با افرادی که دارای این خصوصیات هستند وارد رابطه عاشقانه نشوید!

شما باید به دنبال فردی باشید که بتواند در مورد مسائل مهم از شما سوال کند. سوال پرسیدن در مورد مسائلی مالی، مشکلات، عشق، فرزند، آسایش، کار و سفر… به بهبود رابطه شما کمک می کند. اگر طرف مقابل تان نتواند در این موارد از شما سوال کند، بدین معنی ست که اهمیت زیادی به شما و موضوعات اطراف تان نمی دهد.

اگر فرد مقابل شما این خصوصیات را داشت با او وارد رابطه عاشقانه نشوید

زمانی که صحبت از رابطه عاطفی می شود، ما باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم زیرا یک رابطه عاطفی می تواند کل زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما در این مسیر قدمی اشتباهی بردارید، نه تنها وقت تان را تلف می کنید بلکه به خودتان نیز آسیب می زنید. اما چگونه می توان فردی ایده آل را پیدا کرد؟ اگر چه برخی از رفتارها در رابطه عاطفی قابل گذشت هستند اما رفتارهایی هم وجود دارند که به تدریج رابطه عاطفی را ویران می کنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم. اگر چنین رفتارهایی را در کسی دیدید، بدانید که زنگ خطرتان به صدا در آمده و باید هر چه زودتر آن رابطه را ترک کنید.

با افرادی که دارای این خصوصیات هستند وارد رابطه عاشقانه نشوید!

از شما تعریف نمی کند

شما باید با فردی وارد رابطه شوید که زیبایی های شما را ببیند و آنها را به زبان آورد. شما سزاوار شنیدن تعریف و تمجید از زبان شریک زندگی تان هستید، پس به این نکته توجه زیادی داشته باشید. آیا طرف مقابل شما زیبایی هایتان را ستایش می کند؟ آیا هر بار که به خودتان رسیدگی می کنید، تفاوت را احساس و از شما تعریف می کند؟ اگر شریک زندگی تان نتواند برای بالا بردن اعتماد به نفس و انتقال احساس خوب به شما کلمات زیبا به زبان آورد، به احتمال زیاد گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. تعریف و تمجید کردن، نشانه این است که طرف مقابل تان به شما توجه می کند و به زیبایی هایتان اهمیت می دهد. همه ما به توجه آنهم از نزدیک ترین فرد زندگی مان نیاز داریم، غیر از این است؟

از شما سوالات نمی کند

شما باید به دنبال فردی باشید که بتواند در مورد مسائل مهم از شما سوال کند. سوال پرسیدن در مورد مسائلی مالی، مشکلات، عشق، فرزند، آسایش، کار و سفر… به بهبود رابطه شما کمک می کند. اگر طرف مقابل تان نتواند در این موارد از شما سوال کند، بدین معنی ست که اهمیت زیادی به شما و موضوعات اطراف تان نمی دهد. سوالاتی مانند «می توانم کمک تان کنم؟»، «چه چیزی نیاز داری تا برایت بخرم؟»، «مسئولیت من در این کار چیست؟»، «از چه موضوعی ناراحت شده ای؟» و… برای هر زندگی مشترکی واجب است. در غیر این صورت پس از مدتی منجر به دوری شما از یکدیگر می شود. بنابراین با فردی که هیچ سوالی از شما نمی پرسد و به بیان دیگر هیچ اهمیتی به شما نمی دهد، وارد رابطه نشوید.

توجه نمی کند

آیا کسی هست که از توجه، آنهم از طرف شریک زندگی اش، بدش بیاید. درست است که طرف مقابل تان هیچوقت نمی تواند جای شما باشد، اما همین که در مورد مسایل مختلف از شما سوال می پرسد و به شما توجه می کند، نشاندهنده علاقه و ارزشی ست که برایتان قائل است. فکر کنید که شما از آرایشگاه آمده اید و منتظرید تا عشق زندگی تان تغییرات شما را ببیند و نظر دهد، اگر او هیچ عکس العملی از خود نشان ندهد، آیا ناراحت نمی شوید؟ آیا زمانی که ناراحت هستید انتظار ندارید که او ناراحتی شما را تشخیص دهد و برای رفع آن تلاش کند؟ شاید در اوایل رابطه این موارد خیلی به چشم تان نیاید اما هر چه بیشتر از رابطه تان بگذرد احساس می کنید که این عدم توجه نشاندهنده عدم علاقه او به شماست. بنابراین به افرادی که مهمترین فاکتور رابطه عاطفی، یعنی توجه، را نادیده می گیرند، نزدیک نشوید.

با افرادی که دارای این خصوصیات هستند وارد رابطه عاشقانه نشوید!

به آینده فکر نمی کند

همانقدر که رابطه با افرادی که به گذشته خود وابسته اند و از اتفاقات تلخ آن رها نشده اند سخت است، ارتباط با فردی که هیچ ایده ای در مورد آینده اش ندارد نیز دشوار است. شما باید با فردی وارد رابطه شوید که برای آینده اش هدف داشته باشد. نه تنها برای زندگی خود، بلکه برای رابطه با شما نیز باید هدفمند عمل کند. آیا دوست دارید با فردی در رابطه عاطفی باشید که هر وقت صحبت از آینده شد، شما را از خودش جدا ببیند یا این که هیچ برنامه ای برای پیشرفت در زندگی اش نداشته باشد؟ از آنجا که این افراد خیلی به آینده فکر نمی کنند، رابطه با آنها نیز استحکام لازم را نخواهد داشت.

حرفش را پس می گیرد

اگر طرف مقابل تان یک بار یک حرفی زد و بار دیگر آن را تغییر داد، و اگر این رفتار او بارها تکرار شد، باید به کارهایش شک کنید. حقیقت همیشه حقیقت است و هیچگاه تغییر نمی کند، بنابراین اگر طرف مقابل تان حرفش را تغییر داد، بدانید که کاسه ای زیر نیم کاسه است. شما نمی توانید به چنین فردی که روی حرف اش نمی ایستد، اعتماد کنید.

به شما احساس خاص بودن نمی دهد

شما باید فردی را انتخاب کنید که در کنار او احساس خاص بودن به شما دست دهد. برای این منظور، لازم نیست که حتما او دست به کاری خارق العاده بزند، حتی با کارهای کوچک هم او می تواند این حس را به شما منتقل و به تبع در رابطه تان تفاوت ایجاد کند. ممکن است که طرف مقابل تان به دلیل مشغله فکری در مدت کوتاهی به شما توجه نکند، اما اگر این رفتار او از ماهها تبدیل به سال شد، باید فکر دیگری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

روش های صحیح نصیحت کردن؛ مهارت های اصولی برای صحبت و نصیحت ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد ازدواج مجدد با همسر سابق؛ از حل مشکلات قبلی تا بخشیدن و برگشت دوباره مدیریت بحث و دعوا در رابطه، تکنیک های خاص برای آرام کردن اوضاع نشانه‌ های مثبت دعوا در رابطه عاطفی و مدیریت رابطه هنگام دعوا با همسر رفع دلخوری همسر؛ دلایل و راهکارهای جلوگیری از قهر همسر و آشتی با او نکات روانشناسی برای تفاهم در زندگی مشترک و درک متقابل همسر دلایل بی‌ تفاوتی همسر؛ شناسایی همسر بی تفاوت و روش های حل این مشکل بهبود روابط خانوادگی؛ عوامل موثر بر بهبود رابطه افراد خانواده و احترام به همدیگر اطلاعات درباره زوج درمانی؛ دلیل مراجعه به مشاوره زوج درمانی و اهداف آن