مشخصات و مقایسه انواع آب تصفیه کن خانگی

بسیاری از افراد در رابطه با انواع آب تصفیه کن های خانگی و تفاوت های آن آشنایی ندارند. دستگاه های تصفیه آب از نظر روش تصفیه، تعداد فیلتر و کارکرد با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در این مقاله تفاوت این دستگاه ها و انواع فیلتر های تصفیه آب را به شما توضیح خواهیم داد و نکات مهم در خرید آب تصفیه کن را نیز به شما خواهیم گفت تا در هنگام خرید با دقت و اطلاعات بیشتری دستگاه مناسب خود را انتخاب نمایید.

تفاوت سیستم اسمز معکوس و اولترا فیلتراسیون

آب تصفیه کن های خانگی به دو روش رایج اسمز معکوس و اولترا فیلتراسیون آب را تصفیه می کنند. دستگاه های تصفیه آب UF یا اولترا فیلتراسیون یک دستگاه ارزان قیمت می باشد که برای تصفیه آب نیازی به جریان برق ندارد و از چندین فیلتر مخصوص برای تصفیه آب استفاده می کند. این دستگاه مواد شیمیایی، ذرات معلق، رسوبات و ویروس های آب ا از بین می برد و آبی تمیز و بهداشتی در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. تفاوت سیستم اسمز معکوس و اولترا فیلتراسیون در این است که دستگاه تصفیه RO برای تصفیه آب نیاز به برق دارد.

مشخصات و مقایسه انواع آب تصفیه کن خانگی

هم چنین منافذ فیلتر ممبران اسمز معکوس بسیار ریز تر از فیلتر های اولترا فیلتراسیون است و بنابراین در از بین بردن برخی از باکتری ها و املاح آب بهتر عمل می کند. تصفیه آب UF از نیروی فشار آب برای تصفیه استفاده می کند اما دستگاه اسمز معکوس نیازمند یک پمپ برای عبور دادن آب با فشار زیاد از فیلتر های خود است.

دستگاه اسمز معکوس به دلیل این که فیلتر ممبران آن منافذ بسیار ریزی دارد تمامی املاح و مواد مضر آب را تا ریز ترین اندازه از بین می برد اما دستگاه UF در از بین بردن املاح آب به خوبی عمل نمی کند و نمی توان از آن به عنوان آب شیرین کن استفاده کرد. دستگاه اسمز معکوس به دلیل فیلتر ها و تجهیزات برقی که دارد گران تر از دستگاه های اولترا فیلتراسیون است و برای مناطقی مناسب است که آب دارای سختی و آلودگی زیاد می باشد. در کل این دو دستگاه هر کدام مزایای و ویژگی های خاصی را دارند و شما با توجه به سختی و آلودگی آب منطقه ی خود باید یکی از این دو روش را برای تصفیه آب استفاده کنید.

انواع فیلترهای تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب از فیلتر های مختلفی استفاده می کنند از جمله فیلتر های فیلترهای رسوبی ، فیلترهای کارتریج، فیلترهای کیسه ا‌ی ، فیلترهای کربن ، فیلترهای سرریز، فیلترهای اسمز معکوس، فیلترهای اولترا، میکرو و نانو فیلتراسیون و فیلترهای شنی.
در دستگاه های اسمز معکوس سه فیلتر در پایین دستگاه قرار دارد که به آن فیلتر های پیش تصفیه گفته می شود. فیلتر پروپیلن، کربن پودری و کربن بلاک. فیلتر پرو پیلن برای از بین بردن مواد درشت آب و رسوبات و گل و لای استفاده می شود. فیلتر کربن پودری مواد شیمیایی و گاز های محلول در آب و هم چنین مزه و بوی نامطبوع آب را از بین می برد. فیلتر کربن بلاک مانند فیلتر کربن پودری است اما با منافذ ریزتر که مکمل فیلتر قبل است و مواد شیمیایی باقی مانده در آب را از بین می برد.

مشخصات و مقایسه انواع آب تصفیه کن خانگی
فیلتر های بالایی دستگاه شامل فیلتر ممبران، پست کربن و مینرال می باشد. فیلتر ممبران که مهم ترین فیلتر دستگاه است املاح و مواد مضر، مواد شیمیایی، نیترات، ویروس ها و باکتری های آب را تا اندازه 0001/0 میکرون از بین می برد و باعث شیرین شدن آب می شود. فیلتر پست کربن برای تصفیه نهایی آب مورد استفاده قرار می گیرد و فیلتر مینرال نیز مواد معدنی از دست رفته را به آب برمی گرداند.
علاوه بر این فیلتر ها از چند فیلتر دیگر نیز می توان در دستگاه تصفیه آب استفاده کرد. فیلتر قلیایی یکی از این فیلتر ها می باشد که در دستگاه های اسمز معکوس قرار می گیرد. این فیلتر سختی آب را تنظیم می کند و باعث بهتر شدن طعم آب و اضافه کردن مواد معدنی به آن می شود. هم چنین فیلتر قلیایی با کاهش اسید آب، به آن خواص آنتی اکسیدانی می دهد و مانع از رشد و تکثیر توده های سرطانی در بدن می شود. آب قلیایی برای کاهش مشکلات گوارشی نیز بسیار مناسب است.
فیلتر فرابنفش از دیگر انواع فیلتر های تصفیه آب می باشد که برای از بین بردن میکروب ها و ویروس های آب استفاده می شود. این فیلتر طول موج های کوتاه فرا بنفش را که درون یک لامپ جیوه ای ساخته می شود به آب می تاباند و مانع رشد باکتری های آب می شود.
فیلتر اکسیژن ساز یا مادون قرمز نیز برای افزایش اکسیژن آب مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر اینفرارد یا مادون قرمز ساختار مولکول های آب را تغییر می دهد و این تغییر باعث می شود که اکسیژن آب زیاد شود. این آب دارای انرژی زیادی می باشد و برای بدن بسیار مفید است.

مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

حال که تفاوت دستگاه های تصفیه آب و انواع فیلتر های آن را شناختید بهتر می توانید در خرید آن تصمیم گیری کنید. اما قبل از خرید بهتر است به چند نکته توجه کنید. برای خرید حتما به سراغ نمایندگی ها و شرکت های معتبر در زمینه ی فروش دستگاه های تصفیه آب بروید و از آن ها مشاوره و راهنمایی بگیرید تا بهترین دستگاه و قیمت دستگاه تصفیه آب را دریافت نمایید. این شرکت ها هم دستگاه های با کیفیت و اصل را عرضه می کنند و هم دارای گارانتی و ضمانت هستند. به دلیل وجود برند های تقلبی و فروشندگان سودجو، خرید از شرکت های معتبر مزایای زیادی برای شما دارد.

مشخصات و مقایسه انواع آب تصفیه کن خانگی

دستگاه تصفیه آب و کیفیت فیلتر های آن اهمیت زیادی دارد و ارائه خدمات پس از فروش و سرویس دهی یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید آن است. نمایندگی های معتبر با ارائه خدمات پس از فروش و تعویض و سرویس دهی به موقع خیال شما را آسوده خواهند کرد. در هنگام خرید کارکرد و کیفیت دستگاه برایتان مهم تر از قیمت باشد چرا که دستگاه های تقلبی از نظر قیمت بسیار ارزان تر از دستگاه های اصل هستند اما عملکرد بسیار ضعیفی دارند.

شما می توانید برای مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خود با مشاوران شرکت راد گستر نوین تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. شرکت راد گستر نوین از بزرگ ترین و معتبر ترین نمایندگی های دستگاه های تصفیه آب خانگی و اداری در ایران می باشد که بهترین برند های تصفیه آب در دنیا را وارد کرده و مستقیما به فروش می رساند. مشاوران و کارشناسان فروش این شرکت آماده ی ارائه اطلاعات لازم و پاسخگویی به سوالات شما می باشند. 

مطالب مشابه را ببینید!

عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف چگونه درس بخوانیم و حفظ کنیم؟ نکات و تکنیک های کلیدی برای حفظ و یادگیری درس