جلوگیری از ریزش مو با 5 راهکار ساده

جلوگیری از ریزش مو با 5 راهکار ساده

چه روش‌هایی برای درمان ریزش مو زنان می‌شناسید؟ ریزش مو هم مانند بسیاری از مشکلات مختلف جسمی دیگر، به درمان نیاز دارد. در برخی مواقع که ریزش مو به صورت موقتی و به دلایل شرایطی به‌خصوص اتفاق می‌افتد، شاید با چند راهکار ساده بتوان آن را برطرف کرد.

بااین‌حال برخی از حالت‌های ریزش مو، مانند ریزش مو به دلیل برخی بیماری‌ها، ریزش مو باسابقه ژنتیکی یا مواردی ازاین‌دست، به درمان پیشرفته‌تری نیاز دارد.

موها از مهم‌ترین اجزای چهره هستند که در زیبایی تاثیر بسزایی دارند. می‌دانیم که بیشتر مردان با بالاتر رفتن سن دچار ریزش مو می‌شوند. این مسئله شاید برای بسیاری از ما عادی باشد و با آن کنار آمده باشیم. اما تا کنون با این مورد مواجه شده‌اید که زن و مرد، دچار ریزش مو شوند و موهایشان کم کم دچار کاهش حجم شود؟

به طور کلی موهای همه‌ی ما روزانه به تعداد مشخصی ریزش می‌کند و این ریزش مو می‌تواند به علت‌های مختلفی مانند استفاده از شانه‌ی نامناسب، حمام کردن با آب داغ و یا مسائل فیزیکی دیگری باشد. اما آیا با کاهش ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن، استرس و موارد مختلف هم ممکن است دچار ریزش مو شویم؟ بله!‌ ممکن است. ریزش مو به علت‌های مختلفی رخ می‌دهد و می‌توان با روش‌های ساده‌ای که در این مطلب به آنها اشاره کرده‌ایم، جلوی این ریزش را گرفت. اگر می‌خواهید بیشتر درباره راهکارهای ساده‌ای که برای پیشگیری از ریزش و سلامت مو و پوست وجود دارند،‌ آشنا شوید، با ما همراه باشید.

1.با مواد غذایی مناسب گرسنگی موهای خود را برطرف کنید!

شاید این نکته را ندانید اما رژیم غذایی بر روی همه‌ی اعضای بدن تاثیر می‌گذارد. موها از این قاعده مستثنی نیستند و هر آنچه که می‌خورید می‌تواند بر روی موهای شما اثر مهمی بگذارد. اگر بدن خود را تقویت نکنید، موهای شما هم ضعیف می‌شوند و ریزش می‌کنند. در ادامه به موادی که برای موهای شما مفید هستند و مواد غذایی که این عناصر را دارند، اشاره می‌کنیم.

کلسیم و منیزیم

از میان مواد معدنی، کلسیم و منیزیم برای موهای شما بسیار مفید هستند و می‌توانند از ریزش موها جلوگیری کنند. اما چه موادی حاوی کلسیم و منیزیم هستند؟ لبنیات! لبنیات یکی از مهم‌ترین مواد غذایی حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم هستند و می‌توانند یک غذای خوب برای موهای شما باشند.

آهن

اگر به اندازه‌ی کافی آهن به بدن خود نرسانید، موهای شما ریزش می‌کند. شاید فکر کنید که آهن تنها برای کم‌خونی مفید است، اما این‌طور نیست. برای اینکه موهای قوی داشته‌باشید، بهتر است که آهن بدن خود را تامین کنید. یکی از مهم‌ترین مواد غذایی حاوی آهن، گوشت است. خوردن گوشت به خصوص گوشت قرمز در تامین آهن بدن بسیار موثر است. می‌توانید از سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج هم استفاده کنید.

ویتامین B6

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها که در سلامت موها موثر است، ویتامین ب ۶ است. این ویتامین در مواد غذایی مانند تخم مرغ، جوانه‌ی گندم و جگر به مقدار زیاد وجود دارد. اخیرا برای قوی کردن موها از تزریق این ویتامین به ریشه‌ی موها استفاده می‌شود و معمولا افراد زیادی از این روش نتیجه گرفته‌اند. بنابراین سعی کنید مواد غذایی حاوی ویتامین ب ۶ را به مقدار زیاد مصرف کنید.

2.با موهای خود مهربان باشید!

موها بسیار حساس هستند. اگر می‌خواهید که موهای شما آسیب نبینند و از بین نروند و زودتر از موعد ریزش نکنند، با آنها مهربان باشید. اما چگونه می‌توان با موها مهربان بود؟ در ادامه به برخی از نکات ساده اشاره می‌کنیم که می‌توانند موهای شما را از مرگ حتمی نجات دهند.

موهای خود را با شانه مناسب شانه بزنید.

جلوگیری از ریزش مو با 5 راهکار ساده

موهای خود را محکم شانه نزنید و از شانه‌ی مناسب با دندانه‌هایی با ارتفاع خوب استفاده کنید. سعی کنید از شانه‌ی چوبی استفاده کنید.

موهای خود را خیس شانه نزنید.

شانه کردن موها هنگامی که به طور کامل خشک نشده‌اند در ریزش آنها موثر است. بگذارید موهای شما خشک شود و سپس آنها را شانه بزنید.

از شامپوی مناسب استفاده کنید.

شامپوی باکیفیت و مخصوص نوع موی شما می‌تواند کمک بسیاری در کاهش ریزش مو بکند.

3.به موهای خود عسل بزنید.

عسل می‌تواند یک ماده‌ی فوق‌العاده برای موهای شما باشد. اگر موهای خود را به ترکیب عسل و روغن زیتون یا روغن بادام آغشته کنید و نیم ساعت تا یک ساعت بعد موهای خود را بشویید، ریزش موهای شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. یک بار این ماسک فوق العاده را امتحان کنید و برای همیشه به آن دلبسته خواهید شد.

4.حنا بگذارید‍.

راجع به خواص حنا همه‌ی ما مطالب بسیاری شنیده‌ایم. حنا می‌تواند موهای بسیار ضعیف را احیا کند و از ریزش آنها جلوگیری کند. می‌توانید از حناهای طبیعی که رنگ آنها بسیار کم است استفاده کنید و نگران رنگ گرفتن موهای خود نباشید. حنا می‌تواند در مدتی کوتاه اثرات معجزه آسایی بر ریزش موها بگذارد.

5.از روغن های طبیعی مختلف برای موهای خود استفاده کنید.

جلوگیری از ریزش مو با 5 راهکار ساده

روغن‌های طبیعی، مخصوصا برای موهای خشک، بسیار تاثیرگذار هستند و می‌توانند موهای شما را از ریزش حفظ کنند. اگر می‌خواهید موهای سالم و مناسبی داشته‌باشید، حتما از روغن‌های ذکر شده در ادامه‌ی مطلب به موهای خود بزنید!

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن‌های فوق‌العاده برای موهای شماست. این روغن می‌تواند موها را تقویت کند و حتی بو و حالت زیبایی به موهای شما بدهد. می‌توانید از این روغن بعد از حمام برای حالت دادن و یا نرم کردن موهای خود استفاده کنید. روغن نارگیل برای کسانی که موهای خشکی دارند، یک درمان بی‌نظیر است.

روغن آرگان

از روغن‌های فوق‌العاده برای موهای شما روغن آرگان است. این روغن بی‌نظیر موها را تقویت می‌کند و می توان از آن به عنوان تقویت‌کننده‌ای که به تنهایی موهای شما را هم خوش‌حالت می‌کند و هم سالم نگه می‌دارد استفاده کنید. روغن آرگان بهترین نرم کننده برای موهاست و از ریزش موها جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون

یکی دیگر از روغن‌هایی که در سلامت موها موثر است روغن زیتون است. از آنجایی که این روغن بسیار چرب است و در صورت استفاده از آن موهای شما چرب خواهد شد و نمی‌توان با آنها در جمع‌ها حضور پیدا کرد، می‌توانید روغن زیتون را دو ساعت قبل از استحمام به موهای خود بزنید و بعد از آن دوش بگیرید. تاثیر این روغن را می‌توانید بر روی موهای خود ببینید. ریزش موها بعد از استفاده از روغن زیتون بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و موهای شما به خوبی تقویت خواهند شد.

شاید بوی روغن زیتون را دوست نداشتهباشید. می‌توانید برای نرم کردن و چرب کردن موهای خود از روغن زیتون بدون بو استفاده کنید. همچنین می‌توان قبل از خواب موها را با روغن زیتون چرب کردن و بعد با انداختن یک رو بالشتی، از کثیف شدن بالشت خود نیز جلوگیری کرد.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا