بیوگرافی دنیل دی لوئیس و لیست بهترین فیلم های این بازیگر معروف

ما امروز در روزانه به زندگی و فیلم‌ های بازیگر معروف جهان، دنیل دی لوئیس (بیوگرافی دنیل دی لوئیس و لیست فیلم هایش) خواهیم پرداخت. بازیگری که خیلی‌ ها او را بهترین بازیگر تاریخ سینما می‌ دانند. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بیوگرافی دنیل دی لوئیس و لیست بهترین فیلم های این بازیگر معروف

دنیل دی لوئیس یکی از مهم‌ترین بازیگران جهان است که بیشتر از هرکسی در آکادمی اسکار و بخش بهترین بازیگر مرد، برنده جایزه شده‌است. اما این بازیگر تنها به جایزه‌های بزرگ ختم نمی‌شود و صاحب‌ نظران بزرگ سینما، این بازیگر را بهترین و بزرگ‌ترین بازیگر تاریخ نامیده‌اند. ما امروز در روزانه به معرفی و زندگی این هنرمند بزرگ خواهیم‌ پرداخت. ما از کودکی تا امروز و تمام اتفاقات مهم زندگی این هنرمند را بررسی خواهیم کرد؛ پس تا آخر همراه سایت روزانه باشید.

بیوگرافی دنیل دی لوئیس و لیست بهترین فیلم های این بازیگر معروف

بیوگرافی دنیل دی لوئیز

دنیل دی لوئیس در سال 1957 در انگلستان به دنیا آمد. پدر دنیل، شاعر بزرگ و نامدار بریتانیایی  سیسیل دی-لوئیس و مادرش، بازیگر انگلیسی، جیل بالکن است. او از همان سنین پایین با هنر آشنا بود و با آن بزرگ شده‌است. خانواده دنیل اصالتا اهل ایرلند بودند و همین موضوع باعث شد تا این هنرمند تابیعت هر دو کشور را داشته باشد. و شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که پدربزرگ وی یعنی سر مایکل بالکن نیز یک کارگردان تاتر در انگستان بود.

دنیل در کودکی پسر شیک و شلوغی بود که اغلب در مدرسه با دوستان خود درگیر می‌شد. و حتی‌ها یکبار پلیس او را درحال دزدی از فروشگاه گیر انداخته‌ بود! پدر و مادر وی که این رفتار‌های هنجارشکنانه او را می‌دید، دنیل را به یک مدرسه شبانه‌روزی فرستاند.

او در این مدرسه به سه رشته بازیگری، نجاری و ماهی‌گیری علاقه‌مند شده و آن‌ها را به صورت کامل فرا گرفت. به گفته خود دنیل دی لوئیس اولین حضور او در یک فیلم به هنگام حضور در این مدرسه و در سن چهارده سالگی بوده‌است. او در فیلم یکشنبه خونین نقش یک پسر نوجوان شرر را بازی کرده است. خود او این حضور را بهشت توصیف کرده و در این باره گفته‌است: به من گفتند دو پوند به تو می‌دهیم و تو هم با یک بطری شکسته روی تمام ماشین‌های پارک شده در اطراف کلیسا خط بنداز!

بیوگرافی دنیل دی لوئیس و لیست بهترین فیلم های این بازیگر معروف

اولین حضور در سینما

دنیل دی لوئیس بعد از مدرسه کار بازیگری را به صورت جدی و حرفه‌ای دنبال کرد. اما اصلی‌ترین فعالیت او به حضور پُر رنگ در تاتر بازمی‌گردد. او قبل از ورود به سینما در چندین و چند تاتر معروف حضور پیدا کرد. از معروف‌ترین این نمایشنامه‌ها می‌شود به رومئو و ژولیت اثر شکسپسر اشاره کرد.

اما اولین حضور او جلوی دوربین به دهه هشتاد میلادی و حضور در  فیلم سرما در مه باز‌می‌گردد. البته اصلی‌ترین نقش او به فیلم اسکاری گاندی برمی‌گردد که در آن نقش یک جوان قلدر انگلیسی را بازی می‌کند. سپس بعد از این حضور درخشان، او درچندین فیلم مستقل بازی کرد که از این فیلم‌ها می‌شود به فیلم اتاقی با یک چشم‌انداز اشاره کرد.

بیوگرافی دنیل دی لوئیس و لیست بهترین فیلم های این بازیگر معروف

دنیل دی لوئیس برنده جایزه اسکار می‌شود!

دنیل دی لوئیس بعد از حضور در تاتر تصمیم گرفت بازیگر سبک مُتد شود. در این سبک بازیگر به مدت چند ماه تا چند سال در نقش خود باقی می‌ماند و بدین شکل زندگی می‌کند. او بعد از قبول شدن در تست فیلم پای چپ من؛ از این سبک بازیگری استفاده کرد و به مدت چندین ماه روی ویلچر زندگی کرد. درنهایت دنیل دی لوئیس در سال 1989 برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. بزرگان سینما حضور او در این فیلم را باورنکردنی توصیف کردند.

دنیل دی لوئیس و متد اکتینگ

دنیل دی لوئیس به معنای واقعی کلمه یک بازیگر سبک مُتد است! او برای حضور در فیلم آخرین موهیکان شش ماه در جنگل زندگی کرد و شکار با تیر و کمان را آموخت. برای حضور در فیلم بوکسر به مدت دوسال به تمرین بوکس پرداخت. او قدری در این رشته مهارت یافت که یک بوکسر ایرلندی به او پیشنهاد داده‌ بود تا وارد تیم ملی ایرلند در المپیک شود. دنیل دی لوئیس برای بازی در فیلم رشته خیال به صورت کامل خیاطی را آموخت و حتی در یک مراسم مهم لباس‌های خود و همسرش را با دستان خود دوخت. و درآخر دنیل در لوئیس برای بازی در فیلم لینکلن، به قدری درباره زندگی آبراهام لینکلن تحقیق کرده بود، که همسر وی در این باره گفته: احساس می‌کردم با آبراهام لینکلن ازدواج کرده‌ام.

بیوگرافی دنیل دی لوئیس و لیست بهترین فیلم های این بازیگر معروف

زندگی شخصی

دنیل دی لوئیس به شدت از زندگی شخصی خود محافظت می‌کند و به ندرت در این باره مصاحبه انجام می‌دهد. اما چیزی که می‌دانیم این است که او به مدت شش سال با بازیگر فرانسوی ایزابل آجانی در رابطه بود، اما این دو با رضایت طرفین به رابطه خود پایان دادند، حاصل این رابطه اولین پسر وی یعنی گابریل بوده‌است.

سپس دنیل دی لوئیس با دختر نمایشنامه نویس معروف آمریکایی یعنی آرتور میلر، وارد رابطه شد. دختر این نمایشنامه‌نویس یعنی ربکا میلر علاقه زیادی به دنیل نشان داد و این دو درهمان سال با یکدیگر ازدواج کردند. حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های رونان و کاشل بوده‌است. این زوج هنری هم‌اکنون در  نیویورک و گاهی وقت‌ها در ایرلند زندگی می‌کنند.

خداحافظی دنیل دی لوئیس از سینما

دنیل دی لوئیس در سال 2017 و پس از بازی در فیلم رشته خیال و تنها زمانی که 60 سال داشت، اعلام کرد که قصد دارد از سینما خداحافظی کند. بعد از پخش این خبر بسیاری از هنرمندان بزرگ سعی کردند این هنرمند را منصرف کنند، اما نتوانستد. خود او در این باره گفته: می‌دانم که انتشار بیانیه دور از ادب و عادت است، اما می‌خواستم برای خود مرزی تعیین کنم. دوست نداشتم به پروژه دیگری کشیده شوم. یک عمر، به این اندیشیدم که اگر چگونه بازنشسته شوم بهتر است، نمی‌دانم چرا این بار با دفعات قبل متفاوت بود، اما انگیزه کناره‌گیری در من ریشه دواند، و به اضطرار بدل شد. کاری بود که باید انجام می‌دادم.

سپس دنیل دی لوئیس در آخرین مصاحبه خود درباره بازنشستگی‌اش گفت: هنوز غم بزرگی احساس می‌کنم؛ ولی احساس درستی است. اگر قرار بود مرحله شورانگیزی باشد به یک زندگی تازه، چقدر عجیب می‌شد. من از سن ۱۲ سالگی به بازیگری علاقه‌مند شدم، و در آن سال‌ها، هیچ چیز جز سالن نمایش برایم اهمیتی نداشت. وقتی کارم را شروع کردم مسئله برایم رستگاری بود. حالا، می‌خواهم دنیا را به سیاقی دیگر بکاوم.

بهترین فیلم‌های دنیل دی لوئیس

ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های این بازیگر بزرگ را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

بوکسور- Boxer

بوکسور – Boxer

  • کارگردان: جیم شریدان
  • بازیگران: دنیل دی لوئیس، امیلی واتسون، برایان کاکس
  • سال ساخت: 1997
  • ژانر: درام , عاشقانه , ورزشی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7

خلاصه داستان: دنی فلین، مشت زن سی و دو ساله، پس از تحمل چهارده سال حبس به خاطر فعالیت در ارتش آزادی بخش ایرلند، از زندان آزاد می شود و پس از بازگشت به خانه به دیدن مگی، محبوبه ی سابقش می رود. او می خواهد دوباره کار مشت زنی را آغاز کند. اما اعضای ارتش آزادی بخش، با این کار مخالفت می کنند.

کوتاه درباره فیلم: دنیل دی لوئیس برای بازی در این نقش به مدت دو سال به صورت حرفه‌ای به تمرینات سختِ بوکس پرداخت. او در این فیلم درکنار بُعد ورزشی، به بُعد احساسی فیلم نیز توجه بسیاری کرده و بازی بسیار خوبی را از خود ارائه داده‌است. نظر شما درباره بازی دنیل دی لوئیس در این فیلم چیست؟

مطلب مشابه: فیلم های تک لوکیشنی با یک مکان فیلمبرداری ثابت (20 فیلم پر امتیاز)

عصر معصومیت - The Age of Innocence

عصر معصومیت – The Age of Innocence

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: دانیل دی-لوئیس، میشل فایفر، وینونا رایدر، آلکسیس اسمیت
  • سال ساخت: 1993
  • ژانر: درام , عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

اسکورسیزی در دو مرحله به سراغ اسطوره بازیگری یعنی دنیل دی لوئیس رفت. بار اول در فیلم عصر معصومیت محصول سال 1993 بوده‌است. در این فیلم تاریخی، عاشقانه؛ دنیل دی لوئیس نقش یک وکیل را بازی می‌کند که عاشق دختر یک خانواده اشرافی شده‌است. دنیل دی لوئیس با دقت بسیار بالا نقش خود را ایفا کرده و مورد تحسین منتقدان بزرگ قرار گرفت. اسکورسیزی نیز در ترکیب میزانسن‌های درخشان خود، از قابلیت‌های دنیل لوئیس نیز به خوبی استفاده کرده‌است.

مطلب مشابه: بیوگرافی اسکارلت جوهانسون و معرفی بهترین فیلم‌ های اسکارلت جوهانسون

اتاقی با یک چشم‌انداز- A Room with a View

اتاقی با یک چشم‌انداز – A Room with a View

  • کارگردان: جیمز آیووری
  • بازیگران: مگی اسمیت، هلنا بونهام کارتر، دنهلم الیوت، جولیان سندز
  • سال ساخت: 1985
  • ژانر: درام , عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.3

خلاصه داستان: دختری به اسم لوسی در سفر به فلورانس ایتالیا، با پسر جوانی به اسم جورج آشنا می شود؛ ولی پس از اقامت کوتاهش در این شهر مجبور می‌شود به خانه ییلاقی شان در انگلستان برگردد. پس از گذشت چند سال، جوانی به نام سیسل به لوسی پیشنهاد ازدواج می دهد و لوسی هم قبول می‌کند؛ ولی قبل از ازدواجشان، سر و کله جورج پیدا می شود که همین موضوع در تصمیم ازدواج لوسی خلل ایجاد می کند.

کوتاه درباره فیلم: شما کافی است نخست فیلم خون به پا خواهد شد را ببینید و سپس این فیلم را تماشا کنید؛ در این لحظه شما به اوج هنری بازیگری دنیل دی لوئیس پی خواهید بُرد. او که بیشتر به خاطر شخصیت خشک و عصبانی‌اش معروف است، در این فیلم نقش یک انسان ضعیف و احمق را بازی می‌کند.

نکته جالب توجه این است که دنیل دی لوئیس با تغییر دادن تُن صدای خود و اضافه کردن لهجه احمقانه، به راستی شبیه یک احمق شده‌است؛ اما اشتباه نکنید او یک احمق نیست او دنیل دی لوئیس افسانه‌ای است که با بازی درخشان خود همه را حیرت زده می‌کند.

آخرین موهیکان- The Last of Mohicans

آخرین موهیکان – The Last of Mohicans

  • کارگردان: مایکل مان
  • بازیگران: دنیل دی لوئیس، استیون ودینگتون، مادلین استو، وس استودی
  • سال ساخت: 1992
  • ژانر: اکشن , جنگی , درام , عاشقانه , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.7

خلاصه داستان: امریکا، سال ۱۷۵۷. هنگام مبارزه‌ی قدرت میان انگلستان و فرانسه، هاک آی و پدر و برادرش که آخرین بازماندگان قبیله‌ی خود هستند، سعی می کنند به دفاع از مستعمره نشینان قربانی این درگیری ها بپردازند. هاک آی و برادرش دل به دختران سرهنگ انگلیسی می بازند و برای نجات آن دو از چنگ بومیان انتقام جوی قبیله ای دیگر، خود را به آب و آتش می زنند.

کوتاه درباره فیلم: حضور ستودنی دنیل دی لوئیس باعث شد تا او نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود. او برای بازی در این فیلم شکارکردن، قایق ساختن، ماهی‌گیری و پوست کندن حیوانات را فرا گرفت.

فیلم با نگاهی تاریخی و دقیق به استعمار بومیان قبیله موهیکان، در نوع خود یکی از بهترین و درخشان‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست. درکنار بازی خوب و کارگردانی دقیق، این فیلم با موسیقی متن شاهکار خود، قلب‌ها را تسخیر می‌کند و زیبایی فیلم را دوچندان می‌کند. نظر  شما درباره این فیلم جذاب چیست؟

پای چپ من- My Left Foot

پای چپ من – My Left Foot

  • کارگردان: جیم شریدان
  • بازیگران: دنیل دی-لوئیس، ری مک‌آنالی، برندا فریکر
  • سال ساخت: 1989
  • ژانر: بیوگرافی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.9

دستاورد ها: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

این فیلم اولین اسکار دنیل دی لوئیس را به همراه داشت. او برای بازی در این نقش به مطالعه درباره بیماران فلج مغری پرداخت و خود نیز چندین ماه تمرین کرد تا مثل آن‌ها زندگی بکند. او حتی پشت صحنه هم از ویلچر خود بلند نمی‌شد و این کار باعث شده ‌بود تا وی تمام بدن خود را زخمی کند.

 این فیلم که بر اساس داستان واقعی است. درباره نویسنده و نقاش ایرلندی کریستی براون است. او از کودکی دچار فلج مغزی شده و فقط قادر است پای چپ خود را حرکت دهد. کریستی از کودکی مورد آزار و اذیت دیگران قرار می‌گیرد، اما تنها کسی که هوای او را دارد مادرش است. مادر ساخته شده درون این فیلم یکی از بهترین مولفه‌های فیلم در خلق کاراکتر است.

کریستی بعد از مدتی تصمیم می‌گیرد تا تسلیم محدودیت‌ها نشود. او بعد از تمرینات سخت موفق می‌شود تنها با پای چپ خود تابلو نقاشی‌های شاهکار خلق کند. و دنیل دی لوئیس نیز با شناخت دقیق از این شخص واقعی توانسته است خود را با خلق و خوی او وفق دهد. نظر شما درباره این فیلم حال خوب کن و شاهکار چیست؟

مطلب مشابه: بیوگرافی مارگو رابی درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم هایش

به نام پدر- In the Name of the Father

به نام پدر – In the Name of the Father

  • کارگردان: جیم شریدان
  • بازیگران: دنیل دی لوئیس، اما تامپسون، پیت پاستویت، جان لینچ
  • سال ساخت: 1993
  • ژانر: بیوگرافی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.1

دنیل دی لوئیس در این فیلم نقش یک جوان ایرلندی را بازی می‌کند که به هنگام درگیری ایرلند و بریتانیا، در گروه آزادی خواهان شرکت می‌کند. اما پس از منفجر‌شدن یک رستوران، پلیس او را به جرم دست داشتن در این عملیات دستگیر می‌کند. او نخست فکر می‌کند که قرار است به زودی از زندان خارج شود اما مدت حبس او به پانزده سال می‌رسد. و این جوان بی‌گناه به خاطر عمل انجام نشده، بیشتر جوانی خود را در زندان می‌گذراند.

دنیل دی لوئیس برای بازی در این فیلم مدت زمانی را در زندان سپری کرد تا بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند. بازی او در این فیلم خیلی سریع مورد توجه مخاطبان قرار گرفت؛ و دنیل دی لوئیس برای بازی در این فیلم برنده جایزه حلقه منتقدان شد.

دارودسته‌های نیویورکی- Gangs of New York

دارودسته‌های نیویورکی – Gangs of New York

  • کارگردان:  مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، دنیل دی-لوئیس، کامرون دیاز
  • سال ساخت: 2002
  • ژانر: جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

خلاصه داستان: در خلال جنگ‌های آمریکا طی سالهای ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۲، شهر نیویورک بر اثر جنگ‌های بین آمریکایی‌های بومی و ایرلندی‌های مهاجر به کوره‌ای داغ از آتش مبدل شده‌است. بیلی قصاب (دنیل دی لوئیس) سردسته آمریکایی هایی است که مخالف ایرلندی هاست. در طرف مقابل کشیش ایرلندی و دارودسته‌اش قرار دارد.

این دو گروه در یک نبرد خونین بایکدیگر درگیر می‌شوند، در این نبرد بیلی قصاب گروه ایرلندی‌ها را شکست می‌دهد و سردسته آنان را نیز می‌کشد. اما پسر کوچک او بعد از شانزده سال برمی‌گردد تا انتقام پدر را بگیرد.

کوتاه درباره فیلم: اگر بگویم این فیلم یک شاهکار به تمام معناست اغراق نکرده‌ایم. اسکورسیزی در این فیلم اوج هنر خود را به رُخ می‌کشد و با ترکیب کردن دنیل دی لوئیس و دی‌کاپریو به راستی سنگ تمام گذاشته است.

در این فیلم با یک دنیل دی‌لوئیس کاملا متفاوت طرف هستیم. او در این فیلم یک تُن صدای متفاوت، یک چهره خشن متفاوت دارد. او برای بازی در این فیلم شش ماه پیش یک قصاب آموزش دید و تمام صحنه‌های مربوطه را خود انجام داد. همین‌طور به گفته وی، او برای احساس عصبانیت در این فیلم در صحنه فیلمبرداری به آهنگ‌های امینم گوش می‌داده است. دنیل دی لوئیس برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد. پس اگر تا به کنون این فیلم جذاب را ندیده‌اید، همین امروز به سراغ دیدن آن بروید.

مطلب پیشنهادی: 10 فیلم ورزشی + بهترین فیلم های ورزشی هالیوودی که حتما باید دید

خون به پا خواهد شد- There Will Be Blood

خون به پا خواهد شد – There Will Be Blood

  • کارگردان: پل توماس اندرسن
  • بازیگران: دنیل دی لوئیس،  ‌پل دینو، کوین جی اکونر، کیران هایندز
  • سال ساخت: 2007
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.2
  • دستاورد‌ها: برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد

خلاصه داستان:  وقتی دانیل پلانیو اطلاع پیدا می کند که در شهر کوچکی در غرب، دریایی از نفت در حال تراوش از زمین است، فوری دست پسرش را میگیرد و به آنجا می رود تا شانسش را در گرد و خاک بوستن امتحان کند. همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه سایه شوم زندگی به سراغ او می‌آید.

کوتاه درباره فیلم: این فیلم خون به پا می‌کند! بی‌شک فیلم خون به پا خواهد شد، بهترین فیلم دوران هنری دنیل دی لوئیس است. دنیل دی لوئیس برای بازی در این فیلم موفق به کسب دومین جایزه اسکار خود شد.

 داستان ساده اما نحوه روایت به شدت قابل تامل است. فیلم در لحظه به لحظه خود شاهکار خلق می‌کند و با گذاشتن دنیل دی لوئیس در وسط فیلم، حق مطلب را به خوبی ادا می‌کند. در این میان از کارگردانی درخشان پل توماس اندرسون هم نمی‌شود گذشت.

او با خلق تصاویر درست و قاب‌های مفهومی، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما را ساخته است. او در انتخاب نقش کشیش جوان نیز عملکرد بسیار درستی را از خود نشان می‌دهد. پل دینو قطعا برای بازی در این فیلم لایق اسکار بود، اما خب در حق او کم مهری شد. و در پایان این نکته را اضافه کنم که اگر می‌خواهید بدانید بازیگری یعنی چه، سکانس معروف این فیلم در کلیسا را بارها و بارها تماشا کنید.

مطلب مشابه: بیوگرافی برد پیت ؛ در مورد روابط عاشقانه، زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

لینکلن - Lincoln

لینکلن – Lincoln

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: دنیل دی-لوئیس، سالی فیلد، دیوید استراترن، جوزف گوردون لویت
  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: بیوگرافی , تاریخی , جنگی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.3
  • دستاورد‌ها: جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بازیگر نقش اول مرد، نقش مکمل زن، نقش مکمل مرد

خلاصه داستان: فیلم درباره رئیس جمهور آمریکا یعنی ابراهام لینکلن است. او پس از برنده شدن در دومین دوره انتخابات، تصمیم گرفت طبق لایحه سیزدهم، قانون برده‌داری را لغو کند، اما این تصمیم با مخالفت شدید دولت و حزب دموکرات روبرو شد. و درنهایت ایالت‌های شمالی علیه حکومت مرکزی اعلان جنگ کردند و بدین سان جنگ داخلی آمریکا آغاز شد. در این دوره حساس تاریخی آبراهام لینکلن با تدابیر خود توانست جنگ را به نفع جریان لیبرالیسم عوض کند.

کوتاه درباره فیلم: بعد از موفقیت پی در پی دنیل دی لوئیس، فیلمسازان بزرگ تصمیم گرفتند با ارقام نجومی به سراغ این هنرمند بیایند. اما برخلاف تصور او سخت قبول می‌کرد که در یک فیلم به ایفای نقش بپردازد. و در انتخاب فیلمنامه مناسب برای بازی، به شدت سخت گیر بود. اما استیون اسپیلبرگ با صحبت‌های خود درنهایت توانست دنیل دی لوئیس را برای حضور در این فیلم راضی کند.

اما نخست دنیل دی لوئیس از او فرصت خواست تا کامل درباره نقش خود تحقیق کند. او به مدت چندماه تمام کتا‌ب‌های مربوط به آبراهام لینکل را خواند و با متخصصین دانشگاهی دیدار کرد، بعد از اینکه او به شخصیت آبرهام لینکلن پی برد؛ مدتی را دقیقا مثل شخصیت او درخانه رفتار کرد. و در آخر تمام این زحمت‌ها به سومین اسکار دنیل دی لوئیس انجامید.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های هیچکاک (لیست 13 فیلم بی نظیر این کارگردان)

رشته خیال - Phantom Thread

رشته خیال – Phantom Thread

  • کارگردان: پل توماس اندرسن
  • بازیگران: دنیل دی لوئیس، ویکی کریپس، لسلی منویل، جولیا دیویس
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: درام , عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

خلاصه داستان: لندن 1950 رینولدز وودکاک، طراح معروف لباس زنانه و صاحب برند وودکاک است. او آن‌قدر غرق در کار خود است که حتی زن‌های دوروبرش را هم در خدمت کارش می‌بیند. نگاه او به زن‌ها مانند مانکن‌هایی‌ست که قرار است لباس‌های دوخته‌شده توسط او را بر تن کنند. اما وقتی آلما، دختر بامزه و سربه‌زیر روستایی وارد زندگی او می‌شود، رینولدز مجبور می‌شود. شیوه‌اش را تغییر بدهد.

کوتاه درباره فیلم: نگاه تیز دنیل دی لوئیس به لباس زنان! دنیل دی لوئیس در این فیلم باری دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او با وسواس خاصی در این فیلم بازی کرده و دوباره پل توماس اندرسون با دقت بالا از این بازیگر بهترین استفاده را کرده‌است.

جزئیات دقیق این فیلم در نوع خود دیوانه‌ کننده است. دنیل دی لوئیس نقش یک خیاط سادیستی را بازی می‌کند، او به قدری برای لباس‌های خود در این فیلم ارزش قائل است که آدم گاهی فراموش می‌کند او یک بازیگر است. نمی‌خواهم بیشتر از این بنویسم تا داستان برای شما اسپویل شود؛ پس در اولین فرصت سعی کنید آخرین فیلم استاد را ببینید!

کلام آخر

ممنون که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. ما امروز در روزانه سعی کردیم بر زندگی شخصی و هنری دنیل دی لوئیس، اسطوره بازیگری نگاهی داشته باشیم. این بازیگر در طی پنجاه سال حضور در سینما، تنها و تنها در شانزده فیلم به ایفای نقش پرداخت و از شش بار نامزدی در اسکار، سه دفعه آن را برنده شد. نظر شما درباره این بازیگر بزرگ سینما چیست؟

نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بهترین سریال های تینیجری (لیست 20 سریال گروه سنی نوجوانان) بهترین سریال های ترسناک دیدنی ( معرفی 20 سریال امتیاز بالا ) معرفی بهترین سریال های اکشن؛ 20 سریال هیجانی اکشن با داستان و معرفی بازیگران بهترین سریال های عاشقانه خارجی؛ لیست 16 سریال رمانتیک و داستان آنها بهترین انیمه های سریالی؛ 20 انیمیشن محبوب سریالی و داستان ها بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان