بیوگرافی رضا صادقی خواننده خوش صدا و اطلاعات زندگی شخصی و ازدواج

بیوگرافی رضا صادقی

رضا صادقی خواننده و آهنگساز زاده بندر عباس است. وی در دومین ماه تابستان سال ۱۳۵۸ و در روز بیست و پنجم چشم به جهان گشوده است. رضا صادقی تا به امروز حدود ۱۲۰ قطعه موسیقی در ۸ آلبوم را عرضه کرده است. وی به مشکی پوش شهرت دارد و از روز تولد خود در سال ۱۳۷۳ فقط از لباس مشکی استفاده می کند. وی در یکی از نظرسنجی های معتبر موسیقی دهه هشتاد ایران با عنوان محبوب ترین خواننده، برترین اجرای صحنه و بهترین  آلبوم رتبه نخست را کسب کرد و در بخش قطعه هیت، لقب بهترین خواننده و رتبه دوم را به دست آورد. صادقی جزو ۳ خواننده محبوب و مشهور موسیقی پاپ ایران است.

این خواننده موسیقی پاپ اهل بندر عباس در روستایی در شهر میناب به دنیا آمده است. رضا صادقی در ابتدا به تلاوت قرآن مشغول بود اما علاقه و استعداد بسیار او به موسیقی باعث تغییر مسیر به آن سمت گردید. در ادامه قصد داریم به شرح مختصری از زندگی خواننده خوب و محبوب کشورمان رضا صادقی بپردازیم.

ماجرای معلولیت رضا صادقی

رضا صادقی در دوران طفولیت به دلیل سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه کرده بود که پرستار آمپولی اشتباه را به عصبش تزریق کرد و این اشتباه باعث فلج شدن تمام بدن او شد. البته پس از تلاش های بسیار و درمان های مکرر بیشتر قسمت های بدن وی مداوا شد و فقط آثاری از فلجی و ضعف در زانوهای ایشان باقی ماند.

رضا صادقی

تجربه های ابتدایی رضا صادقی در عرصه ‌موسیقی

تجربه ابتدایی رضا صادقی در عرصه موسیقی آهنگ (راز عشق) در سال ۱۳۷۱ است. صادقی یکسال بعد اولین آلبوم خود را نیز با همین نام بیرون داد. پس از آن با گروه هنری کیمیا همکاری خود را شروع و آلبوم هایی را به بازار ارائه کرد. وی پس از اخرین آلبومش که گل لاله نام داشت دیگر با گروه کیمیا همکاری نکرد و برای اینکه به روند کار خود پیشرفت ببخشد به تهران مهاجرت کرد. رضا صادقی به هنرمندانی مانند چشم آذر و بابک بیات علاقه فراوانی دارد و برخی از آثار خود را با الهام از آن ها خلق کرده است.

رضا صادقی حقیقت هایی از زندگی و کار خود را در قالب مستندی به نام رمز شب به وجود آورد و آن را به بازار عرضه کرد.

رضا صادقی

آلبوم های رضا صادقی و شروع دوران شهرت او

شروع دوران شهرت وی نیز به موزیک (مشکی رنگ عشقه) که قطعه ای از آلبومی به همین نام است باز می گردد. رضا صادقی پس از این آلبوم، آلبوم دیگری با نام (پیرهن مشکی) را عرضه کرده است.

دومین آلبوم رضا صادقی (وایسا دنیا) نام داشت که در سال ۱۳۸۵ مورد انتشار قرار گرفت و موج محبوبیت وسیعی را برای وی به وجود آورد. اولین ترک این آلبوم که مانند آلبوم وایسا دنیا نام داشت؛ با ترانه سرایی، آهنگ سازی و خوانندگی رضا صادقی و میکس و تنظیم سیروان خسروی در شبکه ی من و تو مورد نظرسنجی قرار گرفت و بالاترین رتبه را در بین خوانندگان داخلی با شماره ۲۸ به دست آورد.

آلبوم دیگری نیز به نام (چقدر سخته) به وجود آورد که متاسفانه قبل از انتشار توسط وی به صورت غیررسمی و به دلیل دزدیده شدن این آلبوم از منزلش مورد انتشار قرار گرفت. بعد از گذشت مدتی رضا صادقی در سال ۱۳۸۸ آلبوم سوم خود را به نام (یکی بود یکی نبود) روانه بازار کرد.

رضا صادقی آلبوم چهارمی را نیز در سال ۱۳۹۰ روانه بازار کرد. این آلبوم (دیگه مشکی نمی پوشم) نام داشت. پس از پخش آلبوم و به سبب نام گذاری آن شایعات غلطی پخش شد که در پی آن اعلام می کردند رضا صادقی دیگر مشکی نمی پوشد و دوران تیپ همیشه مشکی او بالاخره به سرانجام آمده است. صادقی پس از پخش آخرین ترک این آلبوم به دنبال این شایعات توضیحاتی را ارائه داد و اعلام کرد که برداشتی که عموم از نام این آلبوم داشته اند غلط است. منظور وی از دیگه مشکی نمی پوشم این بوده است که در هنگام مرگ مشکی نخواهم پوشید و برای ترک این دنیا مشکی پوش نیستم.

رضا صادقی

تجربه بازیگری رضا صادقی

رضا صادقی تجربه بازیگری نیز دارد. وی در فیلمی با نام شخصی خودش نقش آفرینی کرده است و چندی از استعداد های خود را روی پرده نقره ای به نمایش گذاشته است.

پس از پخش این فیلم که بی خداحافظی نام داشت شایعاتی پخش شد که اعلام می کرد این فیلم در واقع سکانس هایی از زندگی واقعی صادقی به تصویر کشیده شده است و حقیقت هایی از زندگی وی در آن آشکار است. اما این در صورتی است که در اوایل بی خداحافظی ذکر شده است این زندگی واقعی رضا صادقی نیست و این فیلم صرفا برداشتی نمایشی از زندگی وی است و با واقعیت مطابقت ندارد.

رضا صادقی

انجام فعالیت های خیریه

رضا صادقی همچنین در انجام فعالیت های خیریه پیشتاز است. او در سال ۱۳۹۱ در سازمان های مختلفی فعالیت های خیریه بسیاری به انجام رساند و گروهی از طرفدارانش را برای کمک های خیریه ای گرد هم آورد و آنها را دولت عشق نامید.

صادقی یکسال بعد در سال۱۳۹۲ با شرکتی که با آن قرارداد داشت به مشکلات و موانع جدی برخورد. در پی این مشکل اجازه به اجرا در آوردن قطعات معروف خود در کنسرت هایش را از دست داد.

او پس از حدود یکسال سکوت در شرایطی عجیب و به طور ناگهانی آلبومی از خود را با نام (همین) ارائه و روانه بازار کرد. آلبوم همین قبل ترها قرار بود با نام عاشقتم روانه بازار شود اما رضا صادقی نام آن را تغییر داده و سپس به صورت رسمی پخش کرد. صادقی در همان سال آلبوم دیگری را با نام فقط گوش کن خلق کرد و در پی آن مشکلاتش با شرکت تحت قرارداد خود را برطرف کرد و موانع خود را از میان راه برداشت.

رضا صادقی

کنسرت های این خواننده محبوب

وی توانمندی بسیاری در اجرای زنده و کنسرت دارد و در تمامی سالهای فعالیت کاری خود به تعداد زیادی کنسرت در شهرهای گوناگون کشور و حتی در خارج از ایران را برقرار کرده است. رضا صادقی از جمله معدود خوانندگان داخلی است که پیش از ارائه کردن آلبوم رسمی اجرای کنسرت داشته است.

در چند سال گذشته حاجیلی، علی ثابت، ابطحی و پویا نیک پور به عنوان رهبر ارکستر با وی همکاری داشته اند. رضا در سال تعداد زیادی اجرای زنده انجام می دهد که توام با استقبال و شور بسیاری از طرف عموم مردم می باشد. او در پی دو سانس اجرای کنسرت در سالن تالار وزارت کشور در ششمین روز از شهریور ۱۳۹۴ یکی از آلبوم های خود با نام فقط گوش کن را برای نخستین مرتبه در بزرگ ترین سالن ایران به اجرا درآورد.

رضا صادقی

مصاحبه ای درباره ازدواج رضا صادقی با همسرش

رضا صادقی در بیستمین روز از بهمن ماه سال ۱۳۹۰ در کشور آلمان با دختری ایرانی تبار عقد و سال بعد با ایشان پیمان ازدواج بست. سپس در سال ۱۳۹۲ اولین دختر این دو به نام تیارا و ۴ سال بعد دومین دخترش ویانا به دنیا آمدند. در ادامه به مصاحبه ای که درباره زندگی خصوصی این هنرمند شده است می پردازیم.

رضا صادقی

1_ازدواج شما با همسرتان چگونه بود و چطور انجام شد؟

جریان به خصوصی نداشت. در مسافرتی که به آلمان داشتم به وسیله یکی از دوستان خانواده ای را شناختم. در زمانی که آنجا و نزد آنها بودم دریافتم که می بایست به گونه ای باشم که اندیشه ای به جز اندیشه خود را قبول کنم. افزون بر اینکه همسرم انسان بسیار راست گویی است. اخلاقش در تضاد با من است و اصلا عصبی نیست. بسیاری از اوقات لبخند بر لب دارد. مهربان و دوست داشتنی است؛ به انسان ها علاقه دارد و عاشق بچه ها است.

2_همسرتان از جمله هوادارانتان بود؟

در واقع همسرم بیش از اینکه هوادار ترانه های من باشد هوادار طرز اندیشه من بود و همین مورد باعث می شد که من به سمت ایشان تمایل و گرایش پیدا کنم. همسرم از مصاحبه های من بسیار بیشتر از آهنگ هایم اطلاع داشت و این برای من بسیار جذاب بود. ایشان سالهای بسیاری از کشور دور بودند و به فرهنگ و تمدن اروپا آگاهی بیشتری داشتند. برای من اصل این است که همسرم در خانواده ای با اصالت و اندیشه های کشورم رشد یافته است. اصیل بودن همواره برای من بسیار قابل توجه بوده است. پدر همسرم اهل خواندن کتاب است و مجموعه ای از کتاب های مختلف دارد و مهم ترین چیز این است که احساس می کنم خانمم مادر بسیار مناسبی برای فرزندانم است.

بی پرده بگویم بسیاری از آقایان دنیا پس از مادرشان از همسر خود انتظار مادر بودن دارند. همیشه از او متشکرم که رفتارهای نامعقول من را تحمل می کند. به طور کلی انرژی مثبتی از همه اتفاقات اطرافمان میگیرم و یکی از درخشان ترین ستارگان زندگی من همسرم است. یکی از چیزهایی که باعث شده بود من خانه ام را به کرج منتقل کنم  این بود که من تمایل به ازدواج نداشتم. به دورترین ناحیه کرج نقل مکان کرده بودم و با خودم فکر می کردم که اینجا نقطه پایان است و همه چیز به اتمام میرسد ولی الان اوضاع متفاوت است.

رضا صادقی

3_ازدواجتان سبب شد که شایعه شود قصد دارید برای مدتی از کشور بروید؟

آن زمان می پنداشتم اگر از کشور هم بروم به تنهایی تمایل پیدا نمی کنم. من به کشورم علاقه دارم. دفعات بسیاری به کانادا و استرالیا مسافرت کرده ام و زمان زیادی در آنجا اقامت داشته ام اما هرگز نمی توانم در غربت به زندگی خود ادامه بدهم. اینکه خانه ام را ترک کنم و به جای “سلام” کردن از کلمه “های” استفاده کنم برایم مضحک است. تمایل دارم بگویم چند تومان باید بپردازم تا اینکه بگویم چند دلار می شود.

عقیده فردی من این است که خانه کوچک پدرم بسیار امن تر از خانه عظیم پدر همسایه من است. در خانه همسایه باید همواره لبخند بزنم زیرا اگر نخندم مرا بیرون می کنند اما در خانه کوچک پدرم آزادم بخندم، گریه کنم؛ اخم کنم، فریاد بزنم، آرام باشم و محلی برای ماندن دارم.

reza sadeghi 3 e1658142093759

5-تقدیر تو از بندرعباس به تقدیر شخصی در آلمان گره خورد،‌ چه میزان به قسمت و سرنوشت باور داری؟

چندین پیشامد جالب و عجیب برای من رخ داد. شاید افرادی این صحبت هایم را توضیح اضافه بخوانند اما من همواره برای کارهایم درخواست توضیح کرده ام.

همیشه تعدادی نشانه مشاهده می کردم. به عنوان مثال می گفتم با کسی در این کشور ازدواج نخواهم کرد زیرا او کاملا در پی رضا صادقی خواننده دویده و شخصی را بر می گزینم که در نزدیکی ایران نبوده است تا بتوانم خودم را همان گونه که هستم به اون نشان بدهم نه آنطوری که شناسانده شده ام.

چیزهایی هم دیده ام که اینطور نتیجه گرفتم که اتفاق خوشایندی برای من است. مهم ترین چیز مهربان بودن همسرم است. اصلی که از همان ابتدایی ترین روزها سبب شد از درون و با همه وجودم بدرخشم؛ لبخند او بود

مطالب مشابه را ببینید!

بیوگرافی تام هنکس بازیگر پر افتخار هالیوودی؛ کارنامه هنری و زندگینامه شخصی بیوگرافی عرفان طهماسبی خواننده با استعداد (درباره زندگی شخصی و هنری او) نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی