بحران کارتن بسته بندی در اروپا، از شایعه تا واقعیت!

بحران کارتن بسته بندی در اروپا، از شایعه تا واقعیت!

بحران کارتن بسته بندی در اروپا، از شایعه تا واقعیت! به نقل از خبرگذاری NBC: کمبود بسته بندی های کارتنی و مقوایی باعث شده تا فروشندگان در نحوه ارسال سفارشات با مشکلاتی روبرو شوند. شنیدن چنین …

به نقل از خبرگذاری NBC: کمبود بسته بندی های کارتنی و مقوایی باعث شده تا فروشندگان در نحوه ارسال سفارشات با مشکلاتی روبرو شوند.

شنیدن چنین خبری از خبرگزاری های اروپا اندکی غیرواقعی به نظر می آید. چطور ممکن است کشورهای اروپایی در ارسال مرسولات و سفارشات آنلاین با مشکل بسته بندی روبرو شوند؟ اما با توجه به اخباری که از سوی خبرگزاری های متعدد در حال دست به دست شدن است؛ واقعی بودن چنین خبری را تصویب مینماید.

در حالیه فروشندگان ترس از این دارند که کالاهایشان توسط یک بسته بندی مناسب به دست مشتریان نرسد، خرده فروشان و تولیدکنندگان بسیار نگران اند که چگونه این محصولات را با وجود چنین بحران وارد بازار کنند؟

در پی کمبود مواد اولیه برای تولید بسته بندی های پلاستکی، کاغذ و مقوا، قیمت بسته بندی های فعلی سر به فلک کشیده است و به صورت کاملا بی سابقه افزایش داشته که این موضوع باعث نگرانی انواع کسب و کارهای بزرگ و کوچک شده است.

اندرو هوگنستون، شریک مدیریت جهانی کالاهای مصرفی و خرده فروشی در NBC  عنوان کرد: ” فکر میکنم در این فصل، تعطیلات برای مردم بسیار شوکه کننده باشد.” این گفته به نوعی یک پیش بینی است که با وجود تورم چشمگیر در بسته بندی های انواع محصولات، بسیاری از افراد جامعه از قیمت محصولات نسبت به چند ماه گذشته تعجب خواهند کرد.

البته در آسیا کشورهایی هستند که هم مواد اولیه و هم از صفر تا صد تولید انواع بسته بندی ها در کشورشان تهیه میشود که شما میتوانید از نمونه کارهایشان دیدن فرمایید.

شروع بحران بسته بندی از تگزاس!

بحران کارتن بسته بندی در اروپا، از شایعه تا واقعیت!

درباره بسته بندی های تولید شده پلاستیک و رزین نیز همین امر صدق میکند، با توجه به بورانی که در ماه فوریه کشور تگزاس را در بر گرفته است و تمامی مواد اولیه بسته بندی های پلاستیکی را دچار یخ زدگی کرد، تولید آنها را با مشکل روبرو کرده است. به همین علت تقاضای تولید بسته بندی های کارتنی و مقوایی زیاد شده که آن هم با کمبود مواد اولیه و گرانی های متعدد روبرو است.

همانطور که گفته شد، با یخ زدگی تگزاس و مشکلات مواد اولیه برای تولید پلاستیک، تقاضا برای پاکت های مقوایی، جعبه های کارتنی و مقوایی بیشتر شده است، کارخانه های کاغذ سازی  که در ماه های ابتدایی پاندمیک کرونا همگی کم کار شده  بودند، در حال حاضر با تلاش های شبانه روزی و ساعات کاری طولانی در حال رسیدن به نتیجه دلخواه هستند. همانطور که میدانید، با توجه به شرایطی که کووید 19 برای تمامی جوامع ایجاد کرده است، افراد دیگر به فروشگاه ها به صورت حضوری مراجعه نمی کنند و بیشتر خریدهای خود را آنلاین انجام میدهند که این موضوع باعث رونق انواع کسب و کارهای اینترنتی و همچنین باعث افزایش کار شرکت و کارخانه های کاغذسازی و بسته بندی شده است.

با افزایش قیمت کارتن و جعبه بسته بندی هوگنستون گفت: “مطمئنا کسب و کارهایی همانند آمازون که در طی شرایط کرونایی کشورها با سود قابل توجهی روبرو شده  و عده کثیری از مشتریان در سراسر جهان به خرید آنلاین از این مجموعه روی آورده اند این کمپانی برای به دست آوردن سهم خود از تولید بسته بندی در خط مقدم است، در حالیکه مشاغل کوچکتر در انتهای این خط هستند چرا که شاید توانایی های لازم را برای هزینه های جعبه و کارتن بسته بندی نداشته باشند و ممکن است یه بن بست برسند.”

دلیل کمبود کاغذ و مقوا در اواخر 2021 چیست؟

همانطور که اشاره شد با حادثه ای که برای تگزاس پیش آمد علت روی آوردن به بسته بندی های کارتنی و مقوایی قابل درک است. اما آیا کشورهای اروپایی نمی توانستند مواد اولیه تولید پلاستیک را از جای دیگری تامین کنند؟

برای جواب دقیق به این سوال عللی وجود دارد که در ادامه آنها را شفاف توضیح خواهیم داد.

با توجه به شیوع کرونا و همه گیر شدن آن، افراد تمایل خود را به خرید حضوری در جامعه از دست داده اند و برای حفظ سلامت بیشتر به خریدهای آنلاین روی آورده اند که این موضوع باعث رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین شاپ ها گردید.

خب برای ارسال مرسولات و سفارشات، مشتریانی که از این کسب و کارهای اینترنتی خرید کرده اند میبایست برای محصولاتشان یک بسته بندی مناسب در نظر گرفت. فلز، شیشه و سایر بسته بندی ها به دلیل وزن سنگین، امکان راحتی حمل و نقل را ندارند و همچنین از طرف مشتریان نیز با استقبال خوبی روبرو نمی شوند. کارتن های پستی از مناسب ترین بسته بندی هایی هستند که توانسته اند نیاز مصرف کنندگان را برآورده کنند.

آینده درخشان بسته بندی کارتنی و مقوایی در 2022!

با توجه به مشکلات که در راستای تولید بسته بندی های پلاستیکی در کشورهای اروپایی رخ داده است، و همچنین شرایط فعلی همه گیری کرونا سفارش و خرید آنلاین توسط افراد ممکن است تولیدات پلاستیک و مشتقات آن به طور جدی محدود گردد و به جای آن با تولید پک های کارتنی و مقوایی بیشتری روبرو شویم. به همین جهت آینده جعبه و کارتن بسته بندی درخشان تر از قبل خواهد شد.

آیا فقط به خاطر وزن سبک؟

بحران کارتن بسته بندی در اروپا، از شایعه تا واقعیت!

باید گفت وزن سبک جعبه و کارتن بسته بندی یکی از مزیت های خوب آن است و امکان حمل و نقل را آسانتر و سریعتر میکند. از ویژگی های دیگر جعبه و کارتن میتوان به قابلیت بازیافت پذیری بالا و سازگاری با محیط، قابلیت چاپ خوب و داشتن ایزو بین المللی مرتبط اشاره کرد.

سازگاری با محیط

پک های تولید شده از جنس کارتن و مقوا را با نام بسته بندی های سبز میشناسند چرا که آنان دوست دار محیط زیست اند و به گونه ای که بعد از مصرف سریعا وارد چرخه بازیافت میشوند و بعد از بازیافت دوباره آنها ر ا به صنعت کارتن سازی و جعبه سازی باز می گردانند تا پک های جدیدی تولید شود.

قابلیت چاپ بالا

ظاهر بسته بندی خود یکی از عوامل مهم در بازاریابی و فروش محصولات میباشد. جعبه و کارتن با توجه به آنکه ماده اصلی تشکیل دهندشان بر اساس کاغذ است، قابلیت چاپ بالایی دارند. وضوح تصاویر و رنگ، امکان یووی و ورنی شدن جعبه و کارتن، سلفون، طلاکوبی و برجسته سازی و دیگر عوامل از خدمات پس از چاپ میباشند.

ایزو           TC122

تعیین یک ایزو بین المللی برای این صنعت نشان دهنده اهمیت آن در سطح جهانی است، به قدری این صنعت مهم شده است که برای حقوق مصرف کنندگان دستورالعمل هایی تعریف شده که با اعمال آنها تاثیرات چشمگیری در فروش و جذب مشتری دارد.

با توجه به مشکلاتی که کشورهای اروپایی را درگیر کرده و به گونه ای آنها را با کمبود و بحران بسته بندی مواجه کرده است، بسته بندی های خود را از کشورهای آسیایی همانند: چین و ترکیه تامین میکنند.

از این رو رقابت در حوزه بسته بندی با چنین کشورهایی بسیار دشوار خواهد شد . ایران نیز با توجه به شرایط موجود میتواند سود خوبی از فروش بسته بندی های کارتنی و مقوایی دریافت کند  به شرط آنکه با کیفیت و طراحی های جدید آماده ارائه بسته بندی محصولات باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس