نحوه و نکات استفاده از وکس + نکاتی خاص برای استفاده بهتر از وکس موهای زائد

اطلاعات در مورد استفاده از وکس موهای زائد

وکس یک روش معمول برای از بین بردن موهای زائد است ،که هم برای بدن و هم برای صورت کاربرد دارد .که در مراکز اپیلاسیون و زیبایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و با اسم های متفاوتی شناخته می‌ شود البته از وکس در منزل نیز به طور شخصی می‌ توان استفاده کرد فقط کافی است که راه و نحوه استفاده از آن را بیاموزید .از خواص اصلاح با وکس مو زدایی عمقی پوست و سفت و بسته شدن منافذ پوست است .وکس بهترین روش برای افرادی است که پس از اصلاح دچار حساسیت می‌ شوند. البته برای اشخاصی که وقت و هزینه مراجعه به مراکز را ندارند کیت های وکس در بازار و مراکز خرید موجود است .اگر به دنبال کم شدن موهای زائد، پاکسازی پوست و موهای زائد و از بین رفتن آنها هستید بهترین روش استفاده از وکس است .افرادی که برای از بین رفتن موهای زائد خود از وکس استفاده می‌ کنند برای مدت طولانی حدود ۲ تا ۸ هفته خیالشان از بابت پاکسازی موهای زائد راحت است پس اگر به دنبال روشی طولانی مدت برای اصلاح موهای زائد خود هستند وکس بهترین گزینه است .

وکس خاصیت نرم کنندگی و شفاف کنندگی پوست  های لک دار را دارد، کار پاک سازی و لایه برداری قشر مرده پوست را نیز انجام می‌ دهد.

تست حساسیت

بعضی از افراد ممکن است پوست حساسی داشته باشند و به یکی از انواع وکس حساسیت داشته باشند و پوست آنها ملتهب و قرمز شود و یا دچار جوش و آکنه شود پس قبل از استفاده حتما بر روی قسمی از پوست خود وکس را تست کنید .

مراحل تست حساسیت

برای انجام تست باید از وکس سرد استفاده کنید مقداری کمی از وکس را بر روی ساعد خود  به اندازه یک سکه بمالید اگر به مرور در فاصله زمانی کوتاه احساس خارش ،سوزش و یا قرمزی دیدید در این صورت شما به وکس حساسیت دارید به آرامی وکس را از روی پوست خود بردارید و محل را با آب سرد بشویید.

نحوه و نکات استفاده از وکس

چند نکته که هنگام استفاده از وکس باید به آنها توجه داشت

  • قبل از استفاده وکس باید بر روی قسمتی از بدن تست حساسیت انجام دهید.
  • افرادی که دیابت ،زگیل ،واریس و خال دارند باید از انجام وکس خود داری کنند.
  • استفاده از وکس در نواحی خاصی از بدن مانند : نوک سینه ،آلت تناسلی مردانه ،مژه ها ،گوش و بینی ،پوست تحریک شده، آفتاب سوخته و افراد دارای جراحت و افرادی که پوستشان کرم های رتین آ، دیفرین و رنووا زده باشند نباید انجام شود.
  • نگام کشیدن وکس ،نوار وکس را به سمت بالا نکشید بلکه در حالی که با دست دیگر پوست خود را گرفته اید نوار را با حرکت سریع بکشید .
  • رای استفاده از وکس موها حد اقل باید ۴ تا ۶میلی متر طول داشته باشند .
  • ناحیه مورد نظر خود را قبل از استفاده از وکس با آب و صابون شسته و کاملا خشک کنید .
  • اگر پس از موم انداختن دچار سرخی خفیف پوست شدید کاملا طبیعی است و پس از گذشت مدت زمان کوتاه رفع خواهد شد .
  • ۱۰ تا ۱۲ ساعت پس از استفاده از وکس ناحیه را در معرض آب داغ و مواد شیمیایی بهداشتی قرار ندهید .

مراحل استفاده از وکس

  • قالب های وکس آماده را می تواتید از مراکز خرید تهیه کنید .
  • می‌ توانید وکس را در دستگاه گرم کن مخصوص قرار دهید و اگر این دستگاه مخصوص را ندارید می‌ توانید محتوی قالب را در یک ظرف به اندازه مورد نظر بریزید و بر روی بخار آب قرار دهید .
  • با استفاده از چوب های مخصوص(چوب هایی که پزشک ها نیز برای معاینه استفاده میکنند) موم آب شده را کمی سرد کنید و به ناحیه مورد نظر بمالید  ،موم را زیاد پخش نکنید و نواحی کوچک را در نظر بگیرید تا هم به خوبی موهای زائد را از بین ببرد و هم وکس تمیز و به خوبی جدا شود.
  • پس از خشک شدن وکس که معمولا مدت کمی زمان می‌برد (حدودا چند ثانیه ) آن را خلاف جهت روش مو سریع میکشیم .
  • برای پاک کردن باقی مانده وکس روغن های مخصوص موجود است اما اگر به آن دسترسی ندارید از روغن بچه استفاده کنید .
  • معمولا موهای ضخیم و بلند ریشه محکم تری دارند و موجب درد بیشتری می‌ شوند بنا براین ربع ساعت قبل از استفاده از وکس ناحیه مورد نظر را بی حس کنید (با استفاده از کرم یا اسپری بی حسی)

نکات مهم

  • برای جلوگیری از ایجاد جوش بعد از استفاده از وکس از ژل مخصوص افتر شیو   (بعد از صلاح) استفاده کنید .
  • بهتر است برای اولین بار در یکی از مراکز معتبر اپیلاسیون این کار را انجام دهید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و تجربه کسب کنید
  • در صورت مستعد بودن پوست به جوش در صورت تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید و بعد از یک الی دو روز برای جلوگیری از موهای زیر پوستی از لایه بردار یا اسکراپ استفاده کنید .
  •  عمل اصلاح با وکس در حالت عادی کمی درد آور است پس بهتر است در زمان عادت ماهیانه که پوست حساس تر از حالت عادی است و درد را چند برابر حس میکنید این کار را انجام ندهید و حد اقل ۵ روز بعد و یا ۲ روز بعد از عادت ماهیانه این کار را انجام دهید .

مطالب مشابه را ببینید!

درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست مراقبت از ناخن؛ روش های خانگی تقویت ناخن و مراقبت از ناخن ها ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض