطرات خود را در زمان خدمت در گروه اعدام زندان برای دوستش الین بیان می نماید.

فیلم هفت سامورایی Seven Samurai 1954

فیلم هفت سامورایی Seven Samurai 1954

 آکیرا کوروساوا کارگردان و نویسنده این فیلم بوده از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند، می توان به سیجی میاگوچی، ایسائو کیمورا، تاکاشی شیمورا و توشیرو میفونه اشاره کرد.

داستان این فیلم در مورد اهالی روستایی است که به دلیل حمله راهزن ها دچار تنگ دستی شده اند و برای محافظت از روستای خود در برابر راهزنان چند سامورایی را می بینند.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان معرفی پلتفرم های پخش فیلم و سریال خارجی؛ معرفی آثار برتر هر پلتفرم بهترین فیلم های مافیایی؛ لیست 18 فیلم هیجان انگیز مافیایی و داستان آنها بهترین پلتفرم‌های تماشای فیلم و سریال خارجی بهترین فیلم های اصغر فرهادی؛ 10 فیلم پر مخاطب و معروف این کارگردان ایرانی فیلم هایی با موضوع جنگ جهانی؛ 22 فیلم با داستان و تصاویر