تمام روش های مهاجرت کاری به کشور کانادا برای ایرانیان

مهاجرت کاری به کشور کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی قرار گرفته است و ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت کرده اند و یکی از فعال ترین و متخصص ترین افراد در این کشور به شمار می آیند. اما اگر می خواهید به کانادا مهاجرت کنید باید اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت کاری به کانادا را بدانید.

تمام روش ها برای مهاجرت کاری به کانادا

افراد زیادی در تمام دنیا به فکر انتخاب مقصد جدیدی برای زندگی و مهاجرت به کشوری می باشند که بهترین مزایا را برای آنها داشته باشد و در این کشور، اینده روشن و خوبی برای خود و خانواده داشته باشند.

کانادا یکی از قدرت های اقتصادی دنیا و یکی از کشورهای پیشرفته است که جمعیت پایین به نسبت وسعت سرزمین، مقصدی مناسب و جذاب برای مهاجرت کاری و تحصیلی به حساب می آید.

در این بخش سایت روزانه قصد داریم روش های مهاجرت کاری به کشور کانادا را به شما توضیح دهیم و بهترین روش های ممکن مهاجرت کاری به کانادا را آماده کرده ایم.

به طول کلی متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا می توانند بنا بر شرایطی که دارند از یکی از موارد زیر اقدام نمایند:

  • مهاجرت کاری و تجاری Business Immigrant
  • برنامه نیروی کار خارجی موقت Temporary Foreign Worker
  • برنامه نامزد استانی Provincial Nominee Program
  • اسکیل ورکر فدرال Federal Skilled Worker
  • اسکیل ورکر کبک Quebec Skilled Worker

 

مهاجرت کاری و تجاری

این برنامه برای افرادی است که می توانند با استفاده از مهارت های مدیریتی و سرمایه گذاری در پیشرفت اقتصاد کانادا مشارکت داشته باشند. بر این اساس این افراد باید دارای تجربه کاری، تجاری و سرمایه مالی زیادی باشند تا بتوانند از یکی از دسته های زیر به این کشور نقل مکان کنند و در امر ایجاد شغل و تقویت اقتصاد، به کانادا کمک نمایند:

  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری:

متقاضیان این طرح باید دارای حداقل 800 هزار دلار کانادا ثروت قانونی باشند و بتوانند در یک سرمایه‌گذاری 400 هزار دلاری در کانادا شرکت کنند. کاندیدای شرکت در طرح Immigrant Investor باید امکان مدیریت عنوان شغلی تعیین‌شده توسط سازمان مهاجرت این کشور را داشته باشند.

  • مهاجرت از طریق کارآفرینی:

برای شرکت در طرح مهاجرتیEntrepreneur می‌توان با 300 هزار دلار اقدام به سرمایه‌گذاری کرد. بر همین اساس کاندیدا باید برای حداقل یک سوم یک کسب و کار کانادایی در هر دو زمینه مدیریتی و تصاحب تعهد داده و موجب ایجاد و نگهداشت یک فرصت شغلی در 3سال اول ورود به کانادا شود.

  • مهاجرت از طریق خوداشتغالی:

برنامه Self-Employed Persons برای آن دسته از کاندیداهایی است که دارای تجربه و مهارت مرتبط با زمینه کسب و کار، فرهنگ، امور ورزشی و یا مزرعه‌داری بوده و توانایی پوشش مالی خود و خانواده را از طریق درآمد خوداشتغالی در کانادا داشته باشند. از این رو متقاضی نیازمند اثبات تجربه، معیارهای هنری، میزان دارایی و بودجه خود بر اساس نوع خوداشتغالی خواهد بود.

مهاجرت کاری به کشور کانادا

برنامه نیروی کار موقت خارجی

طبق قوانین دولتی کشور کانادا، برای استفاده از این طرح متقاضی نیاز یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی است. برای دریافت مجوز کار موقت در کشور کانادا و مهاجرت به این کشور به عنوان نیروی کار خارجی، کارفرمای کانادایی ملزم به مراجعه به سازمان منابع انسانی و توسعه اجتماعی کانادا و دریافت مجوزی به نام LMO است تا این موضوع اثبات گردد که استخدام موقت نیروی کار خارجی تاثیر بد و منفی روی بازار کار و کارکنان بومی کانادا نخواهد داشت.

با توجه به هزینه بردار و زمان بر بودن، پیچیدگی های زیاد پروه و کم بودن شانس موفقیت متقاضیان ایرانی در طرح  Temporary Foreign Worker ، برنامه ایده‌آل فعلی مهاجرت کاری به کانادا طرح نامزد استانی یا همان PNP است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

اسکیل ورکر استانی کانادا

علاوه بر طرح فدرالی و کلی اسکیل ورکر کانادا، استان‌ها و قلمروهای این کشور می‌توانند با استفاده از طرح اکسپرس انتری استانی یا همان PNP کاندیدای واجد شرایط و مورد نیاز خود را ارزیابی کرده و جذب بازار کار محلی نمایند.

در این میان یکی از جدیدترین طرح‌های PNP مربوط به اسکیل ورکر استان ساسکاچوان است. از این رو متقاضیانی که قصد مهاجرت، زندگی و کار در کانادا را دارند، می‌توانند در صورت داشتن صلاحیت با استفاده از 2 زیرگروه اکسپرس اینتری EE و یا خارج از  اکسپرس انتری OID به نامزدی استانی و اقامت دائمی در این کشور دست پیدا کنند.

به طور معمول پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی برای طرح استانی نیاز نبوده و متقاضی شرکت در این طرح ملزم به داشتن تجربه و مهارت کاری بالا در مشاغل مورد نیاز این استان خواهد بود. همچنین فرد باید دارای صلاحیت کافی برای شرکت در اکسپرس انتری استانی بوده و عنوان شغلی وی در لیست مشاغل مستثنی SINP قرار نگرفته باشد.

به طور کلی برای واجد شرایط بودن در طرح نامزد استانی ساسکاچوان، عنوان شغلی و مهارت متقاضی باید در سه دسته‌بندی ناک صفر (مدیریتی)، ناک A (مشاغل نیازمند تحصیلات دانشگاهی) و یا ناک B (مشاغل نیازمند کارآموزی و یا کاردانی) طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا قرار گرفته و در عین حال کاندیدا باید دارای شرایط زیر باشد:

  • در لیست متقاضیان سراسری اکسپرس اینتری فدرال IRCC قرار بگیرد
  • دارای مدرک زبان معتبر باشد
  • از سیستم امتیازبندی استانی SINP حداقل 60 امتیاز دریافت کرده باشد
  • دارای مدرک معتبر دانشگاهی باشد
  • دارای تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های خود و خانواده باشد
  • دارای تجربه کاری مرتبط با زمینه تحصیلی و دوره آموزشی گذرانده‌شده باشد
  • از یک‌سال تجربه کاری در 10 سال گذشته در شغلی تخصصی برخوردار باشد
  • توانایی اثبات موقعیت حرفه‌ای و یا مجوز کار برای مشاغل نظام‌مند کانادا را داشته باشد

کاندیدای واجدشرایط طرح استانی کانادا می‌تواند در سیستم آنلاین OASIS حساب کاربری جدید ایجاد کرده و با تکمیل پروفایل خود از یک سیستم امتیازدهی تا سقف حداکثر 100 امتیاز برمبنای معیارهای زیر برخوردار شوند:

  • تحصیلات
  • تجربه کاری و مهارت
  • مهارت زبان
  • سن متقاضی
  • ارتباط با بازار کار ساسکاچوان و تطبیق‌پذیری
  • تمکن مالی

لازم به ذکر است که حداقل امتیاز مورد نیاز برای این طرح 60 امتیاز بوده و عموما به کاندیداهای واجد شرایط دارای بالاترین امتیاز دعوت‌نامه یا همان ITA از سوی دولت کانادا اعطا خواهد شد. از این طریق نامزد استانی امکان مهاجرت کاری و دریافت اقامت دائم کانادا و زندگی در استان ساسکاچوان را خواهد داشت.

 

اکسپرس اینتری (اسکیل ورکر فدرال کانادا)

اکسپرس اینتری Express Entry سیستم دولتی کانادا است که برای مدیریت درخواست متقاضیان شرکت در برنامه نیروی کار ماهر اسکیل ورکر skilled workers این کشور به کار گرفته می شود. ولی کاندیدا و متقضیان شرکت در طرح فدرای مهاجرت به کانادا ملزم به داشتن شرایطی می باشند که در ادامه می خوانید:

  • داشتن حداقل یک سال تجربه کاری تمام وقت در طی 10 سال گذشته به عنوان شغلی مورد نیاز کانادا برخوردار باشد
  • برای حداقل یکسال به عنوان نیروی کار خارجی و یا یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا زندگی کرده باشد
  • دارای شرایط لازم برای یک جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی دائم و تمام‌وقت از یک کارفرمای کانادایی باشد
  • تجربه کاری و مهارت فرد باید طبق سیستم نظام‌مند مشاغل ملی کانادا NOC در یکی از دسته‌های 0 ، سطح A و یا B قرار بگیرد
  • متقاضی باید از تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های خود و خانواده برای 6 ماه اول ورود به کانادا برخوردار باشد
  • بنابر قوانین سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا، متقاضی باید از 6 شاخص ارزیابی مختلف تحصیلات، مهارت زبان، تجربه کاری، سن متقاضی، پیشنهاد شغلی و تطبیق‌پذیری حداقل 67 امتیاز دریافت نموده، فاقد مشکلات امنیتی و سوءپیشینه باشد و آزمایشات پزشکی مورد نیاز کانادا را به انجام برساند.

اسکیل ورکر کبک

عموما استان فرانسوی‌زبان کِبِک دارای شرایط و قوانین خاص مهاجرتی نسبت به سایر استان‌ها و قلمروهای کانادا است و از این رو برای شرکت در طرح نیروی کار ماهر این استان با معیارها و امتیازبندی متفاوتی روبرو خواهید شد.

بر همین اساس چنان‌چه بخواهید برای شرکت در برنامه Quebec Selection Certificate دارای صلاحیت لازم باشید باید حداقل از میان 10 معیار انتخابی تحصیلات، پیشنهاد کاری معتبر، تجربه کاری، سن، مهارت زبان، زمان اقامت و داشتن خانواده در کبک، تأهل، داشتن فرزند، داشتن تمکن مالی و خودکفایی، و شاخص تطبیق‌پذیری 60 امتیاز و در صورت تأهل، حداقل 68 امتیاز از این سیستم کسب نمایید.

در صورتی که به عنوان کاندیدا واجد شرایط این طرح شناخته شوید، مدرک Quebec Selection  برای شما صادر شده و توسط سازمان مهاجرت CIC قابل شناسایی خواهید بود. البته باز هم با این حال نیازمند گذراندن مراحل امنیتی پلیس و چکاپ کامل پزشکی برای مهاجرت کاری به کانادا خواهید بود.

در این بخش با روش های مهاجرت کاری به کشور کانادا آشنا شدید.

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا