تاثیر طراحی ui در کسب و کار ها چیست ؟

تاثیر طراحی ui در کسب و کار

تاثیر طراحی ui در کسب و کار ها چیست ؟

مهم ترین گام در آنلاین برندینگ برای کسب و کارها طراحی سایت جذاب و حرفه ای می باشد . یک وب سایت خوب ویترین کسب و کار شما در فضای مجازی است، ویترینی که مردم از طریق آن نسبت به کلاس کاری و سطح شرکت قضاوت می کنند. امروزه اکثر افراد ابتدا به صورت مجازی با یک برند آشنا می شوند و در ذهن آنها تصوری از قبل از برند شرکت در دنیای واقعی ندارند. به همین علت در رابطه با وب سایت آن کسب و کار جستجو می کنند و در مرحله اول از سایت آن کسب و کار بازدید می کنند.

فارغ از نحوه فعالیت شما در دنیای واقعی، سرمایه گذاری کردن برای حضور پر رنگ کسب و کار شما در دنیای مجازی یک امر مهم و قابل توجه است. اولین گام این حضور پررنگ را با طراحی کردن یک سایت شرکتی حرفه ای، محکم بردارید. به وسیله یک وبسایت خوب می توانید محصولات و خدماتتان را به بهترین شکل ممکن به کاربران خود ارائه کرده و همواره با آنان در ارتباط باشید.

Ui چیست؟

Ui و رابط کاربری

ui مخفف User Interface و به معنای رابط کاربری است ui هر چیزی که در صفحه نمایش یا به ظاهر (یعنی همان ظاهر سایت شما) گفته میشود، که شامل متن ها، ماژولها، تصاویر، دیاگرام ها، جدول ها، ویدیوها و همچنین مکان و رنگ آن ها می باشد. به طور کلی ظاهر یک سایت را ui می نامند.

اگر شما در زمینه طراحی سایت فعالیت داشته باشید، احتمالا با اصطلاحاتی مانند تجربه رابط کاربری و طراحی رابط کاربری آشنا هستید. رابط کاربری یکی از قسمت ‌های مهم طراحی سایت است که تاثیر فوق العاده ای در جلب توجه کاربر دارد. بسیاری از افراد امروزه در پی یادگیری طراحی UI  و ورود به این حوزه هستند، ولی اطلاعات کافی در رابطه با چگونگی انجام آن را ندارند. در این مقاله مراحل  طراحی ui  نکات آن را ذکر خواهیم کرد. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به طراحی رابط کاربری علاقه مند هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

به عبارتی دیگر :طراحی ui اصطلاحی است که طرح گرافیکی و ظاهر یک اپلیکیشن یا سایت را توصیف می کند که به کاربران اجازه می دهد تا از طریق اطلاعاتی که ذخیره شده در یک دستگاه با آنها ارتباط برقرار کنند و از آن استفاده کنند، عناصر  uiعبارتند از:

  • طرح بندی صفحه
  • کیبورد
  • متن
  • کادر ورود متن
  • ویدیو، انیمیشن، gif و…

رابط کاربری در ui

یکپارچه سازی طراحی، هماهنگی، عوامل طراحی نرم افزار یا طراحی سایت از جمله وظایف اصلی ui است. فردی که کار ui را انجام میدهد تصمیم میگیرد که چه ویژگی هایی را در کدام قسمت از صفحه و چه نوع طرحی را در طرح قرار دهد تا زیبایی خود را به کاربر نشان دهد و سلیقه کاربر را بشناسد.

در طراحی ui به نحوه نمایش خطاها، رنگ ها و چیدمان پرداخته می شود و در حقیقت ظاهری که از هر سایت توسط کاربر دیده می شود رابط کاربری یا ui تلقی می شود که مهم ترین قسمت در یک پروژه است. برای اینکه بتوانید در وب فرآیند ui را پوشش را پوشش دهید باید از نرم افزارهای فتوشاپ، Jquery،، Css، Js،، HTML و زبان های برنامه نویسی استفاده کنید.

رابط کاربری چیست؟

به نقطه تعامل و ارتباط کاربران توسط کامپیوتر و دستگاه های دیگر را رابط کاربری ui می گویند. این رابط کاربری می تواند شامل مواردی از قبیل صفحه کلید، صفحه نمایش، ظاهر یک دسکتاپ و ماوس باشد. همچنین روشی است که کاربران از طریق آن با یک برنامه دیگر ارتباط برقرار می کنند.

یک نکته مهم: در ابتدای مراحل طراحی سایت بیش از حد روی ظاهر سایت تمرکز نکنید، زیرا شما را از اصل موضوع دور می کند و به جای موفقیت سایت و تمرکز روی آن برای ظاهر سایت وقت می گذارید به یاد داشته باشید که همیشه ظاهر سایت یک مورد نسبی است.

دلیل اهمیت ui

تاثیر طراحی ui در کسب و کار ها چیست ؟

طراحی رابط کاربری یک قسمت مهم از ایجاد یک تجربه کاربری مثبت با یک خدمات یا محصول در طراحی سایت است. اکثر کاربران مشخص می کنند که آیا یک محصول یا خدمات را خیلی سریع بر اساس قابلیت دسترسی و ظاهر طراحی، طراحی می کنند.

ایجاد واسطه هایی که کاربر بسیار قابل استفاده و کارآمد می داند مسئولیت اصلی یک طرح است. به همین علت طراحان تلاش می کنند تا نیازهای کاربران را کاملا درک کنند و زمینه ای را که در آن با محصول رابطه دارند، تحقیق کنند. باید کاربران بتوانند در زمان تعامل با محصول، وظایف و اهداف خود را تا حد امکان بدون نیاز انجام دهند و همچنین از این تجربه لذت ببرند

به بیانی ساده خوب بودن یک ui بسیار مهم است. زیرا می تواند بازدیدکنندگان بالقوه در سایت را به خریداران سایت تبدیل کند چرا که رابط بین شما و وب سایت شما است. تمرکز اصلی ui بر روی زیبایی شناسی بوده و قصد پیشرفت در زیبا شدن را دارد و مدام در تلاش است تا کاربران از ui راضی باشند.

با طراحی سایت خوب در کسب و کار خود حرفه ای تر شوید

حضور در شبکه های اجتماعی عموما با هدف بازاریابی و معرفی محصولات شرکت و بهبود ارتباط با کاربران است. از این رو نمیتوان به عنوان نماینده اصلی شرکت در یک محیط مجازی روی آن حساب کرد. با طراحی یک وبسایت مناسب میتوانید تمامی فعالیت های مربوط به بازاریابی و دریافت بازخورد از کاربران و… را در یک محیط حرفه ای و جامع انجام دهید.

شما با طراحی سایت خوب می توانید امکانات خود را توسعه و گسترش دهید و به آسانی تمام جزئیاتی که مدنظرتان است را در رابطه با شرکت به صورت دقیق و بهینه مطرح کنید.

طراحی جلوه های بصری مطابق با فضای کسب و کار شما، علاوه بر ترغیب کاربران به ارتباط بیشتر با سایت، وجهه ای چشم نواز و مرتب از کسب و کار شما را به تصویر میکشد که در ذهن کاربران می تواند ماندگار شود. یکی از فاکتورهای اصلی در طراحی سایت رنگ بندی مناسب است. باید هارمونی دقیقی بین رنگ سازمانی، لوگو و رنگ وب سایت شما برقرار باشد. یک نکته مهم دیگر اینکه شاید حتی شرکت هایی که سابقه طراحی وب سایت هستند هم به آن توجه نکنند، استفاده کردن از فونت های مناسب برای سایت های شرکتی است. صفحه طراحی ui با رعایت اصول روانشناسی در رنگ ها، یک طرح ماندگار از وب سایت و کسب و کار شما را در ذهن مخاطب ثبت میکند و گزینه انتخاب فونت استاندارد و مناسب را نیز به صاحبان کسب و کار پیشنهاد میکند تا با استفاده از آن زیبایی و اصالت سایت شما را دو چندان کند.

همچنین می توانید جدید ترین طراحی های ui را در وب سایت https://www.uidesigndaily.com/ مشاهده کنید

مطالب مشابه را ببینید!

زندگی در فرانسه چگونه است؟ مزایا+معایب عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف