جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی + روش های انجام، عوارض و هزینه های این عمل

بازوها یکی از قسمت هایی است که در زیبایی هیکل خودش را خیلی نشان می دهد. اما با افزایش سن و یا لاغری شدید، امکان دارد که پوست ناحیه بازو شل شده و دیگر کشسانی اولیه را نداشته باشد و می توان در چنین مواقعی جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی را انجام داد.

در افرادی که سن کمتری دارند، می توان با ورزش های سنگین و وزنه زدن این مشکل را تا حدی رفع کرد اما در افرادی که سنشان بالا است به دلیل نداشتن کلاژن که باعث عدم خاصیت کشسانی می شود، تقریبا غیر ممکن است و با ورزش های طولانی هم پوست این قسمت جم نمی شود. عمل لیفت بازو یکی از بهترین راهکارهایی است که افراد می توانند زیبایی دستان خود را یکبار دیگر به دست بیاورند و به نتاسب اندام و زیبایی برسند.

امکان دارد که برخی از افراد از این عمل ترسیده و شایعات را باور کنند. لازم به ذکر است که هرچقدر این عمل را به تعویق بی اندازید، کار شما هم سخت تر می شود. شایعاتی در رابطه با لیفت بازو وجود دارد که همه آن ها به لحاظ پزشکی رد شده است.

صحبت هایی نظیر فلج شدن هر دو دست حین عمل لیفت، ایجاد عفونت های شدید و یا حساسیت های پوستی، بازگشت دوباه پوست های شل شده در همین نواحی و یا اینکه پوست شما افتاده تر و شل تر می شود، از جمله شایعاتی است که مردم می گویند. اما فردی که می خواهد این کار را انجام دهد باید دقت کند که حتما قبل از رفتن نزد یک متخصص، حسابی در این رابطه تحقیق و پرسجو کند. به طور کلی توصیه می کنم که همیشه برای تمامی عمل های زیبایی ابتدا تحقیق و پرسشجو کنید و بعد یک دکتر و متخصص مناسب در این زمینه را بیابید. در ادامه با ما همراه شوید تا در رابطه با لیفت بازو و مزایا و معایب آن صحبت کنیم.

معرفی جراحی لیفت بازو

با بالارفتن سن انسان، پوست هم به دلیل نداشتن کلاژن حالت کشسانی و ارتجاعی خودش را از دست می دهد و کم کم شروع به آویزان شدن می کند. این موضوع علت اصلی نداشتن فرم طبیعی بدن است؛ زیرا وقتی دست ها را بالا می برید، پوست های شل شده از آن آویزان می شود. برای درمان این مشکل و به طور کلی حذف کردن چربی های اضافی و پوست شل و آویزان شده، عمل لیفت بازو یکی از بهترین گزینه ها است. به کمک این روش شما قادر هستید تا پوست های اضافی که به بال خفاش هم معروف می باشد را ازبین ببرید. در صورتی که مقداری چربی در این منطقه وجود دارد، با این عمل به طور کلی ازبین می رود.

جراحی لیفت بازو که با نام براکیوپلاستی هم شناخته می شود، از جراحی های پلاستیمی است که برای درمان بازو استفاده می شود.

در این جراحی پوست های شل و آویزان زیر بغل با برش طولی بریده شده و در صورت وجود چربی، آن ها هم تخلیه می شوند. این کار بهترین راه برای رسیدن به بازوهایی باریک، زیبا و جوان است.

جراحی لیفت بازو

چه افرادی کاندیدای خوبی برای جراحی لیفت بازو نیستند؟

شما قبل از اینکه بخواهید به عمل لیفت بازو بپردازید، باید توسط پزشک معاینه شوید. این معاینات کمک می کند تا پزشکاز سلامت کاملتان باخبر شود. در صورت داشتن بیماری های قلبی و عروقی حتما باید به پزشک جراح اطلاع داده و آن ها را با خبر کنید. البته که پزشک اگر کاربلد و حرفه ای باشد، پیش از انجام هر کاری معاینات و آزمایشات لازم را از بیمار تقاضا می کند و او موظف که تمامی آزمایشات را بدهد؛ زیرا این کار بیشتر به نفع بیمار است تا پزشک. اگر خدایی نکرده بیمار به یک بیماری، مثلا کم خونی مبتلا باشد، احتمال دارد در صورت عدم آگاهی پزشک به کلیه ها فشار آمده و آن ها را از کار بی اندازد. پس حتما موضوع چکاپ قبل از عمل را جدی بگیرید.

افرادی که اضافه وزن دارند

علاوه بر این شما در عین حال باید کاندیدای خوبی هم باشید. اگر که اضافه وزن قابل توجه دارید و در آینده هم امکان چاق شدن زیاد است، باید بگویم که شما اصلا کاندیدای خوبی برای این عمل نیستید. جراحی لیفت بازو برای افرادی کاربرد دارد که وزن زیادی از دست داده اند و پوستشان اویزان شده است و به طور کلی تمام افرادی که اضافه وزن بالایی دارند، نباید این کار را انجام دهند. دلیل نشدنی بودن لیفت برای افراد چاق به این دلیل است که چربی زیادی زیر پوستشان قرار دارد و با این حجم زیاد چربی نمی توان لیفت را به خوبی انجام داد.

این دسته از افراد باید ابتدا وزن کم کنند تا چربی های زیر پوستی ازبین رفته و بعد به سراغ عمل لیفت بیایند؛ زیرا این روش تنها برای ازبین بردن پوست های اضافی است نه چربی های جم شده در زیر بازو. علاوه بر این موارد افرادی که به صورت مداوم تغییر وزن دارند هم اصلا نباید به سراغ این کار بیایند. زیرا اگر تغییر وزن داشته باشید پوست یکبار دیگر حالت ارتجاعی خودش را از دست می دهد و دوباره شل می شود که در این صورت اثرات جراحی لیفت بازو از بین می رود.

افراد دارای بیماری های پوستی 

اگر بیمار دچار بیماری های پوستی خاصی باشد (اگزمای شدید) و یا اینکه یکسری اختلالات در خون خودش داشته باشد، اصلا کاندید خوبی نیست و پزشک به اون این عمل را تحت هیچ عنوانی توصیه نمی کند. اگر به طور مداوم الکل می خورید و سیگار می کشید، بازهم برای این عمل مناسب نیستید، زیرا افرادی که این مواد را استفاده می کنند جریان خونشان مختل می شود و نتایج لیفت را تغییر می دهد. به جز مواردی که اشاره کردم، بقیه افراد می توانند به سادگی عمل لیفت بازو را انجام دهند.

جراحی لیفت بازو

روش های مختلف لیفت بازو

روش های لیفت بازو متفاوت است که در سه صورت انجام می شود. باز هم توصیه می کنم که قبل از انجام اقدامی، حتما در این رابطه تحقیق کنید و جراحی را که انتخاب کردید، حتما نمونه کارهایی که انجام داده است را ببینید و بعد نزد او بروید. زمانی که نزد دکتر رفتید به او اعتماد کنید؛ زیرا پزشک با توجه به بدن شما و نیازتان یکی از این روش ها را انتخاب می کند. لیفت بازو به روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به هریک از آن ها به صورت کامل و مفصل خواهیم پرداخت.

لیفت بازو با نخ

هیچ برشی در این روش بر روی بازو صورت نمی گیرد و نیازی هم به برداشتن پوست نیست. برای لیفت بازو در این روش، به کمک نخ های PDO که شباهت زیادی به نخ های بخیه دارند، انجام می شود. پزشک جراح با توجه به ویژگی های بیمار محل ورود و خروج نخ ها را مشخص و به کمک سوزن هایی نازک و ظریف عملیان را آغاز می کند و سعی دارد که پوست را به سمت بالا بکشد. این نخ ها باعث می شود تا پوست تحریم شده و به روند کلاژن سازی کمک می کند. در این صورت است که پوست شما سفت شده و از حالت شل بودن خارج می شود.

اغلب این درمان برای افرادی به کار گرفته می شود که سن کمتری دارند. نخ هایی که در این روش استفاده می کنند کاملا با بدن سازگار است و در اغلب موارد طی مدت زمان دوماه به طور کامل از بین می روند. البته این صحبت بدین معنی نمی باشد که لیفت با نخ تنها دوماه ماندگار است و بعد از آن اثرش کاملا ازبین می رود. بلکه به این معنی است که با جایگذاری نخ ها کلاژن تحریک شده و پوست استحکام می یابد. این اثر اصولا تا دوسال باقیست و بعد از آن نیاز به ترمیم مجدد دارد.

این روش برای چه افرادی مناسب است؟

برای افرادی که تا به حال عمل لیفت بازو انجام ندادند و از این کار می ترسند، و یا به دلایل بیماری خاص نمی توانند زیر تیغ جراحی بروند، این روش بهترین است. هم اینکه مدت زمان کوتاه تری می ماند و فرد می تواند تصمیم بگیرد که آیا واقعا می خواهد این عمل را به طور قطعی انجام دهد یا خیر، هم اینکه خطر خاصی را برای سلامتی افراد ایجاد نمی کند و استراحت خاصی هم ندارد. اگر هم به صورت جزئی افتادگی دارید، باز هم این روش می تواند به کمک شما بیاید. به طور کلی لیفت بازو با نخ برای افرادی که جوان تر هستند کاربرد بیشتری دارد و من به افراد میانسال جراحی را توصیه می کنم چون در این روش دیگر به صورت تضمینی شما درمان می شوید.

لیفت بازو با لیزر

در این روش با یک روش غیر تهاجمی و با کمک اشعه لیزر، بازو را لیفت می کنند که به برطرف کردن افتادگی و ایجاد کشسانی در پوست کمک زیادی می کند. لیفت بازو از طریق لیزر به دو روش صورت می گیرد. اول اینکه با استفاده از لیزر پوست شما گرم و نرم می شود. این گرم شدن می تواند باعث تولید بیشتر کلاژن در سطح پوست شود و کمک کند تا کم کم پوست حالت ارتجاعی خودش را به دست بیاورد.

در مرحله بعد پزشک با اتفاده از یک اشعه دیگر روند کلاژن سازی را تسریع می دهد که بعد از مدت خیلی کوتاه، پوست به طور کامل کشیده می شود. در این روش نیازی نیست که بیمار بیهوش شود و تنها با استفاده از بی حسی موضعی کار راه می افتد. در این حالت فرد دردی را حس نمی کند و شاید کمی احساس گرما داشته باشد که طبیعی است و در طول فرایند آزار دهنده نیست. به دلیل سبک بودن این عمل، شخص می تواند بعد از لیفت به کارهای روزانه خود بپردازد و دردی هم ندارد.

این روش برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای کسانی که به بیماری های قبلی عروقی دچار هستند پیشنهاد می شود چون در طی عملیات لیفت، بیهوشی صورت نمی گیرد و تنها با بی حسی موضعی کار پیش می رود. از آغاز به کار تا پایان آن چیزی حدود 30 تا 40 دقیقه زمان می خواهد اما برای اینکه درمان اثر بخش تری داشته باشید، حتما بیشتر از یک جلسه نزد دکتر بروید. تعداد جلسات با توجه به نوع پوست شما و میزان افتادگی توسط پزشک جراح مشخص می شود. نتایج این روش برعکس روش لیفت بازو اثربخش تر است و افراد می توانند تاثیرات آن را تا مدت های طولانی داشته باشند. تاثیرات این روش تقریبا شبیه به روش جراحی است که به دلیل خطرات خیلی کمتری که دارد، به افراد پیشنهاد داده می شود.

جراحی لیفت بازو

روش لیفت بازو با جراحی

براکیوپلاستی یکی از روش های دائمی است که می تواند شلی و آویزان بودن پوست دست ها را برطرف کند. کسانی که دچار افتادگی خیلی شدید در این ناحیه هستند، می توانند با یک جراحی موفق، به دست هایشان زیبایی ببخشند. ناحیه ای که در این روش عمل می شود از زیر بغل تا آرنج است. به این شکل که یک خط مستقیم در این ناحیه برش داده می شود و پزشک تمامی پوست های آویزان را بریده و آن را بخیه می زد.

این جراحی با توجه به بیمارستان و نظر پزشک ( طبق آزمایشاتی که داده اید) یا با حسی انجام می شود و یا بیهوشی عمومی صورت می گیرد. در هر صورت این جراحی بین 1 تا 3 ساعت زمان لازم است و نیازی به بستری شدن هم نیست. اما باید تا دو هفته در منزل استراحت کنید تا عوارض ازبین رفته و نتایج را مشاهده کنید.

تاثیرات این عمل نیاز به زمان دارد چون زخم عمیقی در پوست ایجاد شده امکان التهاب بالاست که باید توصیه های دکتر را جدی بگیرید و داروها را مصرف کنید. اما به طور کلی نتایجی که قابل مشاهده است و اثربخشی کار را بعد از حدود 1 ماه می توانید مشاهده کنید. اثر این عمل تا آخر عمر با شما همراه است و می توانید از آن لذت ببرید. اما نکته ای که وجود دارد این است که شما نباید سیگار و یا مشروبات الکلی مصرف کنید. شاید به شکل مستقیم تاثیری نداشته باشد، اما می تواند پوست شما را یکبار دیگر شل کرده و اثر جراحی را تقریبا از بین ببرد.

عوارض لیفت بازو

همانطور که گفتم باید قبل از عمل خوب تحقیق کنید. درصورتی که شما با یک پزشکی که کارش را بلد نیست وارد این عملیات شوید، به احتمال زیاد دچار عوارض خواهید شد. درست است که روش های به غیر از جراحی خطر چندانی ندارد، اما توجه کنید که این قسمت از بدن مدام در معرض دید است و اگر پزشک نتواند دست ها را به شکل درستی لیفت کند، باعث ایجاد عارضه می شود. اصولا عوارض لیفت چند روز بعد از عمل خود به خود ازبین می رود و نتایج بهبودی شما بعد از رفع شدن این عوارض کم کم خودش را نشان می دهد.

زمانی که جراحی لیفت بازو را انجام دادید، دقت کنید که عوارض آن تا دو هفته بعد از عمل باقیست پس فکر نکنید که چون علائم برطرف نشده پس کار پزشک بد بوده است. قرمزی تورم خارش سوزش از جمله عوارضی موقتی است که بعد از عمل ایجاد می شود. احساس کرختی و خستگی به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی کاملا طبیعی است و نباید نگران باشید. در صورتی که عارضه های شما خیلی شدید بود، حتما با پزشک تماس بگیرید و نزد او بروید.

مراقبت های بعد از عمل لیفت بازو

بعد از اینکه عمل شما به خوبی وخوشی به پایان رسید، نوبت آن می رسد که در خانه از خودتان مراقبت کنید. اصولا زمانی که جراحی می شوید، برای خروج خون آبه ها از سطح پوست به شما لوله ای به نام درن وصل می کنند. استفاده از این لوله با توجه به نظر و سلیقه پزشک است. اگر او تشخیص دهد که نیاز به این وسیله دارید، در نگذاشتن آن اصرار نکنید. نهایت یک روز در بدن شما باقی می ماند و بعد از آن می تواند این وسیله را با توجه به نظر پزشک خارج کنید. مراقبت هایی که بعد از جراحی نیاز است این می باشد که سعی نمایید از بلند کردن اجسام خودداری کنید. زیرا بخیه های شما زیاد است و امکان دارد بافت های داخلی پاره شود.

باید دو هفته به طور مطلق استراحت کنید. این استراحت کردن به معنی تکان نخوردن هم نیست. شما به پیاده روی بروید اما از دست هایتان برای انجام کاری استفاده نکنید. داروهایی که پزشک داده را به طور مرتب استفاده کنید تا از التهاب و عفونت جلوگیری شود. برای نتیجه بخش تر شدن کار، اصولا پزشک توصیه می کند که از یک گن مخصوص بازو استفاده کنید. این گن هم به درد شما کمک می کند و هم باعث می شود تا پوست سفت شود.

هزینه جراحی لیفت بازو

اگر به دنبال این هستید که بازوهایتان را عمل کنید، حتما یک مرکز معتبر را پیدا کنید. متاسفانه در این روزها پزشکان تقلبی تعدادشان در سطح شهر زیاد شده و نمی توان به آن ها اعتماد کرد. این دسته از متقلبان با وعده های تخفیف خیلی زیاد و یا هزینه های خیلی کم در مقابل کلینیک های معتبر، شما را به کام مرگ می کشانند. پس اگر به دنبال این عمل هستید، ابتدا پزشک معتبر پیدا کنید و بعد به سراغ هزینه ها بروید. هر پزشک با توجه به سابقه کاری و کلینیکی که دارد، یک نرخ خاصی را برای کارهایش درنظر می گیرد همچنین اینکه شما جراحی را در کلینیک انجام دهید و یا بیمارستان هم در هزینه ها تاثیر می گذارد. اما در هر صورت بازهم تاکید می کنم که در ابتدا به دنبال یک پزشک معتبر باشید و بعد در رابطه با هزینه ها تصمیم گیری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

لیفت بینی + انواع روش های لیفت بینی با نخ و تزریق و بدون جراحی لیفت چشم بدون جراحی با روش های مختلف + مزایا و هزینه ها لیفت گونه چیست؟ انواع روش های لیفت گونه برای زیباسازی صورت اطلاعات درباره لیفت غبغب و مزایای و معایبی که این روش زیبایی دارد لیفت ابرو و شقیقه (اطلاعات کامل در مورد این عمل زیبایی صورت) بهترین روش های لیفت ابرو انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض پیشگیری از چروک لب؛ دلایل ایجاد، انواع چروک لب، درمان خانگی و روش های پزشکی کاشت ابرو روی تاتو؛ انواع این روش کاشت و مزایا و معایب آن معرفی کرم های ترمیم کننده زخم؛ انواع کرم برای از بین بردن جای زخم