مکان های گردشگری فلورانس ایتالیا و دیدنی های این شهر تاریخی زیبا

شهر تاریخی و خوش آب و هوای فلورانس در شمال ایتالیا واقع شده است و یکی از بهترین و جذاب ترین شهرهای این کشور به حساب می آید. فلورانس به دلیل این که همچنان آثار تاریخی زیادی در آن قرار دارد که می تواند حال و هوای خیلی دلپذیری را برای گردشگران فراهم  آورد. جهت تماشای همه جاذبه های گردشگری فلورانس هفته ها احتیاج است که شما در این شهر بمانید و تمام کلیسا ها و بنا های تاریخی آن را ببینید اما ما در این مقاله تصمیم داریم تا دمورد جاذبه های گردشگری فلورانس صحبت نماییم تا هنگامی که شما عزیزان به این شهر دیدنی سفر نمایید بدانید که جهت گشت و گذار باید به کدام سوی این شهر تاریخی بروید تا در مدت زمانی که در این شهر فلورانس هستید بهترین استفاده خود را ببرید.

کلیسای سانتا ماریا | Cathedral of Santa Maria del Fiore

کلیسای سانتا ماریا | Cathedral of Santa Maria del Fiore

کلیسای جامع در شهر فلورانس در میدان دوامو واقع شده است و به عنوان یکی از نمادهای این شهر به حساب می آید، اسم این کلیسا سنتا ماریا دل فیوره می باشد و گنبد آجری رنگ و بزرگ کلیسا نخستین چیزی است که در این کلیسا به چشم می خورد و نظر هر بیننده ای را جلب می کند، برای اینکه قادر باشید به بالای گنبد این کلیسا دسترسی پیدا کنید باید ۴۶۴ پله را طی نمایید. هنگامی که شما به درون این کلیسا می روید نمونه هایی از عالی ترین شاهکارهای هنر و معماری را مشاهده خواهید نمود که ساخته ی دست هنرمندانی مانند گیبرتی، برونلسکی، دوتاتلی، جوتو و میکل آنز است. توصیه می کنیم که جهت بازدید از این کلیسا ابتدا از در قدم زدن دورتادور میدان آغاز کنید تا منبت کاری‌ های پیچیده و مملو از جزییات سنگ مرمر که می تواند شما را محو خود بنماید، سپس یک به یک وارد هر یک از ساختمان‌ ها شوید تا به هرجا که می نگردید، آینه کاری های درون آن شما را به هیجان وا دارد.


پل پونته وچیو | Ponte Vecchio

پل پونته وچیو | Ponte Vecchio

یکی از پر طرفدارترین پل های ایتالیا، پل پونته وچیو می باشد. بیشتر معروفیت این پل به علت ساختار و معماری خیلی جالبی است که دارد. مغازه ها و فروشگاه های متعددی که در این شهر وجود دارند، بیشتر علت شهرت این پل ایتالیایی شده اند.

مطلب مشابه: معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن


موزه سن مارکو | museo di san marco

موزه سن مارکو | museo di san marco

کلیسای بزرگی در شهر فلورانس ایتالیا قرار دارد که شامل یک صومعه می باشد. این کلیسا هم اکنون تبدیل به موزه گردیده است و جزء جاذبه های گردشگری در این شهر محسوب می شود.


قلعه قدیمی فلورانس | Palazzo Vecchio

قلعه قدیمی فلورانس | Palazzo Vecchio

در وسط شهر قدیمی فلورانس قلعه ای قدیمی به اسم پالازو وچیو وجود دارد که نمونه ای از تاریخ، هنر و قدرت این شهر است. هنرمندان و معماران برتری برای خاندان قدرتمند مدیچی با هدف طراحی و دکور دفاتر کار و خانه های خود نیز کار می کردند. جهت بازدید از این جاذبه ی دیدنی توصیه می شود در سایت بلیط را زودتر ثبت نام کنید تا بتوانید از بعضی از گذرگاه های مخفی که مدیچی‌ ها جهت رفت و آمد میان اتاق ها استفاده می کردند عبور کنید، حواستان باشد که بلیط خود را نگه دارید و بعد از ظهر جهت رفتن به روی بام و مشاهده منظره شهر هنگام غروب بازگردید.


رود آرنو | Arno river

رود آرنو | Arno river

رود آرنو از دامنه های کوه فالترونا (مونته فالترونا) قرار گرفته در رشته کوه آپنین در توسکانی در ایتالیا سرچشمه گرفته است. این رودخانه در مسیر بالادست خود به سوی جنوب و در حوضهٔ دریاچه ای قدیمی موسوم به کاسنتینو جریان پیدا می یابد و در آرتزو به سوی غرب و شمال مسیر خود را تغییر می دهد. این رود همچنین در نزدیکی آرتزو به وسیله رود و آبراه کیانی به رود تیبر وصل می گردد.

مطلب مشابه: راهنمای سفر به ایتالیا + مراحل اخذ ویزا و تمام هزینه های سفر به رم


میدان سینیوریا | Piazza della Signoria

میدان سینیوریا | Piazza della Signoria

یکی دیگر از کهن ترین جاذبه های گردشگری فلورانس، میدان سینیوریا است که از قرن چهاردهم مرکز قدرت در فلورانس بوده است. امروزه نیز میدان سینیوریا به عنوان یکی از مراکز اجتماعی پر طرفدار در فلورانس به حساب می آید و مسافران و توریست های فراوانی در این میدان گرد هم می آیند. در مرکز میدان فواره نپتون واقع شده است و در یک سوی آن قصر وکیو که هنوز هم مقر دولت در فلورانس است. به غیر از مجسمه هایی که در گالری این میدان وجود دارد نیز آثار معروف تری نیز وجود دارد که کار معروف سلینی یعنی برساووش است، این مجسمه دقیقا جلوی قصر وکیو بدل مجسمه داوود میکل آنژ واقع شده است.


قصر مدیچی | Medici Chapel

قصر مدیچی | Medici Chapel

خانواده ای ثروتمند در شهر ایتالیا که در زمان رنسانس می زیستند و از قرن 16 تا ۱۸، حاکم این شهر بودند. افراد این خاندان که اوایل بانک دار بودند، طی مدت زمان کوتاهی به جمع سیاست مداران ، روحانیون و نجیب زادگان پیوستند و نفوذ آن ها نه فقط ایتالیا، بلکه تمام اروپا را متحول نمود.


پارک بوبولی | Boboli Gardens

پارک بوبولی | Boboli Gardens

دیگر مکان گردشگری در شهر فلورانس پارک بوبولی می باشد که توسط خانواده مدیچی در قرن 16، ساخته شده است. این پارک زیبا پر از مجسمه  های زیبا و خیره کننده می باشد. در این پارک قادر خواهید بود مجسمه و آثار تاریخی از زمان رم باستان را مشاهده نمایید.


کلیسای سانتا ماریا نوولا | Santa Maria Novella

کلیسای سانتا ماریا نوولا | Santa Maria Novella

همان گونه که در ابتدای این متن ذکر نمودیم، برای اینکه بتوانید از همه جاذبه های گردشگری فلورانس بازدید کنید نیاز است چندین هفته در این شهر بمانید. دیگر جاذبه ی گردشگری فلورانس که قصد داریم به آن اشاره کنیم کلیسای سانتا ماریا نوولا است. این کلیسا هم مانند دیگر کلیساهایی که در این شهر قرار دارد نیز نمایی از سنگ تراشه های مرمر دارد ولی این کلیسا کمی با دیگر کلیسا ها تفاوت دارد و ردیف های بی مانندی از سنگ تراشه، پنجره های متقارن و ردیف هایی از قوس ها در پایین نیز وجود دارد.  در این کلیسا قادر خواهید بود بهترین نقاشی های دیواری در فلورانس را مشاهده نمایید، نقاشی هایی که از اساتید بزرگی مثل مازاکیو، جوتو، دومنیکو جیرلاندایو، لیپی و پائولو اوسلو نیز می باشند. به غیر از نقاشی های دیواری یک منبر مرمرین از برونلسکی و عیسای مصلوب او، تمثیل مریم مقدس ساخته ی لورنتزو جیبرتی نیز در این مکان وجود دارند. سری هم به داروخانه صومعه بزنید که در آن داروهای ضد شوره سر و لوسیون ‌های گیاهی تجویز می شده است.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی کشور سوئیس (شهرهای معروف سوئیس با تصاویر آنها)


کلیسای سانتا کروسه | Santa Croce

کلیسای سانتا کروسه | Santa Croce

از دیگر کلیسا های این شهر که جاذبه های گردشگری فلورانس به حساب می آیند کلیسای سانتا کروسه می باشد. این کلیسا دارای نمایی مرمرین و معمول زمان توسکانی است و پر از آثار هنری دوره رنسانس است و آرامگاه بعضی از معروف ترین مشاهیر فلورانس است.  به طور قطع دیدن «کاپلا باردی» با مجموعه‌ای از زیباترین نقاشی دیواری‌ های جوتو و در کنار آن کاپلا پروتزی برای شما بسیار جذاب است. نقاشی ‌های که برای کسانی مانند ماساکیو و میکل آنژ الهام بخش بودند. نقاشی دیواری‌ مقبره بارونسِلی از ارزشمند ‌ترین کارهای تادئو گادی محسوب می شود؛ داخل تالار این کلیسا مزار هنرمندان معروفی مانند میکل آنز، گالییه، جیبرتی، جیائوچینوی آهنگسازی را نیز خواهید دید.


پل وکیو | Ponte Vecchio

پل وکیو | Ponte Vecchio

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی فلورانس که علاقه مندان زیادی در بین گردشگران دارد پل وکیو است. این جاذبه به علت چشم انداز خاصی که موقع طلوع و غروب خورشید در آن به وجود می آید بسیار محبوب و مشهور است. این پل یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در این شهر است و تاق ‌های با شکوه آن که مملو از مغازه‌های رنگارنگ می باشد به حتم یکی از زیباترین مناظر شهر محسوب می شود. این پل به شکل سنتی مأمنی برای طلاسازان ماهر فلورانس بوده و امروزه نیز با گردشی در این مکان می ‌توانید انواع جواهرات زیبا و بی نظیر را در آنجا بیابید، ولی بیش تر توریست‌ ها نمی‌ دانند که یکسری جواهرات دیگر دقیقا بالای سر آن ‌ها می باشد! قطعا در زمان های گذشته هدف از بنای این پل متصل کردن دو طرف رودخانه آرنو بوده است زیرا که مدیچی ‌ها احتیاج داشتند به شکل متناوب میان قصر «وکیو» و آپارتمان‌هایشان در قصر «پیتی» در رفت و آمد باشند.


کاخ اوفیتزی | Uffizi Palace and Gallery

کاخ اوفیتزی | Uffizi Palace and Gallery

حتی در صورتی که شما جزء افرادی نباشید که دیدن آثار هنری و مجسمه های تاریخی آن قدر شما را به وجد نیاورد ولی کاخ و گالری اوفیتزی از جمله مواردی می باشد که می تواند شما را به این موارد علاقمند نماید چرا که نقاشی های معروف ترین اشخاص را در این گالری قادر خواهید بود که مشاهده کنید. اینجاست که بیش از قبل متوجه می ‌شوید که نقاشان قرن‌های 15 تا ۱۶ فلورانس چطور چهره در هنر غرب را تغییر داده اند.

آب و هوای شهر فلورانس

آب وهوای فلورانس در بیش تر روزهای سال معتدل می باشد. در فصل تابستان هوای این شهر در طی روز گرم و در شب سرد می شود. خیلی کم اتفاق می افتد که سرمای زیادی در این شهر برپا شود، باران در کل سال غیر از تابستان به شکل معتدلی می ‌بارد. به صورت کلی جهت سفر کردن به این شهر عالی ترین زمان بهار و پاییز می باشد، به این دلیل که هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد.

رستوران های پیشنهادی در فلورانس

در ادامه نگاهی داریم به رستوران های شهر زیبای فلورانس، با ما همراه باشید.

پیتزا لا دیوینا  (La Divina Pizza)

پیتزا لا دیوینا  (La Divina Pizza)

به صورت کلی ایتالیا به پیتزا و پاستا شناخته شده است، به همین دلیل اگر می خواهید که لذیذ ترین پیتزاها را در این شهر میل نمایید می توانید به رستوران لادیوینا مراجعه کیند. دقت داشته باشید که در بیش تر مواقع صف طویلی در جلو این رستوران دیده می شود.

رستوران (Ristorante Le Muse)

رستوران (Ristorante Le Muse)

اگر تصمیم دارید که یک شام عالی را در این شهر میل نمایید، رستوران Ristorante Le Muse می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. شاید مقداری قیمت منوی این رستوران زیاد باشد اما برای یکبار امتحان کردن ارزش دارد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا