بیوگرافی برد پیت ؛ در مورد روابط عاشقانه، زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

در این مطلب بیوگرافی برد پیت، یکی از بازیگران موفق و معروف هالیوود را ارائه کرده ایم. در اطلاعات درباره زندگی شخصی و لیستی از فیلم های معروف او را آماده کرده ایم.

برد پیت در‌ حال حاضر یکی از جذاب‌ ترین و برترین بازیگران هالیوود است. او به‌ خاطر بازی و چهره جذاب خود سالهاست که به عنوان یک بازیگر جذاب و معروف مورد توجه رسانه‌ ها و مخاطبین بسیاری قرار گرفته است. این بازیگر معروف هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان تهیه‌ کننده برنده جایزه اسکار شده‌ است.

بیوگرافی برد پیت

ما امروز در روزانه به زندگی و بهترین فیلم‌های برد پیت مروری خواهیم داشت. پس تا آخر این مقاله همراه مجله روزانه باشید.

بیوگرافی برد پیت

اوایل زندگی

ویلیام بردلی پیت متولد 18 دسامبر 1963 است. پدر او مالک یک شرکت حمل و نقل و مادرش مشاوره مدرسه بوده‌است. برد پیت سه خواهر و برادر نیز دارد. او در یک خانواده مسیحی به دنیا آمده و حتی در کلیسای محلی غسل تمعید داده‌ شده ‌است اما با این حال او خود را یک ندانم‌گرا معرفی کره‌است.

برد پیت اولین علاقه بازیگری خود را در دبیرستان کشف کرد و در بیشتر تاتر‌های موزیکال مدرسه شرکت کرد. سپس برد پیت با نزدیک شدن به دوران جوانی احساس کرد که باید برای پیشرفت در بازیگری به شهر لس آنجلس مهاجرت کند.

او پس از مشاوره با خانواده به این شهر مهاجرت کرد تا حرفه مورد علاقه‌اش یعنی بازیگری را دنبال کند. اما در لس آنجلس چیز‌ها طبق میل او پیش نرفت. برای همین او برای خرج زندگی مدتی را در رستوران‌های زنجیره‌ای با لباس مرغ مشغول به کار شد.

بیوگرافی برد پیت

اولین حضور در سینما

به گفته خود برد پیت او اولین درس‌های سینمایی‌اش را از  مربی بازیگری روی لادن آموخت. او صبح‌ها در فروشگاه کار می‌کرد و شب‌ها به کلاس بازیگری می‌رفت و آنجا تمرین می‌کرد.

اولین حضور سینمایی او حضور چند دقیقه‌ای در فیلم سرزمین هیچکس در نقش یک پیشخدمت بود. سپس او در یک سریال شبکه خانگی در تنها دو اپیزود حضور یافت. برد پیت دو سال پی‌در‌پی بدون هیچ موفقیتی در شبکه‌های تلوزیونی حضور کوتاه یافت تا اینکه او پیشنهاد اولین حضور خود در یک فیلم سینمایی درست و حسابی را دریافت کرد. او در این فیلم نقش یک جوان افسرده و معتاد را بازی کرد که باعث توجه ویژه استعداد یاب‌ها قرار گرفت.

بعد از این نقش او در فیلم‌های متعددی بازی کرد اما اصلی‌ترین دلیل معروفیت او به فیلم لوییز و تلما ساخته ریدلی اسکات برمی‌گردد. او در این فیلم حضور درخشانی داشت و چهره جذاب او خیلی سریع مورد توجه مخاطبان قرار گرفت؛ و برد پیت به عنوان یک بازیگر معروف وارد هالیوود شد.

پیشرفت در سینما

اولین حضور درخشان برد پیت به عنوان بازیگر اصلی به فیلم فوق‌العاده زیبا و احساسی افسانه‌های خزان برمی‌گردد. او در این فیلمِ درخشان با بازیگران بزرگی همچون آنتونی هاپکینز هم‌بازی شد. اما طبق گفته خود برد پیت او تمام موفقیت‌هایش را مدیون دیوید فینیچر کارگردان آمریکایی است.

برد پیت گفته‌است که روزی یک کارگردان جوان با او تماس گرفته و گفته که می‌خواهد او را ببیند. آن‌ها در یک کافی‌شاپ ملاقات کرده و دیوید فینیچر فیلمنامه هفت را به او داده است. برد پیت بازی در این فیلم ‌را فوق‌العاده خوانده و گفته است که اگر فینیچر و این فیلم نبود من امروز اینجا نایستاده بودم.

بعد از اکران فیلم هفت و موفقیت این فیلم در فروش؛ فینیچر با یک ایده جذاب دیگر سراغ برد پیت آمد. آن دو با ساخت فیلم باشگاه مشت زنی باری دیگر به موفقیت بسیاری دست یافتند. برد پیت برای بازی در این فیلم دندان‌های جلویی خود را کشید تا نقش خود را طبیعی‌تر جلوه دهد.

بیوگرافی برد پیت

زندگی خصوصی

برد پیت به عنوان نماد جذابیت با زن‌های بسیاری رابطه داشته‌است اما اولین رابطه جدی او با بازیگر معروف سریال فرندز یعنی جنیفر انیستون بوده‌است. رابطه این دو بازیگر معروف و جذاب به صورت گسترده توسط رسانه‌ها دنبال می‌شد و این دو نفر در سال 2000 در یک مراسم خصوصی با یکدیگر ازدواج کردند. خبر ازدواج این دو در دهه اول قرن به عنوان بمب خبری معروف شد. درنهایت این دو در سال 2005 از یکدیگر جدا شدند.

نخست دلایل طلاق آن‌ها فاش نشد تا اینکه خود جنیفر انیستون اعتراف کرد که دلایل جدایی آن‌ها این بوده‌است که برد پیت می‌خواست که بچه‌دار شویم ولی من بچه نمی‌خواستم. سپس برد پیت به هنگام بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت ، جذب بازیگر جذاب آمریکایی آنجلینا جولی شد.

این دو نخست در سواحل کنیا کنار یکدیگر دیده ‌شدند اما این دو رابطه خود را مخفی نگه داشتند تا اینکه با بارداری انجلینا جولی در سال 2006 این دو به صورت رسمی رابطه خود را اعلام کردند. اما برخلاف اصرار برد پیت، آنجلینا جولی پیشنهاد ازدواج را قبول نکرد تا اینکه هفت سال بعد یعنی در سال 2012 این دو نامزد کرده و بعد از دو سال به صورت رسمی در سال 2014 ازدواج کردند.

رابطه این دو نماد جذابیت، تا سال‌ها سوژه صفحه اول مجله‌های مُد بود. این دو صاحب شش فرزند هستند که فقط سه‌تای آن‌ها فرزند خودشان است و بقیه همگی فرزند‌خوانده آنها هستند. اما این زوج جذاب و دوست‌اشتنی درسال 2016 از یکدیگر جدا شدند و هم اکنون برد پیت با کسی در رابطه نیست.

اعتیاد به الکل

برد پیت بعد از جدایی از آنجلینا جولی و حتی قبل‌تر از آن به الکل روی آورده بود. اما به گفته خود وی با کمک آنتونی هاپکینز در سال 2016 در جلسات ترک اعیاد شرکت کرد و پس از کلی مبارزه توانست الکل را ترک کند. او در سال 2019 با حضور در یک برنامه تلوزیونی از تجربه‌های تلخ خود در دوران اعتیاد سخن گفت.

قطار سریع‌السیر- Bullet Train

قطار سریع‌السیر- Bullet Train

  • کارگردان: دیوید لیچ
  • بازیگران: برد پیت، جوئی کینگ، آرون تیلور جانسون، برایان تایری هنری
  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: اکشن , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.3

یکی از بهترین فیلم های برد پیت که در همین سال گذشته منتشر شد فیلم جذاب و هیجانی قطار سریع‌السیر است. داستان روایتی ساده به دور از هرگونه پیچیدگی دارد و همین فیلم‌های سرگرم‌کننده بسیار با ارزش‌تر از فیلم‌های مثلا روشنفکری است. داستان درباره پنج قاتل حرفه‌ای و البته مزدور است که در یک قطار درحال حرکت ژاپنی یکدیگر را ملاقات کرده و در یک اتفاق ناخواسته باهم درگیر می‌شوند.

روزی روزگاری در هالیوود_ Once Upon a Time in Hollywood

روزی روزگاری در هالیوود_ Once Upon a Time in Hollywood

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، امیل هرش
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: درام , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.6
  • دستاورد ها: برنده اسکار بهترین بازیگر مرد برای برد پیت

روزی روزگاری در هالیوود یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های برد پیت است که تارانتینو بزرگ آن را کارگردانی کرده است. بازی در این فیلم برای برد پیت یک جایزه اسکار به همراه داشت. داستان درباره یک بازیگر و یک بدلکار است که دوران افول خود را می‌گذرانند. این اشخاص گویی درحال مبارزه با پایان دوران اوج خود هستند. یکی دیگر از دلایل جذابیت این فیلم، حضور سلطان آلپاچینو، دی‌کاپریو و حضور دیگر بازیگر جذاب هالیوود مارگو رابی در این فیلم است.

افسانه‌های خزان- Legends of the Fall

افسانه‌های خزان- Legends of the Fall

  • کارگردان: ادوارد زوئیک
  • بازیگران: برد پیت، آنتونی هاپکینز، آیدان کوئین، جولیا اورموند
  • سال ساخت: 1994
  • ژانر: جنگی , درام , عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

ین فیلم نه تنها جزو بهترین فیلم‌های برد پیت بلکه جزو بهترین فیلم‌های تاریخ است. داستان درباره سه برادر و پدرشان است که در کوه‌های آلاسکا زندگی می‌کنند. همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه برادر کوچک با شروع جنگ جهانی اول عازم جبهه‌های نبرد می‌شود. دو برادر بزرگتر نیز برای همراهی او راهی جنگ می‌شوند اما برادر کوچکتر جان خود را در این نبرد از دست می‌دهد. مرگ او یکی از دلایل فروپاشی این خانواده می‌شود؛ البته فیلم زندگی این خانواده را تا پایان روایت می‌کند. نکته جالب توجه درباره این فیلم صحنه‌های چشم نواز و به‌شدت زیبای آن از طبیعت آلاسکا است. دیدن این فیلم را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم و شکی ندارم که این فیلم مورد پسند شما خواهد بود.

خانم و آقای اسمیت - Mr. & Mrs. Smith

خانم و آقای اسمیت – Mr. & Mrs. Smith

  • کارگردان: داگ لیمان
  • بازیگران: برد پیت، آنجلینا جولی، وینس وان، آدام برودی
  • سال ساخت: 2005
  • ژانر: اکشن , رومانتیک , کمدی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.5

این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های برد پیت است که به هنگام بازی در آن با آنجلینا جولی آشنا شده و درنهایت با او ازدواج کرد. داستان درباره جان اسمیت (برد پیت) و جین اسمیت (آنجلینا جولی) زن و شوهری اند که از زندگی یکنواخت مشترکشان خسته شده اند و هیچکدام نمی داند که دیگری آدمکش حرفه ای است و در ازای پول افراد را حذف می کند. اما زندگی هرکدام زمانی در آستانه نابودی قرار می گیرد که هریک پی می برد که هدف بعدی همسر خودش است و …

مطلب مشابه: معرفی بهترین فیلم های اکشن + لیست 50 فیلم محبوب Action

خشم  - Fury

خشم – Fury

  • کارگردان: دیوید آیر
  • بازیگران: برد پیت، جیسون آیزکس، مایکل پنیا، لوگان لرمن
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: اکشن , جنگی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.6

یکی از فیلم‌های قابل قبول برد پیت که در لیست امروز ما قرار دارد، فیلم خشم است. فیلم در گیشه فروش موفقیت نسبتا خوبی را به دست آورد اما نظر منتقدان درباره آن مساعد نبوده‌است. چرا که بسیاری باور داشتند این قهرمان پروی که از سربازان آمریکایی نشان داده شد واقعی نیست. داستان درباره روز‌های آخر جنگ جهانی دوم و تقابل نیرو‌های آلمان نازی و جبهه متفقین است. برد پیت در این این فیلم نقش یک گروهبان را ایفا می‌کند که با تانک مخصوص خود به یک عملیات مهم فرستاده‌ می‌شوند. اما بعد از چند دقیقه پیشروی در خاک آلمان شبیه خون می‌خورند و بقیه تانک‌ها نابود می‌شود. اکنون تنها تانک او و افرادش باقی مانده‌اند تا عملیات را به پایان برسانند. در یکی از صحنه‌های پایانی فیلم برد پیت و گروهش با یک گردان اس اس( نیرو‌های ویژه آلمان نازی) درگیر می‌شوند و همه آن ها‌را نابود می‌کند؛ و این سکانس دقیقا همان ایرادی بود که منتقدان بزرگ از این فیلم گرفتند. چگونه می‌شود چند سرباز ناشی آمریکایی یک گردان دوره دیده اس اس را با دستا‌خالی و گلوله کم شکست دهند؟ نظر شما درباره این فیلم از برد پیت چیست؟

مطلب مشابه: بهترین فیلم ها با محوریت طبیعت (فیلم هایی که قبل از سفر حتما باید دید!)

هفت - seven

هفت – seven

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: برد پیت، مورگان فریمن، گوئینت پالترو، جان کریستوفر مک‌گینلی
  • سال ساخت: 1995
  • ژانر:  جنایی , درام , رازآلود , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.6

خلاصه داستان: جان دوو قاتلی دیوانه است که تصمیم گرفته هفت نفر را که نماد هفت گناه کبیره دانته آلیگری هستند، به قتل برساند. هدف او از این کار هشدار دادن به انسانهایی است که غرق در گناه، روز خود را به شب می رسانند. مسئول پرونده این قتلها دیوید میلز است، کاراگاه جوانی که تازه به نیویورک منتقل شده است. میلز با همکاری کاراگاه سامرست که در شُرف بازنشستگی است قدم به قدم این قاتل را تعقیب می کنند تا او را دستگیر کنند. اما حوادثی رخ می دهد که شرایط را تغییر می دهد.

کوتاه درباره فیلم: کلمه شاهکار به درستی این فیلم را توصیف می‌کند. اثری درخشان که یکی از بهترین فیلم های جنایی نیز است. داستان با معما شروع می‌شود و با معما تمام می‌شود. همان‌طور که در ابتدای مقاله هم گفتم این فیلم یکی از اصلی‌ترین دلایل معروفیت گسترده برد پیت بود. داستان به قدری درون خود تعلیق دارد که ما را به‌یاد الفرد هیچکاک بزرگ می‌اندازد. اگر تا به کنون این فیلم بی‌نظیر را تماشا نکرده‌اید حتما در اولین فرصت به سراغ دیدن آن بروید.

باشگاه مبارزه - Fight Club

باشگاه مبارزه – Fight Club

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: برد پیت، ادوارد نورتون، هلنا بونهام کارتر، جرد لتو
  • سال ساخت: 1999
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.8

خلاصه داستان: شخصیت اصلی فیلم جوان بی‌نامی است که به عنوان راوی شناخته می‌شود. راوی زندگی غیرعادی و عجیبی دارد. او به مدت شش ماه است که به بیماری بی‌خوابی مبتلا شده‌است و زندگیش تبدیل به لحظاتی تکراری و پوچ شده‌است. راوی برای درمان بی‌خوابی‌اش به دکتر مراجعه می‌کند؛ اما دکتر علی‌رغم اصرار زیاد دارویی به او نمی‌دهد و به جای آن پیشنهاد می‌دهد که به کلاس‌های شبانه برود. راوی در کلاس‌های شبانه که متعلق به افراد مبتلا به سرطان و بیماری‌های خاص است، شرکت می‌کند و به مرور با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و از بی خوابی‌هایش کم می‌شود. او برای ورود به این کلاس‌ها به ناچار دروغ می‌گوید که سرطان دارد. همه چیز عادی پیش می‌رود تا این که سر و کله زن مرموزی به نام مارلا سینگر در کلاس‌ها پیدا می‌شود…

کوتاه درباره فیلم: این فیلم پس از اکران تبدیل به یکی از پرفروش ترین فیلم‌های دیوید فینیچر شد. مخاطب به هنگام تماشای این فیلم و آن پایان بندی عجیب دچار کمی گیجی می‌شود و همین موضوع می‌طلبد که دوباره فیلم را تماشا کنیم. برد پیت برای ایفای نقش در این فیلم به مدت چند‌ماه تمرینات بوکس و تکواندو را پشت سر گذاشت. همین‌طور او دندان‌های جلویی خود را کشید تا در فیلم نقش‌اش را طبیعی‌تر اجرا کند. همین‌طور این بازیگر تمام صحنه‌های اکشن فیلم را خود بدون هیچ بدلکاری انجام داد. نظر شما درباره این فیلم چیست؟

بابیلون - Babylon

بابیلون – Babylon

  • کارگردان: دیمین شزل
  • بازیگران: برد پیت، مارگو رابی، دیگو کالوا، جین اسمارت
  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: تاریخی , درام , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

این فیلم آخرین فیلم برد پیت است که تا به کنون اکران شده‌است. البته انتظار‌ها از این فیلم به شدت بالا بود اما بابیلون نتواسنت آن‌قدری که انتظار می‌رفت ظاهر شود. داستان درباره سینماست. سینمای هالیوود و حتی جهان با آمدن صوت(سینمای ناطق) تغییر کرد، بیشتر بازیگران و حتی کارگردانانی که نتوانستند خودشان را با این تغییر وفق دهند حذف شدند. درواقع فیلم بخش مهمی از تاریخ سینما را روایت می‌کند اما با مدیومی کاریکاتوریزه. دیمین شزل فیلمساز بسیار خوب آمریکایی در مقام کارگردان برخلاف آثار قبلی خود نتوانست اثر قابل قبولی بسازد و از این جهت نقد‌های زیادی به او وارد شد. نظر شما درباره این فیلم چیست؟

مانیبال - Moneyball

مانیبال – Moneyball

  • کارگردان: بنت میلر
  • بازیگران: برد پیت، جونا هیل، فیلیپ سیمور هافمن
  • سال ساخت: 2011
  • ژانر: بیوگرافی , درام , ورزشی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.6

بازی در این فیلم نیز برای برد پیت نامزدی اسکار را به همراه داشت اما درنهایت موفق به کسب آن نشد. این فیلم یکی از معدود فیلم‌های مستقل است که برد پیت در آن به ایفای نقش پرداخته‌است. داستان درباره یک مدیر ورزشی بیسبال است که به دلیل بدهی و نتایج ضعیف در آستانه فروپاشی قرار دارد.

حال این مدیر مجبور است تا با هرچه در توان دارد و هرچه را که می‌تواند برای حفظ این تیم بکند. در این میان او دست به هر‌کاری می‌زند اما جواب نمی‌دهد؛ تا اینکه یک جوان متخصص را استخدام می‌کند که طبق معادلات ریاضی ثابت می‌کند که برای نجات تیم به چه بازیکنانی در چه زمینه‌ای احتیاج دارند.

برد پیت در نقش مدیر ورزشی به این جوان و معادلاتش اعتماد می‌کند و چند بازیکن را از دسته پایین به لیگ برتر می‌آورد. این‌کار صدای مدیران باشگاه را در می‌آورد، ولی در عین ناباوری این تیم نتایج بسیار خوبی را به دست می‌آورد و حتی به مقام قهرمانی در لیگ نزدیک‌تر می‌شود. این فیلم بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌است و جونا هیل نیز برای بازی در این فیلم نامزد کسب جایزه اسکار شد.

جنگ جهانی زد - World War Z

جنگ جهانی زد – World War Z

  • کارگردان: مارک فورستر
  • بازیگران: برد پیت، متیو فاکس، میری انوس، جیمز بج دیل
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: اکشن , ترسناک , درام , علمی و تخیلی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7

خلاصه داستان: برد پیت در این فیلم در نقش یک مأمور سازمان ملل به نام جری لین بازی می‌کند که سفری بین‌المللی را علیه زمان شروع می‌کند تا مانع از شیوع نسل زامبی‌ها شود. او در کنار تلاش برای نجات جان مردم عادی، باید از خانواده خود نیز در برابر حمله زامبی‌ها محافظت کند.

کوتاه درباره فیلم: به نظر شخص بنده این فیلم یکی از درخشان‌ترین فیلم‌ها با محوریت زامبی است. داستان هم ترسناک است، هم هیجانی است و مهم‌تر از همه آبکی نیست! برد پیت درمقام نقش اول و تهیه‌کننده این فیلم حضور دارد. داستان در یک خیابان آرام شروع می‌شود. آنقدر آرام است که حتی فیلمساز از یک ترافیک سنگین شروع می‌کند. ناگهان آینه بغل ماشین برد پیت توسط یک پلیس موتور سوار لِه می‌شود.  و سپس در کسری از ثانیه این آرامش جای خود را به هرج‌و‌مرج می‌دهد. زامبی‌ها شروع به دریدن مردم می‌کنند و این چند دقیقه ابتدایی فیلم به‌قدری هیجان‌انگیز است که نفس در سینه مخاطب حبس می‌شود. سعی کنید در اولین فرصت این فیلم را ببینید.

حرامزاده‌های لعنتی - Inglorious Basters

حرامزاده‌های لعنتی – Inglorious Basters

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: برد پیت، کریستف والتس، مایکل فاسبندر، دیانه کروگر
  • سال ساخت: 2009
  • ژانر: جنگی , درام , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.3

خلاصه داستان: این فیلم چند خط داستانی دارد که درنهایت همه آن‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند. داستانِ اول درباره یک سرهنگ آلمان نازی است که وارد یک خانه شده و همه اعضای خانواده را به قتل می‌رساند، تنها دختر کوچک این خانواده موفق به فرار می‌شود. داستان دوم درباره یک گروهبان آمریکایی است که متخصص شکار نازی هاست. این گروهبان به همراه گروه خود وارد پاریس تحت اشغال نازی می‌شوند تا در یک عملیات ترور شرکت کند. داستان سوم درباره همان دختر کوچکی است که از دست سرهنگ نازی گریخته بود و اکنون او بزرگ شده و در پاریس سینما دارد. دقیقا در سینمای او قرار است این ترور انجام شود…

کوتاه درباره فیلم: کوئنتین تارانتینو و مثل همیشه خون‌و‌خون بازی! این فیلم در بیست دقیقه ابتدایی خود قطعا یک شاهکار است؛ اما داستان رفته رفته روند افولی را پیش می‌گیرد و در آینده فقط درچند صحنه هیجانی می‌تواند مثل سکانس آغازین خود هنر‌نمایی کند. برد پیت در این فیلم جزو بازیگران اصلی بوده و نقش کاپیتان آمریکایی را بازی می‌کند. البته حضور درخشان او به روند کند فیلم کمک چندانی نمی‌کند اما خب به‌ هر‌حال برد پیت در این فیلم حضور دارد و حضور او دلیلی بر تماشای این فیلم است. نظر شما درباره این فیلم چیست؟

مورد عجیب بنجامین باتن - The Curious Case of Benjamin Button

مورد عجیب بنجامین باتن – The Curious Case of Benjamin Button

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت، جولیا اورموند، الیاس کوتیاس
  • سال ساخت: 2008
  • ژانر: درام , عاشقانه , فانتزی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.8

خلاصه داستان: بنجامین در روز پایان جنگ جهانی اول و در سن 80 سالگی به صورت یک پیرمرد به دنیا آمد و در حالی که دیگران پیرتر می‌شوند، او هر سال جوان‌تر می‌شود. او در میانسالی عاشق دختری می‌شود که در سنین کودکی با او هم بازی بوده؛ آنها با یکدیگر ازدواج می کنند و صاحب یک فرزند می شوند اما پس از مدتی بنجامین همسر و فرزند خود را به خاطر شرایط خاص سنی‌اش ترک می‌کند. او در روندی وارونه به سوی جوانی و خردسالی پیش می‌رود. سپس بعد از چند‌سال همسرش او را در خردسالی می‌یابد؛ و این در حالی است که او هیچ چیز به یاد نمی‌آورد، همسر بنجامین را به خانه می‌برد و از وی مراقبت می‌کند تا زمانی که نوزاد می‌شود و در آغوشش برای همیشه چشمانش را می‌بندد.

کوتاه درباره فیلم: ساخت فیلم‌های عجیب‌و‌غریب تخصص دیوید فینیچر است؛ اما این فیلم نسبت به دیگر آثار او که با برد پیت همکاری کرده‌است از معروفیت و موفقیت خاصی برخوردار نیست. البته بی‌شک این فیلم یکی از زیبا‌ترین و احساسی‌ترین فیلم‌هایی است که برد پیت در آن حضور داشته است. این فیلمِ عجیب درباره شخصی است که پیرمرد به دنیا می‌آید و در یک روند برعکس از پیری به سمت خردسالی و حتی نوزادی می‌رود. درواقع وقتی که تمام دوستان او به سمت پیری می‌روند او به سمت جوانی می‌رود. در این میان او با کیت بلانشت دوست می‌شود و حتی عاشق او شده و با وی ازدواج می‌کند. اما نکته تلخ درباره رابطه این دو این است که برد پیت روز به روز جوان‌تر می‌شود و معشوقه‌اش روز به روز پیرتر!

مطلب مشابه: بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک جدید و قدیمی (لیست 40 فیلم درام احساسی)

دوازده یار اوشن - Ocean's Twelve

دوازده یار اوشن – Ocean’s Twelve

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، کاترین زیتا جونز، جولیا رابرتس
  • سال ساخت: 2004
  • ژانر: جنایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.5

خلاصه داستان: دنیل اوشن (جرج کلونی) پس از آزاد شدن از زندان، با دوست قدیمی خود راستی رایان (برد پیت) دیدار می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد که تیمی یازده نفره جمع کند و دست به سرقت یکی از بزرگترین خزانه‌های کازینوهای لاس وگاس بزنند. صاحب این کازینوها تری بندیکت (اندی گارسیا) است که به تازگی با زن سابق دنیل یعنی تس (جولیا رابرتس) رابطه برقرار کرده و اوشن با این سرقت می‌خواهد 160 میلیون دلار و زن سابقش را بدست آورد.

کوتاه درباره فیلم: این فیلم با روایتی به شدت جذاب و هیجان‌انگیز داستان یک سرقت را دنبال می‌کند که جرج کلونی و برد پیت آن‌را طراحی کرده‌اند. این فیلم بازسازی یک فیلم با همین نام است که در سال 1960 منتشر شده‌بود. برخلاف قسمت اول، این فیلم در گیشه فروش توانست 450 میلیون دلار به دست آورد. و تبدیل به یکی از پُر فروش ترین آثار برد پیت شود. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ شما نسخه اول را بیشتر دوست داشتید یا نسخه بازسازی شده را؟

متفقین - Allied

متفقین – Allied

  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • بازیگران: برد پیت، ماریون کوتیار، لیزی کاپلان، جرد هریس،
  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: اکشن , جنگی , درام , عاشقانه , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.1

خلاصه داستان: داستان درباره جنگ جهانی دوم است. در سال 1942، یک افسر اطلاعاتی انگلیس همراه یک زن چریک فرانسوی در شمال آفریقا برای انجام یک ماموریت کشنده برنامه ریزی می کنند. بعد از اتمام ماموریت از هم جدا می شوند و بعد از مدتی دوباره یکدیگر را در لندن می بینند. آنها که از قبل عاشق هم شده بودند تصمیم به ازدواج می گیرند ولی…

کوتاه درباره فیلم: یکی از فیلم‌ بهترین فیلم‌های برد پیت با تم عاشقانه و جنگی همین فیلم متفقین است. داستان در دو مرحله روایتی متفاوت دارد. نخست روایتی هیجان انگیز و جنگی از نفوذ این دو نفر به جمع نازی‌ها و دوم روایتی عاشقانه میان دو جاسوس با یک پایان تلخ و به‌شدت احساسی. اگرعلاقه‌مند به دیدن فیلم‌های عاشقانه هستید در اولین فرصت به سراغ دیدن این فیلم بروید و از رابطه عاشقانه برد پیت و ماریون کوتار لذت ببرید.

هفت سال در تپت - seven years in Tibet

هفت سال در تپت – seven years in Tibet

  • کارگردان: ژان ژاک آنو
  • بازیگران: برت پیت ،دیوید تیولیس ، بی دی ونگ، دنی دنزونگپا،ماکو ایواماتسو
  • ژانر: درام، ماجراجویی
  • سال ساخت:1997
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.1

خلاصه داستان: فیلم داستان واقعی کوهنورد معروف اتریشی هاینریش هارر است که در خلأ جنگ جهانی دوم به کوهنوردی در آسیا شرقی می‌رود اما با شکست آلمان نازی، این کوهنورد به همراه دوستانش اسیر قوای انگلیس می‌شوند، آن دو بعد از فرار از اردوگاه وارد تبت می‌شوند…

کوتاه درباره فیلم: برد پیت برای بازی در این فیلم محکوم به این شد که دگر هرگز حق ندارد وارد خاک کشور چین شود؛ چرا که این فیلم بی فیلتر جنایات چینی‌ها را در قبال تبتی‌ها نشان می‌دهد. برد پیت در این فیلم برای بقا خود می‌جنگد و کارگردان سعی می‌کند هم سختی زندگی در طبیعت و هم زیبایی‌های آن‌را نشان دهد. یکی دیگر از اِلمان‌های مثبت فیلم نشان دادن زندگی تبتی‌ها و آشنایی با فرهنگ بودیسم است. نظر شما عزیزان درباره فیلم چیست؟

مطلب مشابه: معرفی بهترین فیلم های جنایی و لیست 13 تایی از آثار معروف

Troy - تروا

Troy – تروا

  • کارگردان: ولفگانگ پترسن
  • بازیگران: برد پیت، اریک بانا، اورلاندو بلوم، برایان کاکس، دیانه کروگر، شان بین،  رز بیرن
  • سال ساخت: 2004
  • ژانر: درام، تاریخی، جنگی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

خلاصه داستان: در سال 1250 قبل از میلاد، وقتی هکتور و پاریس شاهزادگان تروآ در ایالت اسپارتا مهمان هستند. شاه اسپارتا منلائوس همسری زیبا به نام هلن دارد که دل پاریس جوان را ربوده است. زمان برگشتن، پاریس مخفیانه هلن را از قصر دزدیده و با خود به تروا می برد. فرار هلن بهانه ای می شود تا آگاممنون، پادشاه قدرت طلب یونان با هزاران کشتی جنگی به شهر قلعه مانند تروا حمله کند و سرباز مشهور خود یعنی آکلیس (برد پیت) را به رهبری ارتش خود منصوب می‌کند. اکنون هکتور و پاریس شاهزاده های تروآ به نمایندگی از طرف پادشاه موظف می‌شوند تا از شهر دفاع کنند که …

کوتاه درباره فیلم: این فیلم نقطه عطف در سوپر استار شدن برد پیت بود. شاهکار به تمام معنا که با تلفیق واقعیت و اسطوره‌های یونان فیلمی بی‌نظیر و به شدت تماشایی از آب درآمده است. برد پیت در این فیلم نقش یک نیمه خدا و اسطوره یونانی به‌نام آکیلیس را روایت می‌کند که فرماندهی لشکر یونانیان را علیه تروآ به‌عهده دارد. برد پیت برای ایفای این نقش سخت‌ترین تمرینات ورزشی و رزمی را پشت سر گذاشت تا صحنه‌های اکشن اصلی این فیلم را خود بازی کند.

کلام آخر

ما امروز در روزانه به بررسی بهترین فیلم‌ها و زندگی برد پیت بازیگر مشهور هالیوود پرداختیم. ما نخست درباره زندگی این بازیگر و نحوه رشد و ورود او به سینما، زندگی شخصی و غیره را بررسی کردیم تا رسیدیم به بهترین فیلم‌هایی که او تا به کنون در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است. امیدوارم که از این مقاله راضی بوده‌ باشید. /نویسنده: امیرسالار کریمی

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او