آیا راهی برای جبران تصادف 206 وجود دارد؟

آیا راهی برای جبران تصادف 206 وجود دارد؟

پژو 206 یکی از خودروهای محبوب بین افراد است و با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های سنگینی که برای این خودرو رخ می‌دهد بهتر است که در کنار بیمه ثالث از بیمه بدنه پژو 206 هم استفاده کرد. به طور کلی بیمه به دو دسته تقسیم میشود،.بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث،بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است. طبق قوانین رانندگان خودرو موظف به تهیه بیمه شخص ثالث هستند و اگر این بیمه نامه را تهیه نکنند خودرو آنها  متوقف می‌شود.بیمه بدنه برای تمام خودروها اختیاری است، اما افرادی که یکبار دچار حادثه رانندگی شده باشند، می‌دانند که این بیمه نامه جبران هزینه‌های مالی را دارد و دو نوع پوشش اصلی و اضافی را تحت پوشش خواهد داشت. همانطور که می‌دانید هزینه‌های تعمیرات یا تعویض قطعات خودروی پژو 206 بسیار بالا است و حتی این خودرو در سال 1401 جزو خودروهای لوکس قرار گرفته است. در نتیجه برای اینکه بدانید شرکت‌های بیمه در بیمه نامه بدنه 206 چه نوع پوشش‌هایی را ارائه می‌کنند تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه بدنه پژو 206 چیست؟

بیمه بدنه پژو  206 (https://bimeh.com/carbody/peugeot206) یک بیمه نامه اختیاری است که برای جبران حادثه‌های وارد شده به قطعات و بدنه خودرو طراحی شده است. از آنجایی که با بالا رفتن قیمت خودروی 206، هزینه تعمیرات این خودرو هم افزایش پیدا کرده، توصیه می‌کنیم که برای جبران هزینه‌های ناشی از حادثه رانندگی از بیمه بدنه بهره‌مند شوید. زیرا اگر شما به عنوان راننده مقصر در حادثه دچار خسارت مالی شوید، بیمه ثالث هزینه‌های شما را جبران نمی‌کند و باید خودتان برای جبران هزینه‌های اقدام کنید.

به نقل از وب سایت بیمه دات کام ، پژو 206 یکی از پرطرفدارترین اتومبیل‌های ایرانی است که به دلیلی ظاهر زیبا بازار خرید و فروش داغی دارد. حالت اسپرت، مصرف بنزین مناسب و شتاب بالای این ماشین از دلایل دیگری است که توانسته جای خود را در دل افراد مخصوصا جوانان باز کند. شتاب بالای این خودرو موجب می‌شود تا تمایل به رانندگی پر سرعت زیاد شود که بسیار خطر آفرین است. برای محافظت از خودرو و سرمایه در برابر خطراتی مثل تصادف، سرقت، بلایای طبیعی و…، خرید بیمه بدنه پژو 206 می‌تواند بهترین گزینه باشد.

قطعات بدنه ۲۰۶ به نسبت سایر خودروهای داخلی قیمت بالایی دارند که در صورت تصادف یا سرقت قطعات، ضرر مالی زیادی به صاحب ماشین وارد می‌کنند. هزینه بیمه بدنه ۲۰۶ در مقابل خسارت تصادفات این ماشین کمتر است اما کاربردهای زیادی دارد. با داشتن این بیمه در کنار بیمه شخص ثالث 206 دیگر هیچ نگرانی‌ای در تصادفات و حوادث مختلف نخواهید داشت. در ادامه به معرفی دقیق‌تر این بیمه، پوشش‌ها، حق بیمه و نحوه خرید بیمه بدنه پژو 206 می‌پردازیم.

آیا راهی برای جبران تصادف 206 وجود دارد؟

همانطور که می‌دانید خسارت‌های جانی و مالی هنگام تصادف رانندگی، توسط بیمه ثالث جبران می‌شود، اما مازاد هزینه‌های وارد شده به اشخاص ثالث را هم می‌توان از بیمه بدنه دریافت کرد. پس مهم است که بیمه بدنه پژو 206 را خریداری کنید تا در هر دو صورت مقصر بودن یا نبودن در حادثه رانندگی، هزینه‌های مالی شما تا سقف تعهدات بیمه نامه جران خسارت شود.

پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه پژو 206

به طور کلی بیمه بدنه پژو 206 دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که شرکت بیمه متعهد به جبران خسارت‌های تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود و به شرح زیر هستند.

آتش سوزی

شرکت بیمه، خودروی بیمه‌گزار را در برابر خسارت‌های وارد شده ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین این بیمه نامه موظف است خسارت وارد شده به وسایل همراه خودرو را هم پرداخت کند.

سرقت

در بیمه بدنه، سرقت کلی خودرو و خسارت ناشی از دزدی خودرو جزو خطر‌های اصلی است، اما سرقت از لوازم جزئی خودرو در حالت کلی جزو پوشش‌های اصلی بیمه نامه نیست و تحت پوشش پرداخت خسارت بیمه بدنه قرار نمی‌گیرد.

آیا راهی برای جبران تصادف 206 وجود دارد؟

خسارات ناشی از تصادف تحت پوشش بیمه بدنه است

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ۲۰۶ عبارتند از:

  • بلایای طبیعی سیل، زلزله و طوفان
  • پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی شیمیایی
  • شکستن شیشه خودرو بدون برخورد اشیا
  • سرقت لوازم غیر فابریک و فابریک
  • کشیدن میخ یا هر شی‌ نوک تیز دیگر
  • نوسانات و کاهش قیمت خودرو
  • حذف فرانشیز

استثنائات بیمه بدنه

برخی از بیمه‌گزار‌ها بر این باور هستند که با توجه به پرداخت حق بیمه‌ای که دارند، باید تمام خسارت‌ها و حوادثی که رخ می‌دهد را به عنوان پوشش خریداری کنند. اما بیمه مرکزی با توجه به یکسری محدودیت‌ها و میزان ریسک خطرات، استثنائاتی را در نظر می‌گیرد که تحت پوشش بیمه بدنه نیست و به شرح زیر هستند:

  • خسارت بر اثر عدم تعادل راننده در هنگام مستی و استفاده از مواد روانگردان
  • خسارت‌های ناشی از حمل بار بیش از حد مجاز
  • در حین وقوع حادثه، راننده خودرو فاقد گواهی نامه باشد یا مهلت استفاده از گواهی نامه تمام شده باشد.
  •  خسارت‌های عمدی از سوی بیمه‌گزار که به خودرو وارد می‌شود.
  • عدم پرداخت خسارت ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و بلوا
  • خسارت‌هایی که برای بکسل وسیله نقلیه دیگر استفاده می‌شود و جواز این کار را ندارند.
آیا راهی برای جبران تصادف 206 وجود دارد؟

خسارات عمدی تحت پوشش بیمه بدنه نیست

عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه

برای اینکه بتوانید به فرمول محاسبه بیمه بدنه دسترسی داشته باشید، نیاز است که عوامل متعددی مانند: سال ساخت خودرو، ارزش خودرو، پوشش‌های انتخابی و تخفیف‌های بیمه بدنه را بررسی کنید. قیمت بیمه بدنه برای تمام خودرو یکسان نیست و باید عوامل گفته شده بررسی شوند تا قیمت نهایی و سقف تعهدات مشخص شود.

یک تغییر کوچک در هر یک از این موارد گفته شده، می‌تواند قیمت بیمه نامه را تحت تاثیر قرار دهد. پس اینکه در برخی از شرکت‌های بیمه، تفاوت قیمت بیمه نامه بدنه را مشاهده می‌کنیم با توجه به شرایط پوشش‌های و ارزش خودرو است.

 دریافت خسارت بیمه بدنه به چه مدارکی نیاز دارد؟

 اگر بیمه بدنه را خریداری کرده باشید می‌دانید که هنگام بروز حادثه رانندگی، نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده وجود ندارد، اما نیاز است که برای دریافت خسارت چه به صورت شخص ثالث زیان دیده در حادثه چه راننده مقصر، مدارکی را به شرکت بیمه تحویل دهید. بدین صورت که ابتدا به یکی از مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه خود، مراجعه کرده و با پر کردن فرم مربوطه خسارت، مراحل روند جبران خسارت را طی کنید. تنها دقت کنید برای اعلام خسارت تنها 5 روز کاری فرصت دارید. با تشکیل پروند نیاز است که یکسری مدارک به بیمه‌گر تحویل داد که به این مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه بدنه
  • اصل فاکتورهای اقلام خریداری ‌شده
  • کپی سند مالکیت خودرو
  • اصل و تصویر کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو
  • اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه بدون گزارش مقامات انتظامی‌ عبارتند از:

  • اصل و تصویر کارت وسلیه نقلیه
  • اعلام کردن خسارت در اسرع وقت
  • بازدید کردن از محل حادثه حسب مورد توسط کارشناس بیمه‌گر
  • اصل و تصویر بیمه ‌نامه بدنه و شخص ثالث وسیله نقلیه
  • اصل و کپی گواهی ‌نامه راننده وسیله نقلیه در هنگام حادثه

چرا بیمه بدنه را خریداری کنیم؟

به طور کلی بیمه مرکزی برای اینکه بتواند هزینه‌های وارد شده به اشخاص را تحت پوشش دهد، انواع بیمه را طراحی کرده تا نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده را کاهش دهد. از این رو توصیه می‌کنیم که برای جبران تمام خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از خسارت به بدنه خودرو، پوشش‌های اضافی را هم در بیمه بدنه انتخاب کنید تا تحت پوشش خطرات بیشتری باشید. همچنین بهتر است که سقف تعهدات را انتخاب کرد تا تمام هزینه‌های شما جبران خسارت شوند. توصیه همه شرکت‌های بیمه در کنار خرید بیمه ثالث، تهیه بیمه نامه بدنه است، پس بهتر است که این دو بیمه نامه را به طور همزمان خریداری کرد. با تهیه بیمه بدنه پژو 206، تحت پوشش بیمه نامه بوده و در صورت ایجاد هزینه‌های مالی، خسارت های وارد شده تا سقف تعهدات جبران خسارت خواهد شد.

خرید بیمه بدنه 206 از بیمه دات کام

همان طور که گفتیم ، پوشش‌های بیمه بدنه 206 دو نوع اصلی و اضافی دارد که باید با دقت زیادی انجام شود. این پوشش‌ها با توجه به عقد قرارداد بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار مشخص می‌شود که نیاز به مشاوره  دارد. اما اگر نیاز دارید که با استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه بهترین بیمه بدنه را برای خودروی خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌دهیم که این بیمه نامه را از کارگزاری آنلاین بیمه دات کام خریداری کنید. بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه خرید انواع بیمه نامه را فراهم کرده تا به راحتی بتوان خدمات شرکت‌های بیمه‌ای را مقایسه کرد. کافی است که بخش منوی محصولات بیمه دات کام مراجعه کنید و ایده آل‌ترین بیمه ‌نامه خود را تهیه کنید. همچنین با مراجعه به کارگزاری آنلاین بیمه دات کام بدون محدودیت مکانی و زمانی بهترین بیمه نامه را خریداری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس