بیوگرافی امیرمحمد زند ؛ عکس های همسرش و در مورد زندگی شخصی و هنری

 امیرمحمد زند

در این قسمت بیوگرافی کامل امیرمحمد زند بازیگر خوب کشورمان را گردآوری کرده ایم. او بازیگر سینما و تلویزیون است که از سال 1380 تا به حال فعالیت داشته است. او مدرک تحصلات کارگردانی و مهندسی دارد. در ادامه عکس های همسرش و اطلاعات زندگی شخصی و هنری او را گردآوری کرده ایم.

بیوگرافی امیرمحمد زند

امیرمحمد زند بازیگر ایرانی متولد 1 مهر سال 1357 در شهر تهران است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه sapienza است و در رشته مهندسی شبکه رایانه ای هم تحصیل کرده است.

 امیرمحمد زند

شروع بازیگری

این بازیگر در سال 1380 بازیگری را شروع کرد. امیرمحمد زند در مورد ورود به بازیگری می گوید:

من در استودیو بدیع (مرکز خدمات صنایع فیلم ایران) کار می‌کردم، در آن مکان با آدم‌های سینمایی زیادی ارتباط داشتم؛ در سال ۱۳۷۶ به مدرسه آزاد بازیگری رفتم و برای اولین بار به آقای کیانوش عیاری معرفی شدم و نقش کوتاهی را در سریال هزاران چشم ایفا کردم.

یک آن اشتباه نخستین ساخته این بازیگر است که در سال 94 آن را ساخت.

نخستین تجربه سینمایی او با فیلم تقاطع در سال 1385 بود که به دلیل بازی خوب و درخشانی که در این فیلم داشت، مسیر موفقیت برای او هموارتر از قبل شد.

 امیرمحمد زند

ازدواج و همسرش

امیر محمد زند هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. به محض اطلاع یافتن از وضعیت ازدواج او، در همین بخش اطلاعات ازدواج این بازیگر درج می شود.

 امیرمحمد زند

خانواده

امیرمحمد زند خواهری کوچک تر از خودش و یک برادر بزرگتر دارد ولی پدرش را از دست داده است و در مورد مادرش می گوید:

 از پیامبر خدا (ص) پرسیدند برای رضای پروردگار چه باید کرد؟ فرمودند: جلب رضایت مادر و تا سه مرتبه پرسیدند و پیامبر همان را فرمودند. در مرتبه چهارم فرمودند: پس از مادر، به پدرتان نیکی کنید.

 امیرمحمد زند

بازی امیرمحمد زند در ستایش ۳

امیرمحمد زند در سریال ستایش 3 به کارگردانی سعید سلطانی که از شبکه سوم سیما پخش شد در نقش محسن بازی کرد. در این سریال با داریوش ارجمند، سیما تیرانداز، فریبا نادری، نرگس محمدی و مهدی سلوکی همبازی شد.

 امیرمحمد زند

بازی در نقش‌های متنوع

امیرمحمد زند علاقه دارد که در نقش های متنوعی بازی کند و در این مورد می گوید:

من اصولا بازیگری نیستم که مرتبا با نقش خود زندگی کنم و خودم را درگیر آن کنم. به نظر من، می‌شود دقیق‌تر به نقش رسید، منتهی به این شرط که بازیگر فایل عظیمی از شخصیت‌های مختلف را در پس ذهن خود داشته باشد تا در مواقع لزوم به آن مراجعه کند.

همچنین این بازیگر افزوده است:

 نقش‌های منفی درگیری‌های زیادی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و همچنین نقش‌های منفی در اکثر سریال‌ها وجود دارد و برای بازیگر نیز جای کار بیشتری وجود دارد. البته من تا به حال نقش‌های زیاد و متنوعی بازی کرده‌ام و همه‌ مخاطبان می‌دانند که من بازیگر تک بعدی نیستم.

افراد مورد علاقه

او به بازی و کارگردانی مهدی فخیم زاده بسیار علاقه دارد و او را فردی بسیار حرفه ای و مسلط به کار می داند و از تماشای کارهای او بسیار لذت می برد.

 امیرمحمد زند

آشپزی

امیرمحمد زند دستی بر هنر آشپزی هم دارد و در این مورد می گوید:

من در ایتالیا تحصیل و سال‌ها در رم زندگی کرده‌ام. در این کشور غذا‌های دریایی مانند میگو، پاستا و پیتزا، جزء غذا‌های اصلی رژیم غذایی من محسوب می‌شدند؛ بنابراین با پخت این غذا‌ها آشنایی دارم. البته میگو را بیشتر در رستوران می‌خورم، چون پخت آن شرایط خاصی دارد و غذای پولدارهاست و ما از این پول‌ها نداریم (خنده).

 امیرمحمد زند

اتهام به قتل!

سال ها قبل در فضای مجازی شایعه شد که او به اتهام قتل زندانی شده است ولی ماجرا از این قرار بود:

من سال ۷۶ تا ۷۷ به سربازی رفتم. در دوران سربازی اتفاق‌های عجیب و غریبی افتاد که مثل فیلم بود، البته بگویم که بعدا از آن فیلم هم ساختند. همان‌طور که گفتم دوران سربازی‌ام در اردکان یزد در سپاه پاسداران سپری شد. در آن دوران اتفاقی افتاد و یکی از هم‌خدمتی‌های من خودش را کشت و من شدم متهم به آن اتفاق و این داستان برگرفته شد برای سریال “به دنیا بگویید بایستد”؛ در وقع این سریال زندگی واقعی من بود. هم خدمتی من با اسلحه بنده خودکشی کرد و من متهم به قتل ایشان شدم، ولی بعد از چند وقت فهمیدند که او خودکشی کرده و من تبرئه شدم.

 امیرمحمد زند

تهیه شدن به قتل

گویا در یکی از لوکیشن های فیلم در حوالی مسجدسلیمان شخصی او را به مرگ تهدید کرده بود که دلیل این کار او، دیر عکس گرفتن امیرمحمد زند با او بود، او در این مورد گفت:

 شخصی حوالی مسجد سلیمان در حال تهدید من به مرگ بود؛ جالب اینکه گروه تهیه و تولید کار صرفا و تنها تماشاچی بودند و جالب‌تر اینکه به جای اینکه من شاکی باشم از نداشتن امنیت جانی وسط بیابان، گروه عزیز ادعای شکایت می‌کنند. اگر لازم باشد در آینده همه چیز را به مطبوعات و مردم عرض خواهم کرد. لازمه بگم دلیل تهدید به مرگ شدن من، تنها چند ثانیه تاخیر در عکس گرفتن با آن مثلا آدم بود، درست زمانی که وسط تمرین سکانسم بودم. افسوس و حیف از حرفه‌ای که هر روز بیشتر به قهقرا و ابتذال و بی‌نظمی و … کشیده می‌شود و افسوس بر عمر نزدیک به بیست ساله‌ای که برای این حرفه گذاشتم.

توجه به مد

او از سن 30 سالگی به بعد، بیشتر به نحوه پوشش و لباس های دقت می کند و قبل از اینکه لباسی را انتخاب کند، خوب به آن دقت می کند.

 امیرمحمد زند

علایق

او از زمان کودکی به ورزش، فوتبال و به ویژ] دروازه بانی بسیار علاقه داشت. او عاشق دوچرخه سواری است و غواصی و سورتمه سواری هم آموخته است.

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او