بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و روابط جنجالی تا مالکیت شرکت های بزرگ

در این بخش بیوگرافی ایلان ماسک، اطلاعات در مورد زندگی شخصی و رابطه های جنجالی با زنان متاهل، درباره مالکیت شرکت های برزگ (همچون تسلا، اسپیس ایکس و توئیتر) و هر آنچه که از این شخصیت ثروتمند را نمی دانید را ارائه کرده ایم.

مشاهده ویدیوی ناگفته های زندگی ایلان ماسک و زندگی شخصی اش در یوتیوب

بیوگرافی ایلان ماسک غول تکنولوژی

ایلان ماسک Elon musk یک ثروتمند (غول تکنولوژی) با نفوذ متولد ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی است که در آمریکا زندگی می کند. او با فروش استارتاپ کوچک در سن ۲۸ سالگی پولدار شد. در سال ۱۹۹۹ شرکت X.com را در سال ۲۰۰۲ شرکت Space X  را راه اندازی نمود.

سال ۲۰۰۳ در شرکت تسلاموتورز به عنوان مدیر عامل شناخته شد. سال ۲۰۱۲ توانست به ایستگاه فضایی بین المللی، فضاپیمای تجاری را ارسال کند. ایلان ماسک بسیار جاه طلب است و همین جاه طلبی باعث شد فکر شکستن زمان و مکان را در ذهنش رویاپردازی کند. در ادامه در مورد زندگی این فرد سرمایه دار با شما صحبت خواهیم کرد.

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک چگونه ثروتمند و مشهور شد؟

ایلان ماسک در آفریقای جنوبی در شهر پرتوریای متولد شد و زمان کودکی و نوجوانی اش را در آنجا طی نمود. در سن ۱۰ سالگی یک کامپیوتر خریداری کرد و در ۱۲ سالگی سازنده بازی کامپیوتری شد. این بازی را با نام بلستر نام گذاری کرد. تا اینکه توانست آن را با قیمت ۵۰۰ دلار به صاحب مجله ای بفروشد. در سن ۱۹ سالگی به کانادا مهاجرت کرد تا بتواند تحصیلات خود را در آنجا ادامه دهد.

ایلان ماسک به مدت دو سال در دانشگاه کویینز درس خواند؛ ولی در سال ۱۹۹۱ از این دانشگاه جدا شد و وارد دانشگاه پنسیولوانیا شد. در این دانشگاه لیسانس خود را در شاخه فیزیک و کسب و کار اخذ کرد. سپس به کالیفرنیا رفت تا دکترای فیزیک انرژی را در دانشگاه استنفورد اخذ کند. اما در این دانشگاه دو روز بیشتر دوام نیاورد. با خواندن زندگینامه او متوجه فراز و نشیب های زیادی در زندگی اش خواهید شد.

بیوگرافی ایلان ماسک

افتتاح نخستین شرکت

زمانی که وارد دانشگاه استنفورد رفت اینترنت نوپا نیز در حال اوج گرفتن بود. او در این زمان بود که وارد موج اینترنت شد و اولین شرکت خود را افتتاح کرد. راه اندازی این شرکت قدم مهمی بود که در زندگی اش برداشت.

اولین قدم برای راه اندازی یک امپراتوری

شرکت Zip2 ایلان ماسک، راهنمای آنلاین شهری بود که تامین محتوای لازم را برای سایت هایی مانند شیکاگو تریبون و نیویورک تایمز فراهم می کرد. در سال ۱۹۹۹ یک شرکتی با نام کامپک، توانست شرکت ایلان ماسک را با سهام ۳۴ ملیون دلاری یا قیمت ۳۰۷ ملیون دلاری خریداری کند.

ایلان ماسک با فروش شرکتش ۲۲ ملیون دلار بدست آورد و در گام های بعدی جهانی از پرداخت های مالی را متحول کرد.

مطلب یشنهادی: بیوگرافی کریستیانو رونالدو و درباره زندگی شخصی و فوتبالی+ ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

بیوگرافی ایلان ماسک

دومین قدم ایلان ماسک

در سال ۱۹۹۹ ایلان ماسک شرکت Zip2 را افتتاح نمود و در آنجا در حوزه خدماتی آنلاین مالی فعالیت داشت. بعد از یک سال توانست با کانفینیتی آن را در هم آمیخته کند و سرویس مشهور پی پال راه اندازی شد. در سال ۲۰۰۲ با قیمت یک و نیم میلیارد دلار نیز شرکت PayPal را با فروشگاه مجازی eBay را بدست آورد. در آن زمان در شرکت PayPal سهام ۱۱ درصدی را از آن خود نمود.

بیوگرافی ایلان ماسک

رویای تسخیر فضا توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک به فضا علاقه زیادی داشت و در سال ۲۰۰۲ تصمیم گرفت رویای خود را عملی کند و SpaceX را افتتاح کرد. او تصمیم داشت با جاه طلبی در مرحله ای جدید سفرهای فضایی را در پیش بگیرد. لذا گام به گام جلو رفت تا اینکه در سال ۲۰۸ موفق شد اطمینان ناسا را جلب کند. در این سال طی معامله ای با ناسا، قرار شد طبق قرارداد، شرکت ایلان ماسک، محمولی ای را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند.

در سال ۲۰۱۲ شرکت SpaceX و ماسک معروف شد و طی این قرارداد تاریخ ساز اولین شرکت خصوصی، موشک فالکن ۹ را با ۱۰۰۰ پاوند محموله به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد. در سال ۲۰۱۳ طی موفقیتی که این شرکت داشت؛ به مدار ماهوارهای زمین ثابت، با فالکن ۹ ماهواره ای را ارسال کرد. لذا ماهوارهای تلویزیونی نیز در این مدار استقرار دارد.

در سال ۲۰۱۵ نیز فالکن ۹ با قرار دادن ماهواره ای بر روی مدار، توانست به موفقیت دیگری برسد. این ماهواره وظیفه دارد اثر تشعشعات خورشید را روی شبکه های ارتباطات زمین و شبکه های برق بسنجد.

زمان پرداخت موشک فالکن ۹

از علایق شخصی ایلان ماسک در این مدت نجات آینده نسل انسان و تسخیر فضا است تا اینکه شاه راه زندگی او وارد دنیای حمل و نقل شد.

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک اعتقادی به سوخت فسیلی ندارد

داستان هیجان انگیز ایلان ماسک با شرکت تسلا موتورز بود. این شرکت در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و در خط سیر بیوگرافی ایلان ماسک نقش مهمی را ایفا کرد. ایلان از اصلی ترین تاسیس کنندگان این شرکت بود که در حال حاضر نیز هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی آن به شمار می رود.

این شرکت تمرکزش بر روی ماشین های مقرون به صرفه الکترونیکی می باشد. در سال ۲۰۰۸ معرف رودستر بود و رودستر خودرویی تمام برقی و اسپرت است که با یک دفعه شارژ شدن سرعت آن در ۷/۳ ثانیه از صفر در ساعت به ۹۷ کیلومتر می رسد و تا ۳۹۳ کیلومتر را طی خواهد نمود.

اولین خودروی سدان الکتریکی تسلا خودرو مدل اس بود که برای تسلا موتورز موفقیت های زیادی را به همراه داشت. لذا به عنوان خودروی سال مجله Motor Trend در سال ۲۰۱۳ شناخته شد. همچنین این خودرو در شرکت ۱۲ ساله تسلا به عنوان سومین خودرو به شمار می رود. از اصلی ترین ویژگی وسیله نقلیه این است که مانند بال درب های عقبش باز می شود.

مطلب پیشنهادی: جملات انگیزشی ایلان ماسک + متن های کوتاه انگیزه دهنده و پر انرژی

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک می خواهد تاریخ ساز شود

اگر در مورد زندگی ایلان ماسک تحقیقی کنید متوجه می شوید که او فردی بلند پرواز بدون حد و مرز می باشد. ایلان در سال ۲۰۱۳ با انتشار یک ایده انقلابی مفهومی، نشان داد که می تواند دگرگونی بزرگی در صنعت حمل و نقل ایجاد کند. او نام این طرح را هایپرلوپ نهاد. در صورت عملی شدن این اختراع زمان حمل و نقل از نقطه ای از جهان به نقطه دیگر به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

هایپرلوپ چیست؟

هایپرلوپ با انرژی تجدید پذیر کار می کند و در این دستگاه انسان ها با نشستن داخل کپسول مخصوص، با سرعت فوق العاده بالا نقل و انتقال داده می شوند. با وجود تمام مخالفت ها ایلان روی این اختراع کاملا پافشاری دارد. البته اختراعات ایلان ماسک تنها به این ایده محدود نیست شرکت های زیادی هستند که در زمینه های مختلف توسط او راه اندازی شده اند. به بیان دیگر او در ذهن خود آینده ای را پیش بینی کرده و هر کدام از این شرکت ها قطعه هایی از این پازل آینده ای بوده که در ذهن دارد.

اعتقاد به انرژی خورشیدی

از نظر ایلان ماسک در صورتی که توجه آیندگان به انرژی تجدیدپذیر و پایدار باشد آینده جهان را نمی توان زیبا در ذهن تصور کرد. ماسک در سال ۲۰۰۶ کمک بزرگی به پسر خاله هایش با نام های پیتر و لیندین کرد تا شرکت سولارسیتی را در حوزه انرژی خورشیدی افتتاح کنند. در سال ۲۰۱۶ نیز قصد کرد در این زمینه حضور فعال تری داشته باشد. او بوسیله شرکت تسلا، سولارسیتی را در تصرف خود در آورد تا بتواند به تکمیل کردن تامین زنجیره تسلا بپردازد.

ماسک در این مورد گفته: انرژی خورشید و ذخیره کردن آن عملکرد بهتری ایجاد می کند. مثلا تسلا به عنوان قسمت ذخیره و سولارسیتی به عنوان انرژی خورشیدی در کنار هم از نظر اقتصادی و فناوری بهتر کار می کنند. در نتیجه این باعث بهبود عملکرد تولید، ذخیره و مصارف انرژی خواهد شد.

ایلان ماسک به قصد وسعت دادن اختراعات شبیه به هایپرلوپ، توانست شرکت بورینگ را افتتاح کند تا به گفته خودش جابجایی شهری را از صورت دوبعدی امروزی به تودرتویی سه بعدی تغییر بدهد. او بر این اعتقاد دارد که ازدحام جمعیت ناشی از رفت و آمد در شهرها را می توان با حفاری تونل های اختصاصی به کمترین حد ممکن رساند.

بدون افزایش توانایی مغز و بدون هوش مصنوعی آینده ایلان ماسک محقق نمی شود. دو شرکت اپن ای ای و نرولینک نیز بدین منظور بوجود آمد. او در صحبت هایش خیلی خوب در مورد هوش مصنوعی مصاحبه نمی کند و مانند استیو هاوکینگ نگران است از کنترلش خارج شود. بر اساس مقصود شرکت با وسعت دادن به هوش مصنوعی می خواهد از خدمتگذاری آن به انسان ها اطمینان حاصل کند.

شرکت نرولینک در ابتدا با هدف قرار دادن مشکلات و بیماری های مغزی جهت درمان آنها در تلاش است و با آگاهی کامل از مغز می خواهد با اضافه کردن قسمت هایی به آن توانایی هایش را بالا ببرد. به احتمال زیاد مقصود ماسک این بوده که به گونه ای بشر با سایبورگ شدن توان این را داشته باشد تا از هوش مصنوعی جلوتر برود.

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک و دنیای سیاست

زندگینامه ایلان ماسک امکان ندارد بدون توجه به سیاست تکمیل شود. بعد از اینکه ترامپ برای ریاست جمهوری انتخاب شد به ماسک و گروهش بابت دوری از شرکت های فناوری انتقادهای زیادی شد. بلاخره ترامپ گروهی از افراد مشهور را که در این حوزه فعالیت دارند را مشاور خود قرار داد که ایلان نیز یکی از آنها بود.

افراد زیادی از ماسک به دلیل پذیرفتن این منصب انتقاد کردند. او در انتقاد آنها این جواب را داد که: مقصود من رسیدن هر چه زودتر دنیا به انرژی پایدار و چند سیاره ای شدن تمدن انسان هاست تا با افزایش اشتغال نیز آینده ای بهتر برای همه رقم زده شود. اما در آخر با بیرون رفتن ترامپ از قرار داد زیست محیطی پاریس، ایلان همکاری خود را با ترامپ به پایان رسانید.

بیوگرافی ایلان ماسک

از کاربر منتقد تا صاحب جنجالی توییتر

ایلان ماسک در سال ۲۰۰۹ با پیوستن به شبکه های توییتر و طی نه چندان دوری شناسه کاربری اش به یکی از پرطرفدارترین شناسه های توییتر تبدیل شد. در سال ۲۰۱۸ حواشی استفاده از توییتر توسط ایلان بیشتر شد. او که قبل تر در مورد قرارداد سهام تسلا در بازار سهام تردید داشت در توییتی در سال  ۲۰۱۸ در ماه آگوست این را بیان کرد که تصمیم دارد تسلا را خصوصی سازی کند. این توییت سرانجام سبب بالا رفتن قیمت کاذب سهام تسلا شد و درنتیجه سهام داران آن دچار ضررهای میلیونی شدند. اوراق بهادر آمریکا و کمیسیون بورس نیز از ایلان شکایت کردند.

خرید توئیتر

ایلان ماسک همیشه در حوزه آزادی بیان سیاست های توییتر را مورد نقد قرار می داد و انتقاد خود را در مورد روش های حذف و عوض کردن محتوا بوسیله این شبکه اجتماعی بیان می کرد. در سال ۲۰۲۲ و ابتدای ماه آوریل معلوم شد خرید ۹ درصد از سهام شرکت توییتر توسط ایلام انجام شده است. سپس توییتر خبر داد ماسک قرار بوده عضو هیئت مدیره نیز شود. اما ماسک این خبر را بیان کرد که قصد دارد با مبلغ ۴۴ میلیون دلار تمام سهام توییتر را خریداری کند.

با توجه به اینکه این تصمیم توسط هیئت مدیره توییتر تایید شد؛ ولی حواشی که بعد از آن بوجود آمد این بود که در تابستان ۲۰۰۲۲ ماسک خبر داد که از خرید توییتر پشیمان شده؛ زیرا توییتر در مورد میزان حساب های کاربری ربات اطلاعات کافی را در اختیار او قرار نداده است. با تصمیمی که با فرایند قانونی توییتر بر ضد ایلان ایجاد شد؛ سرانجام ماسک مجبور به ادامه معامله شد. لذا در سال ۲۰۲۲ در ماه اکتبر ایلان صاحب توییتر شد.

ماسک چنان بی سروصدا نیز صاحب توییتر نشد. مدتی بعد از اینکه مالک این شرکت شد بعضی از رؤسای بالا مقام توییتر را اخراج کرد. با آغاز بازبینی سیاست های محتوایی، برخی از کاربرانی که قبلا توییتر را ترک کرده بودند نیز به آنجا بازگشتند. استعفا و اعتراض برخی از کارکنان طی مدتی باعث وحشت بسیاری از کاربران شد. زیرا احتمال می دادند امکان دارد در فرایند اداره این شبکه اختلال ایجاد شود.

ایلان ماسک و ارز دیجیتال

در سال های اخیر ایلان ماسک علاقه مند به ارز دیجیتال شد و از این ارزها به عنوان ارزهای فناناپذیر یاد کرد. او بیان کرد که قانون گذار در جهت وسعت دادن به ارزهای دیجیتال نباید مانع تراشی کند. لذا به دلیل شرایط بکری که ایلان دارد توانسته در توییتر بالای ۱۱۱ میلیون دنبال کننده داشته باشد. همین باعث تاثیر او بر نوسانات ارزهای دیجیتال شده است.

سخن پایانی

ایلان ماسک یک سرمایه گذار و کارآفرین مشهور جهانی است که از افراد مطرح در کسب و کار به شمار می رود. شهرت او نیز تنها به دلیل افتتاح پروژه های متنوع نیست؛ بلکه پروژه های او در جهت تغییرات مهم در جهان پیش می رود. ایلان یک مخترع، ابداع کننده و یک مهندس در پروژه ها است؛ مثلا در ایده پردازی های خود خودروی الکتریکی، سفینه های فضایی و غیره را اختراع کرد.

مطالب مشابه را ببینید!

بیوگرافی تام هنکس بازیگر پر افتخار هالیوودی؛ کارنامه هنری و زندگینامه شخصی بیوگرافی عرفان طهماسبی خواننده با استعداد (درباره زندگی شخصی و هنری او) نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی