مایکروفر چی بخرم سامسونگ یا ال جی؟ راهنمای خرید بهترین مارک مایکروفر

مایکروفر سامسونگ بخریم یا الجی

شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده است که مایکروفر چی بخرم؟ هنگام انتخاب مایکروفر باید عوامل و فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داد. قبل از هر چیز خوب است نیاز و خواست خود از خرید را بررسی نماییم و نوع کاربرد عمده خود را مشخص کنیم مثلا اگر مایکروفر را برای استفاده شخص سالمند تهیه می ‌کنیم بهتر است سهولت استفاده از آن و درب ‌های آسان بازشو را مد نظر داشته باشیم. اگر مایکروفر را بناست تا در یک آشپزخانه کوچک بکار ببریم بهتر است این وسیله از نوعی سبک و جمع و جور اما با قدرت بالا باشد تا نیازهای شما را برطرف نماید. از طرفی استفاده مایکروفر برای خانواده مواردی مثل قفل کودک و تایمر خاموش خودکار یا فضای بزرگتر برای قرار دادن چند ظرف همزمان را می ‌طلبد.

الجی و سامسونگ دوتا از معروفترین برندهای لوازم الکترونیکی آشپزخانه در ایران هستند که بدلیل عمکرد خوب، رضایت و اطمینان درصد بالایی از مشتریان را جلب نموده ‌اند. اگر بدنبال مایکروفر با کیفیت و کارایی مناسب هستید برندهای سامسونگ و الجی می ‌توانند گزینه‌ های خوبی برای شما باشند. جهت پاسخ به این سوال که مایکروفر سامسونگ بخریم یا الجی، و برای کمک به تصمیم ‌گیری بهتر، مشخصاتی از مایکروفرها و سپس مقایسه‌‌ ای از ویژگی ‌های مایکروفرهای الجی و سامسونگ را آورده ‌ایم.

مایکروفرها مجموعه ای از مشخصات را دارند که پخت و پز را سریعتر و راحتتر می کنند. به همین جهت بهتر است قبل از خرید به بررسی این مشخصات  بپردازیم.

مایکروفر ال‌جی در مقابل سامسونگ – مروری بر نام تجاری

 LG  یک برند بسیار محبوب کره جنوبی با نام Lucky Goldstar است که در سال 1947 شروع به کار کرد و سپس نام تجاری آن به الجی تغییر پیدا کرد. این برند مایکروفرهایی با قابلیت ‌های عالی به بازار عرضه کرده است. این تولیدکننده لوازم الکتریکی، وقتی صحبت از اجاق ‌های مایکروفر به میان می ‌آید، گزینه ‌هایی با قیمت های متفاوت از گران ‌قیمت تا مقرون ‌به ‌صرفه‌ دارد که متناسب با نیازهای فردی هر فرد باشد. اجاق‌های مایکروفر مجهز به ویژگی ‌های پیشرفته با تکنولوژی بالا هستند که بهبود عملکرد در فضای آشپزخانه و تجربه آشپزی راحت‌تری را ارائه می ‌دهند. این محصولات ال‌جی نیز به دلیل عملکرد سریع و ویژگی‌ های پخت سریع خود مورد توجه قرار گرفته‌اند.  اجاق‌ های مایکروفر ال‌جی قابلیت گریل کردن، سرخ کردن و طبخ غذا را در کنار سایر فعالیت‌ ها دارند.
از طرف دیگر، سامسونگ نیز یک شرکت کره جنوبی است که نامی برای خود در صنعت الکترونیک ایجاد کرده است در سال 1938 شروع به کار کرد و در سال 1969 پا به بازار الکترونیک گذاشت. در واقع، این شرکت بزرگترین تولید کننده لوازم الکترونیکی در جهان است. در بخش اجاق ‌های مایکروفر، سامسونگ گزینه ‌های زیادی برای ارائه دارد . انواع مختلفی از مایکروفر مانند مایکروفر گریل، مایکروفر سولو و مایکروفر کانوکشن سامسونگ وجود دارد.  بهترین بخش در مورد این برند این است که آنها محصولاتی با قیمت های بالا و همچنین قیمت های اقتصادی و مناسب ارائه داده اند.

برای نتیجه گیری، هر دو برند عملکرد موثری را ارائه می دهند و انتخاب کاملاً به شما بستگی دارد.

مایکروفر ال جی و سامسونگ – کدام مدل ها را بخریم؟

چه به دنبال مایکروفرهای سولو باشید یا گریل و یا حتی مایکروفرکانوکشن حرفه ‌ای، هر دوی این برندها گزینه های زیادی برای انتخاب دارند.

مایکروفر چی بخرم سامسونگ یا ال جی؟ راهنمای خرید بهترین مارک مایکروفر

مایکروفرهای سولو

سامسونگ مایکروفرهای سولو که به عنوان مایکروفرهای استاندارد نیز شناخته می ‌شوند را برای کارهای ساده ای مثل یخ ‌زدایی گوشت، بخارپز کردن سبزیجات، گرم کردن مجدد غذا و پختن غذاهای سبک معرفی کرده است.

اگر شما نیز همین کاربردها را از مایکروفر نیاز دارید و پخت و پز سنگینی با مایکروفر مدنظرتان نیست، می ‌توانید از مدل ‌های استاندارد سامسوونگ خرید نمایید. این مدل ها بسیار مقرون به ‌صرفه بوده و انواع و طراحی ‌های مختلفی از آنها در دسترس و بازار موجود است.

اما برای تصمیم گری در مورد اینکه مایکروفرهای سامسونگ بخریم یا الجی نیاز به داشتن اطلاعات در مورد مایکروفرهای سولو یا استاندار الجی نیز داریم. از مزایا و عمکردهای این دسته از محصولات می‌ توان  یخ زدایی را نام برد که به واسطه اینورتر هوشمند، غذاهای شما به طور یکنواخت و سریع یخ‌زدایی شده تا برای طبخ آماده شوند. همچنین مانند سایر مایکروفرهای سولو  پخت سریع غذا  با توجه به قدرت حرارتی و قدرت پخش حرارت در محفظه داخلی دستگاه امکان ‌پذیر است.

یکی از مشخصات مایکروفر الجی تنظیمات تخمیر می ‌باشد. با این ویژگی شما می ‌توانید حرارت ملایم و یکنواخت در فضای داخلی مایکروفر ایجاد کرده و در منزل ماست خانگی درست کنید. همچنین مایکروفرهای سولو الجی به راحتی و سادگی تمیز می‌ گردند.

اگر به دنبال مایکروفر سولو هستید، می توانید با خیال راحت به سراغ برند سامسونگ بروید.

11212 e1674206216157

مایکروفرهای گریل

در دسته مایکروفرهای گریل ال جی گزینه ‌های خوبی ارائه می‌دهد که براحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. در این دسته می‌توانیم  سولاردم  SolarDOM الجی را بررسی کنیم. این دستگاه با قابلیت عملکرد چند پخت به شما این امکان را می‌دهد که غذا را گرم کنید، کباب کنید، بخارپز کنید، سرخ کنید، و از دستورالعمل‌های آسان و سریع آن استفاده کنید. همچنین با استفاده از گزینه گریل، لایه بیرونی غذا را سوخاری و  ترد کرده و داخل آن را آبدار نگه دارید، این قابلیت به طعم بهتر غذا کمک می ‌نماید.

صرفه جویی در انرژی و زمان از مزایای دیگر این مایکروفر است. با سولاردم می ‌توانید غذای خود را سریعتر و با انرژی کمتر طبخ کنید.

اما انتخاب بهترمایکروفرهای گریل سامسونگ را بررسی می ‌نماییم. این دسته از مایکروفرهای گریل  دارای ویژگی‌های مایکروفر استاندارد با اضافه شدن یک گریل داخلی می ‌باشند. با این امکان در مایکرفر گریل سامسونگ، شما می ‌توانید غذا را پخته و سوخاری و ترد کنید. این مایکروفرها برای پخت غذاهایی مثل پیتزا و کباب کردن  گوشت و ماهی نیز مناسب هستند. در این سری مایکروفر هر دو عملکرد گریل و مایکروفر را می ‌توان با هم یا بطور جداگانه استفاده نمود. گزینه گریل، بافت غذا را بهبود می ‌دهد، ضمن اینکه طیف وسیع تری از ظروف نسبت به مایکروفر استاندارد قابل استفاده هستند.

مایکروفر چی بخرم سامسونگ یا ال جی؟ راهنمای خرید بهترین مارک مایکروفر

مایکروفرهای کانوکشن

در نهایت، هنگامی که در مورد بخش مایکروویو کانوکشن صحبت می کنیم. هم سامسونگ و هم ال جی گزینه های شگفت انگیز زیادی برای خرید دارند و ما را برای اینکه مایکروفر سامسونگ بخریم یا الجی به چالش می‌ کشند.

در مایکروفر الجی، امکان یخ‌ زدایی، پخت و کباب کردن غذا در این دستگاه میسر است. مایکروفرهای کانوکشن الجی با سیستم گرمایش چندگانه طراحی شده ‌اند که روش‌های پخت را آسان و سریع نموده  و در عین حال طعم غذا را حفظ می‌کند. همینطور امکان تمیزکاری آسان و بی ‌دردسر برای این نوع از مایکروفرهای الجی نیز فراهم است.

اما مهمترین مشخصاتی که سامسونگ از مایکروفرهای کانونشن خود ارائه می‌ دهد، غذای سرخ‌ شده سالم‌ تر است. این دستگاه با فناوری جدید، سیستم گریل را با گردش هوای گرم تلفیق کرده تا غذای شما از داخل نرم و پخته و هم از بیرون تنها با لایه‌ای نازک از روغن تُرد و سوخاری شود. از دیگر مشخصات خوب این دسته، تمیز کردن آسان محفظه داخلی این دستگاه است. با توجه به جنس سرامیکی این محفظه و سطح صیقلی آن ، تمیزکاری بدون صرف انرژی زیاد امکان‌ پذیر است.

علیرغم اندازه جمع و جور این محصول، ابعاد داخلی آن افزایش یافته و به طوریکه امکان پخت غذا در مقیاس بزرگ فراهم است. زیرا سینی گردان مایکروفر سامسونگ، قابلیت روشن و خاموش شدن را دارد. به این معنی که برای ظروف کوچک سینی گردان، روشن و برای ظروف بزرگ، قابلیت گردش آن خاموش می ‌شود تا از فضای داخلی بیشتر استفاده شود. در مایکروفر سامسونگ نیز گزینه تخمیر برای درست کردن ماست خانگی وجود دارد. در بخش مایکروفرهای کانونشن به مایکروفرهای الجی بیشتر توجه کنید، احنمالا رضایت شما را تامین خواهند کرد.

مایکروفر چی بخرم سامسونگ یا ال جی؟ راهنمای خرید بهترین مارک مایکروفر

محفظه داخلی سرامیکی یا فولاد ضد زنگ

یکی دیگر از چیزهایی که در هنگام خرید سوال ‌برانگیز می‌شود اینست که مایکرفر سرامیکی بهتر است یا فولاد ضد زنگ؟ مدل های ال جی با محفظه داخلی فولاد ضد زنگ عرضه می شوند.  در حالی که سامسونگ با محفظه سرامیکی، محصولات خود را ارائه می ‌کند.

در حقیقت محفظه‌های فولادی ضد زنگ رسانای خوبی برای گرما و حرارت هستند که باعث پخت سریعتر و بهتر غذا می شود. از نظر ایمنی نیز خوب و مطمئن می‌ باشند و اجازه نمی دهد امواج مایکروفر به بیرون دستگاه راه پیدا کند.

از طرف دیگر، یک محفظه داخلی سرامیکی به راحتی تمیز می شود، اما در مقایسه با فولاد، رسانای حرارتی خوبی نیست. بنابراین حرارت دادن زمان می برد که قطعاً بر زمان پخت نیز تأثیر می گذارد.

محفظه سرامیکی مزایای خاص خود را دارد زیرا  تمیز کردن آن در مقایسه با فولاد ضد زنگ زمان کمتری را صرف می کند.  این به شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید.  مایکروفرهای کانوکشن جدیدتر سامسونگ با فضای داخلی سرامیکی عرضه می ‌شوند، اما دارای ویژگی ‌های پیشرفته ‌ای هستند که مشکل گرمایش طولانی ‌تر را نیز برطرف می‌ کنند.

اندازه های مایکروفر

مایکروفرها در اندازه ‌های مختلفی وجود دارند.  قبل از خرید، حتما ابعاد بیرونی مایکروفر و حجم آن را در نظر بگیرید. این امر به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که آیا فضای لازم برای آن دارید یا خیر، و اینکه آیا این در این مایکروفر می ‌توانید غذا با حجم مد نظر خود را در آن آماده نمایید یا خیر.

همین نکته و بررسی حجم درونی و بیرونی ماکروفر شاید پارامتری برای انتخاب و جواب این سوال که مایکروفر سامسونگ بخریم یا الجی باشد زیرا مایکروفرهای سامسونگ با طراحی سیستم خاموش و روشن سینی گردان و در عین حال طراحی بیرنی کم حجم، دستگاهی با قابلیت پخت حجم بالای غذا ارائه کرده که فضای کوچکی را در آشپزخانه شما اشغال می کند. این گزینه در مایکروفرهای ال جی دیده نمی ‌شود.

 طبخ خودکار / گرم کردن / یخ زدایی

برای پخت غذا، گرم کردن و حتی یخ ‌زدایی باید وزن غذا را وارد نمایید. به این ترتیب مایکروفر زمان و قدرت پخت را متناسب با غذا و نوع درخواست شما محاسبه و اعمال می‌نماید. این باعث می ‌شود تا غذا کمتر یا بیشتر پخته نشود. در بعضی از انواع مایکرفر امکان مشخص کردن نوع غذا هم وجود دارد که این باعث دقت بیشتری در پخت می ‌گردد. هر دوی این برندها در محصولات خود از انواع روش ها برای عملکرد بهتر در زمینه طبخ و گرم کردن و یخ ‌زدایی استفاده کرده اند.

قفل کودک

قفل‌های کودک برای حفظ ایمنی آشپزخانه بسیار کاربردی هستند. زیرا امکان دارد با زدن دکمه اشتباهی توسط کودکان، روند پخت متوقف شده و یا برنامه پخت تغییر نماید. این قفل ‌ها عملکرد مایکروفر را غیرفعال نموده و از ایجاد تغییرات احتمالی در زمان و برنامه‌ های پخت و پز توسط کودکان جلوگیری می کند.

در حین پخت و پز، با مایکروفر را نباید مرتباً در آن را باز نمود. زیرا باعث تغییر زمان پخت و کیفیت غذا می‌شود و یا امکان سوختن غذا وجود دارد.گرمای زیادی که در مایکروفر ایجاد می ‌شود نیز یک دلیل دیگر برای دور نگه داشتن کودک از مایکروفر است. البته قفل کردن و باز کردن قفل کودک تاثیری در روند پخت و زمان ‌بندی برنامه آن ندارد.  فرقی نمیکند سامسونگ یا الجی، جهت اطمینان از بودن قفل کودک در دستگاه مدنظر شما، این مورد را از فروشنده سوال نمایید.

بو زدایی

یکی دیگر از پارامترهای مایکروفر، عملکرد بو زدایی می ‌باشد، با انتخاب این گزینه هوای داخل دستگاه به بیرون هدایت می ‌شود. این قابلیت مانع تجمع و ماندگی بوی غذا در داخل مایکرفر می ‌گردد. همین امر به طعم بهتر و تازه ‌تر غذا کمک فوق ‌العاده‌ای می‌کند. در بعضی از مدل‌ های سامسونگ و الجی این گزینه قرار داده شده است.

برنامه‌های آماده

برنامه های از پیش تنظیم شده به شما این امکان را می دهند که تنها با لمس یک دکمه به راحتی غذاهای مختلف بپزید. در مدل‌های مختلف سامسونگ و الجی دستورالعمل‌ها و برنامه های آماده برای هرغذا وجود دارد. برای دانستن جواب مایکروفر سامسونگ بخریم یا الجی خوب است به بررسی این برنامه‌های آماده که کاربری دستگاه و آشپزی را تا حد زیادی ساده می‌کند بپردازیم. در ضمن دستورالعمل‌های خوبی برای استفاده بهتر از هریک از این برندها بصورت بوومی‌سازی شده نیز ارائه می‌شود.

 ویژگی Steam Cleaning  یا تمیزکاری با بخار

به لطف سیستم بخار، تمیز کردن مایکروفر آسانتر می‌شود. ظرف مخصوص تمیز کزدن با بخار را از آب پر نموده و در دستگاه مایکرو فر قرار دهید . سپس دکمه Steam Clean را فشار دهید. این مکانیسم باعث از بین بردن باکتری ها و بهداشتی بودن مایکروفر شما می‌شود. این گزینه در برخی از مدل ‌های مایکروفر سامسونگ تعبیه شده است.

 گرم نگه داشتن غذا

اکثر مایکروفرهای سامسونگ و الجی گزینه ‌ای برای گرم نگه داشتن غذا دارند. همین باعث می ‌شود تا غذا بیش از حد پخته نشود و بعد از پخت بدون تغییر در بافت و طعم آن برای زمان سرو، گرم باقی بماند. در این مورد از فروشنده کالا بپرسید یا کاتالوگ‌ های مربوطه به هر مدل را بررسی نمایید.

ویژگی سنسور

این ویژگی پیشرفته، زمان پخت و میزان بخار در محفظه داخلی را بررسی کرده و با انجام تنظیمات خودکار، احتمال پخت کم یا بیش از حد را کاهش می‌دهد. سامسونگ این قابلیت را برای مایکرفرهای جدید خود ارائه نموده است.

مایکروفر چی بخرم سامسونگ یا ال جی؟ راهنمای خرید بهترین مارک مایکروفر

مزایای مایکرفرهای سامسونگ

  • همه با استفاده از برنامه‌های آماده این دستگاه، می توانند آشپزی نمایند.
  • مایکروفر سامسونگ ویژگی های ایمنی اضافه‌ای برای محافظت از کودکان، در برابر آسیب در نظر گرفته است.
  • مایکروفر سامسونگ طراحی مناسبی دارد بطوریکه حجم بیرونی آن نسبتا کوچک است اما در عین حال فضای پخت و پز مناسبی را فراهم می کند.
  • عملکرد مایکروفر هوشمند سامسونگ چهار برابر سریعتر از اجاق ‌ها و گاز‌های سنتی است و باعث صرفه‌ جویی در زمان می ‌شود.
  • درب مایکروفر با توجه به سبک بودن آن و ویژگی باز و بسته شدن نرم، عملکرد راحتتری دارد.

معایب مایکروفرهای سامسونگ

  • ویتامین ‌ها و موارد معدنی موجود در غذا را تخریب می ‌نماید.
  • اگرچه مواد مغذی در مایکروویو حفظ می شود، اما بافت، رنگ و طعم غذا در مقایسه با پخت روی اجاق گاز متفاوت است.
  • مایکروفر سامسونگ می ‌تواند باعث کم آبی غذا شود زیرا محتوای آب کاهش یافته و آن را مستعد خشک شدن می کند.
مایکروفر چی بخرم سامسونگ یا ال جی؟ راهنمای خرید بهترین مارک مایکروفر

مزایای مایکروفرهای ال جی

  • حفظ و بهبود طعم غذا بدون نیاز به افزودن روغن و نمک
  • امکان درست کردن وعده ‌های غذایی سالم و عالی مثل مرغ و گوشت و ماهی و سزیجات و یا دسرهای جذاب
  • گریل کردن غذا طوری که لایه بیرونی سوخاری و بافت درونی نرم و پخته باشد.

معایب مایکروفرهای ال جی

  • اکثر مواد معدنی و ویتامین های موجود در غذا را تخریب می کند.
  • این غذا معمولاً طعم طبیعی خود را از دست می دهد و به طور کلی بیش از حد پخته می شود.
  • در صورت عدم استفاده از ظروف خاص، عواقب منفی رخ خواهد داد.

الجی و سامسونگ هر دو از معروفترین و مورد اعتمادترین برندهای لوازم الکترونیکی در ایران می ‌باشند که در حوزه لوازم خانگی از جمله مایکروفر، با ارائه مدل ها و فناوری‌ های جدید، پیشرو هستند.

مهم ترین موضوع در انتخاب مایکروفر بررسی هدف از خرید و سبک سنگین کردن شرایط و نیازهای خود جهت انتخاب از بین گزینه های زیاد و امکانات متفاوت می‌ باشد.

 مطلب مشابه: هود توکار بهتره یا روکار؟ معرفی نواع هود و ویژگی های هر کدام

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس