کتاب دین و زندگی انتشارات سفیر خرد، جامع خیلی سبز یا میکرو طلایی گاج

خیلی وقت است که دین و زندگی دیگر آن درس حفظی سابق نیست و مفاهیم سنگین و ارتباط بین آیه ها و اشعار و … آن را تبدیل به یک درس کاملا مفهومی کرده که حل تست های آن نیازمند تسلط کامل روی درس و بررسی یک کتاب تست مناسب است. در این میان کتاب های دوازدهم و پایه انتشارات سفیر خرد، جامع خیلی سبز و میکروطلایی گاج از مهم ترین کتاب های بازار هستند که در میان دانش آموزان کنکوری مورد استقبال قرار گرفته اند. در این نوشته به بررسی مهم ترین ویژگی های آنها می پردازیم. متن کامل نقد و بررسی این کتاب ها را می توانید در سایت چی بخونم بخوانید، نمونه فایل پی دی اف (PDF) کتاب ها را دانلود کنید و خرید اینترنتی خود را ثبت کنید.

دین و زندگی جامع دوازدهم و پایه سفیر خرد

کتاب دینی سفیر خرد در دو جلد دوازدهم و پایه (دهم و یازدهم) به چاپ رسیده است. قالب درس نامه ی کتاب دین و زندگی سفیر خرد ساده نیست، یعنی متن کتاب به صورت نمودار درختی توضیح داده شده است و رنگ آبی بخش های مهم، آنها را از متن کتاب متمایز میکند. حجم درسنامه خیلی منطقی و معقول است و البته مقداری بیش از حد نیاز نیز است، ولی می توان از این نکته گذشت چراکه درس نامه طوری طراحی شده که میتواند هم تمارین کتاب و هم کنکور را پوشش بدهد. مؤلف فقط به پاسخ اندیشه و تحقیق ها بسنده کرده است. پیرامون امتحان نهایی باید گفت مخاطب درس نامه ی این کتاب دانش آموزان صفر تا صد هستند، یعنی همه ی دانش آموزان با هر سطح آموزشی میتوانند از این کتاب استفاده کنند. درسنامه ی کتاب دین و زندگی دوازدهم سفیر خرد، بیشتر معطوف به بازه ی آموزش نکته دار و تستی هست و عمق دادن به مطلب کمتر صورت گرفته است.

کتاب دین و زندگی انتشارات سفیر خرد، جامع خیلی سبز یا میکرو طلایی گاج

بخش خیلی خوب و قابل تمجید کتاب دین و زندگی دوازدهم سفیر خرد، بخش تست های آن است. تعداد تست های هر درس بسیار مناسب است. شاید تعداد زیاد تست ها ناراحت کننده باشد، اما تعداد زیاد تست ها به معنای انجام همه ی تست ها بعد از درس نیست، بلکه برخی از آن ها را به صورت تمرین باید حل کرد و برخی از آنها با برنامه ریزی (ضریب 2 یا ضریب 3 یا …) در بازه های مختلف (دی، عید، بعد از عید) انجام داد. تست ها شامل دو بخش: تألیفی (خط به خط) و کنکور سراسری (تست هایی که از آن درس در کنکور ادوار مختلف آمده) می باشند.

 

در تمجید کتاب دین و زندگی دوازدهم سفیر باید گفت که 11 تست این کتاب عیناً در کنکور سراسری 98 آمده بود، تست های ادوار گذشته ی سراسری همانطور که بیان شد در کتاب کامل پوشش داده شده اند. در طراحی تست ها سعی شده از مطالب کتاب باشند و خارج از چارچوب کتاب نباشند. تست های تألیفی چون خط به خط طرح شده اند باعث تسلط دانش آموز با هر سطحی به کتاب درسی میشود. پیشنهاد می شود در تست زنی این کتاب ابتدا به تست های آموزشی مسلط شوید و پس  از آن تست های کنکوری را حل کنید. کتاب دین و زندگی دوازدهم و پایه سفیر خرد به ترتیب دارای 1265 و 2571 تا تست است. (براساس چاپ 98)

دین و زندگی جامع تست خیلی سبز

درس‌نامه های دین و زندگی جامع تست خیلی سبز کاملاً ساده و مفهوم هستند. حجم درس‌نامه کمی زیاد است، اما کاملاً به توضیح کامل مفهوم پرداخته شده است. تمام نکات مربوط به درس و نکات ترکیبی بین دروس نیز در درسنامه های دین و زندگی خیلی سبز بیان شده است. تمارین درسی جهتی به نگارش کتاب نداده اند ولی با تسلط بر آنچه به‌عنوان درس‌نامه آمده است، می‌توان به تمارین کتاب درسی هم پاسخ داد. می توان اضافه کرد که با تسلط کامل به درس‌نامه، می‌توان به سؤالات کنکورسراسری و آزمون های آزمایشی با قدرت پاسخ داد. در نگارش درس‌نامه، به همه‌ی سطوح دانش‌آموزان توجه شده است و تمام دانش آموزان اعم از ضعیف، متوسط و قوی می‌توانند از این درسنامه بهره‌مند شوند. ضمن اینکه عمیق شدن در نکات مورد توجه بوده، از آموزش نکته وار دروس نیز غفلت نشده است. دانش آموزان با سطح ضعیف اگر مرور کافی روی درسنامه های این کتاب داشته باشند می توانند رشد خوبی در این درس بکنند.

از مهم ترین ویژگی های درسنامه کتاب دین و زندگی تست خیلی سبز، انطباق کامل بر کنکور است. تست های این کتاب خیلی مناسب تدوین و انتخاب شده است و خیلی خوب برای فهم دانش‌آموز چیده شده است. درس‌نامه‌ی مناسب و ساده، توضیحات مفهومی و نکات ترکیبی، از مهم ترین ویژگی های درسنامه های کتاب است.

کتاب دین و زندگی انتشارات سفیر خرد، جامع خیلی سبز یا میکرو طلایی گاج

به علت تعداد زیاد تست ها، تقریباً همه‌ی تیپ‌های سؤالات پوشش داده شده اند و در بین آنها، ایده‌های نویی از لحاظ بیان سؤال دیده می‌شود. رعایت سطح کنکور و آزمون های آزمایشی در بین تست ها از ویژگی های دیگر تست های دین و زندگی جامع خیلی سبز است. در هیچ جای این کتاب، تست ها از مسیر کنکور خارج نمی‌شود و فقط و فقط در سطح کنکور بیان شده است. مخاطب تست های کتاب، همه‌ی دانش آموزان با هر سطحی هستند. نکته‌ی قابل‌عرض فقط این است که ما باید ابتدا مسلط بر درس‌نامه باشیم و سپس به حل سؤالات بپردازیم، در غیر این صورت نتیجه‌ی مطلوب حاصل نمی‌شود. همان طور که ذکر شد، در جلد اول از کتاب خبری از پاسخنامه‌ی تشریحی نیست و در جلد دوم پاسخنامه‌ی تشریحی تست ها آمده اند. تست های تألیفی مفهومی و نکته دار از نکات مثبت این کتاب است. پاسخنامه، به شرح کامل سؤالات پرداخته است و نکته‌ی مثبت و منحصر بفردی که در جلد دوم از کتاب دیده می‌شود آدرس جایی از کتاب است که سؤال از آن طرح شده است. این کتاب در مجموع دارای 2336 تا تست است. (براساس چاپ 98)

بانک تست دین و زندگی میکروطلایی گاج

در کتاب بانک تست دین و زندگی میکرو طلایی، تعداد تست های هر درس (با میانگین 86 تست برای هر درس) خیلی مناسب انتخاب شده است و تقریباً می توان گفت با تسلط بر تمامی تست ها و یاد گرفتن نکات مستتر در سؤال، به تمام درس مسلط می شوید. ترتیب تست ها بر مبنای دروس انتخاب شده است؛ مثلاً تست درس یک دهم و تست درس دوازدهم و … تا تست درس 10 دوازدهم. تست های کتاب تست دین و زندگی کامل میکرو طلایی گاج دارای طبقه بندی است که در مقدمه ی مؤلفین به آن اشاره شده است. کتاب دارای تست های ساده، متوسط و سخت و دام دار و … است. تست های این کتاب در سه بخش تهیه شده است:

  • بخش سؤال های تألیفی
  • بخش سؤال های ترکیبی که از این نظر، این کتاب منحصربه فرد است
  • تست های کنکور

سؤالات تستی کتاب بانک تست دین و زندگی کامل کنکور میکرو از ایده های نو از متن و آیات و روایات و احادیث استفاده کرده است. تست ها کاملاً مفهومی است و خیلی مناسب است برای کسانی که می خواهند درصد قابل توجهی در کنکور به دست آورند. مخاطب تست ها به علت تنوع در تیپ و تعداد زیاد تست و طبقه بندی، برای همه ی سطوح دانش آموزی مناسب است: ضعیف، متوسط و قوی. پاسخ های تشریحی بسیار خوب و بسیار ساده و روان نگاشته شده است. در پاسخنامه ی تشریحی، در صورت نیاز، نکات آورده شده است، مثل صفحه 116. در صورت لزوم، پاسخنامه ی تشریحی به گونه ای نوشته شده است که سایر گزینه ها هم بررسی شود، مثل صفحه 109. تست های کتاب بانک تست دین و زندگی کامل کنکور میکرو طلایی گاج بسیار به کنکور سراسری نزدیک است و از طلب مفهوم از دانش آموز، تقریباً بی نظیر است. این کتاب در مجموع دارای 2935 تا تست است. (براساس چاپ 98)

رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

زندگی در فرانسه چگونه است؟ مزایا+معایب عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف