با این چند قدم برای تشریفات و مراسم عروسی بهتر آماده شوید

برگزاری مراسم عروسی، جشن و عقد هر کدام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد. خانم و آقا باید هرچه زودتر لباس خود را آماده کنند. امکان برنامه ریزی حتی اگر ساعتی هم وجود داشته باشد خیلی عالی تر می شود. فراموش نکنید هر کسی که قرار است به مراسم شما بیاید باید بهترین شرایط را تجربه کند. یک خاطره بد از مراسم شما قطعا اتفاق خوبی نیست. به همین منوال در ادامه روش ها و راهکارهایی را پیشنهاد خواهیم داد یا نخواهیم داد.

این پیشنهادات می توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند تا مشکلات پیش و رو را حل کنید. در واقع ما قبلا پلن های برگزاری مراسمات را بررسی کرده، از تجربه و تخصص کسانی که در این زمینه مدام فعالیت می کنند و مسئول برگزاری مراسمات هستند استفاده کرده تا بتوانیم هر چیزی که ممکن است برای شمای کم تجربه پیش بیاید را پیش بینی کنیم. پیش بینی کردن در رویداد های مهم زندگی که شاید کلا یک بار رخ دهند اصلی ترین موضوع است. این که بتوانید جلوی مشکلات را بگیرید اولین قدم است، البته مشکلات آنقدر هم که فکر می کنید ترسناک و جدی نیست. در بدترین حالت قرار است مسئله ای را فراموش کنید که می توان جلوی این کار را با ایجاد یک روند و زمان بندی تا حدی گرفت.

با این چند قدم برای تشریفات و مراسم عروسی بهتر آماده شوید

باید و نباید برگزاری عروسی

باید و نباید های برگزاری عروسی زیاد است، از لباس عروس، تالار عروسی گرفته تا غذای عروس. همه و همه باید توسط شما یا هر شخص دیگری مدیریت شوند. اگر خودتان نمی توانید خیلی روی این موضوعات تمرکز کنید از یک مسئول برگزاری و تدارکات عروسی بخواهید تا نظارت لازم را روی آن انجام دهد.

همیشه در مراسمات عروسی، تاخیر در حضور در مراسم، ترافیک، مشکل در پذیرایی، کمبود فضا برای مهمانان و همین طور نواقص برنامه ریزی های انجام شده از جمله اصلی ترین مشکلات است که باید حل شود. در غیر این صورت مراسم از دستتان خارج می شود. همین موضوع سبب ایجاد یک خاطره بسیار تلخ خواهد شد. اما خوب، ما اینجا هستیم تا بر اساس نکاتی که می گوییم، جلوی این گونه مشکلات را بگیریم. اصلا جای نگرانی نیست.

انجام دهید: یک مسئول برگزاری و تدارکات انتخاب کنید

انتخاب کسی که قبلا بار ها یک مراسم عروسی برگزار کرده و چم و خم و تمامی پیچیدگی ها و مشکلات احتمالی این مراسم را می داند می تواند اولین رکن باشد. با بررسی این مسئله و این رکن شما می توانید هر چه زود تر به نتیجه برسید و با راهنمایی هایی که او انجام می دهد جلوی مشکلات بزرگ تر را بگیرید.

البته دقت کنید که او واقعا با تجربه باشد، همین طور در حوزه هایی که نیاز دارید هم تخصص لازم را داشته باشد. حتی اگر در مورد غذا و پذیرایی از او سوال می پرسید، باید بدانید که برمبنای حدس و گمان نمی توان کاری را انجام داد. پس این مسئله مهم تر از چیزی است که فکرش را می کنید. در تالارها مراسمات البته توسط مسئولینی که برای این وظیفه گمارده شده اند کاملا مدیریت می شود و همه چیز نیز به درستی پیش می رود. آن ها بارها در هفته این کار را تکرار می کنند.

انجام ندهید: مکانی را انتخاب کنید که بسیار دور از پذیرایی شما باشد.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید انتخاب محل عروسی است. به هیچ عنوان به خاطر چند میلیون کم تر به سراغ لوکشین های دور از دسترس نروید. این کار در نهایت هزینه بیشتری برای شما و مهمانان خواهد داشت. همین طور از نظر امنیتی نیز مراسماتی که در نزدیک شهر و یا فضاهای قابل اطمینان تر برگزار می شوند بسیار بهتر هستند. دقت کنید که گاهی شما نیاز به حمل و نقل برخی اقلام خواهید داشت و قطعا نمی توانید مدام یک مسیر طولانی را بروید و برگردید. حتما یک سری موارد را از قبل آماده کرده و مطمئن باشید لوکشین محل برگزاری مراسم به شکلی است که همه می توانند به راحتی آن را پیدا کنند.

نگه داشتن فضای مراسم نزدیک یا در محل پذیرایی، ساده ترین راه برای کاهش هزینه ها (در مورد اجاره مکان، حمل و نقل، و حتی عکاسی و فیلمبرداری)، ساده کردن برنامه ریزی و کاهش تدارکات است.

با این چند قدم برای تشریفات و مراسم عروسی بهتر آماده شوید

انجام دهید: لحظات آخر وقت را بهینه کنید

از آماده شدن تا مراجعه به محل برگزاری، کارهای قبل از عروسی زیادی وجود دارد که می تواند شما را از برنامه عقب بیاندازد و باعث شود مراسم شما دیر شروع شود. در بسیاری از موارد، شما فقط برای مدت زمان محدودی فضای مراسم را در اختیار دارید و نمی خواهید مهمانان خود را منتظر خود نگه دارید.

به طور معمول، آرایش مو و آرایش هر کدام حدود چند ساعت وقت شما را می گیرد. فراموش نکنید که یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که خانم ها و آقایان در روز عروسی با آن مواجه می شوند دیر رسیدن به مراسم اصلی است. این موضوع معمولا درگیر مسئله حضور خانم ها در آرایشگاه خواهد بود. اگر مسیر محلی که عروسی شما در آن برگزار می شود ترافیک است، پس باید همه چیز را از قبل واقعا و به معنای کلمه مدیریت کنید.

در غیر این صورت درگیر مشکلات بیشتری می شوید. قطعا شما هم دوست ندارید که ساعت 10 شب به مراسم برسید. اگر بتوانید حتی یک ساعت زودتر از پیش بینی خود حرکت کنید همه چیز بهتر می شود.

انجام ندهید: کل پول خود را صرف تزئین نکنید

هزینه زیاد برای گل آرایی ماشین، تاج گل و… در نهایت چیزی جز یک لحظه ثبت عکس برای شما نخواهد داشت. به جای این کار پیشنهاد من این است که یک طرح ساده و جذاب در عین حال با رنگ های شاد روی خودروی خود پیاده سازی کنید. حتما طرح ها را از قبل ببینید و در این مورد تصمیم گیری کنید. روز برگزاری مراسم و یا حتی یک روز قبل از آن هم خیلی برای انجام این کارها خوب نیست. حتی در مواردی هزینه زیاد برای لباس عروس هم در نهایت ولخرجی خواهد بود.

چون خانم ها روی این موضوعات حساس هستند، حتما از آن ها در این مورد نظرخواهی های نهایی را با دقت انجام دهید. همین طور از گل آرا بخواهید که طرح ها و همین طور کاتالوگ ها را نیز در اختیار شما قرار دهد.

با این چند قدم برای تشریفات و مراسم عروسی بهتر آماده شوید

انجام دهید: غذای عروسی را جدی (تر) بگیرید

غذای عروسی البته مهم تر از چیزی است که فکرش را می کنید. لازم است که تمامی برنامه ریزی ها را برای آن انجام دهید. حتما قبل از مراسم همه چیز را مورد بررسی قرار دهید و در مورد سابقه تهیه غذای تالار و یا محل برگزاری مراسم تحقیقات لازم را به عمل آورید. در غیر این صورت این ریسک وجود دارد که نتیجه خوبی حاصل نشود. در صورتی که می خواهید از این موضوع جلوگیری کنید، تمام کارهای لازم مانند چک کردن اقلام پذیرایی و… را حتی چند روز قبل انجام دهید. این پذیرایی شامل قبل از شام، پیش غذا، شام، دسر و بعد از شام نیز خواهد شد. تعداد صندلی ها، میزها و … که نیاز به گفتن ندارد.

شما باید به فکر راحتی مهمانان خود باشید. اگر آن ها از همه چیز راضی باشند مراسم شما نیز به همین شکل تا انتها عالی برگزار خواهد شد. مقوله برگزاری مراسمات عروسی این روزها چیزی نیست که مانند گذشته با انجام چند کار ساده صورت پذیرد. حتی می توانید برای غذا و پذیرایی پلن B هم داشته باشید.

با این چند قدم برای تشریفات و مراسم عروسی بهتر آماده شوید

پله آخر

در نهایت یکی از مهم ترین نکات برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات، توجه به چک لیستی است که باید تهیه کنید. در این چک لیست هر چیزی که فکر می کنید ممکن است فراموش کنید را یادداشت کنید. اگر فکر می کنید نمی توانید از پس کارهایی که باید انجام شود برآیید، حتما از افرادی که در این زمینه تجربه لازم را دارند کمک بگیرید.

  1. در حال حاضر و پورتال آفوربیا، به عنوان یک مرجع معتبر به شما امکان دسترسی به سطح وسیعی از این اطلاعات را می دهد. شما می توانید به راحتی به جهت استفاده از خدمات مرتبط با برگزاری مراسمات، عروسی و عقد از سرویس های این سایت استفاده کنید.
  2. بعلاوه این که شما می توانید از این محتواها به صورت بروز استفاده کنید:
  • آماده سازی عروس، میکاپ ها، طرح های جدید و ترند سال و آرایش
  • ایده پردازی برای فضاسازی، لباس و…
  • ایده غذا و فینگرفود و کیک و اسنک و خوراکی های دیگه عروسی
  • طراحی دکوراسیون داخلی، دیزان، انتخاب محیط مناسب برگزاری مراسمات، فیلمبرداری و تصویربرداری
  • طراحی استایل های شیک، جذاب و مدرن تا طیف های کلاسیک و خاص
  • و…
  1. تمامی کسانی که در زمینه خدمات برگزاری مراسمات عروسی، فرمالیته، هماهنگ سازی و فراهم سازی فضاها و لوازم مورد نیاز فعالیت می کنند. این امکان را خواهند داشت تا از پلن های تبلیغاتی رایگان و ویژه و ثبت آگهی وب سایت آفوربیا استفاده کنند. به این ترتیب در آستانه مشاهده میلیون نفری کاربران قرار می گیرند. همین طور این عزیزان می توانند داده های بیشتر، طرح ها، کاتالوگ ها و نمونه کار و تصاویر را نیز در اختیار کاربران قرار دهند.

مطالب مشابه را ببینید!

پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس آروا؛ تولید کننده انواع ابزار آلات صنعتی و خانگی با بهترین کیفیت نوسان گیری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟