کاشت ریش و سبیل | اطلاعات در مورد کاشت، روش ها و هزینه های آن

اطلاعات در مورد کاشت ریش و سبیل، مراحل، روش ها و هزنیه هایش

ریش یکی از موارد مهم در زیبایی صورت مردان محسوب می‌ شود و می‌ توان گفت از مهم ترین عوامل جذابیت آن‌ ها است. ریش و سبیل زیبا به طور یکنواخت و پر رشد می‌ کند اما برخی از افراد این خصوصیت را ندارند و از کم پشت بودن ریش های خود رنج می‌ برند. ممکن است این کم پشتی به دلیل مشکلات صورت و یا پوست و مشکلات وراثتی باشد پس این افراد باید به دنبال درمان و حل مشکل خود باشند.

کاشت موی صورت که به آن پیوند ریش و سبیل نیز می‌ گویند روشی است که اخیرا بین افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده است .این عمل برای ترمیم و احیای موهای کم پشت صورت برای افرادی که ریش و سبیل کم پشت و یا رشد کم دارند به کار می‌ رود.

همانطور که گفته شد ریش و سبیل پر پشت در مردان درست مثل مدهای پر پشت در خانم ها اهمیت زیادی دارد.

کاشت ریش و سبیل در مردان

کاشت ریش و سبیل که معمولا در کلینیک های پوست و مو نیز صورت می‌ گیرد بسیاری از آقایان در ناحیه ریش و سبیل دچار کمبود مو ره صورت مقطعی و یا کامل هستند. اما این مشکل به راحتی با کاشت مو حل می‌ شود.

افراد به دلایل متعددی دست به انجام این کار می‌ زنند برخی افراد به دلیل ژنتیک دارای تراکم موی کم هستند. به همین دلیل این افراد رشد نا منظمی در ریش و سبیل خود هستند.

در روش کاشت ریش و سبیل نیازی به هیچ نوع بخیه و عمل جراحی نیست .در این روش فولیکول های پشت سر را به طور مستقیم جدا کرده و به صورت در ناحیه ریش و سبیل کاشته می‌ شود. و شما در این عمل کمترین درد را متحمل میشوید.

کاشت ریش و سبیل

 

شیوه انجام کاشت

کاشت مو در ناحیه ریش و سبیل درست مانند کاشت موی سر است در این روش یک بانک مو انتخاب و گرافت های مو را برداشت و به ریش و سبیل انتقال می‌ دهند. و در اکثر موارد به دلیل داشتن شرایط کامل این بانک را از پشت سر انتخاب می‌ کنند. همچنین این عمل روشی مناسب برای افرادی است که قصد دارند ریش هایی مرتب همراه با فرنی مطلوب داشته باشند. هر چقدر که وضعیت فولیکول های ناحیه دهنده مطلوب تر باشد فرایند کاشت آسان تر است. افرادی که از بانک موی خوبی برخوردارند نتیجه مطلوب تری کسب خواهند کرد.

در کاشت موی صورت در خصوص افرادی که دچار کم پشتی و اختلال در موهای صورت خود شده اند در این روش تار مو از پشت سر فرد برداشته می‌ شود و زیر میکروسکوپ به صورت تک تار مویی در آمده و در ناحیه مورد نیاز صورت کاشته می‌ شود. و در پروسه انجام کاشت از بی حسی موضعی استفاده می‌ شود و درد را به حداقل می‌ رساند. و فرد دوره نقاهت کوتاهی را پشت سر می‌ گذارد و همچنین مدت تاثیر گذاری آن بین ۶ تا ۸ ماه است هرچند که وضعیت فولیکول های مو مطلوب تر باشد فرایند کاشت آسان تر است .

از آنجایی که موهای پست شر در مقابل ریزش مقاوم هستند از این ناحیه برداشت می‌ شود اما اگر گرافت های این ناحیه مناسب نباشند کاشت ریش و سبیل کمی دشوار می‌ شود.

کاشت ریش و سبیل

 

دلیل ریزش ،تضعیف ،و عدم رشد ریش و سبیل

دلایل متعددی برای این کار وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

هورمون ها

هورمون ها نقص بسزایی را در بدن ایفا می‌ کنند و تعیین کننده مسائل بسیاری برای ما هستند فولیکول ها برای تکمیل فرایند رشد موها به هورمون های خاصی نیاز دارند و اگر این هورمون ها به دلایلی ترشح نشوند و یا ترشح آن‌ ها کم باشد افراد ممکن است هرگز شاهد رشد موهای صورت خود نباشند .

ژنتیک

مهم ترین دلیل این امر مسائل ژنتیکی هستند که از سن ۲۰ سالگی آشکار می‌ شوند. از عوارض آن ریزش مو، ابرو، ریش و سبیل است

بیماری الوپسیا

این بیماری، یک بیماری نادر است که برخی از آقایان به آن دچار می‌ شوند در این بیماری فرد بیمار شاهد لکه هایی بر روی صورت خود خواهد شد .در این لکه ها هیچ تار مویی رشد نمی‌ کند. البته این بیماری قابل درمان است و حتی در مواردی خود به خود درمان می‌ شود.

متد های کاشت

روش های زيادی برای انجام کاشت مورد استفاده است که معمولا جدید ترین روش ها پیشرفته تر هستند و جوابگویی بهتری دارند در ادامه به برخی از متد ها می‌ پردازیم

FUT

در این روش متخصص ابتدا موضع مورد نظر را به صورت موضعی بی حس کرده و به صورت نواری از بانک مو برداشت می‌ کند این نوار ها به صورت گرافت های کوچکی است که هر کدام چند تار مو روی خود دارند و گرافیت را  روی ناحیه گیرنده می‌ کارند.

FIT ,FUE ,SUT

این سه مورد در موارد خاصی از کاشت ریش و سبیل کاربرد دارند و بیشتر در کاشت مو رایج هستند احساس درد آن ناچیز است و چای زخم خفیف باقی میگذارد و دوران بهبودی آن خیلی سریع طی می‌ شود اما با این وجود شاید فردی که این روش را انتخاب می‌ کند به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکند .و ممکن است تنها یک روش برای برگشت مو باشد .

S.micoro Graft

این روش جدید ترین و بهترین روش کاشت ریشو سبیل محسوب می‌ شود که تقریبا تمام معایب  روش های کاشت ریش و سبیل قبلی را جبران کرده است. و هیچ گونه جای زخم و اسکار بعد از جراحی باقی نخواهد ماند همچنین به دلیل اینکه این کاشت به صورت میکرو انجام می‌ شود ظرافت بی نظیری خواهد داشت .این روش طبیعی ترین و بهترین تاثیر را برجای خواهد گذاشت .در این روش تنها یک یا دو گرافیت برداشته می‌ شود و به صورت جداگانه با کیفیتی بی‌ نظیر پروسه کاشت را پشت سر می‌ گذارد.

کاشت ریش و سبیل

 

مراقبت های قبل از کاشت

انجام برخی اقدامات قبل از انجام کاشت ریش و سبیل واجب است تا فرد به نتیجه مطلوب برسد .

  • قبل از اقدام به انجام کاشت ریش و سبیل حتما با متخصص مشاوره داشته باشید در این جلسات پیشینه پزشکی و درمانی شما مورد برسی قرار می‌ گیرد و یک سری آزمایشات نیز باید انجام شود .
  • شب قبل از عمل حمام کنید و صورتتان تمیز باشد
  • یک سری مکمل ها و ویتامین ها را قبل از انجام عمل باید تهیه کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید .

مراقبت های بعد از عمل

  • به طور معمول کاشت بین ۶ تا۸ ساعت زمان می‌ برد البته این ساعت به نوع کاشت بستگی دارد حتما یک نفر را به عنوان همراه با خود داشته باشید تا شما را تا منزل راهنمایی کند.
  • در روز های اولیه مراقب باشید که روی صورت نخوابید و تا ۵ روز به صورتتان رطوبت نرسد .پس از ۵ روز صورتتان را به آرامی با آب و صابون بشویید.
  • از پماد موضعی آنتی بیوتیک علاوه بر دارو ها نیز استفاده کنید.
  • پس از انجام کاشت موضع مورد نظر را تمیز نگه دارید تو موجب عفونت نشود.
  • پس از دو هفته پوست خود را اصلاح کنید.
کاشت ریش و سبیل

 

فواید کاشت ریش و سبیل

ریش و سبیل در زیبایی و آراستگی ظاهر مردان نقش بسزایی دارد علاوه بر آن از نظر سلامت نیز می‌ تواند بر روی صورت تاثیر بگذارد و از برخی بیماری های پوستی و سرطان پوست و ایجاد آلرژی جلوگیری کند .

البته عوامل دیگری بر پر پشت شدن ریش ها تاثیر دارد :

این روش ها برای افرادی که قصد کاشت ندارند نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

ماینوکسیدیل

استفاده اصلی این دارو برای کاهش فشار خون است اما گفته میشود این دارو چرخه فشار خون را افزایش می‌ دهد و موجب تقویت فولیکول ها میشود و به معنای رسیدن هورمون بیشتر و نیز مواد معدنی بیشتر به ریشه ها و رشد بیشتر آنها است .

ویتامین ها

ترکیب ویتامین ها از جمله بیوتین که موجب رشد مو می‌ شود می‌ تواند کیفیت ریش و سبیل را افزایش دهد .این ویتامین ها موجب رشد موی جدید نمی‌ شوند آنها پروسه رشد موی فعلی را بهبود می‌ بخشند.

زندگی سالم

برای داشتن ریش های سالم تر یک رژیم غذایی خوب و سرشار از مواد مغذی را داشته باشید تمرین و فعالیت پزشکی داشته باشید  استرس را کاهش دهید و خواب مناسب داشته باشید.

نحوه رویش مجدد مو

بعد از کاشت لکه های قرمز و متورم بر روی صورت ایجاد می‌ شود ایم لکه ها زخم های ایجاد شده برای جاسازی گرافیت هستند .این زخم ها کوچک و ریز د به تعداد زیاد هستند، بعد از گذشت یک مدت زخم ها شروع به ترمیم می‌ کنند و این زمان بسته به شرایط بدنی فرد است و ممکن است بین ۱ تا ۳ هفته زمان ببرد و در این مرحله زخم ها شروع به پوسته اندازی می‌ کنند و تاول ها به صورت پوسته هایی قهوه ای رنگ شروع به ریزش می‌ کنند.

هزینه کاشت

هزینه کاشت در کلینیک های مختلف متفاوت است و با مهارت ها و تخصص پزشک بستگی دارد.


آیا کاشت ریش و سبیل دائمی است؟

موهایی که از پشت سر و پشت گوش برداشته می‌ شوند دائمی هستند این موها حتی در افراد طاس نیز ریخته نمی‌ شود بنابر این بله این روش کاشت دائمی است.

رشد موهای کاشته شده در صورت چگونه است؟

شد موهای کاشته شده در ماه های اول به دلیل پوسته ریزی و ترمیم کند است اما بعد از ماه سوم و چهارم به صورت نرمال و مانند موهای سر رشد می‌ کند.

مطالب مشابه را ببینید!

درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست مراقبت از ناخن؛ روش های خانگی تقویت ناخن و مراقبت از ناخن ها ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض