مکان های دیدنی تایلند و جاهای دیدنی و تفریحی معروف برای گردشگران این کشور

مکان های دیدنی و تفریحی کشور تایلند برای گردشگران

تایلند یکی از هیجان انگیز ترین کشورهای جهان است، زیرا که از شهرهای بزرگ و جذابی با مقصدهای گردشگری فراوان تشکیل گشته است، هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا خود را به این کشور می ‌رسانند تا علاوه بر آشنایی با فرهنگ جالب جنوب شرق آسیا، ازهوای خاص این منطقه و سواحلی که برخی از آن‌ها مشابهی ‌ای در جهان ندارند استفاده ببرند. این کشور برای ایرانیان نیز یکی از مورد علاقه ترین کشورهاست و همه ساله میلیون ها ایرانی در فصول گرم و سرد به آن سفر می‌ کنند، شرایط نه چندان دشوار اخذ ویزا، تفریحات زیاد و جذاب شهرها و نهایتا سواحل جذاب این کشور همه از علل استقبال افراد و به ویژه ایرانیان از تور تایلند است.

به این دلیل که کشور تایلند نزدیک به دریا است خیلی از مواقع دارای یک هوای معتدل است. کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا واقع شده است و خیلی حاصلخیز می‌باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای فراوانی است و در نواحی مرکزی آن سراسر شالیزارهای برنج وجود دارد. بخش غرب و شرق این سرزمین دارای باغ میوه، کائوچو، جنگل های سر سبز و ساحل شنی زیبایی می باشد. علاوه بر آن این کشور دارای جزایر فراوانی است که هر یک، گویی تجسمی از بهشت را برای مسافران به نمایش می نهند. اما مناسب ترین فصل  برای سفر  به تایلند از حیث کم بودن گرما و باران در تایلند، میان ماه ‌های نوامبر تا فوریه و در فصل سرما سمی باشد. دمای هوای این کشور در این فصل روزها 30 درجه سانتیگراد و شب‌ها 12 درجه است و هوا رطوبت خیلی کمی دارد. پس از آن فصل گرما  شروع می‌ شود که آوریل گرمترین ماه در این کشور است و جشن آب در تایلند نیز به همین علت در نیمه این ماه برگزار می گردد.

این کشور دارای آثار باستانی و تاریخی فراوانی نیز می باشد. با وجود هجوم گردشگران و مسافران فراوان از تمام نقاط جهان، تایلند هنوز هم فرهنگ و تاریخ خود را حتی تا لبخند ساکنین آن حفظ داشته است.

خیلی از گردشگران در سفر به تایلند تنها قسمت های محدودی از آن را در لیست بازدید های خود قرار می دهند اما در این مقاله تصمیم داریم که بهترین مکان های  توریستی  کشور تایلند را به ترتیب از انتها به ابتدا طبق جذابیت های آن معرفی نمایم. بعضی از شهرها را به درستی می ‌شناسید و نام برخی دیگر هم به گوش شما خورده است اما در این فهرست با مواردی نیز آشنا خواهید می شوید که تا به امروز اسمی از آن‌ها را در جایی نشنیده اید. معرفی مکان های توریستی تایلند کمک زیادی در انتخاب یکی از شهرها برای مسافرت به شما خواهد نمود، پس خواندن این مقاله را از دست ندهید تا سفر آینده خود به تایلند را با انتخابی بهتر و خاص تر داشته باشید. در ادامه تصاویری از بهترین مکان های گردشگری تایلند را نیز آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

دیدنی های بانکوک

دیدنی های بانکوک

بانکوک  (Bangkok)

یکی از جاهای دیدنی و زیبا در تمام آسیای جنوب شرقی، پایتخت تایلند است. دیدن این منطقه، امروزه مورد توجه خیلی از گردشگران قرار دارد. بانکوک با آسمان ‌خراش‌هایی که سر در فلک دارند، بازارهای وسیعی که در خیابان ‌ها وجود دارد و تعداد فراوانی از آرامگاه‌ ها و معابد معروف اسم خود را، در صدر جدول جذاب ترین شهرهای توریستی تایلند قرار داده است.

شهر زیبای بانکوک

شهر زیبای بانکوک

اگر یک بار به این شهر سفر داشته باشید، به سادگی میفهمید که چرا خیلی از افراد، آن را برای سفر خود بر می گزینند. از دیگر دیدنی ‌های این شهر زندگی شبانه شلوغ و غذاهای خوشمزه تایلندی است که باعث جذب بیشتر مسافران می شود. مرکز توریستی و دیدنی این شهر جاده خائو سان (Khao San) می باشد که بازدید از این خیابان را حتما توصیه می ‌کنیم.


شهر چیانگ مای شهر معبدها شهر چیانگ مای شهر معبدها

چیانگ مای  (Chiang Mai)

چیانگ مای به  شهر معبدها در کشور تایلند معروف است.  دراین شهر، بیش از 300 معبد وجود دارد. در مسافرت به این شهر، مکان‌ های زیبای زیادی برای کشف نمودن پیدا خواهید کرد! چیانگ مای، یک شهر زیبا و آرام است، که جهت استراحت خیلی مناسب است. مهم ‌ترین پیشنهادی که در سفر به این شهر می ‌توانیم داشته باشیم، تجربه کردن یکی از ماساژهای تایلندی در این شهر است. همچنین تست کردن غذاهای لذیذ خیابانی، تجربه جذابی برای شما خواهد بود. معروف ترین معبد تایلند با نام Wat Phrathat Doi  Suthep  در خارج از شهر چیانگ مای و در فراز تپه‌ ای واقع شده است.

معبد معروف در چیانگ مای

معبد معروف در چیانگ مای

این معبد مورد توجه خیلی از مسافران است که جهت دیدن یک منظره خیلی دیدنی به آن سر می زنند. این شهر در شمالی ‌ترین بخش تایلند واقع شده است و در مرز کشور لائوس قرار دارد.  این شهر دارای طبیعت کوهستانی و جنگلی است و نوع گردشگری این منطقه را به کلی متفاوت از دیگر شهرهای ساحلی آن نموده است. پیاده ‌روی کردن در جنگل، مشاهده آبشارها، فیل‌ سواری و بازدید از قبیله‌ های گوناگون این منطقه از کارهایی ‌ست که می شود علاوه بر بازدید از معابد زیبای آن انجام داد.


شهر آیوتا

شهر آیوتا

آیوتایا  (Ayutthaya)

آیوتایا یکی از شهرهای توریستی تایلند، است. آیوتایا از جمله شهرهای تاریخی این کشور به حساب می آید. آیوتایا در دورانی از تاریخ، به عنوان بزرگترین شهر جهان شناخته می شد! امروزه اما بخش بزرگی از شهر نابود شده است. اما با این حال هنوز هم آثار تاریخی و دیدنی فراوانی در آن وجود دارد که نشان گر زیبایی این شهر هستند.

شهر تاریخی آیوتا

شهر تاریخی آیوتا

گشت و گزار در  مکان های گردشگری و تاریخی آیوتایا، یک تجربه هیجان انگیز را برای توریست‌ها به ارمغان خواهد آورد. همچنین در این شهر میتوانید تجربه بازدید از بازار شناور را داشته باشید. در این مکان قادر خواهید بود با قایق از گشت و گزار در بازار لذت ببرید و هر گونه استرس را از خود دور نمایید.


چیانگ رایچیانگ رای 

چیانگ رای  (Chiang Rai)

چیانگ رای در شمال کشور تایلند قرار گرفته است. از معروف ترین مکان های دیدنی این شهر معبد jaw-droppingly است. این معبد با رنگ سفیدی که دارد در زیر آفتاب جذابیت خیلی زیادی دارد.

معبد زیبای چیانگ رای

معبد زیبای چیانگ رای

همچنین معماری خاص این معبد ظاهری دیدنی و جذاب به آن داده است. از دیگر مکان هایی که در این سفر نباید از دست دهید، بازدید از آبشار زیبای  Khun Korn است.


کانچانابوری

کانچانابوری

کانچانابوری  (Kanchanaburi)

در فهرست شهرهای دیدنی تایلند، شهر کانچانابوری نیز وجود دارد. این شهر در ساحل رودخانه‌ کوای نو و کوای یای قرار گرفته است. موزه‌ هایی که در این شهر قرار دارد، معابد اطراف شهر و مناظر دیدنی زیبای آن مانند آبشارهای Sai Yok Noi از جمله مناطقی هستند که در سفر به کانچانابوری باید از آن بازدید کرد


پاتایا 

پاتایا 

پاتایا  (Pattaya)

امکان ندارد در مورد شهرهای توریستی تایلند صحبتی شود و اسمی از پاتایا به میان نیاید. در قدیم، پاتایا یک تفریح گاه ساحلی برای سربازان در طی جنگ ویتنام به حساب می آمد. امروزه شب ‌های پر جنب و جوش و مملو از موسیقی و رقص این شهر را به مهم ‌ترین مکان برای گردشگران تبدیل نموده است. بدون شک پاتایا فقط منطقه ای برای زندگی و خوشگذرانی نمی باشد.

شهر زیبای پاتایا

شهر زیبای پاتایا

بلکه در آن طیف وسیعی از آبشارها، پاساژ ها و مراکز تفریحی وجود دارد. این شهر یکی از پر طرفدار ترین شهرها برای ایرانیان جهت تور تایلند محسوب می گردد، چرا که ایرانیان فراوانی در این شهر به فعالیت تجاری  مشغول هستند و همین مسئله به ایرانیان کمک می‌کند تا احتیاجات خود را سریع ‌تر و ساده تر برطرف کنند. شاید این شهر جهت سفرهای مجردی مقصد خوبی باشد، هزینه‌ ها در این شهر نسبت به برخی از شهرهای دیگر تایلند مقرون به صرفه تر است و همین نیز علت استقبال زیاد از آن را توجیه می‌کند.


ناکون راتچاسیما

ناکون راتچاسیما

ناکون راتچاسیما  (Nakhon Ratchasima)

این شهر زیبا و پر جنب و جوش، از دیگر شهرهای توریستی در کشور تایلند می باشد. ناکون راتچاسیما عموما با اسم کورات (Korat) نیز معروف است. این شهر تایلندی دارای بازارهای زیاد و غرفه‌ هایی در خیابانی است که جزو مکان های جذاب گردشگری به حساب می آید. به غیر از آن، جاهایی مانند خانه فیل ‌ها، مانیتور مارمولک‌، گیبون ‌ها و … از جمله مناطقی هستند که توریست‌ها بسیار از آن لذت خواهند برد. در شهر ناکون راتچاسیما مناطقی جهت پیاده ‌روی لذت بخشی وجود دارد که علاوه بر پیاده‌ روی، می‌توانید از عکاسی در این منطقه نیز لذت ببرید. اگر تصمیم سفر به تایلند را دارید و هنوز شهر مقصد خود را انتخاب نکرده‌اید، ناکون راتچاسیما گزینه بسیار خوبی برای شما است.


سوخوتای

سوخوتای

سوخوتای  (Sukhothai)

سوخوتای شهری پر از مناطق  دیدنی های تاریخی و قدیمی می باشد. البته خیلی از این مناطق، همچنان در حال تحقیق و کاوش هستند. با اینکه در همه جا، اسن سوخوتای در فهرست شهرهای توریستی تایلند واقع شده است، ولی خوب است بدانید که به جز این جاذبه‌ های تاریخی هیچ جذابیت خاصی برای توریست‌ ها ندارد. این شهر یک مکان غیر مدرن است که در آن می ‌توانید، ویرانه ‌های جالب و مکان‌های تاریخی را مشاهده نمایید. آنچه بعد از بازدید از این شهر شما را به تعجب وا خواهد داشت، اطلاع یافتن از پیشینه با شکوه این شهر است. اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما در زمان طلوع آفتاب شهر را تماشا کنید و از عکاسی لذت ببرید. مجسمه ‌ها و معابد در زیر نور خورشید حیرت انگیز و جذاب خواهند بود.


سوراتانی

سوراتانی

سوراتانی  (Surat Thani)

اگر به دریا و تفریحات دریایی علاقه مند هستید، سفر کردن به این شهر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این سفر با تماشای دریای صاف و آبی حیرت زده می شوید. همچنین در سفر به سوراتانی، بازدید از پارک آنگ تونگ و قدم زدن در بازارهای پر هیاهو آن را فراموش نکنید.


هوآ هین

هوآ هین

هوآ هین  (Hua Hin)

در طی تاریخ، هوآ هین فقط یک دهکده  برای ماهیگیری محسوب می شد. اما اکنون به یکی از مناطق  توریستی تایلند مبدل شده است. از جمله تفریحاتی که خواهید توانست در هوآ هین تجربه نمایید بازی در زمین‌ گلف، بازدید از آبشارها، مشاهده غارها و سفرهای در سطح شهر و دیدن مکان‌های حوالی آن است. اگر به قدری آرامش نیاز دارید این شهر بهترین انتخاب در پیش روی شما است.


نونگ کایی

نونگ کایی

نونگ کایی  (Nong Khai)

احتمالا کسی نیست که اسم نونگ کایی در فهرست شهرهای توریستی تایلند به گوشش نخورده باشد. ولی خوب است بدانید که این شهر یکی از مناطق زیبایی است که بازدید آن را به هر کسی پیشنهاد می‌ کنیم. هر ساله این شهر، میزبان جشن ‌ها و فستیوال‌ های محلی فراوانی می باشد که در در ساحل رودخانه مکونگ و با حضور ساکنین محلی برگزار می گردد. از جمله پر طرفدار ترین جاذبه های این شهر پارک Sala Kaew Ku است. در این پارک مجسمه ‌های بزرگی از بودا و شیوا واقع شده است که هر گردشگری را در بار نخست شگفت ‌زده می نماید.


چانتابوری

چانتابوری

چانتابوری  (Chanthaburi)

مناظر متنوع و زیبای اطراف چنتابوری، این شهر را به منطقه ای پر طرفدار برای توریست‌ها مبدل کرده است. در سفر به این شهر، شما این موقعیت را خواهید داشت تا از آبشارهای جذاب و جنگل‌های سر سبز آن دیدن کنید. پارک ملی نامتوکفلیو که جانوران و گیاهان خاص و نادری در آن قرار دارد، از جمله مناطقی است که می ‌توانید از آن بازدید کنید. همچنین در این شهر دروازه ‌ای واقع شده است که مسافران خواهند توانست از به وسیله آن به سوی جزیره زیبای چانگ که از دیدنی ترین جزیره‌ ها در تایلند می باشد دیدن کنند.


اوبون راتچاتانی

اوبون راتچاتانی

اوبون راتچاتانی  (Ubon Ratchathani)

این شهر دیدنی، در ساحل رودخانه مون قرار گرفته است. معبد های این  شهر، از جمله مکان هایی است که بازدید از آن‌ها را به هر بیننده ای باید توصیه کرد. مناسب ترین زمان جهت سفر به این شهر ماه ژوئیه است. به این دلیل در این ماه جشنواره شمع بر پا می شود که خیلی شگفت انگیز است. در این جشن، راهبان با شمع‌ های خیلی بزرگ پیاده روی انجام می ‌دهند. ماه اکتبر یکی دیگر از زمان هایی است که در این شهر جشنواره جذابی برگزار می گردد. این بار قایق ‌هایی را در دریا خواهید دید که شمع ‌های فروانی بر روی آنها وجود دارد و در دریا شناور هستند!


سورین

سورین

سورین (Surin)

شهر سورین، یکی از شهرهای دیدنی تایلند به حساب می آید. ویرانه‌ های جذاب و جشنواره فیل چیزی است که در وهله اول در این سفر توجه افراد را به خود جلب می نماید. در جشنواره فیل در روزی از سال، فیل ‌ها وارد خیابان می شوند و با یکدیگر فوتبال بازی می ‌کنند. این کار صحنه بسیار زیبا و هیجان انگیزی را ایجاد می ‌کند.


شهر کرابی

شهر کرابی

شهر کرابی  (Krabi Town)

شهر کرابی از شهرهای توریستی تایلند به حساب می آید که در جزیره مالایا قرار دارد. این شهر از زندگی تجملاتی کمی فاصله دارد و همچنان فرهنگ و سنت گذشته خود را حفظ نموده است. بازدید کنندگان ‌ها می‌ توانند در بازارهای محلی گشت و گذار داشته باشند و یا ماساژ تایلندی را تجربه نمایند. شهر کرابی منطقه خوبی جهت سپری نمودن چند روز است. اما بیش تر بازدید کنندگان از آن به عنوان دروازه‌ای جهت بازدید از مناطق جذاب باورنکردنی که در حوالی آن وجود دارد استفاده می ‌کنند.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا