زندگینامه سیروان خسروی خواننده و تنظیم کننده (در مورد زندگی شخصی و هنری)

زندگینامه تنظیم کننده و خواننده معروف سیروان خسروی

سیروان خسروی در تاریخ ۴ مرداد ۱۳۶۱ در تهران چشم به دنیا گشود. او اصالتا کورد تبار است و پدرش اهل جوانرود استان کرمانشاه و مادرش از مردمان شریف استان کردستان و شهر سنندج است، سیروان خسروی یک برادر کوچک تر از خود به نام زانیار خسروی دارد که او نیز به پیروی از برادر خود از خوانندگان مطرح سبک پاپ و رپ یه شمار می رود. سیروان نزدیک به 40 سال سن و قدی در حدود 179 سانتی متر دارد، سیروان در دنیای مجردی به سر می برد و هنوز مزدوج نشده است، همچنین علاقه ی زیادی به  میوه هایی مانند هندوانه، انار و موز دارد و از سرگرمی های مورد علاقه ی او به  سفر و ورزش کردن می توان اشاره کرد.

سیروان خسروی از خوانندگان خوب سبک پاپ، تنظیم کننده، آهنگساز و از صدابرداران برتر ایرانی است  که در  زمان نوجوانی رشته ریاضی را انتخاب کرد؛ او با وجود اینکه 3 سال در رشته اقتصاد نظری در دانشگاه تحصیل کرد به دلیل مشکلات شخصی آن را رها نمود.

سیروان خسروی

دوران کودکی و نوجوانی سیروان خسروی

او از کودکی با دیدن انیمیشن شیر شاه با آهنگسازی التون جان به موسیقی علاقه پیدا کرد و با تشویق پدر و مادرش و علاقه‌ای که خود به موسیقی داشت، در سن 11 سالگی وارد عرصه موسیقی شد. سیروان برای پیشرفت هرچه بیشتر نزد استاد موسیقی ایتالیایی که آن زمان ساکن تهران بود یعنی اوی جونیو رفت تا آموزش ببیند و مدت 4 سال از تجربیات ایشان استفاده نمود.

سیروان خسروی

سیروان خسروی در 16 سالگی به نزد استاد دیگری به نام کاوه یغمایی رفت و با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. کاوه یغمایی متولد 1347 در تهران، خواننده و نوازنده و تنظیم کننده و آهنگ ساز راک ایرانی، بزرگ‌ترین فرزند کوروش یغمایی خواننده و نوازنده و تنظیم کننده و آهنگ ساز موسیقی راک ایرانی است. سیروان به همراه کاوه یغمایی در دو کنسرت در سال های 1379 و 1380 نوازنده کیبورد بود، البته این اجراها تنها اجراهای سیروان خسروی به عنوان نوازنده بر روی صحنه بود. اصلی ترین عاملی که باعث شد سیروان خسروی به عرصه ی موسیقی وارد شود؛ حضور او درمراحل ضبط آلبوم مترسک کاوه یغمایی بود. او از سال ۱۳۷۹ در آلبوم‌های بسیاری از خوانندگان به عنوان صدابردار، ناظر ضبط، تنظیم کننده و آهنگساز حضور پر رنگی داشته است.

سیروان خسروی

برادر و همسرش

برادر کوچکتر او زانیار خسروی در تاریخ۲ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمد. وی خواننده، ترانه سرا و تنظیم کننده است. او فعالیت‌ های دیگری مانند بازیگری و مدل تبلیغاتی نیز دارد. زانیارخسروی یکی از دو خواننده‌ی گروه ایهام است. او در دانشگاه با پیروی از پدرش  رشته حقوق را ادامه داد و کارشناسی حقوق از دانشگاه فرهنگ تهران را اخذ نمود. او در سبک‌های مختلف و پر‌طرفداری مانند (الکترونیک ؛ ترنس و …) کار می‌کند.

سیروان خسروی

زانیار خسروی برخلاف برادر بزرگ ترش ازدواج کرده است و همسر وی آرنیکا صادقی دختر یکی از کشتی گیران نامی کشور می باشد. او در دانشگاه با همسرش آشنا شد، آرنیکا صادقی همکلاسی دانشگاهی زانیار بوده و سرانجام این آشنایی به ازدواج ختم شد. او بعد از دوران دانشگاه در زمینه ی موسیقی شروع به فعالیت کرد. وی اولین ترانه اش را برای آلبوم سیروان خسروی نوشت وسپس ازسال ۸۷ با آهنگ همینه که هست، خوانندگی خود را آغاز کرد و با موزیک ویدیو آن به نام «مگس» معروف شد و  سپس با آهنگ «ریسک» به محبوبیت رسید.

سیروان خسروی

از اولین آلبوم تا محبوبیت سیروان خسروی

سیروان خسروی 19 سال بیشتر نداشت که با امید اطهری نژاد آشنا شد. او به فکرتهیه اولین آلبوم شخصی خود به نام « توخیال کردی بری » افتاد و با همکاری اطهری نژاد شروع به کار کرد. او با سختی‌ های فراوان بالاخره در سال 1384 موفق به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شد و اولین آلبوم خود را منتشر کرد. با اینکه اولین آلبوم او فروش ومحبوبیت چندانی نداشت، اما نتیجه آن این بود که او توانست سبک مورد علاقه‌اش راکه تحولی درآهنگسازی، تنظیم، اجرا، میکس ومسترینگ بود، به گوش مردم برساند و آن ها را با آن آشنا کند.

Sir1 7 e1659429003845

با وجود اینکه اکثر موسیقی دانان شانسی برای ماندگاری و محبوبیت سبک او قائل نبودند، سیروان خسروی توانست خود را به جایگاهی برساند که کارها و کنسرت‌هایش به شدت مورد استقبال مردم قرار گیرند. سیروان دومین آلبوم خود را با نام « ساعت ۹ » از سال ۱۳۸۴شروع کرد و بعد از گذشت 4 سال توانست آن را در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ منتشر کند. او در همان سال هم توانست اولین کنسرتش را برگزار کند که موجب محبوبیت بیشتر او شد. فعالیتی که بیشتر موجب شناخته تر شدن او شد خواندن و آهنگسازی تیتراژ و موسیقی متن سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت بود.

سیروان خسروی

سیروان خسروی بعد از انتشار سومین آلبوم خود به نام»جاده رویاها »در سال ۱۳۹۱، در شهریور ۱۳۹۴ با اجرای کنسرت خود در  برج آزادی تهران توانست اولین اجرای کنسرت آنپلاگد ایران را به نام خود ثبت کند. او توانست دو آلبوم دیگر در سال های 1397 و 1399 به نام های بی مرز و مونولوگ منتشر کند.

سیروان خسروی

فعالیت های سیروان خسروی

سیروان خسروی تا کنون موفق شده است با دو قطعه «نه نرو» و «ساعت ۹» در جدول موسیقی رادیوی هلندی Funx رتبه اول را به دست آورد. سیروان قطعه «Stay Here Tonight» از کارهای انریکه، خواننده مشهور اسپانیایی را با همکاری خود او باز آمیزی کرد. سیروان خسروی برای اولین بار در برنامه «خوشا شیراز» از شبکه فارس حضوری افت و آهنگهای «توخیال کردی بری» و «من عاشقت شدم» از او پخش شد.

سیروان خسروی

در این برنامه، برادرش زانیار نیز مدت نسبتاً کوتاهی حضور داشت اما آهنگی از او پخش نشد. سیروان در برنامه تحویل سال ۱۳۹۱ با اجرای فرزاد حسنی در شبکه سه، برای دومین بار حاضر شد و آهنگ تیتراژ پایانی سریال ساختمان پزشکان را به صورت زنده اجرا نمود. او همچنین در فیلم «سوت پایان» نیکی کریمی نقش کوتاهی را بازی کرده است. در سال 1391 سیروان قطعه «Stay Here Tonight» از کارهای انریکه، خواننده مشهور اسپانیایی را با همکاری خود او بازآمیزی کرده بود، منتشر شد. این خبرسرو صدای زیادی کرد و حتی خبرگزاری‌های رسمی کشور هم آن را بازتاب دادند، این خبر را حتی خود او در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد. بعد از انتشار این خبر و این جار و جنجال سیروان خسروی خبر انتشار آلبوم جدیدش را به هوادارانش داد.

سیروان خسروی

آلبوم های سیروان خسروی

آلبوم‌های او شامل تو خیال کردی بری، ساعت ۹، جاده رؤیاها، آنپلاگد، بی مرز و مونولوگ می باشد. علاوه بر این آلبوم ها سیروان تعدادی تک آهنگ به نام های با من میمونی (ریمیکس)، ساختمان پزشکان، تو خیال کردی بری (ورژن جدید)، تو مریضی (به همراه یاس و زانیار خسروی)، بهار نزدیکه، عاشقتم (به همراه امید حاجیلی)، بی‌قرار (ریمیکس)، دوست دارم زندگی رو، آره (به همراه زانیار خسروی)، به همین زودی، بارون پاییزی (اجرای زنده)، بازم بتاب، هفتاد میلیون ستاره (به همراه زانیار خسروی)، خاطرات تو، کجایی تو، یه روزی میای، اینجا جای موندن نیست؛ جای من نیستی، درست نمیشم و … دارد. وی در تعدادی فیلم  نیز آهنگ ساز و خواننده بوده است، این آثار ساختمان پزشکان، آذر، زندگی همین امروزه، جای من نیستی (سریال نمایش خانگی نهنگ آبی) هستند.

سیروان خسروی

سیروان خسروی در زمینه تنظیم و آهنگ‌سازی نیز آثار باشکوهی دارد و با بسیاری از خوانندگان مشهور کار کرده است. برخی از این آثار عبارت اند از هارمونی صلح (فرید مرسی)، واران (گروه واران)، کنار ماه دودی(علیرضا تهرانی)، بی تو تنهام (امیر یگانه)، عشق من باش (بهنام صفوی)، رمانتیک (شهاب رمضان)، اسیر (علیرضا قمیشی)، منو رها کن (مهدی یراحی)، آرامش (بهنام صفوی)، عاشقانه ها (احسان خواجه امیری)، تو محکومی به برگشتن (خشایار اعتمادی) و دیگر آثار هنری که از این هنرمند برجسته با جا مانده است. سیروان خسروی در ۲۱ امین دوره جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرد  و به عنوان بهترین تنظیم‌کننده انتخاب گردید.

سیروان خسروی

سیروان در استودیو و کنسرت

سیروان خسروی یک استودیوی شخصی ساخته است و بر خلاف دیگران به جای استفاده از تجهیزات و وسایل مدرن و عجیب، نوازنده و آهنگسازی کار بلد و توانا دارد. او اعتقادی به استفاده از وسایل پیچیده ندارد و معتقد است که این امکانات فایده ای ندارند، و باید روی مهارت و تجربه حساب باز کند.

سیروان خسروی

سیروان خسروی یکی از خواننده ها و تنظیم کننده های محبوب و شایسته است به طوری که حتی بلیط کنسرت هایش در کمترین زمان ممکن به فروش می‌رسد. او بسیار کم کار است؛ زیرا ترجیح می دهد که یک خواننده با کیفیت اما کم کار باشد تا اینکه کارهایی معمولی ارائه دهد. اگر به کنسرت های او رفته باشید متوجه شده اید که او به هیچ عنوان از پلی بک استفاده نمی‌کند و همیشه به صورت زنده اجرا می‌کند.

سیروان خسروی

حواشی‌های به وجود آمده برای خواننده‌ی محبوب کشور

سیروان خسروی خواننده و آهنگساز معروف در سال 91 قصد داشت که در شهر مادری‌اش، سنندج کنسرتی اجرا کند؛ اما این خبر با ایجاد کمپین‌های «تحریم سیروان خسروی» همراه بود که اتفاقی عجیب و شگفت انگیز بود. با رخ دادن این اتفاق سیروان واکنش نشان داد و در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: چندروزگذشته، پس ازاعلام برگزاری کنسرت من در سنندج، با پیغام‌های غیردوستانه وکمپین‌های «تحریم سیروان خسروی» شوکه شدم، چند روزی این قضیه ذهنم را درگیر کرده بود تا اینکه فهمیدم دلیلش عکسی از برج میلاد و آلودگی هوا بوده که من درصفحه شخصی‌ام قرار داده بودم و زیر آن نوشته بودم «شهر من!» .

سیروان خسروی

عده‌ای از هموطنان کُرد با مشاهده‌ی این عکس و نوشته آن، ناراحت شده بودند و تصور می‌کردند که بنده کورد بودن خود را انکار می‌کنم به همین خاطر اعلام کرده بودند که کنسرت این کرد خود فروخته تحریم است، اما ایشان باید بدانند که افتخار من کرد بودنم است. معذرت می‌خواهم که کُردی نمی‌خوانم، لباس کُردی نمی‌پوشم، من در تهران به دنیا آمدم و زندگی می‌کنم. از اینکه ایرانی‌های سراسر دنیا جدا از این‌که من ترک، لر یا کُرد هستم، آنقدر به من لطف دارند بسیار خوشحال هستم و برای افکار پوسیده بعضی‌ افراد متاسفم؛ بنابراین در همین روزاعلام می‌کنم که در شهر مادری‌ام هیچ‌وقت اجرا نخواهم داشت.

سیروان خسروی

پیرامون حواشی به راه افتاده برای سیروان خسروی

در مدت فعالیت سیروان خسروی در نقش آهنگساز و تنظیم کننده همیشه  به او این اتهام را زده اند که تعداد زیادی از کارها و آثارش کاور هستند و فقط تغییرات کوچکی در آن ها اعمال شده است. البته او تا کنون این قضیه را تایید یا تکذیب نکرده است.در سال ۱۳۹۷، سیروان خسروی پستی منتشر کرد و نسبت به وضعیت و مشکلات کشور انتقادات تندی را مطرح نمود. هدف اصلی انتقادات او سلبریتی‌هایی بودند که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، فعالیت‌های تبلیغاتی به نفع کاندیدا ها داشته‌اند. ابتدا امیر مهدی ژوله به آن پست سیروان خسروی واکنش نشان داد، ولی به طور عجیبی اینستاگرام او هک شد.

سیروان خسروی

پس از او  بهاره رهنما در توئیتر در حمایت از ژوله انتقادات تندی نسبت به سیروان خسروی داشت. او سیروان خسروی را به جلب توجه با بی‌ادبی متهم کرده بود. به دنبال اختلافات این دو هنرمند در فضای مجازی، سیروان خسروی، خواننده موسیقی پاپ، از بهاره رهنما بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون شکایت کرد. بنابرای شعبه 69 دادگاه تجدید نظر استان تهران در مورد این شکایت حکمی را صادر کرد. بر اساس این حکم، بهاره رهنما پنجاه ضربه شلاق تعزیری به جرم افترا و نشر اکاذیب و توهین و هتک حرمت محکوم شد. اما به دلیل نداشتن سابقه کیفری بهاره رهنما و همچنین وضعیت اجتماعی ایشان با رعایت ماده۴۶ قانون مجازات اسلامی مصوب۱۳۹۲ ناظر به ماده۴۰ همان قانون این حکم  تعلیق گردید.

سیروان خسروی

تبلیغات و فضای مجازی

سیروان خسروی چند سالی است که در کارهای تبلیغاتی هم شرکت می‌کند، برند معتبر آکس، سیروان خسروی را بعنوان مدل خود انتخاب نموده است. او همچنین برای نوشیدنی سان استار و چند برند خارجی درکارهای تبلیغاتی شرکت کرده است.

امروزه بسیاری از افراد مشهور در عرصه های مختلف از جمله هنر، سیاست، اقتصاد و… ازطریق فضای مجازی خود را به دیگران معرفی می‌کنند و با طرفداران خود ارتباط می‌گیرند، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی که در فضای مجازی وجود دارد، اینستاگرام است که علاوه بر افزایش محبوبیت درآمد زا نیز هست. سیروان خسروی  هم در اینستاگرام فعالیت دارد و جدید ترین عکس‌ها، فیلم‌ها و آثار خود را در آن با مخاطبین و طرفدارانش به اشتراک می‌گذارد.

سیروان خسروی

خلاصه ایی کوتاه از زندگی سیروان خسروی

همانطور که در بالا بیان کردیم این خواننده‍‌ی محبوب کشورمان از سال 1379 تا کنون در زمینه ی موسیقی فعالیت چشمگیری داشته است و کنسرت های زیادی برگزار نموده که با استقبال بی نظیر هوادارانش روبه‌رو شده است. این هنرمند محبوب در میان خوانندگان سبک پاپ جایگاه خوبی پیدا کرده و در مصاحبه هایی که با وی نموده اند اذعان داشته است که با تلاش به این جایگاه رسیده  و به هیچ وجه محبوبیت او گذرا و اتفاقی نبوده است، همچنین بیان کرده است که برای ماندن در شهرت تلاش می‌کنم و به یادگیری چیزهای جدیدی خواهم پرداخت.

او در مصاحبه ایی که اخیرا انجام داده است گفته که ایده های تنطیم اش را از خودش گرفته و اعتقاد دارد که هر فردی با اجرای ایده های خود می تواند موفق شود. آلبوم های زیاد او واستقبال هوادارانش از آهنگ و کارهای تنطیمی که انجام داده است، گویای موفقیت این خواننده‌ی کورد تبار می‌باشد. از اینکه با حوصله تا پایان ما را همراهی نموید سپاس گذاریم.

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او