ویدیو مارکتینگ چیست و چرا شما به ویدیو نیاز دارید؟

اطلاعات درباره ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ امروزه بسیار اهمیت پیدا کرده است. دیگر نمی‌توان تنها با استفاده از متن و تصاویر گرافیکی به اندازه کافی توجه مخاطب را به دست آورد.

اگر محتوای ویدیویی داشته باشید، به دلیل داشتن تبلیغات موثر، سریع تر به موفقیت می رسید. اما چه یک مبتدی یا یک متخصص، اکثر مردم موافق هستند که شروع کردن می تواند سخت باشد. اینجاست که ما وارد می شویم، و می‌توانیم برای شما ویدیویی در سبک خودمان، برای شما تولید کنیم.

اکثر افراد یک ویدئو کوتاه چند دقیقه‌ای را به مطالعه یک مطلب که ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد ترجیح می‌دهند. این موضوع تنها یکی از مزایای ویدئو مارکتینگ به‌ خصوص برای مخاطب است. در ادامه به بررسی سایر مزایا نیز می‌پردازیم.

Ads 1

تاثیرگذاری ویدیو اهمیت آن

ویدیو مارکتینگ Video Marketing یا بازاریابی ویدئویی، یکی از روش های بازاریابی است که در سال های اخیر به دلیل تاثیر گذاری بالای آن، مورد توجه بازاریابان و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است.

اهمیت ویدئو در بازاریابی به طور گسترده توسط بازاریابان تایید شده است. Statista در ژوئن 2021 بیش از 8000 رهبر بازاریابی را مورد بررسی قرار داد و دریافت که ویدیوی از پیش تولید شده تاکتیک پیشرو در تعامل با مصرف کننده دیجیتال در سراسر جهان است. نه تنها 81 درصد از پاسخ دهندگان از ویدیوهای از پیش تولید شده در بازاریابی دیجیتالی خود استفاده می کنند، بلکه 13 درصد دیگر نیز گفته اند که قصد دارند از آنها استفاده کنند. تاکتیک بعدی که بیشترین استفاده را داشت، پخش زنده ویدیو بود که در حال حاضر 73 درصد از پاسخ دهندگان از آن استفاده می کردند و 19 درصد دیگر نیز برنامه ریزی برای انجام این کار داشتند.

Ads 2

یکی از دلایل اصلی که بازاریابی ویدیویی بسیار مهم است این است که ویدیو رسانه محبوبی در بین مخاطبان است. دو سوم از مصرف کنندگان می گویند که ترجیح می دهند ویدیویی را تماشا کنند تا در مورد یک محصول یا خدمات بیاموزند تا در مورد آن مطالعه کنند. در نیمه اول سال 2021، ویدئو بزرگترین منبع ترافیک اینترنت در سراسر جهان بود.

طبق گزارش سالانه آپارات (از تیر ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰)، به اندازهٔ ۲۰ هزار سال، ویدیو در این پلتفرم دیده شده است که این آمار هم علاقهٔ فراوان کاربران به تماشای ویدیو را نشان می‌دهد. به دلیل تقاضای زیاد برای محتوای ویدیویی، ارائه ویدیوهای جذاب و مرتبط با نیاز مخاطبِ هدف در کانال‌های مختلف راهی عالی برای جلب توجه در میدان نبرد است.

نباید تصور کنید که ویدیو مارکتینگ تنها مخصوص فضای آنلاین است. در هر رسانه‌ای که قابلیت نشر محتوای ویدیویی وجود داشته باشد، مثل پخش آن در سالن‌های سینما، نمایش ویدئوی تبلیغاتی در بیلبوردهای شهری و … ویدیو مارکتینگ صورت گرفته است.

Ads 3

از تصورات اشتباه دیگر در این زمینه، یکسان دانستن ویدیو مارکتینگ با تبلیغات ویدیویی است، در حالی که این طور نیست. همانطور که گفته شد، ویدیو مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که حول ویدیو، طراحی شده و به روش‌های مختلف اجرا می‌شود. در واقع تبلیغات ویدیویی بخشی از بازاریابی ویدیویی محسوب می‌شود

بیشتر از 50 درصد کاربران تمایل دارند ویدیو های کسب و کارها را تماشا کنند. این امر باعث افزایش فروش از طریق ویدیو مارکتینگ می شود.

استفاده از محتوای ویدیویی در صفحات فرود (لندینگ پیج) می تواند نرخ تبدیل را به 80 درصد افزایش دهد.

طبق نظر سنجی که بین کاربران انجام شده است؛ 90 درصد آن ها معتقد بودند که کلیپ ها در تصمیم گیری آن ها برای خرید تاثیر داشته است. این موضوع نشان دهنده قدرت بازاریابی ویدیویی است.

استفاده از کلیپ، نحوه خرید و فروش مشاغل و مصرف کنندگان را به شدت دگرگون حاصل می کند؛ همچنین باعث انقلابی بزرگ در نحوه ارتباط مشتریان و فروشندگان شده است.

Ads 4

انواع بازاریابی ویدیویی

معمولاً انواع بازاریابی ویدیویی، براساس موضوع و محتوای ویدیویی به کار رفته در آن تعیین می‌شود. انواع محتوایی که برای ساخت ویدیو به کار می‌رود، غالباً در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند:

ویدیوهای برند: این ویدیوها به قصد ساخت تصویری مناسب از برند و شرکت در ذهن مخاطب ساخته می‌شوند. آن‌ها چشم‌انداز، فرهنگ و ارزش‌های برند یا محصول و خدمات را به مخاطب نشان می‌دهند. شرکت‌ها از این سبک ویدیوها برای افزایش آگاهی از برند و برندسازی استفاده می‌کنند.
مناسبت‌ها و ترندهای روز مثل جشن نوروز، استفاده از ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی و… ایده‌های خوبی برای محتوای ویدیوهای برندینگ هستند. ویدیویی که در ادامه می‌بینیم، محتوایی است از شرکت گلرنگ که به مناسبت روز پدر منتشر کرده است.

ویدیوهای تبلیغاتی: ویدیوهای تبلیغاتی، از رایج‌ترین نوع محتوا در بازاریابی ویدیویی هستند و به وفور در رسانه‌های مختلف دیده می‌شوند. این ویدیوها، معرفی خدمات و محصولات مختلف کسب‌وکار را به عهده دارند.

ویدیوهای آموزشی: دوره‌های آموزشی، نکات کوتاه آموزشی در زمینه‌ی کاری شرکت، آموزش نحوه‌ی استفاده از محصول، کالا یا خدمات و نمایش دموی محصول، همگی در این دسته قرار می‌گیرند.

Ads 5

چه ویدیویی برای کسب‌ و کار شما مناسب است؟

اگر نمی‌دانید که کدام نوع ویدیو برای شما مناسب است، با ما در تماس باشید، بعد از بررسی محصول یا خدمات شما، باهم در این مورد صحبت خواهیم کرد و پیشنهاد خود را خواهیم داد.

چه ویدیویی برای من ساخته می‌شود؟

ویدیو در دو سبک پس زمینه کِرم رنگ، و سیاه رنگ ساخته می‌شود. شما میتوانید از ابتدا، گوینده خانم یا آقا را انتخاب کنید. برای توضیحات بیشتر حتما به ما پیام بدهید.

چگونه می‌توانم سفارش ویدیو بدهم؟

شما می‌توانید به ایمیل، وآیدی زیر در تلگرام پیام بدهید با عنوان سفارش ویدیو، ما سعی می‌کنیم در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهیم.
ایمیل: roozanehnet @ gmail . com
آیدی تلگرام: roozanehnet@

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس