نشانه عشق واقعی چیست؟ عشق واقعی چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی ها و نشانه عشق واقعی

عشق واقعی یک رابطه عاشقانه را نشان می دهد که برخلاف باور عموم با یک نگاه ایجاد نمی شود؛ بلکه زمانی طول می کشید تا اتفاق بیفتد. این عشق احساسات جنسی و عاشقانه را با موجی قوی در دل قرار می دهد. زمانی که شما اولین بار با کسی رابطه برقرار می کنید و در یک نگاه به او علاقه مند می شود این عشق واقعی نیست بلکه شیفتگی است. عشق واقعی نوعی محبت و دوست داشتن بوده که خیلی ها جویای آن هستند.

عشق واقعی چیست؟

عشق واقعی به گونه ای ابراز محبت است که قوانین رفتاری انسان شاملش نمی شود۔ رفتار انسان معمولی و فهم پذیر می باشد؛ وقتی فردی به شما آسیب می رساند شما خشمگین خواهید شد. وقتی کسی به موفقیت می رسد امکان دارد حسودی او را کنید. وقتی شما را خفیف می کند کارش را جبران خواهید کرد. این ها رفتارهایی است که ریشه در وجود ما دارد.

اما وقتی که نسبت به کسی احساس عشق واقعی دارید؛ رفتار ذاتی و غرایز خود را در مقابل این فرد تغییر خواهید داد. چون عشق واقعی فراتر از رفتار معمولی است و شما را در برابر کسی که عاشقش هستید به بهترین انسان تبدیل می کند.

نشانه عشق واقعی چیست؟ عشق واقعی چه ویژگی هایی دارد؟

چه زمانی انسان قادر خواهد بود یک عشق واقعی را تجربه کند؟

زمان است که عشق واقعی را پدیدار می کند و چیزی که شما در اولین رابطه و در نگاه اول تجربه می کنید جاذبه جنسی و شیفتگی می باشد. زمانی که شیفتگی با مرور از بین می رود؛ عشق جایش را می گیرد. در این اوقات است که زوجین اکثرا از نظر احساسی از هم فاصله می گیرند و دچار شکست و ناسازگاری می شوند. اگر شما در جایی قرار دارید که همسرتان را درک می کنید و سازگاری با هم دارید. این معنی را می دهد که نزدیک به تجربه عشق واقعی هستید.

تجربه کردن عشق واقعی در زندگیتان

عشق واقعی در طول عمر چند بار رخ می دهد؟ شما امکان دارد همزمان عشق واقعی به چند نفر داشته باشید؛ مثلا ممکن است هم در مورد پدر، مادر، فرزند و همسر خود این عشق را تجربه کنید. این عشق امکان دارد به مرور از بین برود و امکان دارد اولین بار در وجود ما ریشه کرده باشد. ما از وجود این عشق در قلبمان ترسی نداریم و هراسی از شکست در این عشق نیز نخواهیم داشت؛ چون هنوز این شکست را تجربه نکرده ایم.

ما در عشق واقعی طرف خود را با تمام قلبمان و با شور و حرارت دوست داریم. زمانی که اولین رابطه عاشقانه از بین برود؛ عشق واقعی نسبت به آن نیز می میرد. البته امکان دارد سال های زیادی طول بکشد تا این عشق محو شود.

افرادی که وارد رابطه می شوند دو دسته هستند؛ یک گروهی که اعتقاد به عشق واقعی دارند و دسته ای که خود را راضی می کنند که عشق واقعی وجود ندارد. نوع رابطه هایی که در دوره زندگی خود داشته اید ممکن است در درک درست شما از عشق واقعی و انتظارت شما از آن نقش مهمی داشته باشند.

شاید با خود بگویید آیا عشق واقعی با عشق رمانتیک فرق دارد؟ باید بگویم که بله فرق دارند. به طور کل همه وقت عشق واقعی و عشق رمانتیک با هم هستند. عشق واقعی اصولا دوست داشتن در شکلی ناب است؛ در حالی که عشق رمانتیک با جاذبه عشقی دوام دارد و بدون آن از بین می رود.

مطلب مشابه: دلیل ترس از عشق یا فیلوفوبیا (علائم و رفع این مشکل)

عشق واقعی را نمی توان به زود بدست آورد.

تجربه عشق واقعی از صمیم قلب و به صورت واقعی است؛ به گونه ای که هر چه سعی کنید قادر نخواهید بود که ادای عشق واقعی را در آورید. اگر زوجین نتوانند در زمان شیفتگی در آزمون سازگاری با موفقیت بیرون آیند؛ به سختی می توانند عشق واقعی را تجربه کنند.

اگر زوجین با هم به درک متقابل و ارتباط خوبی برسند؛ به مرور دوست دارند در کنار هم باشند و جدا کردن آنها از هم غیر ممکن خواهد بود. در آخر، این پیوند تبدیل به عشق پاک و واقعی خواهد شد.

نشانه های عشق واقعی در رابطه عاشقانه

شاید به سختی بتوان عشق پاک و واقعی را تعریف کرد؛ ولی می توان برای یافتن این عشق در بین زوجین نشانه هایی را پیدا کرد. اگر شما در رابطه ای هستید و دوست دارید بدانید ناب ترین عشق را تجربه کرده اید یا نه، این نشانه را بشناسید.

بده و بستان در عشق

شما از صمیم قلب و از ته دل، دار و ندارتان را قربانی رابطه تان می کنید؛ بدون اینکه از طرف مقابل توقعی داشته باشید و بدون اینکه از او بخواهید کاری برای شما انجام دهد یا چیزی به شما بدهد.

نشانه عشق واقعی چیست؟ عشق واقعی چه ویژگی هایی دارد؟

خوشبختی محض

دیدن لبخند به لبان طرف مقابل شما را از ته دل خوشحال می کند و دوست دارید خنده های بلند او را بشنوید. حتی اگر مشکلی داشته باشید دوست ندارید او را ناراحت ببینید.

رنج و خشم

اگر طرف مقابل شما را ناراحت می کند آسیب زیادی خواهید دید؛ ولی با کارهای او ناراحت نخواهید شد. شما ممکن نیست ثانیه ای امید خود را از دست دهید؛ ولی نمی توانید در زمان زیادی از دست او خشمگین شوید. زیرا خشمگین ماندن یا ساکت ماندن در برابر او بیشتر شما را آزرده خاطر خواهد کرد.

فداکاری

شما در تلاش هستید جهت شادی و آرامش او فداکاری کنید؛ حتی اگر او متوجه کار و تلاش شما نشود.

سعی و کوشش در راه درست

شما سعی زیادی می کنید تا رابطه تان هر چه بهتر شود و برای راضی کردن شریک زندگیتان مهم ترین نقش را داشته اید.

مطلب مشابه: رابطه جنسی قبل از ازدواج و تاثیرات آن بر زندگی مشت

شما هرگز قصد آزار او را ندارید

شما به عنوان یک فرد عاشق تصور اینکه عشقتان را از نظر جسمی و روحی آزار دهید برایتان بسیار سخت است و همیشه فداکاری کردید و هرگز به فکر انتقام نبوده اید.

خوش قول هستید

اگر به شریک زندگی خود قول بدهید به آن پایبند خواهید بود و حتی اگر مطمئن شوید اگر زیر قولتان بزنید او متوجه نمی شود باز هم سر قول خود هستید. کسی که عاشق واقعی است وجدان اخلاقی قوی دارد.

ما در عشق واقعی

کسی که عاشق واقعی بوده شریکش را به عنوان بخشی از زندگی خود می پندارد و همیشه به جای اینکه به فکر من باشد و از کلمه ما استفاده می کند. به گونه ای همیشه در زمان حال و آینده او را در کنار خود خواهد دید.

شما قسمتی از بار او را بر دوش خواهید داشت

شما تاب تحمل دیدن رنج شریکتان را ندارید و دوست دارید همیشه یار و یاور او باشید.

با موفقیت او خوشحال می شوید

شریک شادی و غم یکدیگر خواهید بود و به یکدیگر حسادت نمی کنید. اگر طرف شما در موقعیتی موفق شود خوشحال خواهید شد؛ حتی اگر قبلا شما در آن کار شکست خورده باشید.

نشانه عشق واقعی چیست؟ عشق واقعی چه ویژگی هایی دارد؟

رنج بردن

شما به هر قیمتی که شده دوست دارید شریک زندگیتان را خوشحال کنید.

دیدگاه آن ها

همیشه و هرجا به فکر شریک زندگیتان هستید و در هر موردی نیز نظر او را در ذهن دارید و به موضوعات از زاویه دید او نگاه می کنید.  شما در هیچ موقع قصد آزار او را ندارید و در هر تصمیمی نظر او را نیز در نظر خواهید داشت.

طرف مقابل خود را با تمام خوبی ها و بدی ها دوست دارید

به شیوه سخن گفتن، به عقاید و افکار طرف مقابل خود احترام می گذارید و به عادات او احترام می گذارید. شخصیت او برای شما ارزشمند است و سعی در تغییر شخصیت و عادات او ندارید.

مراقبت از فرد مورد نظر خود

همیشه سعی می کنید توجه، انرژی و زمان خود را برای طرف مقابل خود اختصاص دهید و به او عشق بورزید و از او حمایت کنید.

مطلب مشابه: چگونه بفهمیم زنی عاشق ماست؛ نشانه های دختری که عاشق ما شده است

فردیت خود را حفظ می کنید

در عشق واقعی فردیت طرف حفظ شده و اگر از شریک زندگیتان توقع دارید که خودش باشد شما نیز تلاش کنید که خودتان باشد. برخی از خانم ها با فراموش کردن دوستان، سرگرمی ها و عادات خودشان، فردیت خود را از دست می دهند و بعد از مدتی نادم هستند. کسی می تواند عاشق باشد که خودکفا و مستقل باشد و اگر کسی سعی در ادغام خود با معشوقش بوده عاشق نیست؛ بلکه به نوعی اعتیاد دچار شده است. عاشق واقعی شریک خود را با معایب و نقص ها دوست دارد و از شخصیت خود دور نمی ماند. همچنین این عشق باید دوسو باشد.

شما نمی دانید که او را برای چه دوست دارید

عشق واقعی از روی عقل نیست و دوست داشتن او به این دلیل است که در زندگی شما حضور دارد. شما او را به عنوان نیمه گم شده خود می بینید.

شما به هیچ فرد دیگری اهمیت نمی دهید

زمانی که شما عاشق هستید؛ احساستتان به سمت یک فرد است و افراد دیگر برای شما تفاوتی ندارند.

در کنار او احساس امنیت دارید

در کنار عشق خود همیشه و در هر شرایطی احساس امنیت می کنید و حس می کنید که او همیشه مانند کوه پشت شما خواهد بود. به عنوان نقطه امن شماست و شما همیشه احساس آرامش خواهید کرد.

احساسات شما رشد می کند

احساس شما برخی مواقع به زمان نیاز دارد تا کسی به دلش بشیند؛ لذا با از بین رفتن شور و شوق اولیه، از عشق و دوست داشتن شما کم نمی شود و تمایل دارید همیشه در کنار شریکتان باشید و از او مراقبت کنید.

مطلب مشابه: با افرادی که دارای این خصوصیات هستند وارد رابطه عاشقانه نشوید!

عشق واقعی باعث شده شما آدم خوبی شوید

کسی که عاشق واقعی بوده برای رشد و خودآموزی انگیزه زیادی دارد و نسبت به دیگر مواقع جذاب تر به نظر می رسد. همچنین از نظر اخلاقی رشد می کند ولی همیشه خود واقعی است.

شما یک تیم واقعی هستید

شما با هم تعارض ندارید و بر اساس یک قانون عمل می کنید. هیچ موقع شکایت یکدیگر را به کسی نمی کنید و دونفری هستید که به هم پیوند خورده اید.

می دانید که چطور در کنار هم آرام باشید

وقتی با شریکتان تلفنی صحبت می کنید دوست دارید صحبتتان تمام نشود و همچنان ادامه داشته باشد و دوست دارید همیشه در کنار او باشید. گاهی مواقع سکوت از یک گفتگوی ناخوشایند بهتر خواهد بود.

نشانه عشق واقعی فراتر از یک داستان عاشقانه می باشد

بهتر است از خود سوال کنید که فیلم مورد علاقه تان چیست. عشق واقعی به یک کمدی عاشقانه احتیاج دارد نه یک داستان عاشقانه. دو نفر خودخواه که قرار است عاشق شوند به یک چهارچوب آمیخته با طنز احتیاج دارند؛ نه چهارچوب صمیمی و صادقانه. چهارچوبی را نیاز دارند که در آن هر دو شریک بفهمند که چالش ها و ناراحتی ها با خوشحالی بهتر برطرف می شود تا فریب و فداکاری.

حفظ حریم خصوصی میان خودتان

هر کاری که تهدید کننده پیوند بین دو طرف باشد باید تنها میان طرفین باشد و این اکثرا معانی رابطه جنسی را دارد. اما امکان دارد معانی دیگری نیز داشته باشد. در هر صورت باید در مورد ازدواج اطلاعاتی دیده شود. رازهایی که طرفین را به هم اتصال می دهد و هیچ کسی به جز آنها از این اسرار خبردار نیست.

از انتخاب خود اطمینان داشته باشید

زوجین هر کدام هم عاشق و هم معشوق هستند؛ ولی هیچ کدام خاص نیستند و هر دو به طور مساوی رهبر هستند. هر دو احساس رضایت و خوشبختی دارند و در این فکر نیستند که اگه با هم نبودند خوشبخت تر بودند. اینکه احساس می کنید که خیلی خوش شانس هستید که در کنار هم هستید می تواند تسکین دهنده تمامی دردهایتان باشد.

در زمان عصبانیت خشمتان را فروکش کنید.

در زمان خشم زیاد با هم به مهربانی رفتار می کنید و همیشه با هم مهربان هستید.

رعایت اصول گفتگو را دارید.

گفتگو کردن شما به طور صحیح است و نتیجه خوبی را از این گفتگوها بدست می آورید. در مذاکرات منافع خود را در نظر می گیرید.

آیا شما عشق واقعی را تجربه کرده اید؟

اگر شما در رابطه دو طرفه هستید ولی این نشانه ها را در خودتان نمی بینید؛ ناراحت نشوید؛ شاید، رابطه شما هنوز مرحله بلوغ عاطفی را درک نکرده است. مرحله ای که بعد از شیفتگی و جذابیت پدیدار می شود. تلاش کنید جدیدترین چیز ها را امتحان کنید؛ شما با وارد شدن اجباری در رابطه ای عاشق نمی شوید. اگر در صورت تلاش زیاد به نتیجه ای نرسیدید؛ جهت درک یکدیگر سعی بیشتری کنید. اگر با وجود تلاش زیاد شادی و خوشبختی را درک نکرده اید؛ باید این رابطه را تمام کنید و جدا شوید. اگر هر دو طرف در این رابطه شادمان هستید جهت تغییر چیزی تلاش نکنید؛ بعضی وقت ها تجربه عشق واقعی به زمان نیاز دارد و برای اینکه به این مرحله برسید باید هر دو شما آماده باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

روش های صحیح نصیحت کردن؛ مهارت های اصولی برای صحبت و نصیحت ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد ازدواج مجدد با همسر سابق؛ از حل مشکلات قبلی تا بخشیدن و برگشت دوباره مدیریت بحث و دعوا در رابطه، تکنیک های خاص برای آرام کردن اوضاع نشانه‌ های مثبت دعوا در رابطه عاطفی و مدیریت رابطه هنگام دعوا با همسر رفع دلخوری همسر؛ دلایل و راهکارهای جلوگیری از قهر همسر و آشتی با او نکات روانشناسی برای تفاهم در زندگی مشترک و درک متقابل همسر دلایل بی‌ تفاوتی همسر؛ شناسایی همسر بی تفاوت و روش های حل این مشکل بهبود روابط خانوادگی؛ عوامل موثر بر بهبود رابطه افراد خانواده و احترام به همدیگر اطلاعات درباره زوج درمانی؛ دلیل مراجعه به مشاوره زوج درمانی و اهداف آن