مکان های دیدنی تهران | معرفی بهترین جاهای تفریحی تهران با عکس

لیست جاهای دیدنی و تفریحی شهر تهران با عکس

تهران یکی از شهرهایی است که مکان‌ های دیدنی زیادی دارد اما در بسیاری از موارد این مکان‌ ها نادیده گرفته می‌ شوند و اکثر مردم تهران در تعطیلات به‌ جای دیدن مکان‌ های زیبای این شهر ترجیح می‌ دهند برای تفریح از شهر خارج شوند. در ادامه به بررسی مکان‌ های زیبای این شهر می‌ پردازیم تا شما بیشتر با این شهر زیبا آشنا شوید.

در این قسمت چندین مکان از مکان‌ های دیدنی تهران را معرفی می‌ کنیم.

کاخ گلستان

کاخ گلستان

یکی از مکان‌ های دیدنی تهران و همچنین ایران کاخ گلستان است. این کاخ در یونسکو به ثبت رسیده و یک مکان بسیار ارزشمند برای تمام ایرانیان است‌؛ چرا که گوشه‌ ای از تاریخ ما در کاخ گلستان به‌ جای‌ مانده است. این کاخ در قسمت قدیمی شهر قرار گرفته و دسترسی به آن راحت است؛ به‌ طوری‌ که با وسایل نقلیه عمومی نیز می‌ توان به آنجا رفت و از معماری زیبای کاخ گلستان لذت برد.


موزه ایران باستان

موزه ایران باستان

در بین تمام موزه‌ های ایران، موزه ایران باستان قدیمی و بزرگ‌ ترین آن‌ ها است. این موزه ارزشمند به دو بخش ایران باستان و دوران اسلام تقسیم‌ بندی می‌ شود. در قسمت ایران باستان تمام اشیا و لوازم از دوران پارینه‌ سنگی تا ساسانیان به نمایش گذاشته می‌ شود و در قسمت پس از اسلام هم اشیا و آثار آن دوران به تصویر کشیده شده است.


مجموعه کاخ سعدآباد

مجموعه کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد ازجمله مکان‌ های تاریخی ایران است که ارزش بالایی دارد؛ چراکه این مکان محل سکونت پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است. درنتیجه اطلاعات زیادی از آن دوران در اختیار افراد علاقه‌مند می‌ گذارد.


دربند از مکان‌ های دیدنی تهران

دربند از مکان‌ های دیدنی تهران

دربند یک مکان خوش‌ آب‌ و هوا و سرشار از رستوران و کافه است که می‌ تواند برای استراحت جای مناسبی باشد به‌علاوه دربند برای کوه‌ نوردی هم جای مناسبی به‌حساب می‌ آید. اگر برای وقت‌های آزاد به دنبال مکانی هستید که هم سرسبز باشد هم پر از کافه و رستوران، دربند جای خوبی است.


خانه موزه مقدم

خانه موزه مقدم

این خانه یکی از آثار باقی‌ مانده از زمان قاجار است و صاحب‌ خانه جزو کسانی به‌حساب می‌ آید در تأسیس دانشگاه هنر نقش زیادی را ایفا کرده بوده است.


باغ فردوس ایران

باغ فردوس ایران

این باغ مکانی است برای هنرمندان و هنردوستان، دلیل این موضوع را در ادامه توضیح می‌ دهیم. این باغ قدمت بالایی دارد و به زمان قاجار بر می‌ گردد. موزه سینما در این منطقه قرار گرفته است. به‌ علاوه برای این باغ کافه و سالن سینما تعبیه شده است. همچنین یک مکان سرسبز و دلنشین است. از این‌ رو برای دوستداران هنر یک مکان مناسب است.


بازار تهران

بازار تهران

این مکان یک جای فوق‌ العاده برای خرید کردن است و دوستداران خرید نباید چنین جایی را از دست بدهند. به‌ علاوه قدمت این بازار به زمان قاجار برمی‌ گردد و یک مکان جالب برای بازدیدکنندگان چه ایرانی و چه خارجی است. بازار تهران قلب اقتصاد کشور به‌حساب می‌ آید؛ چراکه فعالیت‌ های اقتصادی زیادی در آن صورت می‌ گیرد. همچنین اجناس قیمت مناسبی دارند پس اگر قصد خرید داری بازار تهران را از دست نده.


مجموعه کاخ نیاوران

مجموعه کاخ نیاوران

این مکان یکی دیگر از مکان‌ های تاریخی تهران است و به موزه‌ ای جذاب و پر از آثار ارزشمند دوران معاصر تبدیل شده است. اگر علاقه‌مند به دوران معاصر هستید این موزه اطلاعات زیادی را در اختیار شما خواهد گذاشت.


پارک چیتگر

پارک چیتگر

اگر به دنبال یک فضای سبز عالی با هوای دلچسب هستید ما به شما پارک چیتگر را پیشنهاد می‌ دهیم. به‌علاوه این پارک دارای محیطی مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه‌ سواری است. همچنین از امکانات تفریحی دیگر مانند: باغ‌وحش، باشگاه سوارکاری و غیره برخوردار است.


مگامال

مگامال

این مکان تازه‌ تأسیس یکی از بهترین مجموعه‌ های چندمنظوره تهران است که از امکانات زیادی مانند شهربازی، فروشگاه، فضای سبز و غیره برخوردار است و شما می‌ توانید لحظات خوشی را در مگامال تجربه کنید.


باغ نگارستان

باغ نگارستان

باغ نگارستان یک باغ پر رمز و راز است که در زمان قاجار تأسیس شده. این باغ خاطرات زیادی را یدک می‌ کشد و جای‌ جای آن پر از اثرات اتفاقات گوناگونی است که تجربه کرده. خارج از تمام این حرف‌ها این باغ یک باغ خوش‌ آب‌ و هوا و همچنین دیدنی است که می‌ توانید لحظات زیبایی را در آنجا رقم بزنید.


سردر باغ ملی 

سردر باغ ملی 

این مکان زیبا قبل از اینکه برج آزادی ساخته شود نماد شهر تهران بود. سر در باغ یک قسمت زیبا و قدمت دار است که حتی از خود باغ هم قدمت بیشتری دارد. پیشنهاد می‌ کنم از این سردر دیدن فرمایید.


پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت دو پارک طالقانی و آب و آتش را به فاصله ی 270 متر متصل می‌ کند، و بدون شک یکی از مدرن ترین مکان های دیدنی تهران به شمار می رود. پل طبیعت توسط لیلا عراقیان در سال های اخیر طراحی شده، و علاوه بر اینکه در ایران مورد توجه قرار گرفته است؛ نظر بسیاری از افراد را در خارج از ایران کسب کرد. در این مکان دیدنی تهران امکانات رفاهی فراوانی چون کافه گالری، کافی شاپ، رستوران، و فضای سبز نیز برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

پل طبیعت یکی از پل‌های تازه‌ساخت پایتخت است که روی اتوبان مدرس بنا شده. این پل زیبا با نورافشانی جذاب و دلنشین راه ارتباطی دو پارک طالقانی و پارک آب‌وآتش است. پیاده‌روی روی این پل زیبا از دست ندهید.


بام تهران

بام تهران

اگر از ترافیک و دود خسته شده‌ اید و به دنبال یک مکان آرام و دنج می‌گردید بام تهران بهترین جاست؛ چرا که می‌توانی در بام، کل شهر تهران را بدون هیچ هیاهو مشاهده کنی و از هوای تمیز لذت ببرید.


عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه یکی دیگر از مکان‌ های تاریخی با قدمت بالا است و برگی از دفترچه ‌خاطرات ایران است که بسیار ارزشمند است. دیدن این مکان وظیفه هر ایرانی است.


برج میلاد

برج میلاد

یکی دیگر از نمادهای تهران برج میلاد است. این برج مخابراتی ششمین رده را در بین برج‌های مخابراتی جهان دارد. ولی این برج به علت اینکه خدمات زیادی از جمله تفریحی و گردشگری دارد به یک مکان جذاب برای دیدن تبدیل شده است. شما نیز می‌ توانید از آن دیدن کنید.


توچال

توچال

اگر عاشق برف هستید و از اسکی کردن لذت می‌ برید، توچال یک مکان مناسب برای شما است. این مجموعه  تفریحی زیبا از تله‌کابین، تله‌سیژ، پیست اسکی، سورتمه و غیر برخوردار است که می‌ تواند برای شما لحظات خوشی را به ارمغان آورد.


امامزاده صالح

امامزاده صالح

حرم امامزاده صالح (ع) یکی از مکان‌ها زیارتی شهر تهران به‌حساب می‌آید. این مکان مقدس برای افرادی که می‌خواهند کمی با خدای خود بدون هیچ مزاحمتی تنها باشند، مکان مناسبی است. امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) هستند. امیدواریم که با دیدن این مکان لحظات معنوی خوبی را تجربه کنید.


بام لند چیتگر

بام لند چیتگر

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری تهران بام‌ لند چیتگر است که در نزدیکی دریاچه چیتگر ساخته شده. این مکان سرشار از رستوران و فروشگاه‌ های دیدنی است که فکر‌وذکر هر فردی که عاشق خرید باشد را به خود مشغول می‌ کند. این مجموعه زیبا برای در کنار هم بودن و تجربه لحاظ‌ه های زیبا با خانواده، جای مناسبی است.


پارک ملت تهران

پارک ملت تهران

پارک ملت یکی از پارک‌ های خیابان ولیعصر است که البته بزرگ‌ ترین آن‌ ها نیز به‌حساب می‌ آید. اگر دوست دارید لحظاتی را با قدم‌ زدن سپری کنید. این پارک زیبای قدیمی ‌می‌ تواند پذیرای شما عزیزان باشد.


پارک ساعی

پارک ساعی

به پارک ژاپنی خوش آمدید. این پارک جذاب یک فستیوال از درختان سرو است که شما می‌ توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید. به‌ علاوه این پارک امکانات تفریحی و گردشگری دیگری چون: زمین‌بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس‌روی‌میز و غیره دارد که قشنگی روزتان را دوبرابر می‌کند.


برج آزادی

برج آزادی

برج آزادی در سال 1349 توسط معمار ایرانی حسین امانت در ورودی غربی تهران ساخته شده است. و تبدیل به برند اصلی تهران و حتی ایران شد! طوری‌که خیلی از افراد ممکن است تهران را به برج آزادی‌اش بشناسند. این برج جذاب با طراحی زیبا دارای نگارخانه، سالن نمایش، کتابخانه و غیره است که دوستداران هنر و فرهنگ می‌توانند از آن دیدن کنند.


تئاتر شهر

تئاتر شهر

تئاتر شهر نگین پارک دانشجو تهران است و با معماری زیبایش افراد زیادی را به شگفتی وامی‌دارد. در ساخت این بنای زیبا از برج طغرل شهرری الهام گرفته شده و همچنین معماری تماشاخانه‌های تهران را به تصویر می‌کشد. این مجموعه زیبا  ازجمله جاهای تفریحی تهران به‌حساب می‌آید که دارای  تالار اصلی، تالار چهارسو، تالار قشقایی و کارگاه نمایش است‌. این مکان برای علاقه‌مندان به تئاتر و حرفة سینما یک جای عالی و جذاب به‌حساب می‌آید.


موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران

اگر به جواهرات قدیمی و ارزشمند علاقه دارید این موزه یک جای عالی برای شماست؛ چراکه از جواهرات سلطنتی دوران صفوی، افشار، قاجار و پهلوی در آن نگهداری می‌شود. همچنین جواهرات معروفی چون: الماس دریای نور، حقه نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهرنشان، تخت طاووس، تخت نادری و غیره در این موزه قرار دارند.


باغ گیاه‌ شناسی

باغ گیاه‌ شناسی

باغ گیاه‌شناسی شناسی ایران بزرگ‌ترین  باغ گیاه‌ شناسی جهان با بیش از ۳ هزار گونه گیاهی مختلف است. در این مکان  انواع گیاهان درختچه‌ای، بوته‌ای و درختی از سراسر ایران وجود دارد که این مکان را به یک جای جذاب تبدیل می‌کند. اگر به گل‌وگیاه علاقه‌مند هستید، باغ گیاه‌شناسی ایران یک مکان مناسب و دیدنی برای شما است. امیدواریم لذت ببرید


مجموعه ورزشی انقلاب

مجموعه ورزشی انقلاب

این مجموعه ورزشی جذاب دارای یک پک کامل از رشته‌ های گلف، تنیس، اسکواش، والیبال، بسکتبال، فوتبال، شنا، سونا، بدن‌ سازی، کارتینگ و غیره است که برای تجربه لحظات ورزشی بسیار عالی است. مجموعه ورزشی انقلاب به‌خاطرداشتن موقعیت جغرافیایی ویژه و هوای مناسبی که دارد به نگین سبز ایران معروف شده است.


بوستان جمشیدیه

بوستان جمشیدیه

این پارک زیبا که به پارک سنگی جمشیدیه نیز معروف است، دارای یک آبشار مصنوعی زیبا و تعداد زیادی سازه‌ های هنری تجسمی است. به‌ علاوه در این پارک نگارستان جمشیدیه، آمفی‌تئاتر، برکه، آلاچیق، قفس پرندگان و غیره وجود دارد که این مکان را به یکی از مکان‌ های گردشگری تهران تبدیل کرده است.


میدان حسن‌آباد

میدان حسن‌آباد

این میدان زیبا با معماری با شکوهش هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. این میدان قبلاً با اسم‌ های مختلفی مانند: میدان ملک المتکلمین، میدان هشت گنبد، میدان پهلوی و میدان ۳۱ شهریور معروف بوده است. باید گفت در طی سال‌ های مختلف در معماری این بنا ساخت‌ و سازهای متفاوتی رخ‌داده است که درنهایت به شکل امروزی تبدیل شده است.


خیابان ناصرخسرو

خیابان ناصرخسرو

خیابان ناصرخسرو یک خیابان نیست بلکه یک موزه است که از آثار تاریخی که در جای‌جای آن قرار دارد نگهداری می‌ کند. از جمله بناهای تاریخی که در این خیابان شگفت‌انگیز وجود دارد عبارت‌اند از: شمس‌العماره و دارالفنون

همچنین اولین داروخانه و چایخانه تهران در این خیابان تأسیس شد. باید گفت خیابان ولیعصر علاوه بر جنبه تاریخی خود یک بورس لوازم پزشکی، لوازم آرایشی، لوازم‌تحریر و دوربین است که افراد زیادی را به سمت خودش می‌ کشاند.


کلیسای سرکیس

کلیسای سرکیس

این کلیسا یکی دیگر از بناهای مذهبی تهران است که برای مسافران و علاقه‌مندان به ادیان مذهبی دیگر مکان بسیار جذابی برای بازدید کردن است. این کلیسا توسط خود ارمنی‌ها ساخته شده و معماری خیره‌کننده‌ ای دارد. کلیسای سرکیس مقدس، بزرگ‌ترین کلیسای تهران به‌حساب می‌ آید. سبک معماری این کلیسا قرون وسطایی و عصر جدید ارمنستان است. کلیسای سرکیس واقعاً کلیسای زیبایی هست. حتماً از آن دیدن فرمایید.


موزه عبرت ایران

موزه عبرت ایران

این موزه یکی از ترسناک‌ ترین موزه‌هاست؛ چراکه شکنجه‌ ها و زجری که زندانیان زمان پهلوی تحمل می‌ کرده‌اند را به تصویر می‌کشد. موزه عبرت تهران ابتدا زندان زنان بود و بعد به یکی از مخوف‌ترین شکنجه‌ گاه‌ های ایران تبدیل شد‌. باید گفت این موزه جایی برای تفریح نیست و فقط برای کسانی مناسب است که می‌ خواهند اطلاعات بیشتری از آن دوران به دست آورند.


خانه ابوالحسن صبا

خانه ابوالحسن صبا

اگر موسیقی را دوست دارید و حتی خودتان نیز ساز می‌ زنید، حتماً نام یکی از بزرگ‌ ترین استادان موسیقی یعنی استاد ابوالحسن صبا را شنیده‌ اید. صبا تأثیرات زیادی در موسیقی ایران گذاشت و بسیاری از موسیقی‌ دانان آثار او را از بزرگ‌ ترین کارهای این عرصه می‌ دانند. استاد صبا خود از شاگردان کمال‌الملک بوده است و با شهریار، ایرج میرزا و استاد حسین بهزاد دوستی گرمی داشته. حتماً از خانه او دیدن کنید تا اطلاعات زیادی از موسیقی به دست آورید.


آبشار کلوگان

آبشار کلوگان

کلوگان یک منطقه زیبا در همسایگی تهران است که یک آبشار زیبا به نام کلوگان دارد. این منطقه آب‌وهوای دلنشینی دارد که می‌ توان از آن لذت برد.


باغ‌ موزه قصر

باغ‌ موزه قصر

این باغ‌ موزه قبل آنکه به شکل کنونی در بیاید، زندان قصر بود. اما بعد از مدتی که این زندان به طور کامل از بین رفت این مکان زیبا را به‌جای آن ساختند. البته هنوز برجک‌ های این زندان به‌عنوان سمبلی از آن، دور محیط پارک قرار دارند. طراحی این پارک بسیار زیبا و دلنشین است و یک مکان عالی برای گذراندن وقت با خانواده و لذت بردن از طبیعت به‌حساب می‌ آید.


مدرسه دارالفنون

مدرسه دارالفنون

این مدرسه یکی از چندین کارهایی است که امیرکبیر یا میرزا تقی‌خان فراهانی در مدت سه سال نخست‌ وزیری خود برای آبادانی ایران انجام داد. خوشبختانه این مدرسه زیبا هنوز هم پابرجاست و علاوه بر این که یک مکان دیدنی است ازجمله افتخارات ایران نیز به‌حساب می‌آید. حتماً از این مکان زیبا دیدن کنید و از این‌همه زیبایی لذت ببرید.


خانه دکتر مصدق

خانه دکتر مصدق

حتماً همة شما دکتر مصدق را می‌شناسید. ایشان کسی بود که توانست صنعت نفت ایران را ملی کند. او یکی از افراد مشهور ایران به‌حساب می‌آید و ما وضعیت اقتصادی که از طریق نفت داریم را مدیون دکتر مدرس هستیم. خانه این شخص بزرگ برخلاف عظمت و مقامی که داشت بسیار ساده و بی‌آلایش است. این خانه قبلاً خوابگاه دانشجویان رشته هنر بود که بعداً به موزه تبدیل شد.


موزه فرش ایران

موزه فرش ایران

موزه فرش ایران یکی دیگر از مکان‌های جذاب شهر تهران است که در پارک لاله قرار گرفته؛ درنتیجه شما هم می‌توانی از فضای پارک لذت ببرید هم از این موزه زیبا دیدن کنید. قدمت این موزه به چهل سال پیش برمی‌گردد که در آن ۱۳۵ فرش شاهکار و چشم‌نواز ایرانی نگهداری می‌شود. موزه هنرهای معاصر تهران نیز در نزدیکی موزه فرش قرار دارد.


موزه آبگینه و سفالینه تهران

موزه آبگینه و سفالینه تهران

یکی دیگر از مکان‌های زیبای شهر تهران موزه آبگینه و سفالینه تهران است که همه را به شگفت درمی‌آورد. باید گفت این موزه قبلاً خانه قوام‌السلطنه و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. نکتة جالبی که این خانه دارد این است که در معماری آن از برترین طراح و معمار اتریشی آقای هانس هپاتیت کمک گرفته شده. در این خانة زیبا که اکنون به موزه تبدیل شده شما می‌توانید آثار سفال گران‌بهایی را که بعضی قدمت هزارساله دارند، مشاهده کنید.


آرامگاه ابن بابویه

آرامگاه ابن بابویه

این مکان یکی از قدیمی‌ ترین آرامگاه‌ های تهران است که در شهر ری قرار گرفته است. باید گفت افراد معروف زیادی در این قبرستان آرمیده‌ اند. نام این مکان مقدس به این دلیل ابن بابویه گذاشته شده که پیکر پاک شیخ صدوق در این گورستان به خاک سپرده شده. از دیگر افراد مشهوری که در این مکان آرمیده‌ اند، دکتر مصدق و رضاشاه هستند. برج طغرل  نیز در این مکان است که قدمتش به دوران سلجوقیان باز می‌ گردد. در این برج مکانی برای بارگذاری کنگره داشته‌ اند که در آن ساعات روز را تعیین می‌ کردند. به‌ علاوه در بالای سر این برج آتش روشن می‌ کردند تا مسافران بتوانند شهرری را پیدا کنند‌

همان‌طور که بررسی کردیم مکان‌ های دیدنی زیادی در تهران وجود دارد که بازدید از آن‌ ها خالی از لطف نیست. پس حتما در هر فرصتی که پیدا کردید به این مکان‌ ها سر بزنید و از آن‌ها لذت ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!

مکان های گردشگری دزفول؛ لیست 20 جای دیدنی و تفریحی دزفول زیبا جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی