کاربرد انواع تیغ اورفرز و سی ان سی چوب

دستگاه‌ سی ان سی و اورفرز از جمله دستگاه‌های بسیار کاربردی برای صنایع مختلف تولیدی و نجاری می‌باشند که هر کدام از آن‌ها در مدل‌های متفاوتی تولید و ساخته می‌شوند. همچنین برای هر کدام از این نوع دستگاه‌ها تیغ‌های مخصوص با مدل و سایزهای متفاوتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید طرح و مدل خاصی را بر روی انواع صفحات چوب، ام دی اف و… ایجاد کنید. تیغ اورفرز یک نوع تیغ بلبرینگی است که در اشکال مختلف برای کاربردهای متفاوت ساخته شده است و تنها بر روی دستگاه فرز میزی و یا دستی نصب می‌شوند. با استفاده از دستگاه اورفرز می‌توانید اشکال و طرح‌های مختلفی را برای لبه‌ی میز تحریر، پایه‌های میز ناهارخوری, نرده‌های چوبی و… ایجاد کنید. همچنین در مقابل این نوع تیغ‌های بلبرینگی نوع دیگری از تیغ وجود دارد که بدون بلبرینگ بوده و قابل نصب بر روی انواع دستگاه سی ان سی و اورفرز نیز می‌باشد. اگر بخواهیم در رابطه با تک تک انواع تیغ اورفرز صحبت کنیم باید یک کتاب 100 صفحه‌ای بنویسیم. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تیغ‌های فرز و سی ان سی آشنا سازیم.

کاربرد انواع تیغ اورفرز و سی ان سی چوب

انواع تیغ اورفرز و سی ان سی

همان‌طور که می‌دانید تیغ‌ها به دو دسته‌ی بلبرینگی و بدون بلبرینگ تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای کاربردی مخصوص بوده و طرح و شکل متفاوتی را بر روی انواع چوب و ام دی اف ایجاد می‌کنند. بلبرینگ قرار داده شده بر روی این نوع تیغ های اورفرز نقش کنترل کننده میزان برش و نفوذ را ایفا می‌کند. از انواع تیغ اورفرز و سی انسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تیغ V شکل
  2. تیغ اتصال 90 درجه
  3. تیغ اورفرز دو راهه
  4. تیغ شیار انگشتی

ویژگی و کاربرد تیغ V شکل

تیغ V شکل یا همان تیغ حکاکی یک نوع تیغ بدون بلبرینگ می‌باشد که بر روی انواع دستگاه سی ان سی و اورفرز قابل نصب بوده و در زاویه‌های متنوعی طراحی و تولید شده است. با استفاده از تیغ V شکل می‌توانید شیاری به شکل V بر روی انواع صفحات چوب، ام دی اف و… برای تولید درب‌های کابینت، پایه میز و …. ایجاد نمایید. معمولا این نوع تیغ حکاکی دارای دو عدد تیغه از جنس تنگستن کارباید می‌باشد. کاربردی‌ترین نوع تیغ V شکل، زاویه‌ی 90 درجه آن می‌باشد.

کاربرد انواع تیغ اورفرز و سی ان سی چوب

کاربرد تیغ اتصال 90 درجه

امروزه یکی از رایج‌ترین نوع اتصال برای ساخت بسیاری از باکس‌های چوبی و مکعبی شکل، اتصال 90 درجه می‌باشد که برای ایجاد چنین اتصال باید شیاری مخصوص در قسمت نری قطعه کار ایجاد نمایید. تیغ اتصال 90 درجه یک نوع تیغ بدون بلبرینگ برای ایجاد شیار اتصال بر روی نری دو قطعه کار می‌باشد. برای برش چوب و یا ام دی اف با استفاده از این نوع تیغ 90 درجه حتما باید توجه داشته باشید که قطعات را عکس یکدیگر برش بزنید. درواقع برای ایجاد شیار اتصال در دو قطعه باید حتما یک قطعه را به صورت افقی و دیگری را به صورت عمودی شیارزنی نمایید. این نوع تیغ اتصال 90 درجه نیز مانند دیگر تیغ‌های سی ان سی و اورفرز دارای دو عدد تیغه از جنس تنگستن کارباید می‌باشد.

کاربرد انواع تیغ اورفرز و سی ان سی چوب

کاربرد تیغ اورفرز دو راهه

تیغ اورفرز دو راهه یک نوع تیغ مخصوص برای اتصال فاق پله‌ای می‌باشد که در لبه‌ی چوب ایجاد می‌شود. این نوع تیغ اورفرز از نوع تیغ بلبرینگی می‌باشد که تنها قابلیت نصب بر روی دستگاه اورفرز میزی و یا دستی را دارد. فاق پله ای یک نوع شیار به شکل L می‌باشد که با چوب دیگری با دندانه و زاویه سازگار چفت شده و اتصال پله ای را ایجاد می‌کند. معمولا از این نوع اتصال در  کابینت‌سازی برای ساخت کشو یا اتصال دوطرف کابینت به سمت فوقانی و نصب قسمت پشتی کابینت استفاده می‌شود.

تیغ شیار انگشتی

تیغ شیار انگشتی یکی دیگر از انواع تیغ اورفرز و سی ان سی می‌باشد که برای ایجاد شیاری منحنی شکل بر روی انواع قطعات چوب و ام دی اف به کار برده می‌شود. از این نوع تیغ انگشتی جهت ایجاد شیارهای تزیینی در پنل و بشقاب‌های چوبی و یا حتی شیارهای تزیینی عمودی در ستون‌ و پلکان استفاده می‌شود. تیغ انگشتی که با نام تیغ ناخنی نیز شناخته می‌شود دارای تیغه‌های از جنس تنگستن کارباید بوده که دچار شکستگی و لب پریدگی نخواهند شد. رپورتاژ آگهی /

قیمت تیغ اورفرز و سی ان سی

انواع متنوعی از تیغ اورفرز و سی ان سی طراحی و تولید شده‌اند که در فروشگاه اینترنتی چوبینر موجود می باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت این نوع تیغ‌های فرز و سی ان سی می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

مطالب مشابه را ببینید!

عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف چگونه درس بخوانیم و حفظ کنیم؟ نکات و تکنیک های کلیدی برای حفظ و یادگیری درس