راهنمایی هایی برای سالمندان در سفرهای هوایی

هر انسانی در هر سنی که باشد نیاز به سفر دارد و این حق طبیعی هر آدمی است که از لحظه ای که متولد می شود تا زمانی که مرگ او را فرا می خواند، از زندگی لذت ببرد و به کشف و شهود خود ادامه دهد. این یک حقیقت محض است که انسان همیشه جوان نمی ماند و زمانی خواهد رسید که تک تک ما نیاز به مراقبت بیش تری خواهیم داشت. البته لازم به ذکر است که مراقبت از سالمندان، تنها به خانه منوط نمی شود و باید علاوه بر اعضای خانواده، دولت ها و خدمات اجتماعی و اماکن عمومی و تمام وسایل نقلیه، باید برای راحتی این قشر حساس، تدابیری را برنامه ریزی کنند. البته ما نیز به نوبه خودمان می خواهیم با راهنمایی هایی ضروری برای سالمندان در زمان پرواز، دِین خود را به ایشان ادا کنیم.

راهنمایی هایی برای سالمندان در سفرهای هوایی

سفرهای پرخاطره با سالمندان

یکی از جذاب ترین اتفاقات زندگی ما، همراهی مان با پدر بزرگ ها و مادربزرگ های مان در طول سفر بوده است. شاید اگر از هر کسی در مورد زیباترین خاطرات سفری اش بپرسید، حداقل یک یا دو خاطره او به دورانی برگردد که همراه با بزرگ تر های خانواده به دل جاده زده باشد. در بسیاری از خاطراتی که در فضاهای مجازی نوشته می شود، می توان چهره با نمک مادربرزگ و یا پدربزرگی را دید که در بالاترین ارتفاعات بر روی صندلی هواپیما نشسته اند و جوان تر های خانواده هم از این میزان شهامت در این سالمندان، شگفت زده شده باشند. بله! درست شنیده اید! اگر سری به فهرست بلیط هواپیما ایرلاین ها بزنید، متوجه حضور سالمندان می شوید که برای دیدن فرزندان شان، با تمام دلهره ای که داشته اند، پا به هواپیما گذاشته اند و ساعت ها در پرواز بوده اند! 89 ساله! 93 ساله! و چنین عددهای سنی را می بینید که به طور قطع شما را شگفت زده می کند. پرواز، سن و سال نمی شناسد و هر کسی حداقل یک بار باید آن را تجربه کند. اما تصویر سالمندانی که با افکار محافظه کارانه و محتاطانه، سوار یکی از پیشرفته ترین فناوری های بشری می شوند، به حق تصویر جالبی است. البته در طول سفرهای هوایی، باید تمام تلاش مان را خواه به عنوان خانواده این عزیزان و خواه به عنوان خدمه پرواز بکنیم تا سفری هر چه آرام تر و راحت تر برای این دسته از عزیزان رقم بخورد.

برنامه ریزی یک شاه کلید است!

برنامه ریزی یکی از ارکان اساسی سفر، به ویژه برای سالمندان به حساب می آید. همان طور که می دانیم، بسیاری از افراد سالمند به فراخور سن و سال شان، باید در ساعاتی مشخص استراحت کنند و دارو های شان را استفاده کنند. پس قبل از بستن بار سفر، حتما باید خرید بلیط هواپیما خود و خانواده را با زمان های پروازی هماهنگ کنیم تا کم ترین ناراحتی و سختی به همسفران سالمند مان وارد نشود.

 

کمک برای انتخاب زمان پرواز

البته گاهی پیش می آید که سالمندان بخواهند به تنهایی به سفر هوایی بروند و از آن جا که بسیاری از این عزیزان آگاهی لازم را نسبت وبسایت های معتبر رزرو بلیط نداشته باشند، باید یکی از اعضای خانواده برای خرید بلیط هواپیما به ایشان کمک کند و بهترین زمان و ایرلاین را برای پروازشان خریداری کند. البته در وبسایت های معتبر مسافرتی و گردشگری، این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن، بلیط هواپیما مورد نظر را برای بستگاه سالمند خود انتخاب و خریداری کنید.

پرواز مستقیم را برای سالمندان انتخاب کنید!

بی شک، بسیاری از ما این خاطره را از سالمندان خود داریم که به هنگام بلند شدن از زمین و نشستن در جایی، بسیار دچار سختی و مشقت می شوند و این کار برای ایشان بسیار رنج آور است. در زمان پرواز هم گاهی پیش می آید که با خرید یک بلیط چند مقصدی، مجبور می شویم چندین بار تا مقصد پایانی از هواپیما خارج شویم و بعد از چند ساعتی، دوباره سوار شویم. این کار شاید برای بسیاری از ما کار راحتی باشد اما برای مسافران سالمند خیر! بهتر است در زمان خرید بلیط هواپیما برای این قشر، از پروازهای محلی که در چندین فرودگاه، بین مبدا تا مقصد، می نشینند استفاده نکنیم و به جای آن، دنبال پرواز مستقیمی بگردیم که نیازی به فرود محلی نداشته باشد.

راهنمایی هایی برای سالمندان در سفرهای هوایی

تخفیف شامل سالمندان می شود!

بسیاری از ایرلاین های سراسر جهان، ارزش و اعتباری ویژه برای سالمندان قائل هستند و از این رو، برای این قشر، تخفیفاتی در نظر می گیرند. البته باید توجه داشت که این تخفیفات همراه با در نظر گرفتن پروازهای باکیفیت باشد و هر تخفیفی هم نمی تواند برای سالمندان به صرفه و مناسب باشد. در میان ایرلاین ها، گاهی پیش می آید که به بهانه سالمندان، بلیط ها با تخفیف ویژه فروخته می شود اما بعد از سوار شدن بر هواپیما، متوجه می شویم که از ایرلاینی نه چندان با کیفیت استفاده می کنیم.

گزینه های ناتوانی سالمند را درست انتخاب کنید!

یکی دیگر از قدم های مهم برای خرید بلیط هواپیما برای سالمندان، توجه داشتن به ناتوانی های خاص آن ها است. بعضی از ایرلاین ها این امکان را به ما می دهند تا با پر کردن یک فرم، آن ها را از شرایط جسمانی مسافر سالمند خود آگاه سازیم تا بتوانند بهترین جایگاه را در هواپیما برای ایشان انتخاب کنند. پس بهتر است اگر از چنین ایرلاینی استفاده می کنیم، حتما به سوالات دقت کنیم و پاسخ درستی به آن ها بدهیم.

زمان مناسبی را برای سفر سالمندان انتخاب کنیم!

این واقعیت که سالمندان به اندازه ما از نیروی جسمانی برخوردار نیستند را باید در هنگام انتخاب زمان پرواز ایشان در نظر بگیریم! یکی دیگر از توصیه هایی که از طرف ایرلاین ها به تمام مسافران می شود این است که زمانی را در روز برای پرواز سالمندان انتخاب کنید که آن ها احساس راحتی می کنند و از انرژی بیش تری برخوردار هستند. با در نظر گرفتن این مورد، می توانیم از رنج های یک جا نشستن این عزیزان، آن هم در زمانی که ایشان دچار دردهای جسمانی و خستگی های عضلانی می شوند کاهش دهیم. سالمندان، گنجینه ها و ریشه های خانوادگی ما هستند و برای راحتی آن ها و فراهم کردن اوقات خوش برای شان، باید تا جایی که می توانیم، شرایط روحی و جسمانی یک سالمند را در سفرها، به ویژه در سفرهای هوایی در نظر بگیریم.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

هزینه کنسلی بلیط هواپیما چطور محاسبه می ‌شود؟ کوهنوردی در زمستان؛ اصول کوهنوردی، نکات ایمنی و لباس مناسب در فصل سرد مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواری از کلاه ایمنی و عینک گرفته تا لباس مناسب سایت خارجی راهنمای سفر مناطق دیدنی اسکاندیناوی؛ راهنما و نکات سفر به مناطق گردشگری اسکاندیناوی لیست تجهیزات اسکی؛ از عینک تا چوب اسکی و اطلاعات درباره فواید اسکی کردن هتل 5 ستاره قصر طلایی مشهد اصول کمپ زدن و نکات کمپینگ؛ تجهیزات مورد نیاز و نکات ضروری