بهترین کافه کتاب های مشهد

بهترین کافه کتاب های مشهد

یکی از جذاب ترین مکان برای دوستداران کتاب و افرادی که اهل مطالعه هستند، کافه کتاب است. اگر شما هم اهل کتاب هستید، نوشیدن یک فنجان قهوه در حالی که کتاب مورد علاقه خود را می خوانید در محیطی جذاب و دنج و زیبا لذت مطالعه کردن را برای شما بیشتر خواهد کرد. از طرفی می توانید از این کافه ها برای انجام کارهای روزانه خود نیز استفاده کنید.

به احتمال زیاد درباره شهر مشهد و جاذبه های آن زیاد شنیده اید و کمتر کسی درباره کافه کتاب های این شهر صحبتی کرده است. ما در این مقاله قصد داریم به سراغ بهترین کافه کتاب های شهر مشهد برویم. کافه های زیبا و دنجی که مناسب مطالعه کردن است. کافه هایی که گاه و بی گاه پاتق دوستداران ادب و فرهنگ می شود و فرصتی را برای گپ و گفت دوستانه در این باب فراهم می کند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با بهترین کافه کتاب های شهر مشهد آشنا شوید.

کافه کتاب

یکی از بهترین کافه کتاب های شهر مشهد دقیقا با نام «کافه کتاب» شناخته می شود. این کافه در مرکز شهر مشهد قرار دارد. کافی است که از جلوی کافه کتاب عبور کنید تا فضای سرسبز بیرون کافه و معماری جذاب آن شما را جذب خود کند. در بیرون از این کافه چندین گلدان شمعدانی و داوودی و یک باغچه کوچگ و یک حصار چوبی خواهید دید و شما را یاد کافه های ترکیه خواهد انداخت.

اگر به دنبال یک کافه دنج و جذاب می گردید که فضای آرامش بخش و لذت بخشی داشته باشد حتما به کافه کتاب بروید. در این کافه می توانید ساعت ها مشغول گپ و گفت دوستانه درباره مسائل هنری و ادبی و علمی شوید و گذر زمان را فراموش کنید و همزمان با نوشیدن قهوه گلوی خود را تازه کنید.

ظرفیت کافه کتاب برای ۲۵ نفر است. اگر دوست دارید ساعت ها مشغول کتاب خواندن شوید بهتر است که میزهای سمت راستی را برای نشستن انتخاب کنید. از این میزها می توانید راحت تر به قفسه کتاب کافه دسترسی داشته باشید. اگر هم حوصله تان سر رفت و دوست داشتید با دوستان خود کمی بازی کنید می توانید یکی از بازی های رومیزی داخل قفسه کتاب را انتخاب کنید و ساعت ها مشغول بازی شوید.

بر روی هر میز یک گلدان زیبا با گل های طبیعی،‌ دفترچه و خودکار و فرفره ای چوبی قرار دارد تا فضای کافه را خاص تر و جذاب تر کند. در منوی کافه کتاب انواع نوشیدنی های گرم و سرد وجود دارد. نوشیدنی های کافه کتاب شامل موارد زیر می شود:

  • قهوه دمی
  • هات چاکلت
  • موکا
  • آمریکانو
  • فراپاچینو
  • انواع لته
  • قهوه فرانسه
  • آیس لته

در منوی کافه کتاب نام دمنوش و چای های گیاهی نیز نوشته شده است. اسامی دمنوش های این کافه را در ادامه می بینید:

  • دمنوش زمستانه
  • دمنوش طراوت
  • دمنوش صلح
  • دمنوش آفرینش
  • دمنوش اعجاز بهار

اگر چندین بار است که به شهر مشهد سفر کرده اید و این بار هم بلیط هواپیما به مقصد این شهر را خریداری کرده اید و دوست دارید تجربه متفاوتی را در شهر داشته باشید حتما به کافه کتاب سر بزنید و در فضای جذاب و دنج آن غرق در دنیای کتاب ها شوید و از خوردن نوشیدنی مورد علاقه تان لذت ببرید.

کافه کتاب آنجا

یکی از بهترین کافه کتای های شهر مشهد کافه «آنجا» است. این کافه کتاب تقریبا به تازگی در این شهر تاسیس شده است و از زمان بازگشایی تا به حال توانسته مشتریان زیادی را جذب خود کند. کافه کتاب آنجا فضای دنج و جذابی دارد و معماری داخلی آن با کتاب و تصاویر هنری تزئین شده است و به دوستداران کتاب و کتابخوانی کمک می کند تا با لذت بیشتری کتاب های مورد علاقه شان را بخوانند. در خط های بعدی کتاب هایی که در کافه کتاب آنجا می توانید خریداری کنید یا در همان‌جا مطالعه کنید را می بینید:

  • رمان های مختلف
  • کتاب های کودک و نوجوان
  • کتاب های روانشناسی
  • کتاب های رشته اقتصاد
  • کتاب های ادبیات

برای دسترسی به کافه کتاب آنجا باید به آدرس آن به نشانی بلوار وکیل آباد، نبش دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر هتل شما نزدیک به بلوار وکیل آباد است یا ساکن مشهد هستید و نزدیک به این بلوار زندگی می کنید و به دنبال کافه ای دنج برای مطالعه و انجام کارهای شخصی خود هستید حتما به کافه کتاب آنجا سر بزنید.

کافه کتاب آفتاب

بهترین کافه کتاب های مشهد

یکی از قدیمی ترین کافه کتاب های شهر مشهد کافه کتاب آفتاب نام دارد. در این کافه کتاب های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها را که بخواهید می توانید خریداری کنید. کتاب های کافه آفتاب در زمینه های زیر است:

  • سینمایی
  • هنری
  • ادبی
  • فلسفی
  • مذهبی
  • کودک و نوجوان

اگر دوست دارید در یک کافه قدیمی مدتی از زمان سفر خود را صرف مطالعه کتاب مورد علاقه تان کنید و با نوشیدن قهوه روز خود را بسازید حتما به کافه کتاب آفتاب سر بزنید. همچنین می توانید رویدادهای مختلف ادبی، دورهمی های دوستانه و کارگاه های آموزشی تان را با هماهنگی قبلی در این کافه برگزار کنید.

آدرس کافه کتاب آفتاب به شرح زیر است:

محله احمد آباد، ‌خیابان دانشجو، ‌مابین چهارراه گلستان و چهار راه دکتری، بازارچه کتاب

کافه کتاب ری را

یکی از دنج ترین کافه کتاب های شهر مشهد کافه کتاب «ری را» نام دارد. اگر به موضوعاتی نظیر روانشناسی، سینما،‌ هنرهای نمایشی و هنر علاقه دارید می توانید به این کافه بروید و از قفسه کتاب های آن کتاب مورد علاقه خود را در این زمینه ها پیدا کنید و بخوانید. در این کافه امکانات جذابی برای افرادی که دورکار هستند و پشت لپ تاپ کار می کند فراهم شده است. می توانید از میزهای اشتراکی کافه کتاب «ری را» برای انجام کارهای روزانه خود استفاده کنید و همزمان از منوی آن نوشیدنی و کیک سفارش دهید. در منوی این کافه موارد زیر را خواهید دید:

  • قهوه دمی
  • انواع شیک
  • تیرامیسو
  • انواع آبمیوه
  • و…

اگر بلیط هواپیما مشهد را خریداری کرده اید تا به بازدید از حرم امام رضا بروید و در کنار آن از امکانات تفریحی این شهر استفاده کنید اما از هیاهو و شلوغی شهر و تحرک زیاد داشتن در سفر خسته شدید و دلتان یک کافه دنج خواست تا در آن قهوه ای بنوشید و چند صفحه از کتاب تان را بخوانید،‌ حتما به کافه کتاب «ری را» سر بزنید. این کافه در بلوار وکیل آباد، ‌نبش وکیل آباد ۵۷ قرار دارد.

کافه کتاب انسان

یکی از نوستالژیک ترین کافه های شهر مشهد کافه کتاب انسان است. در این کافه علاوه بر نوشیدن قهوه می توانید کتاب های مختلفی را بخرید و از گالری هنرهای دستی آن دیدن کنید. یکی از نقاط قوت این کافه تزئینات داخلی آن است. برای زیباتر کردن فضای داخلی آن از اشیای تزئینی قدیمی استفاده شده است. در اولین لحظه ورودتان به کافه، فضای نوستالژیک آن را حس خواهید کرد.

حتی غذاهای کافه کتاب انسان نیز حس نوستالژیک را به شما القا می کند. تمام غذاها در ظروف قدیمی سرو می شود. می توانید غذاهایی مثل آبدوغ خیار را در این کافه امتحان کنید. اگر به کتاب خوانی علاقه دارید، عاشق کافه گردی هستید و به هنرهای دستی علاقه مندید و با دیدن اشیا قدیمی پر از شور و نشاط می شوید، تردید نکنید و سری به کافه کتاب انسان بزنید. این کافه در خیابان سجاد، مجتمع زمرد، طبقه منفی یک قرار دارد.

کافه کتاب سلام

بهترین کافه کتاب های مشهد

یکی از جذاب ترین کافه کتاب های شهر مشهد کافه کتاب سلام نام دارد. این کافه کتاب از بازسازی یک خانه قدیمی به وجود آمده است. این کافه در مرکز شهر مشهد قرار دارد. در منوی آن صبحانه و انواع نوشیدنی وجود دارد. از قهوه دمی گرفته تا دمنوش های مختلف را می توانید در کافه کتاب سلام امتحان کنید.

اگر با خرید بلیط هواپیما مشهد تهران سفر کردید و دلتان یک کافه جذاب خواست تا در آن کتاب بخوانید و قهوه بخورید، به کافه کتاب سلام بروید.

کافه کتاب داروین

یکی از بهترین کافه کتاب های شهر مشهد کافه کتاب داروین است. اگر دوست دارید در یک محیط آرام و دنج لحظاتی را غرق در نوشته های نویسنده مورد علاقه تان شوید و قهوه بنوشید حتما به این کافه کتاب سر بزنید. در این کافه برنامه های ادبی و هنری جذابی مثل نقد و بررسی داستان های ادبیات برگزار می شد. آدرس این کافه محله قائم کوچه قائم ۸، پلاک ۶۰ است.

مطالب مشابه را ببینید!

مکان های گردشگری دزفول؛ لیست 20 جای دیدنی و تفریحی دزفول زیبا جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی