دامیننس چیست و چه تاثیری در ارزش ارز دیجیتال دارد؟

دامیننس چیست و چه تاثیری در ارزش ارز دیجیتال دارد؟

تریدرهای حرفه‌ای از اصطلاحات مختلفی در حوزه کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند. مفاهیمی که با شناخت آن‌ها افراد آماتور می‌توانند قدم‌های بزرگ‌تری در دنیای رمزارزها بردارند. بررسی برخی نمودارها در ارز دیجیتال و آگاهی از تغییرات نمودار موجب سودآوری و حفظ سرمایه خواهد شد. بااین‌حال زمانی که شما با همه مفاهیم ارزهای دیجیتال آشنا باشید، احتمال موفقیتتان در انجام معاملات بیشتر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به سوال پرتکرار «دامیننس چیست» پاسخ دهیم و اشاره‌ای به تاثیرات دامیننس‌های مختلف روی ارزهای دیجیتال خواهیم داشت. برای آگاهی از مفهوم دامیننس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دامیننس چیست و پیش‌بینی بازار ارز دیجیتال با دامیننس چگونه است؟

مفهوم دامیننس در بازار کریپتوکارنسی به‌معنای تسلط یک ارز دیجیتال بر بازار است. تریدرهای حرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت، نمودار دامیننس ارزهای مختلف را بررسی می‌کنند. توجه به نمودار دامیننس موجب می‌شود تا با آگاهی کامل بتوان روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد.

در لیست ارزهای دیجیتال با بررسی دامیننس 3 رمزارز می‌توان برای ورود به بازار اقدام کرد. دامیننس بیت کوین، دامیننس اتریوم و دامیننس تتر مهم‌ترین دامیننس‌هایی هستند که برای معامله و ترید می‌توان از نمودار آن‌ها کمک گرفت؛ بنابراین در پاسخ به سوال «دامیننس چیست» باید شرح دهیم دامیننس اطلاعاتی بابت خرید ارزهای دیجیتال به کاربران می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام معامله در پلتفرم معاملاتی تریتکس حتما دامیننس‌های مختلف را بررسی کنید.

بررسی دامیننس بیت کوین؛ شاخصی برای سنجش ارزش بیت کوین در بازار ارز دیجیتال

در پاسخ به سوال «دامیننس چیست» باید بگوییم، دامیننس بیت کوین نموداری است که ارزش بیت کوین را در بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد. در واقع با مشاهده دامیننس بیت کوین متوجه خواهید شد که چه مقدار از کل ارزش بازار از رمزارز بیت کوین تشکیل شده است. دامیننس بیت کوین به تریدرهای حرفه‌ای برای درک روند حرکت سایر کوین‌ها نیز کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، هنگامی که سلطه بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی رو به افزایش باشد، سایر آلت کوین‌ها روند رو به پایین را تجربه خواهند کرد و ارزش خود را در برابر ارز دیجیتال بیت کوین از دست می‌دهند.

زمانی که نمودار دامیننس بیت کوین نزولی باشد، سایر آلت کوین‌ها ارزش بالاتری نسبت به بیت کوین پیدا می‌کنند. آلت کوین‌ها به بازار بیت کوین بسیار وابسته هستند. آلت کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند و انجام معاملات همتا به همتا را فراهم خواهند کرد.

جالب است بدانید آلت کوین‌ها برای موفقیت بیت کوین ساخته شده‌اند و هدف از ساخت آن‌ها بهبود و تغییر در قوانین بیت کوین است. نمودار دامیننس بیت کوین نشان می‌دهد از زمان شکل‌گیری ارزهای دیجیتال، این رمزارز یکی از بزرگ‌ترین ارزهای بازار است. امکان مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم در سایت تریتکس وجود دارد و می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی این سایت بهترین فرصت خریدو‌فروش را انتخاب کنید.

دامیننس چیست و چه تاثیری در ارزش ارز دیجیتال دارد؟

دامیننس تتر؛ یکی از دامیننس‌های مهم برای پیش‌بینی بازار مالی ارز دیجیتال

توکن تتر مانند ارزهای دیجیتال دیگر قابلیت استخراج ندارد و توسط شرکت سازنده تامین می‌شود. به‌ازای هر 1 توکن تتر، یک دلار در بانک نگهداری می‌شود. در اصل تتر با پشتوانه مالی دلار عرضه می‌شود. دامیننس دلار و دامیننس تتر یک میزان اهمیت دارند و از دامیننس تتر برای پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال می‌توان استفاده کرد.

هنگامی که عدد دامیننس تتر رو به افزایش باشد، به‌معنای بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال است. در این حالت کاربران حرفه‌ای سرمایه خود را به تتر تبدیل کرده‌اند و تعداد توکن‌های تتر در بازار مالی افزایش پیدا کرده است.

رابطه دامیننس بیت کوین و تتر نیز بر همین اساس بسیار مهم است. برای پاسخ به سوال «دامیننس چیست» باید توضیح دهیم، با استفاده از نمودار دامیننس میزان اثر یک رمزارز را در بازار می‌توان مشخص کرد. به‌عنوان مثال، زمانی که دامیننس تتر رو به کاهش باشد، نشان‌دهنده ثبات بازار است که در این حالت اثرگذاری بیت کوین بیشتر خواهد شد که باید نمودار دامیننس بیت کوین را بررسی کرد. در پلتفرم معاملاتی تریتکس می‌توانید میزان تتر دریافتی خود را وارد کنید تا معامله شما انجام شود.

دامیننس چیست و چه تاثیری در ارزش ارز دیجیتال دارد؟

دامیننس اتریوم؛ عاملی اثربخش بر شاخص خرید‌و‌فروش اتریوم در بازار کریپتوکارنسی

دامیننس اتریوم با علامت ETH.D شناخته می‌شود و معیاری برای سنجش قدرت اتریوم در مقایسه با سایر رمزارزهای موجود در بازار است. دامیننس اتریوم نشان می‌دهد چه مقدار از این رمزارز برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز یا دیفای استفاده می‌کنند. دامیننس اتریوم برای معاملات ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. پروژه دیفای بر قیمت دامیننس اتریوم بسیار اثربخش است. با تحلیل دامیننس اتریوم می‌توان ارزش و تعداد توکن‌های در حال خریدو‌فروش این ارز دیجیتال را بررسی کرد. نمودار دامیننس ارزهای مختلف را در سایت‌های معتبر مارکت کپ و تریدینگ ویو می‌توانید مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده ویدیوهای آموزشی مرتبط با ارز دیجیتال از کانال آپارات و صفحه اینستاگرام تریتکس می‌توانید استفاده کنید.

خریدو‌فروش ارزهای دیجیتال با مطالعه مقاله‌های آموزشی تریتکس

در این مقاله به سوال «دامیننس چیست» پاسخ دادیم و اشاره‌ای به دامیننس‌های مختلف در بازار ارزهای دیجیتال داشتیم. تریدرها معمولا از دامیننس برای پیش‌بینی بازار استفاده می‌کنند و نحوه خریدو‌فروش را با استفاده از دامیننس پیش می‌برند. در پلتفرم معاملاتی تریتکس می‌توانید مقالات متعددی در زمینه ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید تا با آگاهی به خریدو‌فروش رمزارز بپردازید. همچنین در این پلتفرم می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلفی را با کارمزد اندک معامله کنید. محیط کاربردی و جذاب تریتکس معامله ارزهای دیجیتال را برای شما لذت‌بخش می‌کند. برای مشاهده کلیه خدمات تریتکس به نشانی «3tex.io» مراجعه کنید. همچنین در کانال تلگرام پلتفرم تریتکس اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال و دامیننس تتر و بیت کوین را می‌توانید مطالعه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس