همه چیز در مورد بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد با وسعت 8 هکتار اولین پارک مینیاتوری شرق کشور است. این پارک با 58 سازه مینیاتوری از سازه های معروف ایرانی سعی کرده است نسخه کوچکی از ایران را به نمایش بگذارد.

تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، راه آهن مشهد، روستای کندوان، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، باغ شازده ماهان کرمان و سد کارون از جمله این سازه ها هستند.

همه چیز در مورد بوستان مینیاتوری مشهد

امکانات بوستان مینیاتوری مشهد

امکانات بوستان مینیاتوری مشهد

دومین شهر بزرگ و مرکز معنوی ایران، مشهد در شمال شرقی استان خراسان واقع شده است. شهر تاریخی مشهد در امتداد جاده ابریشم، که در لغت به معنای محل شهادت است.

پارک مینیاتوری مشهد در شمال غربی مشهد و نزدیک به سرزمین موج های آبی واقع شده است، بنابراین این فرصت را به شما می دهد تا پس از تفریح در سرزمین موج های آبی از آن دیدن کنید.

این بوستان دارای تراس برای تماشای این سازه ها، زمین بازی برای کودکان به مساحت 408 متر مربع، دریاچه و رودخانه مصنوعی، پارک هایی برای دویدن و پیاده روی و پارکینگ اختصاصی از امکاناتی است که این پارک در اختیار شما قرار می دهد.

راه‌آهن مشهد از کنار این پارک عبور می ‌کند و به بازدید کنندگان این امکان را می‌ دهد که از داخل قطار یک نسخه کوچک از ایران را ببینند.

این بوستان همچنین دارای امکانات دیگری همچون : نمازخانه – شربت‌سرا – پارکینگ رایگان برای بازدید کنندگان – فضای سبز پارک برای عکاسی – شهربازی برای کودکان – سرویس بهداشتی – رودخانه ‌ای به ‌طول ۲۱۶ متر – پیست بازی برای ماشین های کنترلی – مسیر پیاده ‌روی به ‌طول ۲۰۹۵ متر مربع برای کسانی که علاقه به قدم زدن دارند.

هدف از احداث پارک مینیاتوری در مشهد

پارک مینیاتوری در سال 1395 در مشهد تاسیس شد این پارک به منظور توسعه فضای سبز در مشهد و آشنایی بیش تر شهروندان و گردشگران با فرهنگ بومی شهر مشهد است

این پارک فضایی آموزشی و پژوهشی برای خانواده ها و فرزندان آنها می باشد. هنگام افتتاح پارک مینیاتوری تنها 9 ماکت به بهربرداری رسید، بقیه این ماکت ها در دست ساخت است.

یکی از اهداف ساخت بوستان مینیاتوری به کار بستن قوه‌ ی تخیل و فکر آدم ها می باشد، تا با دیدن هر ماکت و ساخت یک دنیای فانتزی در ذهن خود، اندازه‌ی واقعی آن‌ها را در ذهن خود تصور کنند.

بسیاری از ماکت های ساخته شده در بوستان مینیاتور مشهد برای افراد آشنا نیستند و اطلاعی در مورد سازه ها و بنا ها و اینکه این بنا ها در کجای ایران قرار دارند ندارند این ماکت ها به بسیاری از افراد کمک می کند تا اطلاعات خود را در مورد شهرهای مختلف و بناهای معروف آن بالا ببرند. برای دیدن این بوستان زیبا شما می توانید بلیط هواپیما مشهد تهران را از طریق سایت تریپ تهیه کنید.

همه چیز در مورد بوستان مینیاتوری مشهد

ماکت های بوستان مینیاتوری مشهد

ماکت های بوستان مینیاتوری مشهد

اولین پارک مینیاتوری ایران در شرق ایران، باغ مینیاتوری مشهد است. حدود 60 جاذبه فرهنگی، مذهبی و گردشگری در این باغ به نمایش گذاشته شده است.

البته لازم به ذکر است که این نیز یک جاذبه گردشگری جدید است و برخی از ماکت ها تاکنون به نمایش گذاشته نشده اند.

در محیط کاخ نیز ماکت های واقعا زیبا و استادانه ای وجود دارد. ماکت های به نمایش گذاشته شده شامل تخت جمشید، چکا زنبیل، میدان نقش جهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، کلیساهای ارامنه، کوه و کتیبه بیستون، بازار تبریز، آبشارهای شوشتر و گنبد قابوس، مجموعه شیخ الدین اردبیلی، و غیره … صفی است. این ماکت های زیبا با جزئیات طراحی شده اند که در آنها درختان، آدم ها نیز طراحی شده اند. باغ موزه مینیاتور ایرانی از عناصر اصیل ایرانی مانند کاشی کاری، استخر و آبراهه های باغ ساخته شده است.

همچنین در اطراف مسیرهای منتهی به این ماکت های زیبا گل کاری و چمن کاری شده و می توان ساعت ها با خانواده در این معابر قدم زد.

قسمتی از پارک  که به شکل روستای کاهگلی طراحی شده است می توان در آن حیوانات اهلی را نگهداری کرد.، بعد از این روستا به دریاچه بوستان می رسید، دریاچه ای پر از ماهی و اردک که مسیر پیاده روی از وسط آن می گذرد.

از دیگر امکانات این پارک می توان به سرای مخروطی، پارکینگی برای خودرو، کافی شاپ، پیست ماشین های کنترلی، سکوی ویژه مراسم و نمایش ها اشاره کرد. جالب است بدانید که در برخی از ایام سال و مناسبت ها جشنواره هایی در این پارک برگزار یا بازارهای صنایع دستی دایر می شوند که شور و هیجانی برپا می کنند.

بازدید از بوستان مینیاتوری با قطار

در این بوستان زیبا قطاری شبیه به ماشین ‌دودی‌های قدیمی تعبیه شده است که ریل آن از تمام بخش‌های پارک عبور می ‌کند، و شما می توانید بدون آنکه پیاده شوید و یا راه بروید از درون قطار تمام پارک را با اعضای خانواده ببینید. در طول مسیر، شربت ‌سراهای سنتی ایرانی به چشم می ‌خورند که می‌ توانید چای یا انواع نوشیدنی را از این قسمت سفارش دهید و کمی استراحت کنید.

همه چیز در مورد بوستان مینیاتوری مشهد

شهر بازی بوستان مینیاتوری در مشهد

شهر بازی بوستان مینیاتوری در مشهد

شهر بازی بخشی از بوستان مینیاتوری مشهد است این شهربازی با هدف سرگرم کردن کودکان تاسیس شده است. در این بخش کودکان می‌ توانند از بازی های مخصوص  که به گروه سنی آنها می خورد استفاده کنند و کاملاً سرگرم شوند.

شما می توانید زمانی که خود در حال دیدن از پارک هستید کودکان خود را به این شهر بازی ببرید تا آنها در آن بخش سرگرم شوند زیرا این پارک ممکن است برای کودکان زیاد سرگرم کننده نباشد.

شربت ‌سرا بوستان مینیاتوری مشهد

شربت ‌سرا نیز بخشی از بوستان مینیاتوری در مشهد است که آن رابر اساس معماری سنتی ایرانی ا طراحی کرده‌ اند. این شربت سرا مکانی مناسب برای شما و خانواده شما می باشد تا در این مکان استراحت کنید و از نوشیدن چای و دمنوش های مخصوص آن لذت ببرید. شما حتی می توانید چای و دمنوش های خود را درآلاچیق‌ های اطراف شربت ‌سرا نوش جان کنید و اجازه دهید تا خستگی شما به ‌صورت کامل به در شود.

هزینه ورودی پارک مینیاتوری مشهد

شما به غیر از هزینه بلیط هواپیمای مشهد باید برای بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد نیز هزینه ای پرداخت کنید اما هزینه زیادی برای شما دربرنخواهد داشت.

هزینه ورودی به پارک مینیاتوری به ازای هر نفر 10 هزار تومان می باشد که در آخر هفته 2 برابر خواهد شد و مدت زمانی که برای دیدن این پارک زیبا باید صرف کنید حداقل 1 ساعت خواهد بود.

ساعت بازدید از پارک مینیاتوری مشهد برای تمام بازدید کنندگان همه روزه از 8 صبح تا 10 شب می باشد.

فصل مناسب برای بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد

مشهد شهری 4 فصل است و هرساله هزاران نفر برای بازدید از این شهر زیبا به مشهد سفر می کنند. شما می توانید در هر فصل سال از این بوستان زیبا دیدن کنید.

فضاهایی مثل پارک ها درمشهد فصل بهار و تابستان به اوج زیبایی خود می رسند ولی اگر از فصل پاییز و برگ های زیبای پاییزی لذت می برید  پاییز زمان خوبی برای این سفر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد می توانید از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

4 2

مسیر رفتن به پارک مینیاتوری مشهد

مسیر رفتن به پارک مینیاتوری مشهد

اگر قصد دارید با خودروی شخصی به پارک مینیاتوری سفر کنید می توانید از طریق بزرگراه آیت الله رفسنجانی به بلوار سجادیه بروید و از آنجا تابلوی پارک مینیاتور را دنبال کنید. بهترین قیمت بلیط هواپیما مشهد را از تریپ بخواهید.

شماره تماس پارک مینیاتوری مشهد : ۰۲۱۲۶۱۴۲۱۱۴

آدرس پارک مینیاتوری مشهد : ایران، مشهد، بلوار الهیه، بولوار سجادیه، نبش سجادیه ۲۶ قرار دارد.

سایت اینترنتی پارک مینیاتوری مشهد:  http://parks.mashhad.ir

جاهای دیدنی در نزدیکی پارک مینیاتوری مشهد

  • نمایشگاه بین المللی مشهد که در ۵.۹ کیلومتر از پارک قرار دارد.
  • پارک ملی چهل بازه مشهد که در ۸ کیلومتر از پارک قرار دارد.
  • سرزمین امواج آبی که در ۸ کیلومتر از پارک قرار دارد.
  • پارک ملت که در ۱۶ کیلومتر از پارک قرار دارد.

هتل هایی در نزدیکی پارک مینیاتوری مشهد

  • مجتمع مسکونی باران در ۱.۶ کیلومتر از پارک مینیاتوری
  • مجتمع مسکونی خلیج فارس در ۱.۷ کیلومتر از پارک مینیاتوری
  • هتل پور اکبر در ۲ کیلومتر از پارک مینیاتوری
  • ساختمان قشلاق در ۲.۵ کیلومتر از پارک مینیاتوری

رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک مینیاتوری مشهد

  • رستوران زعفران در ۷۰۰ متر از پارک مینیاتوری مشهد
  • کباب سلطان در ۷۰۰ متر از پارک مینیاتوری مشهد
  • کترینگ مادرجون در ۱ کیلومتر از پارک مینیاتوری مشهد
  • رستوران گندم در۱ کیلومتر از پارک مینیاتوری مشهد
  • فست فود کارا در ۱ کیلومتر از پارک مینیاتوری مشهد
  • کافی شاپ پارک مینیاتوری مشهد از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی بوستان مینیاتوری است.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ ها مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ چارتر بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

مطالب مشابه را ببینید!

جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند