بهترین فیلم های جهان (معرفی 20 فیلم که حتما باید تماشا کنید!)

20 فیلم برتر جهان که حتما باید ببینید

چنانچه یکی از سرگرمی های شما تماشای فیلم است، بهتر است در ابتدا برترین فیلم های تاریخ سینما را تماشا کنید. به همین جهت در این مطلب لیست 20 فیلم برتر تاریخ سینما (بهترین فیلم های جهان) را به همراه جزییات آماده کرده ایم.

فیلم کازابلانکا (Casablanca)

۲۰. فیلم کازابلانکا (Casablanca)

سال تولید: ۱۹۴۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، عاشقانه، جنگی
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
کارگردان: مایکل کورتیز
نویسنده: جولیوس اپستین، فیلیپ اپستین
بازیگران اصلی: همفری بوگارت، اینگرید برگمان

خلاصه داستان: جنگ جهانى دوم. امریکایى ماجراجویى به نام «ریچارد بلین»، معروف به «ریک» (بوگارت) کافه‏ اى را اداره می‏کند. با ورود عشق قدیمى، «ایلزا» (برگمن)، هم‏راه با شوهرش، «ویکتور لاسلو» که از رهبران نهضت مقاومت است، خاطرات عشقى نافرجام براى «ریک» زنده می‏شوند و …
درباره فیلم: محصول کشور آمریکا و در ژانر جنگی ، درام می‌باشد و به کارگردانی Michael Curtiz در سال 1943 ساخته شده است. در فیلم کازابلانکا بازیگرانی چون Humphrey Bogart، Ingrid Bergman، Paul Henreid، و… به ایفای نقش پرداخته اند.


فیلم شهر خدا (City of God)

۱۹. فیلم شهر خدا (City of God)

سال تولید: ۲۰۰۲
کشور سازنده: برزیل
ژانر: درام، جنایی
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
کارگردان: فرناندو میرلِز
نویسنده: پائولو لینز، برالیو مانتووانی
بازیگران اصلی: الکساندر رودریگز، آلیس براگا، لئاندرو فیرمینو

خلاصه داستان: فیلم روایتی از رشد جرم و جنایت در حاشیه شهر ریو دوژانیرو در خلال سال‌های دهه ۶۰ تا ۸۰ میلادی می‌باشد. سه دزد فقیر و آماتور معروف به “سه گانه مناقصه” – شگی (“کابلیرا”)، کلیپر (“آلیکات”) و برادر بزرگتر راکت، گوس (“مارکو”) – از صاحبان مشاغل سرقت می کنند و پول را با جامعه تقسیم می کنند. لیل دایس (دادینیو)، پسر جوانی، آنها را متقاعد می کند که متل را نگه دارند و سرنشینان آن را سرقت کنند. باند تصمیم می گیرد که کسی را نکشند و به لیل دایس می گویند که به عنوان دیده بان خدمت کند. در عوض، لیل دایس پس از هشدار نادرست به سه نفر مبنی بر آمدن پلیس، سرنشینان متل را با اسلحه سرکوب می کند. این قتل عام چنان توجه پلیس را به خود جلب می کند که این سه نفر مجبور به جدایی می شوند.

درباره فیلم: فیلم City of God یا شهر خدا فیلمی برزیلی در ژانر گانگستری محصول ۲۰۰۲ است. این فیلم توسط Fernando Meirelles و Kátia Lund کارگردانی شده است. فیلم ابتدا در کشور برزیل، و در سال ۲۰۰۳ در سایر کشورها اکران شد. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. این فیلم در چهار رشته جوایز اسکار نامزد شد: بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی که در نهایت موفق به بردن هیچ‌یک از آن‌ها نشد. این فیلم همچنین نامزد بهترین فیلم زبان خارجی جشنواره فیلم بفتا در سال ۲۰۰۲ شد و در همان دوره موفق شد جایزه بهترین فیلم‌نامه‌نویسی را نیز از آن خود کند و همین‌طور موفق شد نامزد بهترین فیلم زبان خارجی جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۰۲ شود ولی موفق به کسب این جایزه نشد.


فیلم جنگ ستارگان: قسمت چهارم؛ امیدی تازه (Star wars: A New Hope)

۱۸. فیلم جنگ ستارگان: قسمت چهارم؛ امیدی تازه (Star wars: A New Hope)

سال تولید: ۱۹۷۷
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، ماجراجویانه، فانتزی
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱ دقیقه
کارگردان: جورج لوکاس
نویسنده: جورج لوکاس
بازیگران اصلی: کری فیشر، مارک همیل، هریسون فورد

خلاصه داستان: در فیلم جنگ ستارگان 4 امیدی تازه  دو ربات به دنبال اوبی ون کنوبی می‌گردند در این راه لوک اسکای واکر جوان برای کمک به آنها سیاره محل سکونت خود را همراه با اوبی ون کنوبی و هان سولو ترک می‌کند، تا برای نجات پرنسس لیا و کهکشان به سایر شورشیان بپیوندد …

درباره فیلم: فیلم Star Wars 4 A New Hope  1997جنگ ستارگان 4 امیدی تازه، در ژانر اکشن | ماجراجویی | فانتزی به کارگردانی  و نویسندگی جورج لوکاس محصول سال 1997 امریکا است، همچنین ستارگانی مانند مارک همیل ، هریسون فورد ، کری فیشر و… در فیلم جنگ ستارگان 4 امیدی تازه 1997 ایفای نقش می کنند.


فیلم رفقای خوب (Goodfellas) از بهترین فیلم های تاریخ سینما

۱۷. فیلم رفقای خوب (Goodfellas) از بهترین فیلم های تاریخ سینما

سال تولید: ۱۹۹۰
شور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، جنایی، زندگینامه
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۲۶ دقیقه
کارگردان: مارتین اسکورسیزی
نویسنده: نیکلاس پیلگی
بازیگران اصلی: رابرت دنیرو، ری لیوتا، جو پشی

خلاصه داستان: فیلم رفقای خوب 1990 ، داستان بر اساس زندگی واقعی و رویدادهای حقیقی هنری هیل، گنگستر مخوف سابق را روایت می‌کند. هنری از کودکی آرزو داشته یک گانگستر شود به‌طوری‌که گانگستر شدن را از رئیس‌جمهور آمریکا شدن بهتر می‌دانست. هنری جوان به عنوان صرفاً یک پیشخدمت و راننده برای سازمان جنایی نزدیک محله‌شان در بروکلین به نام دارودستهٔ سیسرو، وارد گروه آن‌ها شده و با کمک دو تن از دوستانش به نام‌های جیمی (رابرت دنیرو) و تامی (جو پشی) به‌طور رسمی وارد گروه می‌شود و…

درباره فیلم: رفقای خوب (Goodfellas) فیلمی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در نوع داستانی-جنایی و محصول سال ۱۹۹۰ کمپانی آمریکایی برادران وارنر است. این فیلم مقام ۱۷ را در نظرسنجی وبگاه IMDB داراست.

فیلم، براساس کتابی به نام Wiseguy (اصطلاح عامیانه‌ای که به اعضای مافیا می‌گفتند) نوشتهٔ نیکولاس پیلگی، گزارشگر جنایی نیویورک ساخته شده‌است. کتاب بر اساس زندگی واقعی هنری هیل، گانگستر سابق و خبررسان اف‌بی‌آی نوشته شده‌است. همچنین عنوان فیلم یعنی Goodfellas در واقع (در اصطلاح) به معنی «گانگسترها» یا «مافیایی‌ها» می‌باشد. کلمه Goodfella مانند Wiseguy برای اشاره عامیانه به اعضای مافیا یا گانگسترهای دیگر استفاده می‌شود.


فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (Lord of the Rings: Fellowship of the Ring)

۱۶. فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (Lord of the Rings: Fellowship of the Ring)

سال تولید: ۲۰۰۱
کشور سازنده: آمریکا، نیوزیلند
ژانر: اکشن، ماجراجویانه، درام
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
کارگردان: پیتر جکسون
نویسنده: جی. آر. آر تالکین، فرَن والش
بازیگران اصلی: یان مک‌لین، الیجا وود، ویگو مورتنسن

خلاصه داستان: یک حلقه‌ی باستانی که قرن‌ها پیش گم گشته بود، حالا دوباره پیدا شده و از دست تقدیر، به هابیتی جوان بنام فرودو رسیده است. وقتی که گندالف می‌فهمد که این حلقه، همان حلقه یگانه ارباب تاریکی، سائورون است، فرودو مجبور می‌شود این حلقه را به کوه نابودی برده و آن را از بین ببرد. با این وجود او تنها نمی‌رود و در این راه هشت یار دیگر به او در انجام ماموریتش کمک می کنند. یاران حلقه باید از میان کوه‌ها، جنگل‌ها، برف و بوران و تاریکی عبور کنند و با نیروهای شرور تاریکی در میان راهشان مقابله کنند. موفقیت آن‌ها در…

درباره فیلم: ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه به انگلیسی The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring فیلمی فانتزی حماسی به‌کارگردانی پیتر جکسون است که براساس جلد نخست رمان ارباب حلقه‌ها به‌قلم جی. آر. آر. تالکین ساخته شده‌است. یاران حلقه بخش نخست سه‌گانهٔ سینمایی ارباب حلقه‌ها به‌شمار می‌رود که دنباله‌های آن شامل ارباب حلقه‌ها: دو برج و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه می‌شوند. فرودو بگینز شخصیت اصلی این فیلم می باشد.

این فیلم به‌دستِ شرکت نیو لاین سینما در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۱ در ایالات متحده نمایش داده شد و یکی از موفقیت‌های باکس‌آفیس با درآمد ۸۷۱ میلیون دلار در سراسر جهان محسوب می‌شود. این فیلم همچنین برندهٔ چهار جایزهٔ اسکار شده‌است.

ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه آغازی بود بر طوفانی که جکسون با سه‌گانهٔ ارباب حلقه‌ها در جهان سینما آغاز کرد، طوفانی که بعد از بیست سال همچنان قابل‌بحث است؛ این‌که او چه‌طور به‌عنوانِ یک کارگردان تازه‌کار این چنین حماسهٔ بی‌نظیری پدیدآورد. فیلم در دوازده رشته در اسکار نامزد شد؛ و در چهار رشته جایزه را به‌دست‌آورد.


فیلم هفت سامورایی (Seven Samurai)

۱۵. فیلم هفت سامورایی (Seven Samurai)

سال تولید: ۱۹۵۴
کشور سازنده: ژاپن
ژانر: اکشن، ماجراجویانه، درام
مدت‌زمان: ۳ ساعت و ۲۷ دقیقه
کارگردان: آکیرا کوروساوا
نویسنده: آکیرا کوروساوا، شینوبو هاشیموتو
بازیگران اصلی: توشیرو میفونه، تاکاشی شیمورا، کیکو سوشیما

خلاصه داستان: مردم فقیر یک دهکده که مدام توسط راهزن ها مورد هجوم قرار می گیرند، از یک سامورایی درخواست کمک می کنند. او 6 سامورایی دیگر را جمع می کند و آن ها به مرد بیشتر…
درباره فیلم: محصول کشور ژاپن و در ژانر اکشن ، درام می‌باشد و به کارگردانی Akira Kurosawa در سال 1954 ساخته شده است. در فیلم هفت سامورایی بازیگرانی چون Keiko Tsushima، Takashi Shimura، Toshirô Mifune، و… به ایفای نقش پرداخته اند.


فیلم تلقین (Inception) از بهترین فیلم های تاریخ سینما

۱۴. فیلم تلقین (Inception) از بهترین فیلم های تاریخ سینما

سال تولید: ۲۰۱۰
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، ماجراجویانه، علمی‌تخیلی
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه
کارگردان: کریستوفر نولان
نویسنده: کریستوفر نولان
بازیگران اصلی: لئوناردو دی‌کاپریو، جوزف گوردون لویت، الیوت پیج

خلاصه داستان: داستان مردی به نام دام کاب (لئوناردو دی کاپریو) را روایت میکند که از توانایی های خاصی برخوردار است. او یک سارق ماهر اطلاعات سری سازمان های جاسوسی و نظامی است ، به طوری که می تواند ذهن و فکر افراد را هنگامی که خواب هستند از آنها برباید و همه چیز را در رابطه با کاری که قرار است انجام بدهند بداند. این امر موجب می شود که کاپ تحت تعقیب قرار بگیرد ولی یک فرصت به او داده می شود و این است که باید تلقین کند و در ذهن افراد ایده های نو و جدید بکارد و …

درباره فیلم: تلقین یا اینسپشن فیلمی اکشن، علمی-تخیلی و ماجراجویی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان و محصول سال 2010 ایالات متحدهٔ آمریکا است. لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، تام برنگر و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. به‌گفتهٔ کارگردان، او 10 سال بر روی فیلم‌نامه فکر می‌کرده‌است.

جوایز و افتخارات : تلقین در فهرست 10 فیلم برتر بیش از 273 منتقد در سال 2010 قرار گرفت و در 55 از آن‌ها دارای رتبهٔ 1 بود. دومین فیلم پرتکرار در رتبه 1 و 2 این فهرست‌ها بعد از شبکه اجتماعی بود و به همراه شبکه اجتماعی، قوی سیاه و سخنرانی پادشاه از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال 2010 بود.در بخش‌های فنی، این فیلم جوایز بسیاری را برد از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری، جایزه بهترین تدوین صدا،  جایزه بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه و جایزه بفتای بهترین طراحی صحنه، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین صداگذاری را دریافت کرد.


باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)

۱۳. باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)

سال تولید: ۱۹۹۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه
کارگردان: دیوید فینچر
نویسنده: چاک پالانیک
بازیگران اصلی: برد پیت، ادوارد نورتن، هلنا بونهام کارتر

خلاصه داستان: فیلم باشگاه مشت زنی 1999 ، راوی، جوانی پریشان حال پی می برد که به کمک مشت بازی با دست های برهنه، بیش از هر زمان دیگری احساس زنده بودن می کند. او و تایلر دردن که به دوستانی صمیمی تبدیل شده اند، هفته ای یک بار با هم ملاقات می کنند تا با هم مشت بازی کنند. در حالی که افراد دیگری هم به باشگاه شان می پیوندند، محفل شان به رغم آن که رازی است بین شرکت کننده هایش، شهرت و محبوبیت یک باشگاه زیرزمینی را پیدا می کند…

درباره فیلم: باشگاه مشت زنی (Fight Club) فیلمی آمریکایی، ساخته دیوید فینچر در سال 1999 میلادی و در ژانر هیجان انگیز است که بر اساس رمانی با همین نام به قلم چاک پالنیک ساخته شده‌است. بازیگرانی همچون ادوارد نورتون، برد پیت و هلنا بونهام کارتر در فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. نورتون در نقش یک انسان معمولی که از شغل دفتری معمولی خود ناراضی است ظاهر می‌شود. او به همراه تایلر داردن صابون‌سازی که نقشش را برد پیت ایفا می‌کند، یک «باشگاه مبارزه» را تشکیل می‌دهد و درگیر رابطه با او و زنی به نام مارلا سینگر که بونم کارتر نقشش را ایفا می‌کند، می‌شود.
باشگاه مشت زنی انتظارات استودیو در گیشه را برآورده نکرد و نقدهای دوگانه‌ای از منتقدان دریافت کرد. فیلم به عنوان یکی از پربحث‌ترین فیلم‌های سال 1999 ذکر شده‌است. با فروش دی‌وی‌دی‌ها فیلم به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و بعد از آن نقدهای مثبت تری را از منتقدان دریافت کرد. فیلم باشگاه مشت زنی 1999 اکنون سالهاست که در لیست 250 فیلم برتر بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb) با نمره 8.8 در رتبه دهم قرار دارد. در سال 2008 فیلم توسط مجله امپیار در مقاله 500 فیلم برتر تاریخ سینما به عنوان دهمین فیلم برتر معرفی شد.


فیلم جنگ ستارگان: قسمت پنجم؛ امپراطوری حمله می‌کند (Star wars: The Empire Strikes Back)

۱۲. فیلم جنگ ستارگان: قسمت پنجم؛ امپراطوری حمله می‌کند (Star wars: The Empire Strikes Back)

سال تولید: ۱۹۸۰
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، ماجراجویانه، فانتزی
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۴ دقیقه
کارگردان: اروین کرشنر
نویسنده: لی براکت، لارنس کاسدان
بازیگران اصلی: کری فیشر، مارک همیل، هریسون فورد

خلاصه داستان: فیلم جنگ ستارگان: اپیزود پنجم- امپراتوری ضربه می‌زند 1980 ، شورشیان برای گریختن از دشمن خود یعنی امپراتوری گلستیک پایگاه جدیدشان در هوث را ترک می کنند. «شاهزاده لیا»، «هان سولو» و C-3P0 فرار می کنند و به یک پایگاه قدیمی و خراب پناه می برند اما بعدا توسط «لرد دارت ویدر» دستگیر می شوند. طی این مدت، «اسکای واکر» و R2-D2 از دستورات جدید «بن کنوبی» پیروی می کنند و توسط «یودا» تعلیمات رزمی می بینند. آیا اسکای واکر می تواند دوستان خود را از چنگال لرد سیاه نجات دهد؟

درباره فیلم: فیلم امپراتوری ضربه متقابل می‌زند (The Empire Strikes Back) که در ایران با نام امپراتوری ضربه می‌زند شناخته شده‌است، دومین فیلم از سری فیلم‌های جنگ ستارگان است که از نظر سیر زمان قسمت پنجم است. محصول سال 1980 میلادی، فیلم در ژانرهای فانتزی، ماجراجویانه و اکشن ساخته شده‌است. کارگردان و نویسنده فیلم قبلی و اول جرج لوکاس بود؛ اما نوشتن فیلم نامه این فیلم به لگ براکت سپرده‌شد و کاگردانی آن را نیز اروین کرشنر به عهده گرفت. با توجه به سال ساخت فیلم، به خاطر جلوه‌های ویژه قوی مورد تحسین منتقدین واقع شد.در فهرست 250 فیلم برتر بانک اینترنتی اطلاعات فیلم‌ها، که یکی از معتبرترین فهرست‌های سینمایی است، امپراتوری ضربه می‌زند سیزدهمین فیلم برتر است.


فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته (One Flew Over The Cuckoos Nest)

۱۱. فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته (One Flew Over The Cuckoos Nest)

سال تولید: ۱۹۷۵
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه
کارگردان: میلوش فورمن
نویسنده: لارنس هابن، بو گلدمن
بازیگران اصلی: جک نیکلسون، لوئیز فلچر، دنی دویتو

خلاصه داستان: در سال 1963، رندل پاتریک مک مورفی (جک نیکلسون) را به جرم داشتن رابطه جنسی با دختری پانزده ساله (که در ایالات متحده جرم سنگینی محسوب می‌شود) دستگیر می‌کنند. از آنجایی که احتمال می‌رود وی برای اجتناب از اعمال شاقه (کار سخت در دوران محکومیت) است که تمارض به داشتن بیماری روانی می‌کند، وی به حکم دادگاه برای بررسی وضعیت روانی‌اش به تیمارستان ایالتی فرستاده می‌شود. اما در آنجا …

درباره فیلم: بر فراز آشیانه فاخته یا دیوانه از قفس پرید (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) نام یک فیلم درام در سبک روانشناختی محصول سال 1975 آمریکا به کارگردانی میلوش فورمن است. از بازیگران این فیلم خارجی جدید می توان به جک نیکلسون اشاره کرد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته کن کیسی ساخته شده‌است. فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته موفق به دریافت اسکار در تمام 10 رده اصلی جوایز (مشهور به بیگ تن Big Ten) در چهل و هشتمین مراسم اسکار (1975) شد: این فیلم دارای 9 جایزه اسکار، 4 گلدن گلوب و 5 تا بفتا است.


فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (Lord of the Rings: Return of the King )

۱۰. فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (Lord of the Rings: Return of the King )

سال تولید: ۲۰۰۳
کشور سازنده: آمریکا، نیوزیلند
ژانر: اکشن، ماجراجویانه، درام
مدت‌زمان: ۳ ساعت و ۲۱ دقیقه
کارگردان: پیتر جکسون
نویسنده: جی. آر. آر تالکین، فرَن والش
بازیگران اصلی: یان مک‌لین، الایجا وود، ویگو مورتنسن

خلاصه داستان: در فیلم ارباب حلقه‌ها بازگشت پادشاه «فرودو» و «سم» با راهنمایی «گالوم»، به مسیرشان به سمت کوه نابودی ادامه می‌دهند، در حالی که مطمئن نیستند او به چه سمتی هدایتشان می‌کند. باقیمانده یاران حلقه، مردم «گاندور» و «روهان» را در نبردی عظیم علیه نیروهای «سائورون»، یاری می‌کنند و…

درباره فیلم: فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King محصول کشور نیوزلند و در ژانر درام ، فانتزی می‌باشد و به کارگردانی Peter Jackson در سال 2003 ساخته شده است. در فیلم ارباب حلقه‌ها بازگشت پادشاه بازیگرانی چون Elijah Wood، Ian McKellen، Orlando Bloom، Viggo Mortensen، و… به ایفای نقش پرداخته اند.


فیلم شوالیه تاریک (The Dark Knight)

۹. فیلم شوالیه تاریک (The Dark Knight)

سال تولید: ۲۰۰۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، درام، جنایی
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
کارگردان: کریستوفر نولان
نویسنده: جاناتان نولان، کریستوفر نولان
بازیگران اصلی: کریستن بیل، هیث لجر، آرون اکهارت

خلاصه داستان: بتمن به کمک سرگرد جیم گوردون و دادستان جدید هاروی دنت، شهر را از وجود آخرین خانواده‌های تبهکاری پاک می کند. همکاری این سه نفر ظاهرا موثر واقع میشود، اما طولی نمی کشد که خود را در مقابل هرج و مرج های یک تبهکار نو پا بنام جوکر، عاجز می بینند.

درباره فیلم: شوالیه تاریکی (The Dark Knight) یک فیلم به سبک اکشن، جنایی ، درام و هیجان انگیز به کارگردانی کریستوفر نولان که در سال ۲۰۱۲ در ایالات متحده امریکا منتشر شده است . همچنین ستارگانی همچون کریستین بیل ،هیت لجر ، آرون اکهارت در این فیلم به ایفای نقش میپردازند. هم اکنون میتوانید سه گانه بتمن اثر نولان را مشاهده و دریافت نمایید. در «شوالیه‌ی تاریکی»، چیزی که در لحظاتِ پایانی فیلم می‌آید، از لحاظِ چیزی که از «نبرد پایانی» انتظار داریم، انتخابِ عجیبی به نظر می‌رسد، اما این لحظاتِ آرام در ساختار پنج‌پرده‌ای کاملا منطقی و صحیح هستند. همین که این لحظاتِ تبدیل به دراماتیک‌ترین لحظاتِ کل فیلم می‌شوند، روی این موضوع مهر تایید می‌زند. تکنولوژی به کار برده شده در فیلم در بالاترین استاندارد قرار دارد، هنرمندان زیادی در این بخش مشارکت دارند- از طراحی صحنه به وسیله نیتن کرولی گرفته تا ترکیب تصویربرداری درخشان والی فیستر تا هانس زیمر و جیمز نیوتن هاوارد. شاید یکی از تاثیرگذارترین آنها ادیت فیلم توسط لی اسمیت باشد، با بیشترین تاثیرگذاری کات کرده است و مجموعه ای از حرکات را اداره کرده است. تصویربرداری خارجی در چین و هنگ کنگ انجام گرفت، جایی که برای اولین بار در فیلم بتمن، شخصیت اصلی شهر گاتهام را ترک کرد. این فیلم جزو ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما با رتبه ۴ میباشد.


فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List)

۸. فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List)

سال تولید: ۱۹۹۳
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: تاریخی، درام، بیوگرافی
مدت‌زمان: ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
نویسنده: تامس کنیلی، استیو زیلیان
بازیگران اصلی: لیام نیسن، رالف فاینس، بن کینگزلی

خلاصه داستان: اسکار شیندلر که تاجری معمولی است که عضو حزب نازی می‌باشد، به خاطر طبع خوشگذران و عیاش خود و با توجه به دوستی بین او و مقامات رده بالای ارتش که بیشتر به خاطر سخاوت وی است، موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیانی که در خفا با آنان شریک شده بخرد. سپس با توجه به همین روابط خود یهودیان را به عنوان …

درباره فیلم: فهرست شیندلر (Schindler’s List) درام تاریخی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال 1993 است. این فیلم بر اساس رمان کشتی شیندلر نوشته رمان نویس استرالیایی، توماس کنیلی، ساخته شده است. فیلم داستان صنعتگری آلمانی به نام اسکار شیندلر را به تصویر می‌کشد، که در طول جنگ جهانی دوم جان بیش از هزار یهودی که اغلب پناهندگان لهستانی بودند را با استخدام آن‌ها در کارخانه‌های خود، از هلوکاست نجات داد.

فیلم‌برداری اصلی بیش از 72 روز در سال 1993 در شهر کراکوف لهستان انجام شد. اسپیلبرگ با فیلم‌برداری به صورت سیاه و سفید، فضای فیلم را به مستند نزدیک کرد. یانوش کامینسکی، فیلم‌بردار این اثر، تلاش کرد تا در فیلم حس بی‌زمانی در داستان را ایجاد کند. جان ویلیامز موسیقی این فیلم را نوشت و ویالونیست اسرائیلی، ایتساک پرلمان، تم اصلی را اجرا کرد.

فهرست شیندلر در 30 نوامبر 1993 در واشینگتن، رونمایی شد و در 15 دسامبر 1993 در آمریکا پخش شد. علاوه بر آنکه این فیلم غالباً در فهرست‌های برترین فیلم‌ها حضور دارد، توانسته است یک موفقیت تجاری نیز با فروش 322 میلیون دلاری در ازای بودجه 22 میلیون دلاری، بدست آورد. فهرست شیندلر در  12 بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد، و در هفت بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی برنده شد. به‌علاوه جوایز متعدد دیگری از جمله هفت جایزه بفتا، و سه جایزه گلدن گلوب را برده‌است. بنیاد فیلم آمریکا فهرست شیندلر را در رتبه هشتم 100 فیلم برتر آمریکایی تمام دوران‌ها قرار داده است. کتابخانهٔ کنگره آمریکا در سال 2004 این فیلم را برای نگهداری در فهرست ملی ثبت فیلم انتخاب کرد.


فیلم دوازده مرد خشمگین (12 Angry Men )

۷. فیلم دوازده مرد خشمگین (12 Angry Men )

سال تولید: ۱۹۵۷
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: تاریخی، درام، جنایی
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
کارگردان: سیدنی لومت
نویسنده: رجینالد رُز
بازیگران اصلی: هنری فوندا، لی جِی کوب، مارتین بالسام

داستان فیلم: داستان فیلم درباره‌ی دوازده مرد در هیات منصفه ی یک دادگاه است که در زمان تنفس و قبل از اخذ رای نهایی ، برای تصمیم گیری دور هم جمع می‌شوند. اما در این بین ، یکی از اعضای گروه معتقد است که فرد مظنون گناهکار نیست و…

درباره فیلم: فیلم سینمایی ۱۲ مرد خشمگین فیلمی جنایی و درام محصول سال ۱۹۵۷ کشور آمریکا به کارگردانی سیدنی لومت است؛ بازیگرانی چون هنری فوندا، لی جی کاب، جک کلوگمن، مارتین بالسام، اد بگلی و جک واردن در این فیلم به صداپیشگی پرداخته‌اند؛ از جمله افتخارات این فیلم می‌توان به دریافت جوایز بهترین فیلم در جشنواره های بفتا و برلین و نامزدی جایزه اسکار بهترین کارگردان و قرار گرفتن در لیست 250 فیلم برتر IMDB اشاره کرد؛ بازیگران در ۱۲ مرد خشمگین نامی ندارند و از ابتدا تا به انتها آن‌ها را براساس شماره ایی که دارند صدا می‌کنند؛ در این بین تنها هنری فوندا و جوزف سویینی هستند که در انتهای فیلم تماشاگران را آگاه می‌کنند که نامشان به ترتیب دیویس و مک کاردل است؛ نوار کامل این فیلم که گم‌شده بود، در سال ۲۰۰۳ پیدا شد؛ این فیلم بازبینی شده و نیازی به سانسور ندارد. شما میتوانید نسخه دوبله فارسی دو زبانه این فیلم تماشایی را با لینک مستقیم رایگان از سایت دوستی با ترافیک نیم بها دانلود کنید.


فیلم خوب، بد، زشت (The Good, the Bad, and the Ugly)

۶. فیلم خوب، بد، زشت (The Good, the Bad, and the Ugly)

سال تولید: ۱۹۶۶
کشور سازنده: ایتالیا، اسپانیا، آلمان غربی
ژانر: تاریخی، وسترن
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
کارگردان: سرجیو لئونه
نویسنده: لوچیانو وینچنزونی، سرجیو لئونه
بازیگران اصلی: کلینت ایستوود، الی والاش، لی وَن کلیف

خلاصه داستان: فیلم خوب، بد، زشت 1966 ، «خوب» (کلینت ایستوود، در فیلم، با نام «بلوندی») و «زشت» (ایلای والاک، در فیلم، با نام «توکو») با هم کار می‌کنند و با شگرد خاصی، به گول زدن کلانترهای مناطق مختلف و پول درآوردن از این راه می‌پردازند. «بد» (لی وان کلیف) آدمکشی حرفه‌ای است که به‌خاطر پول حاضر به انجام هر کاری است. «بد»، که در فیلم او را «اِنجل آیز (اِینجل آیز)» صدا می‌کنند، به‌دنبال گنجی است که در طی جنگ‌های داخلی آمریکا، به دست سربازی به نام «جکسون»، که بعدها به «کارسون» نامش را تغییر داده، مخفی شده‌است…

درباره فیلم: فیلم خوب، بد، زشت (The Good, the Bad, and the Ugly) یکی از مشهورترین فیلم‌های وسترن اسپاگتی است که توسط سرجو لئونه در سال 1966 در ایتالیا ساخته شد. زبانی که بازیگران این فیلم به آن تکلم می‌کنند مخلوطی از ایتالیایی و انگلیسی است. این فیلم سومین (و آخرین) فیلم از سه‌گانهٔ دلار (Dollars Trilogy) سرجو لئونه است. این فیلم در حال حاضر در فهرست 250 فیلم برتر تاریخ سینما در وب‌گاه IMDB با امتیاز 8.9 از 10، رتبهٔ نهم را به خود اختصاص داده‌است.


فیلم داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction)

۵. فیلم داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction)

سال تولید: ۱۹۹۴
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، جنایی
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۳۴ دقیقه
کارگردان: کوئنتین تارانتینو
نویسنده: کوئنتین تارانتینو
بازیگران اصلی: اوما تورمن، جان تراولتا، ساموئل ال. جکسون

خلاصه فیلم: دو آدم کش به نام های «وینسنت» (تراولتا) و «جولز» (جکسن) از طرف «مارسلوس والاس» (رامس) مأموریت می یابند تا چمدانی را که دزیده شده، از سارقان پس بگیرند و در جریان این عملیات به طرز معجزه آسایی نجات پیدا می کنند. «وینسنت» مأمور می شود تا «میا» (تورمن)، همسر «والاس» را به گردش ببرد، اما «میا» بر اثر استفاده ی بیش از حد مواد مخدر، به حال اغما می افتد و «وینسنت» با تلاش فراوان او را نجات می دهد…

درباره فیلم: فیلم سینمایی داستان عامه پسند یا پالپ فیکشن (Pulp Fiction) فیلمی آمریکایی در ژانر جنایی و درام محصول سال ۱۹۹۴ و به کارگردانی کوئنتین تارانتینو است؛ عمده شهرت فیلم به دلیل به نمایش درآوردن ترکیبی کنایه‌آمیز از خشونت و شوخ‌طبعی، داستان غیرخطی، اشاره‌های سینمایی، ارجاعات آن به فرهنگ عامه و دیالوگ‌های آن است؛ جان تراولتا، اما تورمن و ساموئل ال جکسون در این شاهکار به ایفای نقش پرداخته اند؛ این فیلم که جزء 250 فیلم برتر IMDB محسوب می شود، نخل طلای جشنواره کن در سال ۱۹۹۴ را از آنِ تارانتینو نمود و نامزد دریافت هفت جایزه اسکار، شامل جایزه اسکار بهترین فیلم شد که تارانتینو و راجر آواری، فیلم‌نامه‌نویسان فیلم؛ توانستند جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آنِ خود کنند.


فیلم پدرخوانده: قسمت دوم (Godfather: part II)

۴. فیلم پدرخوانده: قسمت دوم (Godfather: part II)

سال تولید: ۱۹۷۴
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، جنایی
مدت‌زمان: ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه
کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
نویسنده: فرانسیس فورد کاپولا، ماریو پوزو
بازیگران اصلی: آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال

داستان فیلم: خلاصه داستان : فیلم پدرخوانده ۲ ۱۹۷۴، سال 1958 میلادی، مايکل کورلئونه (آل پاچينو) درگير سرو سامان بخشيدن به منطقه امپراتوری اش است که از پدرش، دون ويتو (براندو) به ارث برده است. در ادامه…

درباره فیلم: پدرخوانده  قسمت دوم (The Godfather: Part II) فیلمی داستانی-جنایی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و محصول سال ۱۹۷۴ کمپانی آمریکایی پارامونت پیکچرز می‌باشد. این فیلم پس از موفقیت درخشان فیلم پدرخوانده و در ادامهٔ آن ساخته شد.

آل پاچینو در این فیلم در نقش مایکل کورلئونه یکی از بهترین و تاثیر گذارترین نقش آفرینی های سینما را انجام داده است. او برای بازی در قسمت دوم پدرخوانده نامزد جایزه اسکار شد ولی در عین ناباوری بدان دست نیافت. کاپولا در ابتدا نمی‌خواست که خود این فیلم را بسازد (به‌دلیل جنجال‌های بسیار با کمپانی در ساخت فیلم پدرخوانده) و کارگردانی آن را به مارتین اسکورسیزی که در آن زمان زیاد به شهرت نرسیده بود پیشنهاد کرد.

ولی کمپانی پارامونت با این پیشنهاد مخالفت کرد ولی در عوض کاپولا اختیارات زیادی از آن‌ها گرفت و با این کار خود، از دخالت‌های بسیار کمپانی جلوگیری کرد.این فیلم مانند قسمت نخست آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث‌های زیادی مبنی بر این‌که کدام فیلم بهتر است شده‌ است. این فیلم در نظرسنجی وب‌گاه «IMDb» تاکنون حائز مقام سوم شده‌است. همچنین مقام دوم نظرسنجی از کارگردانان و مقام چهارم نظرسنجی از منتقدان مجلهٔ سایت‌اندساند را نیز دارا است.

فیلم پدر خوانده ۲ از پنج سکانس از ویتو، پنج سکانس از مایکل و یک سکانس دنبالهٔ کوتاه که همهٔ این سکانس‌ها را به فیلم ربط می‌دهد تشکیل شده‌است. تم‌هایی چون خانواده و معامله، جستجوی امنیت بورژوازی و فریب بودن آن، پیوند بین سکانس‌ها را تشکیل می‌دهند.


فیلم رستگاری در شائوشنک (Shawshank Redemption)

۳. فیلم رستگاری در شائوشنک (Shawshank Redemption)

سال تولید: ۱۹۹۴
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه
کارگردان: فرانک دارابونت
نویسنده: استفن کینگ، فرانک دارابونت
بازیگران اصلی: تیم رابینز، مورگان فریمن

خلاصه داستان: فیلم رستگاری در شاوشنک 1994 ، اندی (تیم رابینز)، بانکدار محترم و پولدار ایالت نیوانگلند، به اتهام قتل همسرش و فاسق او به حبس ابد در زندان ایالتی شوشنک محکوم می شود و اندکی بعد با رد (مورگان فریمن)، زندانی سیاه پوست، دوست می شود. پس از هجده سال، اندی ردی از قاتل اصلی پیدا می کند و تصمیم می گیرد برای آزادی تلاش کند…

درباره فیلم:رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) یک فیلم خانوادگی به کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون محصول سال 1994 توزیع شده توسط شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز است که به‌طور گسترده‌ای به عنوان برترین فیلم تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود.

این فیلم براساس داستان کوتاهی از استیون کینگ به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک، ساخته شده‌است و در آن رابینز در نقش اندی دوفرین و فریمن در نقش Red بازی می‌کنند. رستگاری در شاوشنک در حال حاضر در فهرست 250 فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDb با بیش از 2000000 رأی رتبهٔ اول را به خود اختصاص داده‌است.


فیلم پدرخوانده (The Godfather)

۲. فیلم پدرخوانده (The Godfather)

سال تولید: ۱۹۷۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، جنایی
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه
کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
نویسنده: ماریو پوزو، فرانسیس فورد کاپولا
بازیگران اصلی: مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان

خلاصه داستان: فیلم پدر خوانده 1972، دون ويتو کورلئونه (مارلون براندو) يکي از روسای پرقدرت مافياست که به خاطر کمک هايش به مهاجران ايتاليايی در نيويورک به پدرخوانده معروف است. پس از مرگ دون ويتو، جاي او را پسر کوچک خانواده، مايکل (آل پاچينو) مي گيرد که پيش از اين علاقه ای به فعاليت های غير قانونی خانواده اش نداشته است. مايکل خيلی زود به پدرخوانده ای جدید تبدیل میشود که قبل از آن باید با يک سری قتل و کشتار، خود را به دیگران اثبات کند.

درباره فیلم: پدرخوانده (The Godfather) فیلمی درام جنایی برندهٔ جایزهٔ اسکار به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا، محصول سال ۱۹۷۲ کمپانی آمریکایی پارامونت است که بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو در سال ۱۹۶۹ ساخته شده‌است. فیلم‌نامهٔ این اثر حاصل همکاری فرانسیس فورد کوپولا و ماریو پوزو است. پیش از این، هیچ فیلمی داستان زندگی گروه‌های خلافکار و گانگسترها را این چنین به تصویر نکشیده بود. پدرخوانده یکی از بهترین و مورد احترام واقع شده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است.

ماجرای فیلم بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد و داستان فیلم دربارهٔ خانوادهٔ مافیایی کورلئونه است. در این فیلم بازیگرانی همچون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان نقش آفرینی می‌کنند.

به دلیل استقبال تماشاگران از این فیلم، دو سال بعد از اکران آن، قسمت دیگری از این فیلم به نام پدرخوانده: قسمت دوم و در سال ۱۹۹۰ نیز قسمت سوم این فیلم با نام پدرخوانده: قسمت سوم ساخته شد. کوپولا گفته‌است: «فقط باید فیلم اول را می‌ساختم!»


فیلم همشهری کِین (Citizen Kane)

۱. فیلم همشهری کِین (Citizen Kane)

سال تولید: ۱۹۴۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، رازآلود
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه
کارگردان: اورسن ولز
نویسنده: هرمن جی. منکیویچ، اورسن ولز
بازیگران اصلی: اورسن ولز، جوزف کاتن، دوروتی مامینگور

داستان فیلم: زمانیکه چارلز فاستر کین، غول ثروتمند روزنامه دار، می‌میرد تنها یک کلمه می‌گوید: «غنچهٔ رز». تهیه‌کننده فیلم مستند زندگی کین از گزارشگر تامسون می‌خواهد تا دربارهٔ زندگی و شخصیت کین تحقیق کند و به ویژه معنای کلمه آخر پیش از مرگش را کشف کند. تامسون با دوستان و بستگان کین مصاحبه می‌کند و داستان کین در رشته‌ای از گذشته‌نما (فلاش بک) شکل می‌گیرد. ابتدا او به همسر دوم کین سوزان الکساندر مراجعه می‌کند. اما او که از حال مساعدی برخوردار نیست…. همشهری کین روایت برگشتن انسان‌ها به دنیای معنوی کودکانه‌شان و پوچی مادیات است.

در عمارتی به نام زانادو، بخشی از یک ملک وسیع در فلوریدا، چارلز فاستر کین مسن در بستر مرگ است. او در حالی که گویی برفی در دست دارد، کلمهٔ “غنچهٔ رز” را بر زبان می‌آورد و از دنیا می‌رود. یک آگهی ترحیم در روزنامه‌ای، داستان زندگی کین، روزنامه‌دار بسیار ثروتمند و بزرگ را بازگو می‌کند. مرگ کین به خبری پر سروصدا در سراسر جهان تبدیل می‌شود و تهیه کنندهٔ روزنامه‌ای، گزارشگری به‌نام جری تامسون را مأمور می‌کند تا معنای “غنچهٔ رز” را کشف کند.

درباره فیلم: فیلم Citizen Kane محصول کشور آمریکا و در ژانر درام ، راز آلود می‌باشد و به کارگردانی Orson Welles در سال 1941 ساخته شده است. در فیلم همشهری کین بازیگرانی چون Agnes Moorehead، Dorothy Comingore، Joseph Cotten، Orson Welles، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

برترین فیلم های تاریخ در IMDb

IMDbبر اساس امتیازاتی از کاربرانش با اعمال بعضی از صافی های، هر سال فهرستی از 250 فیلم برتر را ارائه می کنید که در ادامه 10 فیلم نخست آن عبارت هستند از:

  1. رستگاری در شاوشنک؛
  2. پدرخوانده؛
  3. پدرخوانده، قسمت دوم؛
  4. شوالیه تاریک؛
  5. دوازده مرد خشمگین؛
  6. فهرست شیندلر؛
  7. ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه؛
  8. داستان عامه‌پسند؛
  9. خوب‌، بد، زشت؛
  10. ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه.

برترین فیلم های تاریخ سینما از متاکریتیک

چنانچه نظر منتقدان سینما برای شما مهم است، پس فهرست متاکریتیک هم باید در نظر داشته باشید. متاکریتیک با جمع بندی نقدها و امتیاز منتقدها به فیلم ها، امتیاز نهایی هر فیلمی را تعیین می کند. در ادامه 10 فیلم نخست و برتر از دیدگاه متاکریتیک عبارتند از:

  1. همشهری کین؛
  2. پدرخوانده؛
  3. پنجره پشتی؛
  4. کازابلانکا؛
  5. بچگی؛
  6. سه رنگ: قرمز؛
  7. سرگیجه؛
  8. بدنام؛
  9. آواز در باران؛
  10. روشنایی‌های شهر.

بهترین فیلم های تاریخ سینما از کایه دو سینما

می توان گفت که فرانسه مهد سینمای هنری می باشد. خیلی از فیلم سازان فرانسوی علاقه دارند که سبک های جدید را امتحان کنند. سلیقه منتقدان فرانسوی تا حدودی با بیشتر منتقدان انگلیسی و آمریکایی متفاوت است. منتقدان فرانسوی سینما را فراتر از هالیوود می دانند و به فیلم های بیشتری از نقاط دیگر جهان توجه دارند. در ادامه برترین فیلم های جهان از دیدگاه کایه دو سینما را معرفی کرده ایم:

  1. همشهری کین؛
  2. شب شکارچی؛
  3. قاعده بازی؛
  4. طلوع: آواز دو انسان؛
  5. آتالانت؛
  6. اِم؛
  7. آواز در باران؛
  8. سرگیجه؛
  9. بچه‌های بهشت؛
  10. جویندگان.

امیدواریم با تماشای بهترین فیلم های تاریخ سینما، لحظات خوشی را داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بهترین سریال های اکشن؛ 20 سریال هیجانی اکشن با داستان و معرفی بازیگران بهترین سریال های عاشقانه خارجی؛ لیست 16 سریال رمانتیک و داستان آنها بهترین انیمه های سریالی؛ 20 انیمیشن محبوب سریالی و داستان ها بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان معرفی پلتفرم های پخش فیلم و سریال خارجی؛ معرفی آثار برتر هر پلتفرم بهترین فیلم های مافیایی؛ لیست 18 فیلم هیجان انگیز مافیایی و داستان آنها