تازه نگه داشتن گل طبیعی (تکنیک های خوب برای زیبا ماندن گل)

تکنیک و ترفند تازه نگه داشتن گل طبیعی

هیچ چیزی به اندازه یک گل طبیعی زیبا نمی تواند فضای خانه شما را جذاب تر کند به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند همواره گل های طبیعی در منزل خود داشته باشند. معمولاً زمانی که یک شاخه از گل طبیعی بریده می شود خیلی زود پژمرده می شود. با این حال راهکارهایی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و طول عمر گل خود را افزایش دهید. اگر چه نگهداری از یگ گل طبیعی که بریده شده است سخت و دشوار است اما نشدنی نیست. ما در این مقاله تعدادی راهکار برای تازه نگه داشتن گل طبیعی برای شما بیان کرده ایم.

نوشابه و تازه نگه داشتن گل

بله درست شنیده اید نوشابه! شما می توانید با استفاده از نوشابه های گازدار از گل طبیعی خود محافظت به عمل آوردید. همان گونه که می دانید برای تولید نوشابه از شکر استفاده می کنند به همین دلیل نوشابه می تواند باعث بالا رفتن طول عمر شاخه گل شما شود.

شما می توانید مقداری نوشابه را در یک گلدان بریزید و گل خود را در آن قرار دهید. این عمل باعث می شود تا گل شما شادابی خود را حفظ کند و در طول زمان طراوت خود را حفظ کنند. برای انجام این کار می توانید از نوشابه های مختلف استفاده کنید. اگر گلدان شما شیشه ای است و درون آن مشخص است می توانید از نوشابه های سفید و بی رنگ استفاده کنید تا مشخص نباشد که نوشابه در گلدان ریخته اید.

تازه نگه داشتن گل طبیعی

آب دهی بهتر و تازه نگه داشتن گل طبیعی

همان گونه که خودتان هم بهتر می دانید بهترین مایع برای تازه نگه داشتن گل طبیعی آب است. برای اینکه شاخه گل شما بتواند از آب استفاده کند باید سعی کنید انتهای ساقه آن را به صورت اریب برش بزنید. این موضوع باعث خواهد شد تا انتهای ساقه به صورت کامل در کف ظرف قرار می ‌گیرد به همین دلیل این موضوع باعث خواهد شد تا بتواند آب رسانی خوبی به گل های خود داشته باشد. برای این که عمل آب رسانی به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد می توانید بعد از گذشت چند روز بار دیگر این عمل را تکرار کنید.

به یاد داشته باشید بعد از این که گل های خود را برش می دهید به آب نیاز خواهند داشت و بدون آب دوام زیادی نخواهند داشت. حتماً یک گلدان تمیز برای گل های خود تهیه کنید و آن را با آب دمای اتاق پر نمایید. شما می توانید از مواد تغذیه گل ها هم استفاده کنید و آن را با آب مخلوط کنید. برای ان کار باید مقدار مناسبی از این مواد را با آب مخلوط کنید. این موضوع باعث می شود تا آب زیاد رقیق و یا غلیظ نباشد. حتماً هر دو تا سه روز یکبار آب و مواد مغذی گل ها را تعویض کنید.

علاوه بر این موضوعات سعی کنید حتماً برگ های پایین گل را جدا کنید. برگ های پایین گل انرژی بسیار بیشتری از شاخه خواهند گرفت به همین دلیل برای آب رسانی بهتر، می توان این برگ ها را از شاخه جدا کرد.

اگر یک شاخه را نگهداری می کنید می توانید از گلدان های کوچکتر استفاده کنید. در صورتی که قصد نگهداری از تعداد زیادی شاخه را دارید سعی کنید از گلدان های بزرگ استفاده کنید. این موضوع باعث می شود تا شاخه ها به هم فشرده نباشند. به همین دلیل سعی کنید از گلدان های بزرگ دهانه گشاد استفاده نمایید.

نگه داشتن گل ها در یخچال

همان گونه که شاید خودتان هم بدانید هر چه گرمای محیط بیشتر باشد گل ها راحت تر پژمرده خواهند شد. اگر دوست دارید که گل های شما سریعاً پژمرده نشوند و شادابی خود را حفظ کنند بهتر است تا آن ها را در جای خنکی قرار دهید.

یکی از مهمترین تکنیک هایی که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند نگه داشتن این گل ها در یخچال خانه است. دمای پایین یخچال باعث می شود تا شادابی و رطوبت گل های شما به خوبی حفظ شود. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید می توایند گل ها را شب در یخچال بگذارید و صبح  آن ها را از یخچال خارج کنید. حتماً دقت داشته باشید که بر روی گل ها یک پلاستیک شفاف هم بکشید.

علاه بر یخچال حتما سعی کنید دسته گل و یا شاخه گل های خود را در سایه نگهداری کنید. آفتاب مستقیم می تواند به گل های زنده که هنوز چیده نشده اند هم لطمه وارد کند. اگر شاخه گل های چیده شده را در جلوی نور مستقیم آفتاب قرار دهید به احتمال بسیار زیاد آسیب خواهند دید. حتما سعی کنید گل های خود را در سایه و در محیطی روشن نگهداری کنید.

علاوه بر این موضوعات سعی کنید میوه های مختلف را در کنار گل ها قرار ندهید. میوه ها معمولاً دارای گاز اتیلن هستند به همین دلیل اگر در معرض گل ها قرار داده شوند باعث پژمرده شدن آن ها خواهند شد.

تازه نگه داشتن گل طبیعی

مواد شیمیایی و تازه نگه داشتن گل طبیعی

شاید جالب باشد که دبانید به کمک برخی از مواد شیمایی و دارویی می توانید گل های خود را سالم و تازه نگهداری کنید. در زیر به دو نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

سفید کننده یا همان وایتکس

شما می توانید از سفید کننده یا همان وایتکس استفاده کنید. شما می توانید یک چهارم از این محصول را در یک لیتر آب حل کنید و شاخه گل خود را درون آن قرار دهید. این روش باعث می شود تا میکروب ها در گلدان رشد نکنند. عدم رشد میکروب ها در گلدان هم باعث خواهد شد تا آن ها مدت زمان بیشتری دوام داشته باشند.

تازه نگه داشتن گل طبیعی

قرص های آسپرین از روش های تازه نگه داشتن گل طبیعی

برای شاداب کردن گل ها و جلوگیری از پژمرده شدن آن ها می توانید از قرص های آسپرین استفاده کنید. برای این کار می توانید چند قرص را خورد کنید و در آب گلدان بریزید. برای بهتر نتیجه گرفتن سعی کنید هر چند روز یک مرتبه آب گل ها را عوض کنید.

آب داغ و تازه نگه داشتن گل طبیعی

بله آب داغ! شاید این موضوع هم برای شما بسیار جالب باشد. برای این کارن باید آب شما جوش باشد بلکه باید دمای آن حدود 43 درجه سانتی گراد باشد. این آب را درون یک گلدان بریزید وآن را در یک جای سرد قرار دهید.

اما دلیل این کار چیست؟ معمولاً مولکول های آب داغ سریع تر از مولکول های آب سرد حرکت می کنند. این عامل باعث می شود تا مولکول های اب داغ راحتر در ساقه گل ها حرکت کنند. این موضوع باعث خواهد شد تا گل ها رطوبت خود را هم از دست ندهند. برای این کار سعی کنید یک تا  دو ساعت گلدان را در یک جای سرد قرار دهید. این روش باعث می شود تا گل ها شاداب تر شوند و طول عمر آنها هم بالاتر رود.

اما اگر نمی خواهید از این روش استفاده کنید می توانید از آب ولرم استفاده کنید. شما می توانید این شاخه گل ها را در آب ولرم دمای اتاق قرار دهید. آن چیزی که مشخص است این است که گل ها آب با دمای بالا را راحت تر از آب با دمای پایین جذب می کنند. این کارباعث تازه نگه داشتن گل طبیعی خواهد شد.

تازه نگه داشتن گل طبیعی

مواد نگهدارنده و تازه نگه داشتن گل طبیعی

مواد نگهدارنده ای در بازار وجود دارند که شما عزیزان می توانید از آن ها استفاده کنید تا طول عمر گل های خود را افزایش دهید. شما می توانید این محلول ها و مواد نگهدارنده را از گل فروشی های سطح شهر ها خریداری نمایید. این محلول ها حاوی موادی هستند که باعث می شوند طول عمر گل ها بیشتر شود. مکانیزم اثر این محلول ها به گونه ای است که باعث می شوند باکتری ها از بین بروند و به دنبال آن باعث می شوند تا گل ها تازه تر نگه داشته شوند.

البته خودتان هم می توانید نوعی از این محلول را در منزل تهیه کنید. برای این کار می توانید نوشابه گازدار را با مایع سفید کننده مخلوط نمایید. به ازای هر سه فنجان آب سعی کنید از یک فنجان نوشابه استفاده کنید. همین طور می توانید از چند قطره مایع سفید کننده هم درون آن استفاده کنید. این موضوع باعث می شود تا شما یک محلول نگهدارنده داشته باید و به وسیله آن بتوانید میکروب ها را از بین ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!

نگهداری از لوازم برقی خانگی؛ راه افزایش دوام و عمر لوازم خانه و آشپزخانه جرم گیری ماشین لباسشویی؛ زمان مناسب جرمگیری و انواع روش های آن روش های نگهداری از یخچال؛ راهنمای عیب یابی یخچال تا تعمیر در خانه تزئین سفره شب یلدا؛ جدیدترین نمونه های تزئین سفره شب یلدا جدیدترین تزئین میوه شب یلدا؛ مدل میوه آرایی شب یلدا کاردستی ویژه شب یلدا + 40 نوع کاردستی زیبا به همراه تصاویر نگهداری از گربه در زمستان؛ نکات مهم مراقبت از گربه در فصل سرد راهنمای خرید تخت خواب: اندازه‌ها، جنس، و مشخصه‌های مهم روش های جلوگیری از سرقت منزل؛ راهکارهای موثر برای پیشگیری از سرقت خانه نکات نگهداری از دستگاه سرخ کن؛ انواع آن، نکات برای خرید و نحوه استفاده