جاذبه های گردشگری هند + 10 مکان دیدنی هندوستان همراه با تصاویر

در این بخش روزانه 10 مکان گردشگری و تفریحی کشور هند را معرفی کرده ایم که اگر قصد دارید به کشور هندوستان سفر کنید پس در ادامه همراه ما باشید تا این جاها دیدنی را مرعفی کنیم و تصاویر مربوط را مشاهده کنید.

مکان های گردشگری هند و جاهای دیدنی این کشور

هند یکی از بزرگترین کشورهای دنیا است که از ارتفاعات کوه های هیمالیا تا سرسبزی استوایی کرالا و از گنگ مقدس تا شن های صحرای تار پهناور است. جمعیت این کشور بیش از 1 میلیارد نفر است که در آن 2 هزار گروه عقیدتی وجود دارد و به بیش از 200 زبان صحبت می کنند.

در این کشور می توانید ساختمان های حیرت انگیز مذهبی، مخروبه های باستانی، هشرهای خاص، مناظر متنوع و هزاران جاذبه توریستی متنوع دیگر را ببینید که حتما برای شما جالب خواهند بود.

 

هارماندیر صاحب (Harmandir Sahib)

 

جاذبه های گردشگری هند

هارماندیر ساحب بیشتر به نام معبد طلایی شناخته می شود و اصلی ترین جاذبه گردشگری آمریتسار و پر اهمیت ترین مکان برای سیج ها می باشد. این معبد در قرن 15 توسط استاد راماداس ساخته شده است. در قرن 19 ماهاراجه رانجیت سینگ تمام طبقه فوقانی معبد را با طلا پوشاند. این معبد حیرت انگیز، زائرانی از سراسر هند دارد که برای دیدن این مکان شگفت انگیز صف می کشند.

 

جایسالمِر (Jaisalmer)

 

جاذبه های گردشگری هند

جایسالمر شهری صحرایی واقع شده در غربی ترین نقطه راجاستان و نزدیک به مرز پاکستان است. ماسه سنگ های دیوارهای شهر طلایی از صحرا مانند صحنه ای از شب های عرب برخاسته اند که در آن کاخ جایسالمر مانند تاجی بر شهر قرار گرفته است. تجارت گرایی خارج از کنترل، دید رمانتیک جایسالمر را از آن دریغ کرده، ولی حتی با تمام سر و صدا و اتوبس های گردشگری، این شهر مقام خود را به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری هندوستان حفظ کرده است.

 

غارهای آژانتا (Ajanta)

 

جاذبه های گردشگری هند

غارهای آزانتا آثار تاریخی حجاری شده درون سنگ و مربوط به قرن دوم قبل از میلاد هستند. غارهای باشکوه آژانتا حدود سال 650 پیش از میلاد رها و تا سال 1819 فراموش شده بودند تا اینکه گروهی از شکارچیان آنها را پیدا کردند. انزوای این غارهای باعث شد که محفوظ بمانند و بعضی از نقاشی های درون این غارها هنوز هم باقی مانده اند. نقاشی های دیواری محافظت شده نمایش دهنده همه چیز از میدان جنگ تا کشتی، خیابان‌های شهر و جنگل‌های پر از حیوانات پرتکاپو تا کوه‌های پوشیده از برف است. شهر آئورانگ آباد دروازه‌ی غارهای آژانتا و هم‌چنین غارهای شگفت‌انگیز اِلورا است.

 

واراناسی (Varanasi)

 

جاذبه های گردشگری هند

واراناسی در ساحل رود گنگ قرار گرفته و برای هندوها، بودایی ها و جین ها مقدس است و یکی از قدیمی ترین شهرهای مداوم مسکونی می باشد. واراناسی از خیلی جهات متجلی بهترین و بدترین جنبه های هند است و شاید کمی خسته کننده باشد. شاید صحنه ادای قربانی زائران در رود گنگ در موقع طلوع در کنار پس زمینه معابد چند صد ساله تاثیرگذارترین صحنه دنیا باشد.

تاج محل

 

جاذبه های گردشگری هند

تاج محل در آگرا آرامگاه بزرگی از مرمر سفید است که بین سال های 1632 و 1653 به فرمان امپراتور موقال، شاه جهان و به یادبود همسرش که ایرانی بود ساخته شده است. این بنا که قطره اشکی بر گونه ابدیت نامیده شده است، یکی از شاهکارهای معماری موقال است و بزرگ ترین جذبه گردشگری هند به شمار می آید. علاوه بر آرامگاه گنبدی مرمر سفید، تاج محل شامل چند ساختمان زیبای دیگر، حوض های زیبا و باغث های وسیع با درختان و بوته های گل دار می باشد.

 

مرداب‌های کِرالا (Kerala)

 

جاذبه های گردشگری هند

مرداب های کرالا مجموعه ای از مرداب و دریاچه هایی هستند که در ایالت کرالا به موازات دریای عرب قرار گرفته اند. مرداب های کرالا خانه های زیادی از گونه های خاص آبزیان از جمله قورباغه، خرچنگ، پرندگان آبی و حیواناتی مانند لاک پشت و سمور دریایی است. در این منطقه قایق سواری با استفاده از کتووالام که نوعی قایق سنتی از ساقه برنج است با امواجه آب، بسیار طرفدار دارد و توریست ها به سوی این تالاب ها می روند و لذت میبرند.

 

قصر دریاچه

 

جاذبه های گردشگری هند قصر دریاچه واقع شده در دریاچه پیچولا در شهر اوداپیور به عنوان قصر سلطنتی تابستانی در 200 سال پیش ساخته شد. این قصر در حال حاضر تبدیل به هتل 5 ستاره شده است که تحت نام مناطق تفریحی و قصرهای راج فعالیت دارد. هتل قصر دریاچه دارای قایقی می باشد که مهمانان را از یک اسکله در قصر شهری واقع در ساحل شرقی پیچولا به هتل منتقل می کند. این قصر در سال 1983 و با فیلمبرداری فیلم جیمز باند بسیار به شهرت رسید.

 

معبد ویروپاکشا (Virupaksha)

 

جاذبه های گردشگری هند

این معبد در شهر هامپی واقع شده است و مقبره ای کوچک است کخ تحت سلطه ویجایانگارا تبدیل به مجتمعی بزرگ شده است. گفته می شود این معبد از زمان ساخت مقبره کوچک در قرن 7 پیش از میلاد تا به حال به صورت بی وقفه استفاده شده است و یکی از قدیمی ترین معبدهای هبدوها در هند است.

 

پالولِم (Palolem)

 

جاذبه های گردشگری هند

پالولم یکی از زیباترین و جنوبی ترین سواحل توسعه یافته آگوآ می باشد. این بندر طبیعی احاطه شده با پرتگاه های بلند در هر طرف می باشد که به دریایی آرام و ساکن دارای بستری با شیب آرام منتهی شده است. برای افرادی که معتقد هستند ساحل بدون مجموعه ای از رستروان های ارزان قیمت و هتل های مناسب، زندگی شبانه و اهالی محلی خونگرم معنی ندارد، این مکان بهترین جا است.

 

پارک ملی کانها (Kanha)

 

جاذبه های گردشگری هند

پارک ملی کانها در زمره‌ی زیباترین مناطق محیط زیست در آسیا و یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن ببر در هند است. جنگل‌های باشکوه بامبو و سال، دشت‌های پر از چمن و دره‌های کانها الهام بخش رودیارد کیپلینگ در نگارش اولین رمانش “کتاب جنگل” بوده و اینجا را تبدیل به یکی از برترین جاذبه‌های هند کرده‌ است.

 

 

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا