بیوگرافی داریوش ارجمند ؛ عکس های همسرش و خانواده اطلاعات زندگی هنری و شخصی

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت ایرانی است که به دلیل بازی در نقش مالک اشتر در سریال امام علی و نقش حشمت فردوس در سریال ستایش به شهرت رسید. در این قسمت بیوگرافی کامل داریوش ارجمند، عکس های همسرش و خانواده اش، اطلاعات زندگی شخصی و هنری او را آماده کرده ایم.

بیوگرافی داریوش ارجمند

داریوش ارجمند متولد 5 مرداد سال 1323 در شهر تهران است. او اصلاتا اهل شهر بیرجند در خراسان حنوبی است.

داریوش ارجمند

تحصیلات

تحصیلات دانشگاهی اش را در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته کارشناسی تاریخ و جامعه شناسی سپری کرده است. یکی از استادان او استاد علی شریعتی در آن زمان بوده است. او برای ادامه تحصیل به پاریس رفت و در پاریس مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما را از دانشگاه سوربن گرفت.

یکی دیگر از همکلاس هایش در زمان علی شریعتی، مهرداد تدین بود که یکی از موسسن سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه 1340 بود.

داریوش ارجمند

تجربه کارگردانی

او به جز بازیگری و کارگردانی در تئاتر مشهد فیلم های کوتاه 8 میلیمتری هم ساخته است که مهمترین آنها فیلم هیس است.

داریوش ارجمند

معروف شدن

او به دلیل بازی در سریال امام علی در نقش مالک اشتر بسیار معروف شد زیرا بازی ماندگاری از خودش ارائه داد. در سریال ستایش در نقش حشمت فردوس ایفای نقش کرد که به دلیل بازی خوبی که در این سریال داشت هم مورد توجه قرار گرفت. البته در شبکه های اجتماعی گاهی به این نقش و بازی او واکنش های منفی وارد شد. در سریال ستایش مهدی سلوکی، نرگس محمدی، سیما تیرانداز و فریبا نادری در کنار داریوش ازجمند ایفای نقش می کنند.

داریوش ارجمند

نخستین تجربه بازیگری

او با بازی در فیلم ناخدا خورشید به کارگردانی ناصر تقوایی وارد سینما شد و در سال 1365 با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فیلم فجر جای خود را به عنوان بازیگری خوب و قابل قبول تثبیت کرد.

وی در دهه ۶۰ در سه فیلم کشتی آنجلیکا، پرده آخر و جستجوگر به ایفای نقش پرداخت. ارجمند در دهه ۷۰ گزیده کار شد و در سه فیلم آدم برفی، اعتراض و سگ کشی هنرنمایی کرد.

داریوش ارجمند

جوایز

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم سگ کشی از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر نیز در کارنامه وی به چشم می‌خورد. ارجمند در سال ۱۳۹۱ طی حکمی از سوی محمدرضا طالقانی به عنوان سخن گوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای منصوب شد و در مراسمی در تیر ماه ۱۳۹۲ نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

داریوش ارجمند

ازدواج و همسرش

او در سال 52 با فرشته یغمایی ازدواج کرد. حاصل ازدواج او سه فرزند به نام امیرسام، امیریل و یلدا است که امیرسام در انگلیس زندگی می کند و یلدا هم برای مدتی در کشور مالزی ساکن بود.

 

نحوه خواستگاری

او در سال اول دانشگاه در سر کلاس علی شریعتی با دختر خانمی آشنا می شود که تا 4 سال بعد علاقه او هر روز نسبت به این خا نم بیشتر می شود ولی جالب اینجاست که حتی یک کلمه با هم حرف نمی زنند. سال چهارم بعد از تمام شدن دانشگاه در حیاط دانشگاه منتظر این خانم می شود و با او شروع به حرف زدن می کند و این مقدمه آشنایی آنها بود. پس از این اتفاق داریوش ارجمند به خواستگاری این خانم رفت و یک مراسم ساده برگزار کردند و ازدواج کردند.

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او