قیمت ۲۰۷ دنده ای فرمان برقی برای خریداران

قیمت ۲۰۷ دنده ای فرمان برقی برای خریداران

این روزها پژو 207 محصول شرکت ایران خودرو سر و صدای زیادی به پا کرده است. البته همه نقدها مثبت نیستند، زیرا بیشتر اخبار به چالش کشیدن این خودرو، به نسبت قیمت آن است که بر اساس عوامل گوناگون متغیر است.

برای مثال قیمت 207 دنده ای فرمان برقی به نسبت نوع عادی آن بیشتر است. موضوعی که بسیاری از کاربران علاقه زیادی به دانستن علت آن دارند. با ما همراه باشید تا با بررسی کامل خودروی 207 از نظر طراحی و مشخصات فنی، در نهایت به قیمت این اتومبیل ساخت ایران خودرو در بازار آزاد و کارخانه بپردازیم.

گذری بر تاریخچه تولید 207

خودروی 207 را می‌توان از جمله تولیدات پرحاشیه ایران خودرو دانست که هم طرفداران و هم منتقدان سرسختی دارد. این خودرو در شروع تولید خود، با قیمت 17 میلیون در اختیار خریداران قرار گرفت و امروزه با گذشت چیزی بیش از یک دهه از شروع تولید، افزایش 30 برابری قیمت را تجربه کرده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو در ادامه به معرفی انواع خودروی 207 با سیر تغییرات آن‌ها در سال‌های مختلف اشاره می‌کنیم.

پژو 207 اتومات با موتور (TU5)

قیمت ۲۰۷ دنده ای فرمان برقی برای خریداران

شروع تولید این خودرو در سال 1389 در دو نوع دنده معمولی و اتومات بود. اما کمی بعد از تولید پژو 207 نوع هاچ‌بک آن نیز در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت. روند تولید این خودرو به دلایل متعدد از جمله تحریم‌ها و به تبع آن خروج شرکت‌های خودروسازی فرانسوی از کشور در سال 1391 متوقف شد. بنابراین پژو 207 اتومات با موتور (TU5) اولین سری از تولیدات این خودرو در بازار ایران محسوب می‌شود.

سری دوم پژو 207 اتومات با موتور (TU5)

در سال 1395 بود که 207 اتوماتیک با همان موتور قبلی دوباره به خط تولید ایران خودرو بازگشت. جالب است بدانید که در این سری از خودروهای 207، شاهد بهبود برخی از امکانات و آپشن‌ها بودیم. اولین مدل از این خودرو به صورت صندوق‌دار در اواخر سال 1395 با دنا پلاس در حضور خبرنگاران رونمایی شد اما اولین تولیدات آن با مدل یک سال بالاتر یعنی سال 1396 در اختیار مشتریان قرار گرفت.

پژو 207 اتومات با موتور (TU5P)

در سال 1397 بود که ایران خودرو به دلیل شرایط سیاسی کشور مجبور به پیدا کردن شرکای تجاری جدید در تولید موتور خودروی 207 شد. بعد از تلاش‌های فراوان، این خودروسازی در پایان سال 1399 توانست موتور (TU5P) پلاس را که در واقع یک نسخه بومی‌سازی شده از موتور (EC5) پژو سیتروئن بود، روی خودروهای جدید خود پیاده‌سازی کند و تولیدات خود را به سطح انبوه برساند.

در حال حاضر پژو 207 اتومات با موتور (TU5P)، جدیدترین تولید ایران خودرو از سری انواع ماشین 207 محسوب می‌شود. این خودرو در حال حاضر در دو نوع دنده‌ای و اتوماتیک، فرمان برقی و هیدرولیک و به صورت هاچ‌بک به بازار عرضه می‌شود.

معرفی خودروی 207 دنده ای فرمان برقی

قیمت ۲۰۷ دنده ای فرمان برقی برای خریداران

207 در واقع مدل تغییر یافته 206 است که با نامی متفاوت از بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. این خودروی هاچ‌بک، جمع‌وجور و البته جوان‌پسند با وجود قیمت بالایی که دارد، همچنان توجه خریداران زیادی را به خود جلب می‌کند.

از لحاظ پلتفرم، 207 تفاوت زیادی با 206 ندارد، اما از لحاظ ظاهری شاهد تفاوت‌هایی در این دو خودرو خصوصاً در بخش جلویی و چراغ این دو اتومبیل هستیم. البته از آپشن‌های جدید 207 به نسبت 206 می‌توانیم به بخش فرمان خودرو و سیستم صوتی آن اشاره کنیم.

در خلال تولید این محصول، ایران خودرو مانند دیگر خودروسازان از تحریم‌ها بی‌نصیب نماند و به دلیل عدم برخورداری از برخی قطعات، مجبور به حذف تعدادی از مشخصات فنی این خودرو شد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به سیستم کروز کنترل و رینگ آلومینیومی ماشین 207 اشاره کنیم. در ادامه به دیگر مشخصات پژو 207 چه از لحاظ فنی و چه طراحی اشاره خواهیم کرد.

طراحی داخلی و خارجی پژو 207

اصلی‌ترین علت بالا بودن قیمت 207 دنده ای فرمان برقی، به دلیل نوع طراحی آن است. از نظر ظاهری 207 یک نسخه جدیدتر از 206 محسوب می‌شود که از نمای بیرونی کمی متفات‌تر است.

به این معنی که شما در بخش سپر جلوی خودرو و نمای چراغ‌های آن شاهد تغییراتی هستید که دلیل اصلی بالا بودن قیمت 207 دنده ای فرمان برقی محسوب می‌شوند. به بخش پشت خودرو هم که نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که تنها یک تغییر جزئی در چراغ‌های عقب ایجاد شده است.

از نمای بیرون خودرو که بگذریم، باید گذری بر طراحی داخلی 207 داشته باشیم. از تغییرات ایجاد شده در بخش داخلی خودرو می‌توانیم به مواردی همچون غربیلک فرمان با طراحی نو، پنل پشت فرمان، تعبیه یک صفحه نمایش لمسی و داشبورد خودرو اشاره کنیم.

از نظر طراحی، داشبورد 207 درست مانند 206 با کمی تفاوت، از بسیاری از خودروهای داخلی بهتر است. اما از آن‌جایی که بیش از یک دهه از این طراحی می‌گذرد، دیگر نمی‌توان آن را مدرن و جدید دانست.

مشخصات فنی 207

قیمت ۲۰۷ دنده ای فرمان برقی برای خریداران

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت 207 دنده ای فرمان برقی می‌توانیم به مشخصات فنی آن اشاره کنیم. از مشخصات فنی پژو ۲۰۷ می‌توانیم به حجم موتور 1600 سی‌سی با 4 سیلندر 16 سوپاپ اشاره کنیم. آرایش سیلندر آن به صورت خطی و نوع سوخت آن بنزینی است.

شما می‌توانید از این خودرو حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه را انتظار داشته باشید. ضمن اینکه حداکثر گشتاور آن هم 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. گیربکس اتومبیل همانطور که در توضیحات به آن اشاره کردیم، از نوع دنده‌ای 5 سرعته است و انتقال نیروی آن به صورت دیفرانسیل جلو خواهد بود.

نوع بدنه 207 به صورت هاچ‌بک با وزن حدود 1054 کیلوگرم است. مصرف سوخت 207 به صورت ترکیبی 6.6 لیتر، خارج از شهر 5.4 لیتر و داخل شهر 8.8 لیتر است، در حالی که باک آن حجمی معادل 50 لیتر دارد. این خودرو توانسته استاندارد آلایندگی یورو 5 به همراه استاندارد امنیت 4 ستاره را دریافت کند.

ایمنی و امکانات رفاهی پژو 207

از دیگر مواردی که می‌توانیم در بررسی و معرفی پژو 207 به آن اشاره کنیم، امکانات رفاهی این خودرو محسوب می‌شوند. 207 شامل تجهیزات ایمنی گوناگونی مانند 2 کیسه هوا مختص به سرنشینان جلوی خودروست.

در طراحی این خودرو از لحاظ ایمنی شاهد وجود قفل مرکزی با ریموت، دوربین دنده عقب، حسگر و کمربندهای 3 نقطه‌ای جلو و عقب هستیم که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. ضمن اینکه تهویه مطبوع این خودرو به صورت اتومات و آینه‌های آن برقی هستند.

مزایای خودروی 207

ماشین 207 ایران خودرو مزایای متعددی دارد که همین مزایا عاملی برای جلب توجه خریداران آن‌ها محسوب می‌شوند. برای مثال یکی از این مزایا، شتاب آن است که شما می‌توانید شتاب صفر تا صدی را در زمان 11.6 ثانیه تجربه کنید. ضمن اینکه این خودرو قابلیت سرعت تا 190 کیلومتر در ساعت را داراست. البته ناگفته نماند شتاب این خودرو اگرچه در مقایسه با اتومبیل‌های هم رده بالاست، اما در سربالایی‌ها با کمی مشکل روبه‌روست.

از دیگر مزایای 207 می‌توانیم به ایمنی آن اشاره کنیم، موضوعی که قیمت 207 دنده ای فرمان برقی را بالا برده است. اگرچه به طور قطع نمی‌توان گفت که این خودرو از نظر ایمنی قابل قبول است، اما تولیدات مشابه آن در فرانسه در تست‌های تصادفات توانسته‌اند 5 ستاره ایمنی را کسب کنند.

طراحی به نسبت زیبا، اسپرت و جوان‌پسند پژو 207 را نیز می‌توان از سری مزایای این خودروی داخلی دانست. با وجود اینکه بیش از یک دهه پیش از این خودرو رونمایی شد، اما طراحی آن همچنان مورد توجه خریداران زیادی است.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، می‌توانیم بازار خرید و فروش خودروی کارکرده 207 را نیز از مزایای آن برشمریم، زیرا رونق آن قابل توجه است. در واقع تقاضای لازم برای معامله این خودرو وجود دارد، بنابراین چه به عنوان فروشنده و چه به عنوان خریدار از بابت این موضوع نگرانی نخواهید داشت.

قیمت 207 دنده ای فرمان برقی

پژو 207 برقی یکی از ماشین‌های تولید داخل محسوب می‌شود که آپشن‌های گوناگونی دارد. این خودرو با اتومبیل‌های هم رده خود از نظر قیمتی مثل رانا پلاس، تارا، شاهین، سورن پلاس و پژو پارس مقایسه می‌شود. بر این اساس تا شهریورماه 1402 قیمت 207 دنده ای فرمان برقی در کارخانه، معادل 318 میلیون و 628 هزار تومان است.

این در حالی است که قیمت این خودروی محبوب در بازار چیزی حدود دو برابر و معادل 603 میلیون تومان بوده و البته به صورت مداوم در حال تغییر و نوسان است.

با نگاهی به محاسبه قیمت ماشین دست دوم انواع 207 متوجه می‌شویم که همین خودرو با فرمان هیدرولیک در کارخانه کمی گران‌تر و حدود 334 میلیون و 644 هزار تومان است. در حالی که قیمت ماشین 207 در بازار کمتر از قیمت 207 دنده ای فرمان برقی و معادل 582 میلیون تومان است.

جمع‌بندی

پژو 207 یکی از تولیدات داخل و محبوب در بازار است که البته به نسبت بسیاری از محصولات موجود، قیمت بالایی دارد. این خودروی هاچ‌بک در دو نوع اتوماتیک و دنده‌ای به اشکال فرمان هیدرولیک و برقی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

قیمت 207 دنده ای فرمان برقی بیشتر به دلیل تجهیزات به کار رفته در آن، طراحی و مدرن بودن ظاهر آن است، زیرا در کل تفاوت بسیار محسوسی با 206 ندارد. در واقع بیشترین تفاوت این دو در طراحی قسمت جلویی خودرو یعنی سپر و چراغ‌هاست.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس