معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

در گذشته تنها راه به دست آوردن پول، کار کردن بیرون از خانه در مدت زمان طولانی بود. اما امروزه به لطف تکنولوژی و همچنین رشد دانش بشر شغل هایی به وجود آمده اند که می توان آن ها را در خانه انجام داد و کسب درآمد کرد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با جنبه های مختلف شغل خانگی پردرآمد و انواع کسب و کارهایی که می توان در خانه انجام داد و از طریق آن ها درآمد کسب کرد آشنا شویم؛ اگر خانم خانه دار هستید یا اینکه آقا هستید و دلتان می خواهد در منزل خود کسب درآمد کنید، تا انتهای این راهنما همراه ما باشید تا این مشاغل (به عنوان شغل دوم یا حتی شغل اصلی) را معرفی کنیم.

لیست بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

مشاغل زیادی برای بانوان وجود دارد که می توانند بدون دغدغه در منزل انجام دهند و در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

کیک پزی

از شیرینی پزی و کیک پزی لذت می برید؟ در انجام این کار ماهر هستید؟ پس چرا بیکار مانده اید؟! کیک پزی یکی از صدها شغل خانگی پردرآمد محسوب می شود که می توان از آن به راحتی درآمد کسب کرد. اگر دستور پخت خاصی برای پختن کیک دارید، می توانید به درآمدهای چند میلیونی و بالا فکر کنید! برای این شغل فرصت های نامحدودی وجود دارد؛ البته اگر کارتان حرفه ای و خوب باشد. می توانید یک پیج اینستاگرام کاری برای کسب و کار خود راه بیاندازید و نمونه کارهای خود را در آن پست کنید. بعد از این که کمی صفحه شما دیده شد و توانستید دنبال کننده های بیشتری به دست بیاورید، می توانید سفارش پخت کیک برای مجالس مختلف مثل تولدها، جشن سیسمونی، عروسی ها، مراسم های بازنشستگی، جشن های پایان مجردی، جشن های خانه نویی و از این قبیل را انجام دهید!

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

تدریس آنلاین زبان

یکی دیگر از صدها شغل خانگی پردرآمد، تدریس زبان خارجی محسوب می‌شود. برای انجام این کار تنها لازم است که از سطح زبانی قابل قبول و خوبی برخوردار باشید. البته علاقه شما به آموزش زبان نیز شرط است، اما به طور کل تدریس زبان می‌ تواند یکی از شغل های پردرآمد خانگی محسوب شود. برای انجام این کار به یک لپ تاپ احتیاج دارید؛ البته اگر قصد دارید به صورت آنلاین کلاس های خود را برگزار کنید. اگر اول راه هستید و تجربه انجام این کار را ندارید می توانید با سطح مبتدی زبان شروع کنید و خودتان را بسنجید که چقدر در تدریس کارتان خوب است.

فرقی ندارد که چه زبانی را تدریس می کنید، همیشه کسانی هستند که به دنبال یادگیری زبان های مختلف باشند. برای این که کسب و کارتان رونق بگیرد، می توانید وب سایت اینترنتی و همچنین پیج های مختلف کاری در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید. علاوه بر این، می توانید در اینترنت سرچ کنید و پلتفرم های مختلف برگزاری کلاس های آنلاین را مورد بررسی قرار دهید. با کمک پلتفرم های مذکور می توانید به صورت ارگانیک تعداد زبان آموزان خود را افزایش دهید.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

نگهداری از حیوانات

یکی دیگر از چندین شغل خانگی پردرآمد، نگهداری از حیوانات است! شاید باورش برایتان سخت باشد، اما کسانی هستند که مشغول به انجام این کار هستند و از شغل خود نهایت رضایت هم دارند! اگر عاشق حیوانات هستید و با آن ها به شما خوش می گذرد، پیشنهاد می کنیم راجع به شغل نگهداری از حیوانات فکر کنید. اما فراموش نکنید که نگهداری از حیوانات مسئولیت بزرگی است که به شما سپرده می شود؛ چرا که اکثر افرادی که حیوانات خانگی دارند بیش از اندازه به آن ها وابسته بوده و نگهداری درست از آن ها برای چنین افرادی بسیار مهم است.

در کنار این موضوع، باید برای بازی کردن و تمیز کردن آن ها نیز صبر و حوصله به خرج دهید. افراد زیادی هستند که ساعات زیادی از روز را بیرون از خانه مشغول به کار هستند و به کسی نیاز دارند که از حیوانات خانگی آن ها نگهداری کند؛ بنابراین نگران کم بودن تقاضای انجام این کار نباشید.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

خیاطی و تعمیرات لباس

اگر به خیاطی و تعمیرات لباس علاقمند هستید و در این زمینه سررشته دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که علاقه خود را به شغل تبدیل کنید. تنها چیزی که برای انجام این کار نیاز است، یک چرخ خیاطی می باشد. با کمک چرخ خیاطی می توانید تمامی امور مربوط به تعمیرات لباس و خیاطی را به راحتی در منزل خود انجام دهید و از آن درآمد کسب کنید. منظور از کارهای تعمیراتی: خدماتی مثل رفو کردن، کوتاه کردن، تنگ کردن لباس و موارد مشابه می باشد.

همه ما به خدمات خیاط های حرفه ای نیاز داریم؛ بنابراین نگران تقاضا نباشید. خیاطی یکی از چندین شغل خانگی پردرآمد محسوب می شود که می تواند بسیار پر درآمد باشد. تنها کافی است که در شغل خود حرفه ای شوید و آن را کم کم گسترش دهید و در نهایت به درآمد دلخواه خود برسید. البته اگر حس می کنید که استعداد بیشتری دارید و می توانید خلاقیت بیشتری به کارهای خود اضافه کنید، پیشنهاد می کنیم دوخت انواع مختلف لباس را نیز امتحان کنید. با تبلیغ کار خود و پذیرفتن سفارش های متعدد مطمئن باشید که موفق می شوید و مشتری های بیشتری به دست می آورید.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان

مردان به جز شغل بیرون از منزل، می توانند یک شغل خوب در منزل هم داشته باشند و حتی این شغل به عنوان شغل اول و اصلی آنها به حساب آید، در ادامه بهترین شغل های خانگی برای مردان را معرفی کرده ایم.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

برنامه نویسی و طراحی سایت

یکی از چندین شغل خانگی پردرآمدی که می‌تواند برای آقایانی که در رشته مرتبط با کامپیوتر تحصیل کرده اند مناسب باشد، طراحی سایت یا برنامه نویسی است. بسیاری از افراد بر این باورند که برنامه نویسی یک شغل فوق العاده سخت بوده و تنها کسانی می توانند آن را یاد بگیرند و کار کنند که نخبه ریاضیات باشند! دوستان عزیز این یک باور اشتباه است، یادگیری برنامه نویسی می تواند بسیار شیرین و جالب باشد؛ در ضمن درآمد حاصل از این شغل نیز بسیار خوب است.

تنها چیزی که برای یادگیری برنامه نویسی نیاز است، یک لپ تاپ خوب می باشد. البته کمی آشنایی با زبان انگلیسی نیز می تواند سبب سرعت بخشیدن به روند یادگیری شما بشود. برنامه نویسی یک شغل خانگی پردرآمد است که اگر در آن به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید، قطعاً به درآمدهای بالا و خوبی خواهید رسید.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

تولید فیلتر هوای خودرو

اگر به دنبال یه شغل خانگی پردرآمد هستید که تقاضا برای آن هرگز تمام نشود، به شما پیشنهاد می کنیم که در رابطه با تولید فیلتر هوای خودرو اطلاعات کافی کسب کنید. فیلتر هوای خودرو جزو قطعات مصرفی اتومبیل ها محسوب می شود که هرگز نیاز بازار به آن تمامی ندارد. فیلتر ها به عنوان ابزاری به منظور جلوگیری از وارد شدن ذرات معلق هوا و حشرات و همچنین آلودگی ها به خودرو مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته مثبت و جالبی که در رابطه با فیلتر های هوا وجود دارد این است که آن ها را به راحتی می توان در منزل ساخت. البته ناگفته نماند که برای ساخت فیلتر هوای خودرو باید در ابتدا برای خرید دستگاه های کمکی هزینه کنید؛ دستگاه های مذکور سبب افزایش سرعت و بالا رفتن کیفیت کار شما می شوند.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

پرورش قارچ

شغل خانگی پردرآمد بعدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، پرورش قارچ است. پرورش قارچ جزو مشاغلی محسوب می شود که می توان آن را با کمی دقت به راحتی انجام داد. تنها لازم است که صبر داشته باشید و با حوصله به پرورش قارچ بپردازید. برای پرورش قارچ به یک انباری یا اتاق در منزل خود نیاز دارید تا بتوانید در آن با سرمایه اندک به پرورش قارچ بپردازید. لازم به ذکر است که هر اندازه فضای کاری شما برای پرورش قارچ بیشتر باشد، به همان میزان برداشت بیشتری خواهید داشت. اما در کل انجام این کار در فضای محدود و در حجم پایین نیز امکان پذیر است.

توجه داشته باشید که برای موفقیت در این شغل باید به موارد مختلفی مثل تهویه مناسب، نحوه آبیاری، میزان رطوبت هوا و همچنین درجه حرارت محیط پروش قارچ نیز توجه داشته باشید؛ در صورتی که به موارد مذکور دقت کنید، محصولاتی با کیفیت بالا برداشت خواهید کرد. ممکن است بپرسید که چگونه باید مشتری برای قارچ ها پیدا کنم؟ در پاسخ باید بگوئیم که بسیاری از سوپر مارکت ها خریدار قارچ های بسته بندی هستند. شما در ابتدای کار می توانید با سوپر مارکت ها همکاری کنید و کم کم شبکه فروش خود را گسترش دهید.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان (شغل دوم در منزل)

تولید کتاب صوتی

شغل خانگی پردرآمد بعدی تولید کتاب صوتی می‌باشد. البته این شغل یکی از مشاغلی محسوب می شود که هم خانم ها و هم آقایان می توانند آن را انجام دهند. اگر آقا هستید و صاحب صدای بم و دلنشینی می باشید، تولید کتاب صوتی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. امروزه با توجه به گسترش و پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از افراد به دلیل مشغله های کاری برای مطالعه کتاب زمان کافی ندارند و اکثراً از کتاب های صوتی استفاده می کنند. در نتیجه افراد زیادی هستند که خریدار نسخه های با کیفیت کتاب های صوتی می باشند. علاوه بر این، وب سایت هایی نیز وجود دارند که در صورت تأیید فایل های صوتی، آن ها را از شما خریداری می کنند.

آشنایی با مشاغل خانگی موفق

از بین تمامی شغل هایی که تحت عنوان «شغل خانگی پردرآمد» معرفی کردیم، برخی از مشاغل هستند که از نسبت به بقیه موفق تر عمل کرده اند و افراد با انجام آن ها توانسته اند به درآمدهای خوبی برسند. در ادامه با مشاغل خانگی پردرآمد و موفق آشنا خواهیم شد:

کسب و کار خانگی مبتنی بر خوراکی

امروزه غذاهای خانگی یا به طور کل محصولات ارگانیکی که توسط افراد در خانه تهیه می شوند توانسته اند جایگاه ویژه ای را در میان افراد جامعه به دست آورند. برخی از مشاغل خانگی موفق مبتنی بر خوراکی عبارتند از:

  • تهیه انواع غذای خانگی و ارائه آن به شرکت ها، سازمان ها یا افراد مختلف
  • پخت کیک و شیرینی
  • تهیه و فروش ترشی، مربای خانگی یا سبزی پاک کرده
  • تهیه فینگرفود، ژله و مواردی از این قبیل
  • فروش بسته بندی های شکیل میوه خشک، لواشک خانگی و…
  • فروش عرقیجات
  • تهیه انواع سوسیس و کالباس خانگی

کسب و کارهای اینترنتی

امروزه به لطف رشد چشمگیر تکنولوژی و استفاده  گسترده مردم از اینترنت، فضای مجازی یکی از بهترین بسترهایی محسوب می شود که می توان در آن مشاغل گوناگون را راه اندازی کرد. نکته مثبتی که در این رابطه وجود دارد این است که  در اکثر مشاغل اینترنتی احتیاجی به داشتن سرمایه زیادی نیست. برای انجام کارهای اینترنتی تنها به یک سیستم کامپیوتری و اینترنت پر سرعت و همچنین مهارت های لازم نیاز دارید. در ادامه با برخی از مشاغل اینترنتی که امروزه به مشاغلی پر درآمد تبدیل شده اند آشنا خواهیم شد:

  • ادمین شبکه های اجتماعی
  • تایپ متون مختلف
  • ترجمه متون از فارسی به زبان خارجی یا از زبان خارجی به فارسی
  • بازاریابی محتوا و تولید محتوا در سایت یا شبکه های اجتماعی
  • تدریس آنلاین
  • برنامه نویسی و طراحی سایت

شغل خانگی پردرآمد بر اساس مهارت ها

منظور از مهارت در واقع کاری است که شما می توانید در مقایسه با افراد دیگر آن را بهتر انجام دهید. تفاوت استعداد و مهارت در این است که استعدادها به طور کلی منفعل هستند اما مهارت ها فعال می باشند. به عبارت ساده تر، شما با استعداد خاصی متولد می شوید، اما رفته رفته مهارت های مختلفی را یاد می گیرید.

ممکن است از استعداد نقاشی یا طراحی برخوردار باشید اما هیچوقت این استعداد را شکوفا نکنید، در حالی که فرد دیگری در مقایسه با شما کمتر در این کار مستعد است اما با تلاش بیشتر مهارت کافی را در این زمینه به دست می آورد. پیش از شروع یک شغل خانگی پردرآمد باید استعداد و مهارت خود را بشناسید تا بتوانید آن کاری که واقعا در انجام آن خوب هستید را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن استعداد، مهارت و علاقه خود بهترین مشاغل را پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

در این راهنما با انواع شغل خانگی پردرآمد برای زنان و آقایان آشنا شدیم. توجه داشته باشید که انجام هر یک از مشاغل مذکور می تواند درآمدهای خوبی را در پی داشته باشد، به شرط این که با نوع کسب و کار سازگار باشید و تمام تلاش خود را برای بهتر شدن و توسعه آن به کار گیرید. ممکن است انتخاب شغل مناسب از بین چندین شغل خانگی پردرآمد کار دشواری به نظر برسد، تنها کافی است که استعداد و مهارت خود را بشناسید و آن را با میزان سرمایه ای که می خواهید در کار بگذارید، سازگار کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس