رتبه برترهای کنکور از عوامل موفقیت خود می گویند؟

عوامل واقعی رتبه آفرین کنکور کدامند؟

کدام عوامل بیشترین نقش مثبت را در کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی کشوری و مناطق سه گانه دو رشته پرطرفدار علوم تجربی و ریاضی فیزیک ایفا کرده اند؟

کلاس های آنلاین و آزمون های آزمایشی با هزاران شرکت کننده و یا عوامل نا محسوس دیگر !

کلاس های آنلاین

37 نفر از رتبه های برتر کشوری و مناطق سه گانه دو رشته تجربی و ریاضی امسال، حداکثر در دو درس کلاس های آموزش آنلاین کنکور حضور داشته اند که در این میان سهم سایت کلاسینو با 14 دانش آموز بیش از سایرین است.

 

عوامل واقعی رتبه آفرین کنکور کدامند؟

کلاس های کنکور خاص:

34 رتبه برتر کنکور از جزوات یا تدریس های دبیران خاص و گرانقیمت کنکور استفاده کرده اند که در این میان بهمن بازرگانی معلم شیمی با 14 دانش آموز و رضا رمضانی مدرس عربی با 13 دانش آموز در صدر دروس اختصاصی و عمومی قرار دارند.

عوامل واقعی رتبه آفرین کنکور کدامند؟

آزمون های آزمایشی
91 رتبه برتر ، اجبار مدرسه و یا پیشنهاد رایگان برگزار کنندگان آزمون های آزمایشی را علت شرکت خود در این آزمونها دانسته اند. 97 نفر از رتبه های برتر کشوری و مناطق سه گانه نیز گفته اند ،آزمون های آزمایشی بنابه دلایل زیر نمی تواند باعث قبولی در رشته و دانشگاه های برتر تهران شود:

1- اغلب سؤالات این آزمونها از نمونه های سراسری سالهای قبل کپی برداری شده است.
2- طراحان آزمون های سراسری به سؤالات این آزمون ها دسترسی دارند.
3- نرسیدن به بودجه بندی مباحث یک آزمون باعث ایجاد ترس ، دلهره و القای حس ناامیدی می شود.

4- اغلب سؤالات این آزمونها کیفیت علمی لازم را ندارند زیرا اغلب درگیر نکات اضافه خارج از کتاب هستند که هرگز مورد توجه طراحان آزمون سراسری نیست.

5- پاسخهای کلیدی آزمونها چند روز قبل از برگزاری در کانالهای مختلف پخش می شود پس معیار درستی برای ارزیابی سطح علمی یک دانش آموز با رقبایش نیست.
6- مرور چندین باره مباحث مهم در برنامه بودجه بندی این آزمونها وجود ندارد و به همین دلیل تا شب کنکور ، بسیاری از این مباحث حیاتی و تست خیز فراموش می شود.

7- بعضی از سؤالات آزمون ها بدون هیچ توجیه علمی ای از سطح تستهای سراسری سخت تر است که هم اعتماد بنفس دانش آموزان را کاهش می دهد و هم باعث می شود بچه ها تصور کنند آنچه که تاکنون مطالعه کرده اند بیفایده بوده است.

عوامل واقعی رتبه آفرین کنکور کدامند؟

مشاور تحصیلی

138 نفر از رتبه های تکرقمی و دو رقمی کنکور کشوری یا مناطق سه گانه رشته های تجربی و ریاضی حداقل به مدت یکسال تحت هدایت تحصیلی مشاور کنکور خود بوده اند که در این میان سینا تهرانی مشاور تحصیلی با 74 رتبه تکرقمی و دو رقمی در صدر رتبه آفرین ها قراردارد.

98 نفر از رتبه های تکرقمی و دو رقمی کنکور می گویند همواره اسامی عوامل اصلی ای که باعث موفقیت شان شده اند ؛ نظیر معلمین ، مشاورین کنکور ، جزوه ها و منابع تستی خاص را به دلیل رقابت شدید و نیز دلایل شخصی و خانوادگی از دوستان نزدیک خود و نیز رسانه ها پنهان کرده اند.

در انتها می بایست به این نکته قابل تأمل اشاره کرد که 81 رتبه برتر کنکور نیز برای جبران بخشی از هزینه هایی که خانواده هایشان برای موفقیت آنها صرف کرده اند، در تبلیغ مؤسسه ها ، برگزارکنندگان آزمون های آزمایشی ، سایتها و صفحات مجازی معلمین و مشاورین کنکوری که هیچ نقشی در موفقیت شان نداشته اند؛ شرکت کرده اند.

مطالب مشابه را ببینید!

عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف چگونه درس بخوانیم و حفظ کنیم؟ نکات و تکنیک های کلیدی برای حفظ و یادگیری درس