سامانه نیما؛ آدرس سایت سامانه نیما، سامانه خرید و فروش ارز

سامانه نیما، یکی از مطمئن ترین سامانه های خرید و فروش ارزش می باشد که از اواخر بهمن 96 به صورت آزمایشی شروع شد و در تاریخ 3 اردیبهشت ماه سال 97 به شکل رسمی آغاز به کار نمود.

سامانه نیما

سامانه نیما

سامانه نیما، اختصاری از سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی می باشد. این سامانه از تاریخ 96/11/28 به صورت آزمایشی آغاز شد و در تاریخ 97/02/03 به شکل رسمی آغاز به کار نمود. سامانه نیما یکی از امن ترین سامانه ها برای خرید و فروش ارز می باشد.

 

روش کار سامانه نیما

روش کار در این سامانه به این صورت می باشد که بازرگانان درخواست‌های غیربانکی خود را برای تأمین ارز در سامانه‌ی جامع تجارت ثبت می‌کنند سپس این درخواست به شکل خودکار به این سامانه منتقل می‌شود و سپس این درخواست برای صرافی‌ها قابل مشاهده می‌شود.

به گفته معاون فناوری های نوین سامانه نیما به عنوان یكی از راه های تامین ارز تلقی می شود و بازرگانان و تجار مختارند كه از طریق روش های قبلی نسبت به تامین ارز مورد نیاز خود اقدام كنند. این سامانه به صورت آزمایشی فعالیت می كند و به فرایند موجود و فعلی صرافی ها، خللی وارد نمی كند.

سامانه نیما

اقدامات لازم برای انتخاب صرافی و دریافت ارز از سامانه نیما

بانک مرکزی تصمیم مبنی بر ورود صرافی ها به عملیات معاملات رسمی ارز گرفت، که یک وارد کننده برای انتخاب صرافی خود و دریافت ارز باید ۱۶ گام را پشت سر بگذارد. این گام‌ها عبارتند از:

۱- ایجاد ثبت سفارش توسط وارد کننده
۲- مراجعه وارد کننده به بانک عامل و درخواست تامین ارز ثبت‌سفارش
۳- درخواست گواهی ثبت آماری توسط بانک عامل
۴- اخذ تعهدات و وثایق لازم از بازرگان توسط بانک عامل
۵- ثبت درخواست خرید ارز توسط وارد کننده
۶- ارایه پیشنهاد فروش ارز توسط صرافی‌ها
۷- انتخاب یکی از پیشنهاد‌های فروش صرافی‌ها توسط وارد کننده
۸- واریز ووجه ریالی به حساب صرافی توسط وارد کننده
۹- واریز ارز به حساب فروشنده خارجی توسط صرافی
۱۰- ثبت ابزار پرداخت توسط بانک عامل
۱۱- ارایه اسناد حمل به بانک عامل توسط خریدار (وارد کننده)
۱۲- ثبت اسناد حمل توسط بانک عامل
۱۳- ثبت منشا ارز توسط واردکننده
۱۴- صدور اعلامیه تامین ارز توسط بانک عامل
۱۵- ترخیص کالا از گمرک توسط وارد کننده
۱۶- رفع تعهد و دریافت تضامین توسط وارد کننده

همچنین به این مراحل باید مرحله تایید ثبت سفارش توسط کارگروه مربوطه در وزارت صمت، وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی را قبل از ارجاع به بانک را اضافه کرد.

برای ورود به سامانه ارزی نیما از لینک زیر استفاده نمایید :

www.ntsw.ir

 

همچنین بخوانید:

سامانه کارا

مطالب مشابه را ببینید!

پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس آروا؛ تولید کننده انواع ابزار آلات صنعتی و خانگی با بهترین کیفیت نوسان گیری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟