مکان های دیدنی ارمنستان + زیباترین جاهای کشور ارمنستان به همراه تصاویر

مکان های دیدنی و زیبای توریستی ارمنستان

ارمنستان یکی از کشور های توریستی محبوب نزد ایرانی ها است .و به دلیل فاصله کمی که از ایران دارد هرساله توریست های زيادي از این کشور دیدن می‌کنند.در سفر به این کشور زیبا و دیدنی می‌توانید از جاذبه های طبیعی ، تاریخی ، مذهبی و تفریحی و مراکز خرید نیز دیدن کنید .اگر به دنبال یک سفر خارجی پر از هیجان با قیمت های مناسب و هزینه هم هستید ارمنستان بهترین گزینه است.جاذبه های فراوانی در ارمنستان وجود دارد که برای دیدن آنها باید چند روز زمان صرف کنید .

در ادامه به برخی از مکان های دیدنی این کشور اشاره می‌کنیم :

 

مکان های دیدنی ارمنستان

دنیای آبی ایروان

که به آن پارک آبی واتر ورلد نیز می‌گویند ،هرساله پذیرای گردشگران زيادي است .این مکان دارای امکانات ورزشی و تفریحی ،رستوران و…است. این بخش در مرکز شهر ایروان قرار دارد و دارای دو بخش پارک آبی تابستانه و پارک آبی سرپوشیده است . پارک آبی تابستانی فقط در فصول گرم سال فعالیت دارد و مجهز به استخر، سر‌سره های آبی و رستوران هایی برای گذراندن وقت است ،پارک سرپوشیده نیز دارای دو استخر بزرگ ،باشگاه بدنسازی ،مراکز توان بخشی ، استخر های معمولی،سر‌سره های آبی بزرگ و امکانات سخره نوردی مکان خوبی برای گذراندن اوقات فراغت است.


مکان های دیدنی ارمنستان

خانه اپرا

این سالن اپرا که در ایروان واقع است در سال ۱۹۳۳ توسط الکساندر تامانیان طراح و معمار معروف ارمنی ساخته شد.این سالن مجهز و زیبا که شامل دو سالن کنسرت خاچاتوریان و تئاتر ملی اپرا و باله الکساندر اسپنداریان است .مکانی بی نظیر که میتوانید نمایش باله،تک نوازی سمفونیک  و پیانو و نمایش های موزیکال لذت ببرید .


مکان های دیدنی ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان

این موزه در سال ۱۹۲۱ در ایروان شروع به کار کرد و مجموعه بزرگ و کاملی از آثار تاریخی کمیاب به نمایش عموم گذاشته شده است این موزه سه طبقه دارد که در آنها آثار متفاوتی همچون قوم شناسی ،تاریخ مدرن ،باستان شناسی ،نیوماتیک به نمایش گذاشته شده که برخی از آنها قدمتی بالغ بر پنج هزار سال دارند .


مکان های دیدنی ارمنستان

صومعه گغارد

این صومعه که در دل کوه قرار دارد و از سنگ تراشیده شده است یکی از باشکوه ترین دیدنی های ارمنستان  است که اطراف ایروان قرار دارد .و آنقدر ارزشمند است که‌ در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته شده است.این کلیسا در دو دوره مختلف ساخته شده .در دوره اول این کلیسا توسط خاندان زاکاریان که از خانواده ثروتمند و سلطنتی ارمنستان بودند کلیسای بیرونی را ساختند و در دوره دوم خاندانی به نام پروشیان این ملک را از زاکاریان خریداری کردند و کلیسای داخلی را ساختند. گغارد به معنای سر نیزه است و اشاره به زمانی دارد که عیسی مسیح را بی صلیب کشیدند و نیزه ای به پهلوی او فرو کردند،این نیزه قبلا در این صومعه قرار داشت اما آن را به کلیسای جامع اچمازدین منتقل کردند .


مکان های دیدنی ارمنستان

باغ وحش ایروان

این باغ وحش به عنوان یک باغ جانور شناسی بزرگ در سال ۱۹۴۱ آغاز به کار کرد این باغ وحش ۳۶ هزار هکتار مساحت دارد .در این باغ وحش خزندگان ،پرندگان، پستانداران و…نگهداری می‌شوند ، همچنین یک بخش به نام بازی های تعاملی در این باغ وحش وجود دارد که کودکان می‌توانند همراه با کارشناسان به حیوانات غذا دهند .


مکان های دیدنی ارمنستان

موزه ساریان

مارتیروس ساریان،یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم و بنیانگذار مکتب ملی نقاشی معاصر ارمنستان است .آثار وی در گالری ملی ارمنستان و بهترین موزه های کشورهای مستقل مشترک المنافع ،ایالات متحده آمریکا، فرانسه و و برخی از کشور های دیگر حفظ و به نمایش گذاشته شده است .این موزه در سال ۱۹۶۷ ودر زمان حیات این هنرمند ساخته شد و خود وی تا زمان مرگش آنجا زندگی می‌کرده، این موزه شامل عمارت ،گالری،و یک مکان مقدس از کل مجموعه  و استودیویی که وی نقاشی هایش را انجام میداد،وی زمان افتتاح این موزه ۵۰ اثر خود را به آن اهدا کرد و در کل این موزه ۳۰۰ نقاشی دارد.


مکان های دیدنی ارمنستان

دریاچه قو

این دریاچه، دریاچه ای مصنوعی در میدان آزادی ایروان است که به‌ دلیل‌ سینمای رو باز و برگزاری جشنواره تابستانه اش معروف است.این دریاچه با اقتباس از باله معروف چایکوفسکی به نام دریاچه قو معروف شده است  این دریاچه در فصل زمستان یخ می‌زند برای همین طرفداران زیادی برای اسکی دارد ،و همچنین اطراف آن دارای کافه ،رستوران و فروشگاه هایی نیز است.


مکان های دیدنی ارمنستان

موزه سرگئی پاراجانف

سرگئی پاراجانف یک نویسنده توانا و خالق اثر است که چندین فیلم شاهکار را ساخته است که باعث تحسین وی شده..این موزه در ابتدا ۶۰۰ اثر پاراجانف را تشکیل می‌داد. مجموعه ها،کلاژن های مسطح و سه بعدی ،نقاشی ها،عروسک ها و طرح های فیلم ،مبلمان وسایل شخصی ،وی که در طول زندگی او از تفلیس به ایروان منتقل شده است.


8e9bcbad 64d5 484e 99be 104c262dd939 e1645565319381

موزه ماتناداران

این موزه دست نویس های باستان نیز نام دارد ،کتیبه ها و سنگ قبر هایی در محوطه بیرونی موزه وجود دارد که از مناطق باستانی ایروان جمع آوری شده اند .این موزه یکی از مهم ترین گنجینه های ادبی و نسخ تاریخی ایروان واقع در ارمنستان که شامل چندین و چند دست نویس خاص میباشد همچنین موقع ورود شاهد مجسمه ماشتوتس، مبدع الفبای ارمنی خواهید بود.


مکان های دیدنی ارمنستان

خیابان آبوویان

این خیابان در قلب ایروان قرار دارد و بهترین مکان برای پیاده روی محسوب می‌شود. این خیابان از میدان مرکزی جمهوری به مجسمه نویسنده برجسته ارمنی  خاچاتور آبوویان خطم می‌شود. و به افتخار این نویسنده بزرگ آبوویان نام گذاری شده است .این خیابان بیشتر محل بنای ،موسسه های فرهنگی و آموزشی، ساختمان های مسکونی لوکس و مجلل،مغازه  برند های معروف و برجسته ،دفاتر تجاری ،کافی شاپ ،هتل ها ،رستوران و…است.و اصلی ترین اجزای این خیابان کافی شاپ ها،فروشگاه های برند و کلوپ ها هستند ..


مکان های دیدنی ارمنستان

باغ گیاه شناسی

این باغ در شمال شرق شهر ایروان قرار دارد، که بیش از ۲۰۰ گونه نادر و کمیاب بومی و گیاهی نادر و کمیاب نظیر کاجیان ،سرویان، گل سرخیان و تیزه زیتون را در خود جای داده .این باغ به فرهنگستان ملی علوم ارمنستان تعلق دارد ،و می‌توانید ساعات خوشی را در بخش های مختلف این باغ برای خود رقم بزنید .


مکان های دیدنی ارمنستان

معبد گارنی

این معبد که تنها یادگار ارمنستان پیش از مسیحیت است ،در دل کوه ها قرار دارد و دارای شکوه و عظیمی وصف ناشدنی است .این معبد قبل از اینکه مردم ارمنستان مسیحی شوند ،نیایشگاه مهر پرستان یا همان مهرابه بود.مهرپرستی آیینی بود که در آن پیروانش میترا ایزد ایران را ستایش می‌کردند. با ورود مسیحیت به ارمنستان کلیسا ها بر روی صومعه ها نیایشگاه های مهر پرستی  بنا شدند .


مکان های دیدنی ارمنستان

کوئست روم

محلی تفریحی برای انجام بازی های اتاق فرار در ایروان است،این بازی ها بدین صورت است که شما در اتاقی پر از معما قرار میگیرید و در کل ۶۰ دقیقه وقت دارید تا معما را حل کنید .این بازی در قالب گروه های دو نفره و چهار نفره است و به زبان روسی و ارمنی برنامه ریزی شده است .


مکان های دیدنی ارمنستان

پارک عشاق

قدمت این پارک به قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد.که پارک کوزرن نام دارد و درمنطقه کوزرن در نزدیکی شمال غربی ایروان قدیمی واقع شده است .و پس از جنگ جهانی دوم به عنوان بخشی از تولد صد و پنجاهمین سالگرد تولد الکساندر پوشکین شاعر معروف روسی دوباره طراحی شد و به پارک پوشکین نامگذاری شد.و سپس در سال ۱۹۷۰ به عنوان ادای احترام به دوستی تمام کشور های عضو اتحاد جماهیر شوروی بارکامویتیون (دوستی )نام گذاری شد . در سال ۱۹۹۵ به دنبال استقلال ارمنستان ،و به دلیل اینکه این پارک مورد علاقه زوج ها بود ،به نام پارک عشاق تغییر نام پیدا کرد .


مکان های دیدنی ارمنستان

موزه چاپ ایروان

ابن موزه در ساختمان کتابخانه ملی ارمنستان قرار دارد به برسی صنعت چاپ از گذشته تا به امروز پرداخته است این موزه ۶ سالن دارد که بزرگ ترین آن به بخش تاریخچه صنعت چاپ و نشریات  ارمنستان اختصاص پیدا کرده است.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا