۵ غذای مجلسی خوشمزه برای ناهار مهمانی

هرکسی در طول  زندگی‌اش حداقل یک بار این کلمه را شنیده است «ناهار چی بپزم?». عموما مادر و خانم‌های ایرانی برای پخت غذا همیشه از اعضای خانواده می‌پرسند «برای ناهار چی دوست دارید یا ناهار چی بپزم؟». در اینجا تصمیم گرفتیم تا ۵ نمونه از انواع غذا برای ناهار را به شما معرفی کنیم تاکمی از دشواری‌های این چالش همیشگی را رفع کنیم. تا انتهای مطلب حاضر همراه ما باشد تا با 5 غذاهای خوشمزه برای وعده ناهار به انتخاب مجله اسنپ اکسپرس آشنا شوید.

۱. قورمه‌سبزی

۵ غذای مجلسی خوشمزه برای ناهار مهمانی

اگر زمان زیادی برای تهیه ناهار دارید، قورمه‌سبزی یکی از بهترین انتخاب‌هاست؛ چون تحت هر شرایطی طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی از این غذای لذیذ استقبال می‌کنند. علاوه بر طعم بی‌نظیر، این غذا سرشار از مواد مغذی اعم از سبزیجات، ویتامین و پروتئین است. برای تهیه قورمه‌سبزی کافی است، شنبلیله، تره، گشنیز، جعفری و سبزی‌های معطر (خیلی کم) را خرد و سرخ‌ کنید. گوشت گوساله یا گوسفندی خردشده را به همراه سبزی‌ها، ادویه و کمی پیازداغ تفت دهید. پس از چند دقیقه که رنگ گوشت کمی تغییر کرد، آب جوش و لوبیا قرمز را اضافه کنید. از هر لوبیایی برای پخت قورمه‌سبزی می‌توان استفاده کرد اما در دستور اصلی لوبیا قرمز استفاده می‌شود. پس از نیم ساعت چند عدد لیموعمانی به خورشت اضافه کنید. درنهایت یک قاشق چای‌خوری پودر شنبلیله خشک بریزید و ده دقیقه بعد زیر گاز را خاموش‌ کنید.

2 .قیمه

یکی از غذاهای اصیل ایرانی که در جای‌جای کشورمان طبخ می‌شود و معمولا مواد اولیه‌اش در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، خورش قیمه است. این غذا بهترین گزینه برای مهمانان سرزده است، چرا که در عین مجلسی بودن، خیلی راحت و زود حاضر می‌شود. برای درست‌کردن این غذا ابتدا لپه‌های خیس‎خورده را خوب بشویید و با پیاز فراوان، گوشت گوسفندی یا گوساله و ادویه خوب تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود. آب جوش را به‌محض تغییر رنگ گوشت‌ها اضافه کنید و نیم ساعت بعد چند عدد لیموعمانی را داخل خورشت بریزید. اجازه دهید خورشت چند ساعت روی حرارت بماند و جا بیفتد. زعفران را دم ‌کنید و کنار بگذارید. داخل ماهیتابه‌ای مقداری روغن بریزید و رب گوجه‌فرنگی را داخل آن خوب تفت دهید. پس از آنکه رب رنگ باز کرد، آن را همراه با آبلیمو و زعفران به خورشت اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا به قوام برسد و روغن بیندازد.

 3. فسنجان با مرغ

۵ غذای مجلسی خوشمزه برای ناهار مهمانی

اگر به دنبال این هستین ناهار چی درست کنم؟ فسنجان غذایی مجلسی و اعیانی است که عموما با گوشت قرمز یا مرغ تهیه می‌شود اما بسته به ذائقه از رب شیرین، ملس یا ترش در پخت این غذا استفاده می‌کنند. از آنجایی که فسنجان کمی سنگین است، برای ناهار انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. برای تهیه فسنجان کافی است که گردوی آسیاب‌شده را با پیازداغ، ادویه، رب گوجه‌فرنگی، رب انار و کمی روغن تفت دهید تا عطر گردو بلند شود. آب جوش را به مواد اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا به روغن بیفتد. در تابه‌ای تکه‌های مرغ را باکمی ادویه و زعفران سرخ می‌کنیم و درنهایت به خورش اضافه می‌کنیم تا پخت غذا کامل شود. اگر دوست دارید خورشتان روغن بیندازد، در ده دقیقه پایانی چندتکه کوچک یخ داخل خورشت بریزید و شعله را کم کنید.

4. آبگوشت دیزی

اگر به دنبال ناهار سنتی و مجلسی هستید آبگوشت دیزی را به شما توصیه می‌کنیم؛ غذایی سنتی و پرطرفدار که همه اعضای خانواده را دور هم جمع می‌کند. برای داشتن آبگوشت دیزی خوش‌طعم باید از ۱۸ ساعت قبل دست‌به‌کار شوید. نخود و لوبیا را بخیسانید و چند مرتبه آبشان را عوض کنید. کمی کره یا دنبه را در دیگ بریزید و اجازه دهید کمی ذوب شود. سپس حبوبات، گوشت گوسفندی، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، پیاز و ادویه را با هم تفت دهید. اگر با طعم و عطر سیر مشکلی ندارید یک یا دو حبه سیر هم بریزید. آب جوش را اضافه کنید و چند دقیقه بعد یک یا چند عدد لیموعمانی بریزید. در آخر آب‌لیمو، نمک و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید.

۵. شامی‌کباب

۵ غذای مجلسی خوشمزه برای ناهار مهمانی

اگر به دنبال یک غذای نونی و سریع هستید، شامی‌کباب انتخاب خوشمزه، مغذی و بسیار سالمی  است. گوشت چرخ‌کرده و پیاز رنده‌شده‌ای که آب آن را خوب گرفته‌اید، با پودر سیر، ادویه، نمک و پودر سوخاری خوب ورز دهید تا چسبناک شود.  برای تهیه سس کافی است که رب گوجه‌فرنگی و پیاز را باهم تفت‌ دهید و در آخر آب جوش بریزید. وقتی سس غلیظ شد، شامی‌ها را در آن بیندازید و اجازه دهید تا خوب بپزند.

کلام آخر

ناهار یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وعده‌های غذایی است و به هیچ عنوان نباید حذف شود. اگر به دنبال تناسب‌اندام و سلامت بدن خود هستید، حتما این وعده غذایی را میل کنید و غذای ناهار را قبل از ساعت سه بعدازظهر بخورید. انواع خوراک، خورش، پلو، چلو، ساندویچ، ماکارونی و غذاهای ساده و سردستی که با نان میل می‌شوند برای وعده ناهار مناسب هستند. شما چه غذاهایی را برای وعده ناهار مناسب‌تر می‌دانید؟ هر آنچه را که برای درست‌کردن غذاهای دلخواتان نیاز دارید، از اسنپ اکسپرس سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن در خانه‌تان تحویل بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!

برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟ ۹ علائم سکته قلبی قبل از وقوع که باید جدی بگیرید! 19 تا از بهترین دبیران فیزیک کنکور بهترین دبیران ریاضی کنکور بهترین دبیران شیمی کنکور مراحل راه اندازی قالیشویی هتل‌های قیمت مناسب پاریس بررسی کشورهای آمریکا و انگلستان از نظر هزینه تحصیل با موسسه اصطهباناتی