جاذبه های کشور قطر؛ مکان های دیدنی این کشور و نکات سفر

کشور قطر یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که دارای جاذبه های گردشگری زیادی است و میزبان جام جهانی سال 2022 نیز بود. این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس یکی از مقاصد گردشگران جهان است و زیبایی های خاص خود را دارد. در ادامه نگاهی به مکان های دیدن، جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این کشور می اندازیم با ما همراه باشید.

دیدنی های کشور قطر

کشور قطر در ساحل غربی خلیج فارس قرار گرفته است. این کشور شبه جزیره ای کوچک است که کویر آن را در برگرفته است که از سوی شبه جزیره عربستان به سوی شمال امتداد دارد.

بعد از ظهور اسلام، این منطقه تابع خلافت خلفای اسلامی شد. بعدها پیش از اینکه در قرن نوزدهم تحت کنترل سلسله ثانی قرار بگیرد، تعدادی از سلسله های داخلی و خارجی این منطقه را اداره کردند. سلسله ثانی با حمایت بریتانیا علیه گروه های قبیله ای رقیب و علیه امپراتوری عثمانی، که کشور را در اواخر قرن نوزدهم و در اوایل قرن بیستم اشغال کرده بود، مبارزه کرد و در ازای آن بریتانیا سیاست خارجی قطر را تا استقلال قطر در سال 1971 تعیین می نمود. بعد از آن سلطنت قطر ادامه پیدا کرد.

این کشور یکی از بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز طبیعی جهان را دارد و تعداد زیادی نیروی کار خارجی را در فرآیند استخراج و تولید به کار می گیرد. به دلیل ثروت نفتی قطر، ساکنان این کشور بالاترین استاندارد زندگی را دارند و خدمات اجتماعی زیادی را برخوردارند.

پایتخت این کشور ساحلی، شهر دوحه می باشد و زمانی مرکز صید مروارید بود. بیشتر ساکنان قطر، در این شهر زندگی می کنند.

جاذبه‌های مهم گردشگری قطر

قطر در طی سال های اخیر صنعت گردشگری رو به رشدی داشته است. گردشگران از تمام دنیا برای دیدن فرهنگ بومی و مدرن در خاورمیانه، کشور قطر را انتخاب می کنند. در ادامه این مطلب سایت روزانه، مهمترین جاذبه های کشور قطر را بررسی می کنیم.

موزه‌ هنرهای اسلامی

موزه‌ هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی در آغوش قابی آبی، آرام و شفاف قرار گرفته است. برای رسیدن به این موزه باید از پلی بر روی اب رد شوید. با نزدیک شدن به موزه، نمای شگفت انگیز و زیبای آن ظاهر می شود. عمارت سفید موزه زیر نور خورشید درخششی خاص دارد و فضای آن را جذاب تر و راز آلودتر می کند. وقتی به داخل موزه قدم می گذارید، از پیچیدگی درونی آن که به شدت با نمای بیرون یکدست نمی باشد و در تضاد است متحیر می شوید.


قلعه دوحه

قلعه دوحه

این قلعه نظامی در شهر دوحه قرار دارد و در سال 1927 ساخته شده است. این قلعه را به موزه تبدیل کرده اند و در آن می توانید آثاری مانند تزیینات چوبی، وسایل قدیمی ماهیگیری، نقاشی های رنگ روغن و عکس های قدیمی را ببینید. اگر علاقمند به درک بهتر تاریخ کشور قطر و سبک زندگی مردمان آن می باشید، این قلعه برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. با شکوه ترین بخش این قلعه قسمت بیرونی آن می باشد. چشم انداز این بنای مستحکم نظر هر بیننده ای را جلب خود می کند.

مطلب مشابه: مکان های گردشگری قطر + جاهای دیدنی و مکان های تفریحی کشور قطر


موزه ملی قطر

موزه ملی قطر

طراحی موزه ملی قطر به قدری پیچیده است که هر کسی می تواند آن را به اشتباه شاهکار اوریگامی تصور کند. این عمارت سفید لبه های خمیده دارد و مهماری اش بی نظیر می باشد. طرح موزه از رز صحرایی الهام گرفته شده است. رز صحرایی یکی از شگفتی های طبیعی می باشد که با تشکیل فرم های کریستالی در آب و هوای خاص شکر می گیرد.


سنگ‌ نگاره‌های الجساسیه

سنگ‌ نگاره‌های الجساسیه

الجساسیه یکی از مکان های خاص قطر می باشد. جذابیت این کوه به دلیل سنگ نگاره های آن است، حکاکی های آن باورکردنی نیستند. مردم معتقد هستند که این حکاکی ها نوعی نماد می باشند و در آنها اشکالی وجود دارد که قایق ها، حیوانات و گل های مروارید را به تصور می کشد. خیلی از اشکال و نمادها قابل شناسایی نمی باشند و نمی شود معانی واقعی آنها را درک کرد. این نمادها صدها سال قدمت دارند و حفاظت از آنها برای کشور قطر مهم است.


صحرای دوحه

صحرای دوحه

صحرای دوحه در بیشتر بخش ها دست نخورده و بکر مانده است و اگر به طبیعت علاقمند هستید، می توانید به این صحرا بروید و لذت ببرید. جذابیت مناظر بیابانی این کشور باعث می شود که با نگاه کردن به آسمان شب، به هیبت و کوچک بودن خود در مقابل شکوه بیکران خداوند پی ببرید. برای گشت و گذار در صحرا می توانید تورهای سافاری بیابان را انتخاب کنید.


دشگاه ساحلی کورنیش

گردشگاه ساحلی کورنیش

یکی از مکان های محبوب برای افرادی که عاشق پیاده روی، دوچرخه سواری و دو هستند کورنیس دوحه می باشد که گردشگاهی زیبا در کنار اقیانوس است. این مکان برای علاقمندان به ورزش بسیار محبوب است و معمولا صبح زود می توانید آنها را در این گردشگاه ساحلی ببینید. در طول روز هم افراد زیادی برای لذت بردن از افق شهری دوحه به این گردشگاه می روند. شب ها می توانید منظره ای خیره کننده از غروب و بازتاب نور بر اب های آرام را ببینید.


سوق واقف

سوق واقف

این بازار چند دقیقه با کورنیش فاصله دارد. سوق واقف قبل اجتماعی دوحه نا گرفته و مکانی برای خرید، گشت و گذار، خوردن غذاهای خوشمزه یا وقت گذرانی در یکی از کافه های محلی می باشد. این بازار معمولا مملو از بازدیدکنندگانی است که در خیابان ها قدم می زنند تا از معماری و فروشگاه های متعدد دیدن کنند. در این فروشگاه ها می توانید آثار گلدوزی، ادویه، عطر، عود و … را تهیه کنید. این بازار مرکزی معروف برای خرید سوغات های معروف قطر برای عزیزان شما می باشد.


پارک اسپایر (Aspire Park)

پارک اسپایر (Aspire Park)

پارک اسپایر یکی از بزرگ ترین پارک ها در منطقه خلیج فارس است و دارای مناظر و چشم اندازهای زیبایی می باشد. این پارک با مناظر معمولی بیابانی که در قطر به تماشای آن عادت خواهید کرد مقداری تضاد دارد. روزانه تعداد زیادی گردشگر به این پارک می روند و در تعطیلات آخر هفته شلوغ می شود. برج مشعل یا برج اسپایر یکی از جاذبه های این پارک می باشد. این بنای شگفت انگیز 300 متری مشعل پانزدهمین دوره بازی های آسیایی بود که امروزه تبدیل به هتلی دوست داشتنی شده است. بازدید از درون آن حتما برای شما لذت بخش خواهد بود.


دهکده فرهنگی کتارا (Katara)

دهکده فرهنگی کتارا (Katara)

دهکده فرهنگی کتارا در ساحل شرقی وِست بِی و پِرل قرار گرفته است. کتارا با این دیدگاه ایجاد شد که کشور قطر مانند فانوس دریایی فرهنگی هنری معرفی شود، فانوی که با که با تئاتر، موسیقی، ادبیات، گردهمایی‌ها و نمایش‌ها در خاورمیانه می‌درخشد. رویدادهای بزرگی مانند جشنواره فیلم دوحه ترابیکا، تداکش دوحه و جشنواره فیلم جوانان اجیال در آن برگزار می‌شوند.


مروارید قطر

مروارید قطر

مروارید جزیره ای مصنوعی در وست بی دوحه می باشد. نام این جزیره از مکان گرفته شده که جزیره در آن ساخته شده است. این مکان یکی از سایت های اصلی غواصی مروارید است. بسیاری از گردشگران به این مکان می روند تا ز فروشگاه ها و مراکز خرید مجلل آن خرید نمایند یا در امتداد پیاده روی دوست داشتنی مشرف به گردشگاه ساحلی قدم بزنند که دارای کافه و رستوران های بین المللی می باشد.


سفر به قطر چقدر هزینه دارد؟

میانگین هزینه سفر به قطر برای هر شخصی در به صورت روزانه 630 ریال قطر است. این هزینه بر اساس میانگین هزینه های سفر دیگر مسافران حساب می شود. هزینه خورد و خوراک روزانه برای یک نفر حدود 180 ریال و هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی 70 ریال است. میانگین هزینه هتل برای 2 نفر 695 ریال است. سفر به قطر برای 2 نفر هفته ای 8860 ریال هزینه دارد.

اگر خانواده سه یا چهار نفره می باشید، قیمت ها مقداری کاهش پیدا می کند، زیرا بلیت های کودکان ارزان تر هستند و اتاق های هتل می توانند برای خانواده هزینه کمتری داشته باشند.

سؤالات رایج درباره سفر به قطر

آیا حجاب در کشور قطر اجباری است؟

در قطر خانم ها برای پوشاندن سر و صورت، حفظ حجاب یا پوشیدن عبایه هیچ اجباری در کار نیست، ولی انتظار می رود که لباس ساده به تن کنند تا به فرهنگ جامعه محلی احترام بگذارند. هم زنان و هم مردان باید لباس مناسب به تن کنند، به خصوص در ماه هایی مانند ماه مبارک رمضان.

پول رایج قطر چیست؟

واحد پول کشور قطر، ریال است که به 100 درهم هم تقسیم می شود.

آیا امکان سفر به قطر با کشتی وجود دارد؟

کشور قطر 5 بندر اصلی دارد، ولی از این بنادر برای مقاصد تجاری استفاده می شود و برای ورود مسافر نمی باشند. تنها بندری که به عنوان نقطه ورود مسافر از آن استفاده می شود، بندر دوحه می باشد و این بندر هم برای کسانی است که با کشتی های تفریحی سفر می کنند و برای مدتی کوتاه در دوحه توقف می کنند.

آیا سفر به قطر به ویزا نیاز دارد؟

شهروندان ایرانی به منظور سفر به قطر می بایست که ویزای فرودگاهی یا همان بدو ورود (Visa upon Arrival) بگیرند. این ویزا آنلاین هم صادر می شود و مدت اعتبار آن 3 ماه می باشد، ولی تا 30 روز اجازه ماندن در قطر را دارید.

 

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا