لیزر موهای زائد بیکینی (واژن) و اطلاعات در مورد عوارض و مراقبت ها

لیزر موهای زائد بیکینی یا ناحیه واژن این روزها بسیار میان خانم ها پرطرفدار شده است که قبل از انجام دادن آن بهتر است اطلاعاتی در مورد عوارض و مراقبت های قبل و بعد از لیزر بدانید که در ادامه این مطلب روزانه توضیح داده ایم.

لیزر موثر ترین و بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد محسوب میشود ،مخصوصا برای نواحی حساسی همچون بیکینی. و در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است .لیزر این فرصت را به شما می‌دهد که همیشه پوستی تمیز و صاف و بدون مو داشته باشید و از ظاهر آراسته خود لذت ببرید.

اطلاعات در مورد لیزر موهای زائد بیکینی یا واژن

روش های دیگری همچون  اپیلاسیون و تیغ کوتاه مدت هستند و به طور تمیز همه موها را از بین نمی‌ برند، حتما شما هم پس از استفاده از تیغ به مشکلاتی نظیر :قرمزی ،حساسیت ،التهاب ،بریدگی ،عفونت های پوستی ،تبخال و زگیل و..دچار شده اید. همچنین اصلاح با تیغ زمینه ایجاد موهای زیر پوستی و جوش های ملتهب را نیز فراهم می‌ کند.

اما با انجام لیزر دیگر دچار همچین مشکلاتی نخواهید شد .لیزر موهای زائد زیر نظر فرد متخصص یا پزشک متخصص انجام می‌ شود و جای هیچ نگرانی ندارد با این تفاوت که هزینه پزشک متخصص بیشتر می‌ شود. پرتو لیزر موجب از بین رفتن فولیکول مو می‌ شود و بدون اینکه هیچ آسیبی به بافت پوست وارد کند این کار را انجام می‌ دهد.

هر کدام از فولیکول هایی که آسیب دیده باشند دیگر مویی رشد نخواهد کرد و حتی مویی که در آن وجود داشته نیز از بین خواهد رفت و در نهایت پوستی بدون مو خواهید داشت .

لیزر موهای زائد بیکینی (واژن) و اطلاعات در مورد عوارض و مراقبت ها

 

لیزر موهای زائد و خطرات احتمالی آن!

بر خلاف تصورات عموم عوارض طولانی مدت لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی بسیار نادر است این مسئله که پرتو لیزر به اندام های داخلی و ساختار سلولی بدن نفوذ می‌ کند و موجب ناباروری و سرطان و از بین رفتن پرده بکارت می‌ شود صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست در گذشته افراد آگاهی چندانی از لیزر نداشتند و افراد شایعه پراکنی می‌ کردند اما امروزه با بالا رفتن سطح آگاهی عموم این اتفاق کمتر می افتد و مردم بیشتر به سمت انجام لیزر میروند .

نوع لیزری  که برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد کمتر از یک میلی متر به پوست نفوذ می‌ کند به همین دلیل امکان نفوذ آن در تخمدان ها وجود ندارد.

 

لیزر در زمان بارداری

درست است که انسان لیزر کاملا بی خطر است اما اگر باردار هستید این ریسک را نکنید و لیزر را به بعد از  بارداری موکول کنید .

 

عوارض کوتاه مدت

لازم به ذکر است که لیزر عوارض کوتاه مدتی دارد ،البته اگر به صورت اصولی توسط تکنیسین مجرب صورت گیرد عوارض ام به حد اقل می‌ رسند.

 

عوارض اولیه

در اولین جلسات لیزر به خصوص در مناطق حساس احتمال بروز عوارض زیر خواهید بود .این عوارض کاملا طبیعی هستند و معمولا پس‌ از ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر بهبود پیدا می‌ کنند. و بعد از گذشت چند جلسه و با نازک شدن موها این عوارض کمتر می‌ شوند.

  • سوختگی سطحی و ملایم
  • خارش
  • التهاب و تورم فولیکول موها
  • قرمزی و التهاب پوست

 

کاهش عوارض

  • مراقبت های قبل از جلسات
  • مراقبت های بعد از جلسات
  • مراقبت های بین جلسات
  • مرکز لیزر معتبر با تکنیسین مجرب

 

نکته

قبل از انجام لیزر در مورد مرکز لیزری که به آن مراجعه میکنید تحقیق کنید مرکز لیزر حتما باید دارای مجوز معتبر باشد و تحت نظارت پزشک متخصص نیز قرار داشته باشد، بعضی از مراکز فقط برای کسب در آمد و بدون مدرک معتبر این کار را انجام می‌ دهند.

همچنین قبل از انجام لیزر با پزشک متخصص مشورت کنید که آیا پوست شما برای انجام لیزر مناسب است یا خیر.

لیزر موهای زائد بیکینی (واژن) و اطلاعات در مورد عوارض و مراقبت ها

 

 

مراقبت های قبل از لیزر

  • ۱ روز قبل از انجام لیزر بیکینی و یا ناحیه مورد نظر را شیو کنید
  • برای از بین بردن موها با استفاده از لیزر ریشه های مو باید سالم باشند پس از یک ماه قبل از انجام لیزر از انجام اپیلاسیون، وکس و هر روشی که باعث کنده شدن موها از  ریشه می‌ شود خود داری کنید .
  • هیچ نوع مواد آرایشی و بهداشتی مانند لوسیون ،عطر ،پودر و … هنگام انجام لیزر نباید بر روی پوستتان باشد.

 

مراقبت های بعد از لیزر

  • از پوشیدن لباس زیر تنگ به مدت ۴۸ ساعت خود داری کنید و لباس های نرم بپوشید .
  • بیکینی و محل لیزر شده را تا ۴۸ ساعت تمیز و خشک نگه دارید.
  • پوست ناحیه لیزر شده را لمس نکنید زیرا ممکن است دست شما آلوده باشد .
  • به دلیل بهبودی پوست ممکن از دچار خارش و التهاب شوید ولی به هیچ عنوان آن ناحیه را نخارانید و در مقابل خاش مقاومت کنید.
  • با آب ولرم دوش بگیرید و پوست خود را با ملایمت بشویید .
  • از رفتن به سالن ورزش ،سونا و جکوزی ، سولاریوم، استخر و هرگونه فعالیت ورزشی خود داری کنید .
  • به مدت ۴۸ ساعت از هرگونه موادی که موجب تحریک پوست می‌شود خود داری کنید مانند لوسیون، عطر و…

 

 

مراقبت های مابین لیزر

  • پس از گذشت ۵ روز پوست خود را لایه برداری کنید تا پوست قادر به ترمیم بافت خود باشد.
  • در طول انجام لیزر از آفتاب و نور آن دوری کنید
  • در دوره درمانی حتما در تاریخ دقیق به کلینیک مراجعه کنید .

 


آیا لیزر بیکینی عوارض طولانی مدت دارد؟

استفاده از هر روش درمانی عوارضی در پی دارد و لیزر نیز از این قضیه مستثنی نیستند اما اگر به صورت اصولی و توسط تکنیسین مجرب انجام شود عوارض آن به شدت کم خواهد شد.

آیا لیزر بیکینی موجب ناباروری و سرطان می‌شود؟

خیر ،اشعه و پرتو لیزر نهایتا تا یک میلی متر به پوست نفوذ می‌کند و قدرت نفوذ به تخمدان هارا ندارد به همین دلیل هیچگاه باعث سرطان و یا نا باروری نمی‌شود.

آیا لیزر موجب از بین رفتن دائم موهای زائد می‌شود؟

هدف لیزر کاهش موهای زائد است و نه حذف دائمی آن‌ها لیزر فولیکول های مورا تخریب کرده و باعث می‌شود دیگر مویی در آن فولیکول ها رشد نکند ،اما ممکن است توسط تغیرات هورمونی و یا افزایش وزن فولیکول های جدیدی به وجود آید و مو در آن‌ها شروع به رشد کند به همین دلیل بهترین راه این است که پس از پایان دوره لیزر هر ۶ ماه یا یکسال یک بار برای انجام لیزر به کلینیک مراجعه کنید .

آیا لیزر موجب تیره شدن و یا روشن شدن پوست می‌شود؟

لیزر معمولا تاثیری در رنگ پوست شما ندارد اما ممکن است ناحیه لیزر شده کمی تیره شود که جای نگرانی نیست و پس از چند ساعت یا چند روز خود به خود خوب خواهد شد .

 

مطالب مشابه را ببینید!

مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت روتین پوست چرب؛ بهترین روش نگهداری و رسیدگی پوست های چرب پیشگیری از پیری زودرس؛ دلایل پیری سلول های پوست و روش های جوانسازی آن مزایای پاکسازی عمیق پوست و انواع روش پاکسازی درخانه و مطب پوستی جوان با ایربراش پوست؛ دلایل استفاده از ایربراش و نکات انتخاب آن علائم قارچ پوست سر و نکات مهم باری مراقبت از پوست سر آلفا لیپوئیک اسید برای زیبایی پوست و ترمیم آن عوارض آرایش غلیظ؛ مشکلات و پیامدهای آرایش زیاد و غلیظ برای پوست